Gjest Jadddda sjæææææl Skrevet 6. november 2007 #41 Skrevet 6. november 2007 HALLO! Det at noen skriver om noe ikke KG korrekt her inne betyr ikke at det er jug og troll på ferde! Ser det er fler som har svart med OM dette er sant og en bruker skrev også jeg vet at dette kan være tull men svarer fordet- Det er mer realt enn å skrive at dette ér tull eller poppkornikon! Det har seg sånn at på KG så svarer folk selv om dem tror det er tull.Det kan være at noen har det sånn selvom det er tull det trådstarter skriver!
Gjest Jenna88 Skrevet 6. november 2007 #42 Skrevet 6. november 2007 Barnet er født defekt, og burde allerhelst returneres før garantien utløper. Det er ingenting i hans oppvekst som tilsier at han burde bli sånn. Jeg har vært tålmodigheten selv, og aldri kalt ham noe stygt så han visste det. Min mann har over 20 vitner på at "dyret" fikk en normal og sunn oppvekst. Venner som har kjent ham hele livet vet alt ungen har foretatt seg. En av dem sa at det er et under at ungen ikke er i fengsel. En annen spådde "death row" før han var 20. Av hele min manns venner og familie, er det ingen som tviler på at ungen er født defekt. Han har ikke vært utsatt for omsorgssvikt på noen måte. Ungen har fått hjelp hos de aller fleste stedene. Han beit helsesøster i fingeren da han var åtte. Han er sinnsyk! Hvis alt dette er sant, burde dere gi omsorgen for ungen til noen som er interessert i å hjelpe ham!
Gjest Stemorsblomsten Skrevet 6. november 2007 #43 Skrevet 6. november 2007 Moren er såvidt jeg skjønner et normalt menneske. Har møtt henne noen ganger, men bare utvekslet høflighetsfraser. Hun var utro et par ganger, familien gjennomgikk en smertefull skilsmisse. Barnet ble ikke oversett, men reagerte allikevel sterkt.
estrella Skrevet 6. november 2007 #44 Skrevet 6. november 2007 Stakkars gutt! Det er han det er synd på, og ikke dere tydeligvis. Du gjentar gang etter gang at han er et monster, defekt, at han er grusom og råtten osv.. En 13 åring blir ikke bare det, det tyder på at han gjør alt for å få oppmerksomhet, selv om hvor negativ den er. Hvorfor gjør han det? De gjør det når de er vokst opp uten å få oppmerksomhet. Hadde dere vært flinke foreldre hadde dere ikke omtalt han med de orda. De er jo grusomme! Ungen burde blitt tatt fra dere og fått fosterforeldre som bryr seg om barn. Noen som kan vise at de er det for han, selv hvor mye dritt han prøver på.. Du kan umulig være seriøs, når du kaller et barn for slike grusomme ting? Hadde jeg blitt kalt det hadde jeg vært like stort rauhål mot mine foreldre! Du sier du ikke har sagt det til han, og alltid har vært positiv. Du vet at vi har non-verbalt språk også? At selv om du sier en ting, så lyver ikke kroppen. Kroppen din og ansiktsuttrykket ditt klarer fint å fortelle en 13 åring om hvor mye du misliker han.. Jeg hatet stefaren min. Virkelig hatet! Så hvis han har samme "hat" mot deg som jeg hadde, så forstår jeg han veldig godt.. Jeg fikk alltid høre om hvor pinglete jeg var, udugelig osv.. Voldsomt kjekt! (heldigvis er han historie) Så selv om du kanskje ikke sier til han at han er et monster, men kommer med kommentarer, selv om du kanskje ikke synst de er negative så kan en 13 åring ta det negativt.
Gjest Kristin_ Skrevet 6. november 2007 #45 Skrevet 6. november 2007 HALLO! Det at noen skriver om noe ikke KG korrekt her inne betyr ikke at det er jug og troll på ferde! Ser det er fler som har svart med OM dette er sant og en bruker skrev også jeg vet at dette kan være tull men svarer fordet- Det er mer realt enn å skrive at dette ér tull eller poppkornikon! Det har seg sånn at på KG så svarer folk selv om dem tror det er tull.Det kan være at noen har det sånn selvom det er tull det trådstarter skriver! Når det gjelder forum finnes det en fin regel. Do not feed the troll. Trollene gjør det vanskeligere for andre brukere å bli trodd, (for ikke å snakke om hva vitsen er??) og det er derfor lurt å bare ignorere tråden eller gi TS signal om at det virker som om tråden er tull og tøys. Denne tråden likner på et tjuetalls andre tråder her inne, og er trolig laget av en og samme person. Jo flere ganger folk biter på agnet, jo mer trolling, enkelt og greit. Jeg er heller ikke enig i at det setter lys på et problem andre kan ha, trådstarter i slike tråder blir stort sett fremstilt som fullstendig dum og usympatisk og hjelper ikke saken (som i dette tilfellet er et problembarn?). Det blir feil at brukere skal bruke tid og krefter på å løse problemene til et fantasifoster.
Gjest Eir Skrevet 6. november 2007 #46 Skrevet 6. november 2007 Jeg ser ikke helt hva som er så usannsynlig i denne tråden. Både det hun skriver at gutten har gjort er ting enkelte barn gjør, og det at hun kaller han defekt drittunge er veldig realistisk, dersom han gjør sånt. (Sier ikke at tråden nødvendigvis er sann, bare at problemstillingen er reell nok.)
Gjest Gjest_bea_* Skrevet 6. november 2007 #47 Skrevet 6. november 2007 (endret) Men jeg har jobbet i barnevernet og kan garantere at slike, og verre, saker ikke er så uvanlige som man skulle ønske. Det er ikke alltid at foreldre som bedriver omsorgssvikt er klar over hvor ille de behandler barnet heller, så da fortelller de ting som kan få håret til å reise seg.. Endret 6. november 2007 av m@msen
katla Skrevet 6. november 2007 #48 Skrevet 6. november 2007 Kanskje dere kan sende ungen til noen av de snille, kjærlige menneskene her på KG? Ja, for de vil nok sette seg ned og snakke forståelsesfullt til ham når han prøver å forgifte, skade eller skremme dem..... Ærlig talt: Hvordan orker du leve sånn? Det tror jeg ikke jeg hadde greid. Hva tenkte du på før du giftet deg med faren?? Ønsker deg iallefall lykke til og håper dere får hjelp. Dette er ikke vanlig ungdomsopprør, reaksjon på skilsmisse o.l.
Gjest Tvilende "gjest" Skrevet 7. november 2007 #50 Skrevet 7. november 2007 Det høres ut som om du tuller med oss. Vet ikke om jeg tror deg her, jeg ...... Jeg valgte en mann, og fikk en drittunge på kjøpet. Jeg har aldri vært slem tilbake, men ungen hater at fatter'n har ny dame. Så langt har han: * Tømt lim i vasken på huset mitt. Rørleggeren måtte fikse det. * Byttet ut sjampoen min med hårbleiking. Det ravnsvarte håret mitt ble grågrønt. * Byttet ut kondomene i nattbordsskuffene med krydderposene fra nudler. * Fylt sukkerbrus i Cola Zero-flasken min. (diabetes) * Erstattet øyedråpene mine med superlim (ble oppdaget i tide pga. lukten) * Blitt fersket i å blande noe i brusen min. Han sa ikke hva. * Tuklet med bremsene på sykkelen min. Bremseklossene løsnet i nedoverbakke. * Lagt virus, keylogger og spionprogram på PCen min. Tok en RAM-brikke. * Satt opp overvåkningskamera i soverommet vårt, med videospiller i eget rom. * Sterkt krydret saus i Dr. Greve-flaska mi. Jeg har vært på sykehus på grunn av den ungen, og han er stolt av det. Jeg har hørt ham på telefon med vennene fra gamlebyen. Han har ikke lov av faren til å se dem igjen. Min nye mann kjenner problemet, men barnet er mindreårig og kan ikke sparkes ut. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil ha mannen, men IKKE ungen. Jeg liker barn, men dette er et berettiget unntak.
Kosemose Skrevet 7. november 2007 #51 Skrevet 7. november 2007 Joda, atferden som beskrives er skrekkelig og "monsteraktig" men barn fødes ikke med alvorlige atferdsproblemer!! Det er sant at alle barn ikke er like enkle og at noen er skrudd sammen på en slik måte at de tåler/takler mindre enn andre og at de er mer disponert for å utvikle antisosial atferd. Det kan godt hende at det denne gutten har opplevd ikke er stort verre enn det de fleste barn gjennomgår, og at et annet barn med et annet temperament hadde taklet tingenes tilstand helt greit. Så om foreldrene og stemor objektivt sett er "skyld" i atferden eller ikke, er vel ikke noe noen av oss kan uttale oss om. Det er mye enklere å være "gode foreldre" til barn med enkelt temperament, og det håper jeg foreldre med "enkle" barn legger seg på minnet. Man vet ikke alltid hvordan man selv ville taklet et "vanskelig barn" før man har vært der. Uansett hvor fornuftig og "flink" man i utgangspunktet er. Jeg har foreslått barnevernet tidligere i tråden, og sier det igjen. Jeg tenker ikke barnevern fordi foreldrene i utgangspunktet driver mishandling eller ikke er i stand til å ta seg av barn, (noe ingen her vet noe om) men jeg syns barnevern fordi det er tydelig at foreldrene og stemor ikke takler dette barnet. Så for guttens skyld, men også for foreldrenes skyld, bør de snarest få hjelp, støtte og avlastning. Gutten er jo, etter det som kommer fram, ungdomskriminell og får han ikke masse hjelp NÅ, skal det ikke mye fantasi til for å se for seg hvordan resten av livet hans kommer til å bli...
Gjest =tentacle= Skrevet 7. november 2007 #52 Skrevet 7. november 2007 Min mann har over 20 vitner på at "dyret" fikk en normal og sunn oppvekst. Venner som har kjent ham hele livet vet alt ungen har foretatt seg. En av dem sa at det er et under at ungen ikke er i fengsel. En annen spådde "death row" før han var 20. Det er ikke et under at en 13-åring ikke er fengslet, vi fengsler ikke barn på den alderen i Norge. Vi har ikke death row heller. Gift eller ikke, min mann ville måttet bo i en annen leilighet med den sønnen mens han var på fikle-med-bremseklossene-nivået.
Gjest Stemorsblomsten Skrevet 7. november 2007 #53 Skrevet 7. november 2007 Jeg ser ingen grunn til å flytte fra min mann. Det er ungen jeg vil flytte fra. I går kveld la han knust kavring i huset mitt og blandet blekk i tannkremen. Hvordan går det an å påstå at ingen unger er født onde? Det finnes like mange hjerneskader og syndromer som det finnes mennesker i verden. Det er fullt mulig å være født f.eks. psykopat, på samme måte som man kan bli født med tre bein, downs, ADHD og dysleksi. Et barn er et resultat av arv + miljø. Arv er genetisk. Miljø er påvirkning utenfra under oppveksten. Det er fullt mulig at ungen ble født sånn. Når det gjelder signaler og sånt, så var jeg positiv til å få en stesønn altfor lenge. Allerede første dagen la han spiker under dekkene mine, og på det tidspunktet hadde jeg overhode ikke noe imot ham. Faren er vant til at ungen er småkriminell. Men det er først nå, når ungen prøver å skade meg, at han er blitt veldig lei av ungen. Helt fram til nå har han vokst opp i et kjærlig hjem. Forklaringen er enkel: * Ungen er overhode ikke i stand til å bedømme konsekvenser, og er likeglad med hvordan andre føler seg. * Han hater meg fordi jeg er farens nye kone. Farlig kombinasjon. Han har holdt på siden bryllupet. Før det var han bare ungdomskriminell, men ikke voldelig hjemme.
Antoinette Skrevet 7. november 2007 #54 Skrevet 7. november 2007 I går kveld la han knust kavring i huset mitt Hvor i huset? Barnet bør bli tatt hånd om av lege. Stesønnen din er syk og må ha hjelp. Jeg ville fått han undersøkt av psykolog og evt. fått han tvangsinnlagt for behandling.
Gjest =tentacle= Skrevet 7. november 2007 #55 Skrevet 7. november 2007 Jeg ser ingen grunn til å flytte fra min mann. Det er ungen jeg vil flytte fra. Da bestemme deg for om å bo med mannen er verdt å også bo med hans sønn, og evt stille ultimatum om at du ikke vil bo der sønnen bor.
Gjest Stemorsblomsten Skrevet 7. november 2007 #56 Skrevet 7. november 2007 Hvor i huset? Sengen, sofaen, teppene, akvariet og "musehullet" på loftet. Så nå blir selv musene fornøyd. Ungen skal ikke kunne hindre meg og min mann å bo sammen. Det verste han kan gjøre er å få seg selv kastet ut. Men det er hans eget valg, han er velkommen hvis han kan oppføre seg.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 7. november 2007 #57 Skrevet 7. november 2007 Du skriver ditt hus. Bor ikke barnet der også? Jeg vil virkelig anbefalle at dere tar kontakt med barnevernet.
Gjest =tentacle= Skrevet 7. november 2007 #58 Skrevet 7. november 2007 (endret) Du skriver ditt hus. Bor ikke barnet der også? Barn eier ikke hus. Ellers er det litt av en mann trådstarter har, som ikke har noe å sette inn når barnet begår drapsforsøk på hans kone. Hva skal man med en sånn? Edit: skrivefeil Endret 7. november 2007 av =tentacle=
Antoinette Skrevet 7. november 2007 #59 Skrevet 7. november 2007 Enten må dette være bare tull eller så er TS gift med verdens mest ansvarsløse og tafatte far. Barnet har jo faktisk begått drapsforsøk på sin egen stemor.
Frey Skrevet 7. november 2007 #60 Skrevet 7. november 2007 Ungen skal ikke kunne hindre meg og min mann å bo sammen. Det verste han kan gjøre er å få seg selv kastet ut. Men det er hans eget valg, han er velkommen hvis han kan oppføre seg. Du kan ikke kaste ut en tretten år gammel unge. Et barn har rett på en god og trygg oppvekst. Om dere kaster ham ut er det straffbart. Men dere må være noe av de mest tafatte foreldre jeg har lest om. Ungen får jo ture fram som han selv vil omtrent uten konsekvenser - og nei, alderssperre på dvdspilleren er ikke en straff. 1. få ham utredet 2. ikke gi ham muligheten til å holde på slik som han har gjort - om det betyr å ha full kontroll på hva han har tilgang til, fotfølge ham rundt i huset, kjøre og hente på skolen 3. ha dialog med skolen og barnevernet Dere får en drittjobb med å rydde opp i dette, men som man sår så høster man.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå