Gå til innhold

Ondskapsfull steunge

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nei, han vil ikke få det bedre et annet sted. Han lever i Norge, verdens rikeste land, hos overklassen. Det er ikke han som lider, men vi.

Sparker vi ham ut, er det ikke for at han skal få det bedre.

Det er for at VI skal få det bedre.

Om dere er så selvsentrerte at dere ikke bryr dere om hvordan han har det skjønner jeg godt at han utagerer, selv om han er drøyere enn de fleste barn jeg har vært borti. For det går faktisk utmerket godt an at han ikke har det bra selv om dere har penger.

Dere trenger hjelp, for dere har latt situasjonen utarte så mye at dere ikke lenger har mulighet til å fikse på situasjonen på egen hånd.

Videoannonse
Annonse
Gjest Silmarill
Skrevet
Jeg tror neppe det har til hensikt å snakke denne gutten til fornuft, jeg tror nok det må sterkere lut til.

Derfor spør jeg jo også ts. som du ser av det du siterte fra meg:

" Jeg antar dere har fått hjelp fra utenforstående tidligere!?"

Erfaringsmessig vet jeg at dersom en slik adferd blir oppdaget tidlig, eller en tendens til en slik adferd bør dette fanges opp av foreldre, barnehage, skolen etc. og dermed få hjelp!

Har gutten fått hjelp for dette tidligere så er han inne i "systemet" om du skjønner!

Joda, man kan tenke monsterunge og drittunge, men å kalle barnet sitt for dette til barnet, er noe av det dummeste man gjør i en slik situasjon!

Skrevet
Ingen unger skal beskrives som dyret, monster eller drittunge .. enten det er av mor eller stemor - ærlig talt - høres jo bare helt vanvittig ut.

Forstår godt at du aldri har vært med på slike ting somd ette, og at du umulig klarer å forstå at man blir frustrert. Så til den dagend u ahr vært med på noe av det TS har opplevd, så kan du bare fortsette å sitte i din lille boble der alt er rosenrødt med barna og foreldrene lever på en sky.

TS er frustrert, og kaller ungdommen det her inne. Og du kan faktisk ikek si at hun ikek får lov til å kalle han det her inne, for du har ingen som ehlst anelse om hvordan hun har det. Prøv å sett deg inn i hennes situasjon i stedet for å bare kommentere hva hun kaller han her inne.

TS har IKKE kalt han det i RL, så hva er egentlig problemet ditt? Kanskje du kunne komme med konstruktiv tilbakemelding på hva hun kan gjøre, i stedet for å bare henge deg opp i akkurat de ordene? Og les hva han gjort, så kanskje du kan klare å forstå at TS ikke har det så bra akkurat nå? Men da må du som sagt ut av boblen din, noe som kan være litt vanskelig av og til.

Skrevet
Han har fått endel straff etterhvert. Men siden det er meg han hater, insisterer min mann på å være den som straffer ham. Jeg vet ikke om det er lurt, men han insisterer.

Han har blitt utsatt for dette:

* En viktig kabel til PCen mangler. Den starter ikke Windows engang. Umulig å hacke en PC som mangler kabel :-)

* Mobilen inndratt og utstyrt med nummerfilter etter at han ringte gamlegjengen.

* Ingen TV på to uker. Eneste unntaket var den nattkinoen om "Fiskarjenten" med Herborg Kråkeskrik på NRK. Den var skole-relevant.

* All hasjen inndratt. Han trodde han var smart da han gjemte den i snusboksen. Men vi gir ham ikke lov å snuse heller.

* Vi utstyrte DVD-spilleren i stua med 3 års aldersgrense. Nå vil den kun spille av Postmann Pat uten riktig passord. Han har ennå ikke fått sett Die Hard.

* Måtte kjøpe et nytt sett med dekk til Fiesta'en min.

Nei, han vil ikke få det bedre et annet sted. Han lever i Norge, verdens rikeste land, hos overklassen. Det er ikke han som lider, men vi.

Imponerende holdning.....absolutt ingenting merkelig ved hans oppførsel om han har merket denne. Barn har en egen evne til å fange opp sånt

Gjest nextlife
Skrevet (endret)

Denne karen har jo STORE adferdsproblemer, tror ,-både for deres og hans del at dere bør kontakte barnevernet snarest, det virker som tiltak burde ha vært iverksatt for lenge siden.

Vet ikke hvordan det er på deres skole, men på skolen der mine har gått er det en mann som heter tiltakskoordinator. Det er ei barnevernsstilling, men der tiltak iverksettes tidligere og på en litt annen måte enn tradisjonelt hos barnevernet. Han samarbeider med alle mulige instanser for å få skakkjørt ungdom på rett kjøl igjen. Har dere en slik funksjon på skola, ta kontakt med den.

Uansett, som stemor skal du ikke finne deg i oppførsel som skader deg, både mentalt og fysisk.

Ønsker dere all verdens lykke til :)

edit:skrivefeil

Endret av nextlife
Skrevet
Derfor spør jeg jo også ts. som du ser av det du siterte fra meg:

" Jeg antar dere har fått hjelp fra utenforstående tidligere!?"

Erfaringsmessig vet jeg at dersom en slik adferd blir oppdaget tidlig, eller en tendens til en slik adferd bør dette fanges opp av foreldre, barnehage, skolen etc. og dermed få hjelp!

Har gutten fått hjelp for dette tidligere så er han inne i "systemet" om du skjønner!

Joda, man kan tenke monsterunge og drittunge, men å kalle barnet sitt for dette til barnet, er noe av det dummeste man gjør i en slik situasjon!

Ja da tror jeg vi er veldig enig :) Det virker som dette er en meget sårbar ung gutt.

Skrevet
på skole der mine har gått er det en mann som heter tiltakskoordinator. Det er ei barnevernsstilling, men der tiltak iverksettes tidligere og på en litt annen måte enn tradoisjonelt hos barnevernet. Han samarbeider med alle mulige insatnser for å få skakkjøet ungdom på rett kjøl igjen.

Om skolen ikke har ansatt egen barneverksarbeider eller psykolog, som finnes på enkelte skoler, skal det i hvert fall finnes en sosiallærer som har kontakt med de andre hjelpeinstansene.

Gjest Gjest Julie
Skrevet
Han har fått endel straff etterhvert. Vi utstyrte DVD-spilleren i stua med 3 års aldersgrense. Nå vil den kun spille av Postmann Pat uten riktig passord. Han har ennå ikke fått sett Die Hard. Måtte kjøpe et nytt sett med dekk til Fiesta'en min. Han lever hos overklassen.

Interessant sammenheng i innlegget ditt. Svært interessant.

Hva slags straff har dere gitt ham da?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Med denne holdningen er det ikke rart han oppfører seg som en tulling. Kontakt barnevernet. Ikke bare for deres del, men også for hans.

Gjest Stemorsblomsten
Skrevet

Barnet er født defekt, og burde allerhelst returneres før garantien utløper.

Det er ingenting i hans oppvekst som tilsier at han burde bli sånn.

Jeg har vært tålmodigheten selv, og aldri kalt ham noe stygt så han visste det.

Min mann har over 20 vitner på at "dyret" fikk en normal og sunn oppvekst.

Venner som har kjent ham hele livet vet alt ungen har foretatt seg.

En av dem sa at det er et under at ungen ikke er i fengsel. En annen spådde "death row" før han var 20. Av hele min manns venner og familie, er det ingen som tviler på at ungen er født defekt. Han har ikke vært utsatt for omsorgssvikt på noen måte.

Ungen har fått hjelp hos de aller fleste stedene. Han beit helsesøster i fingeren da han var åtte. Han er sinnsyk!

Gjest Kapitalisten
Skrevet

Blir dere sosialister aldri lei av å skylde på feil person?

Jadda, når noen er drittsekk er det samfunnets feil.

For drittsekker finnes egentlig ikke.

Få nå inn i skallen at ungen er en DRITTSEKK.

De finnes, og det trenger slett ikke å skyldes dårlige foreldre.

Dere har gjort nok. Du har holdt ut med dyret et år, og din mann i 13.

Nå er det noen andres tur. Har hørt at Guantanamo er fint.

Skrevet
Ungen har fått hjelp hos de aller fleste stedene.

Hva med hjelp til dere, da?

Dette tåler tydeligvis å leses en gang til:

Dere trenger hjelp, for dere har latt situasjonen utarte så mye at dere ikke lenger har mulighet til å fikse på situasjonen på egen hånd.
Skrevet
Få nå inn i skallen at ungen er en DRITTSEKK.

De finnes, og det trenger slett ikke å skyldes dårlige foreldre.

"Alle vet at Jeppe drikker men ingen spør hvorfor Jeppe drikker"

Skrevet

Med forbehold om at dette er sant:

Det kan godt hende at denne ungen ikke har hatt det helt lett bestandig, men det er ingen unnskylding for slik oppførsel! Noen ganger gjør unger feil, det er ikke alltid foreldre/andre voksne som er slemme mot det stakkars barnet, slik mange later til å tro. Selv om gutten er ung, er han i stor grad ansvarlig for egen oppførsel, selv om noe av grunnen til oppførselen kan være så mangt, noe dere bare spekulerer i.

Skrevet

Kontakt barnevernet for familieveiledning for alle tre! Samt litt atferdsrettet terapi for gutten

Skrevet
Ungen har fått hjelp hos de aller fleste stedene. Han beit helsesøster i fingeren da han var åtte. Han er sinnsyk!

Og jeg kalte helsesøsteren dum da jeg var året men jeg er da ikke defekt alikevel! Har dere vært i kontakt med bup?

Har han vært utredet for ADHD?

Skrevet

Jeg blir helt rystet av å lese dette.... Stakars gutt..... Han trenger hjelp, ordentlig hjelp. Og med den holdningen du TS viser her i innleggene dine er det kansjke ikke så rart at gutten gjør alt han gjør? Du sier du aldri har kalt ham stygge ting når han hører det. Unger trenger ikke å høre en voksen si noe, de fanger opp signaler som bare det de.

Skjønner at det må være tingt og frustrerende å ha det slik. Men det jeg ikke skjønner er historien her liksom.... Har man en slik gutt som nå er 13 og dette har væart en stundt, så må man jo gjøre noe med det. Foreldre er glade i barna sine, uansett hvoirdan barna er. Da hadde man stått på å fått ordnet hjelp til gutten, koste hva det koste ville.

Når dere hjelper gutten til å få det bedre, ja DA får dere det også bedre.

Skrevet

:hakeslepp: ble helt matt av å lese her jeg. Første tanke var at jeg ville sendt guttungen til finnmarksvidda, eller kostskole i England, det er jo tydelig at han trenger miljøforandringer, men blir sittende å lure på hva i himmelens navn som har skjedd.... et sted må noe ha gått galt for at en 13 åring skal bli slik. Skjønner godt at TS :murvegg:

Også lurer jeg på om guttens mor er helt ute av bilde, kan ikke se at hun er blitt nevn? Bor gutten kun sammen med stemor og far?

Skrevet
Barnet er født defekt, og burde allerhelst returneres før garantien utløper.

Det er ingenting i hans oppvekst som tilsier at han burde bli sånn.

Jeg har vært tålmodigheten selv, og aldri kalt ham noe stygt så han visste det.

Min mann har over 20 vitner på at "dyret" fikk en normal og sunn oppvekst.

Venner som har kjent ham hele livet vet alt ungen har foretatt seg.

En av dem sa at det er et under at ungen ikke er i fengsel. En annen spådde "death row" før han var 20. Av hele min manns venner og familie, er det ingen som tviler på at ungen er født defekt. Han har ikke vært utsatt for omsorgssvikt på noen måte.

Det er helt tydelig at ungen slettes ikke har fått hjelp fra NOEN steder. Meget sannsynligvis fordi hans nærmeste omsorgspersoner er noen ondskapsfulle dotter som ikke engang burde ha ansvaret for en potteplante. Det er ikke barnet som er defekt, for å si det rett ut.

Han er syk i hodet. Men hvis han har tenkt å fortsette som Stewie (babyen fra Family Guy), så forsvinner han en vakker dag.

Jeg håper også at ungen forsvinner fra hjemmet deres, fordi dere er helt uskikket. Men det kunne jo nesten virke som om du hadde tenkt å drepe ungen, slik som du ordlegger deg.

Gjest Stemorsblomsten
Skrevet

Han har ikke ADHD. Faktisk sitter han og leser hele dagen. Ikke skolebøker, men skjønnlitteratur.

Den hasjen hadde han fått av en kompis. Det var ikke mye hasj der, bare en brukerdose. Ifølge ham selv.

Snusboksen hadde han fått av kompisen -kun for å oppbevare hasjen i. Den var ellers tom.

Til dere som sier at barn oppfanger signaler:

Jeg har ikke sendt ut signaler! Har faktisk vært positiv hele tiden fram til nå. Prøvd å tenke på noe annet, tilgi og bli venner. Ikke ved å kjøpe ting til ham, men oppriktig å være grei.

Har tatt ham med på fisketurer, bilturer osv. Vi har tilbrakt mye tid sammen.

Men han er fast bestemt på å hate meg fordi jeg er fatter'ns nye dame.

Hans far har også vært imponerende tålmodig, og er fortsatt glad i sønnen.

Men noen ganger tillater han seg å bli litt irritert, og da sa han det om "dyr" til meg.

Ungen hater meg fordi jeg er fatter'ns nye kone. Han har alltid vært et problembarn, men har aldri vært militant mot egne foreldre før. Det skjedde etter skilsmissen mellom hans biologiske foreldre. Han er bare full av hat og råttenskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...