Gå til innhold

Gakkens graviditetsdagbok


Gakken

Anbefalte innlegg

Hei! Hvordan går det med magen? Og magerusket? Og bekkenet? Og med den vordende mor? Og den vordende far?

:fnise: Jo takk, må si det står bra til med både mage, magerusk (stakkars liten, nedgradert til rusk nå da :fnise: ), vordene mor og vordene far. Bekkenet er så som så, men jeg klarer meg fortsatt fint med bekkenbelte under trening og litt vraltende gange til tider.

På søndag kjente jeg de første små boblene briste inni magen min. På mandag kjente jeg flere bobler, og de siste 2 dagene har det vært rene fotballkampen inni magen min. Spesielt når jeg skal sove selvfølgelig..du vet når man endelig kjenner søvnen bre seg over deg..da kommer det et lite dunk - og så et dulk, så noen småbobler og så et nytt lite dunk. Ikke lett å sovne da. Resultatet har vært 2 ganske søvnløse netter....men men. mannen er i det minste superglad for at det kan være et lite fotballtalent der inne og har allerede bestilt den første Manchester United bodyen i størrelse mini :ler:

Ellers har jeg endelig begynt å forstå meg på barnevognmarkedet. Mannen og jeg var ute og kikket på vogner hele lørdag, og det var ikke få vogner som ble slått sammen, tatt opp igjen og trillet rundt på. Sportsdeler og bager ble byttet og snudd på og etter noen timer var vi ganske gira begge to :ler: Tenk at det å se på barnevogner kunne være så gøy. Nå står vi mellom 2 vogner: Bugaboo og Brio Sing. Tror det blir Sing - Kjenner jeg gleder meg vilt til å trille den med lille smurf oppi. Også søtt å se mannen toge rundt i butikken med vognen for å se om han fikk den gode følelsen - tror vi begge hadde den gode følelsen den dagen:)

Er 21 uker i dag :hoppe: . Tiden går fort, men samtidig føler jeg at det er veldig lenge til juli. På den annen side går alltid tiden fort fra mars til juni, det er masse å gjøre på jobb og det er snart påske. Når jeg ser det på den måten skjønner jeg ikke hvordan jeg skal rekke alt før jeg går ut i permisjon. Hehe- du skal se tiden frem jeg jeg blir mamma blir ganske kort likevel.

Er forresten veldig fornøyd med magen min for tiden. Den er liten og rund og hard - begynner endelig å se gravid ut og føler meg fin. I dag satt jeg i et viktig nordisk møte og på overflaten så det nok ut som om jeg fulgte godt meg (håper jeg). Egentlig satt jeg og kjente på de små dultene fra magen min og strøk forsiktig på den under bordet - det er ganske deilig å være gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med 21 uker :hoppe:

Tiden går fort ja, snart skal vi føde :fnise:

Skal bli rart, men godt. Jeg kunne jo føda nå om så føler jeg, er lenge å vente helt til juni :gjeiper:

Men føles nok mest sånn når alle vondtene kommer. Men det og kan jo bli lettere når været blir varmere og vi får mer energi fra sola :)

Snart VÅR :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for spark! Så herlig :-D

Veldig søtt at mannen har bestilt fotballdrakt ;) Jeg har truet mannen min med å kjøpe RBK-drakt til babyen (Vi bor i Trondheim, og mannen er ikke akkurat interessert i fotball) :fnise:

Vognjungelen er skummel, ja! Veldig lett å gå seg vill... Vi gleder oss også sinnsykt til å trille på den lille! :-D Går og smiler for meg selv når jeg ser folk med barnevogn :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hvordan går det med deg? ser du er innom av og til :klemmer:

Hihi - er jeg avslørt? Jeg som trodde jeg var som en snikende tiger :fnise: Er ofte innom for å se hvordan det går med dere andre, men jeg har liksom ikke hatt noe å skrive selv. Ikke noe galt altså, men nå som jeg er kommet så langt ut i svangerskapet er jeg så rolig og føler jeg vet så mye mer enn jeg gjorde i de første skumle ukene og har ikke så mange tanker og spørsmål rundt dette å være gravid lenger. Bortsett fra det faktum at jeg savner et deilig glass rødvin av og til og at fester ikke akkurat er det samme som før elsker jeg å være gravid!! Smurfen (som forøvig trolig kommer til å få navnet William) er superaktiv og sparker mamman sin hver gang hun prøver å slappe av. Hvis jeg ligger på ryggen med magen bar kan man ofte se at det er rene boksekampen der inne. Magen hopper opp og ned i serier som får mannen til å nesten gå av konseptene av stolthet :fnise:

Mannen er forresten så søt for tiden. Synes han er verdens mest vidunderlige hele tiden, men det faktum at han skal bli far har virkelig fått frem det beste i han. Hver dag sitter han og koser med magen min og legger stadig hodet inntill for å høre på hjertelyden til minsten (det har han forøvrig forsøkt siden uke 10 eller no, men denne uken har han endelig fått belønning for innsatsen :fnise: ). Han er superflink til å fortelle meg hvor flott han synes jeg ser ut som gravid (selv om jeg selv føler meg som en bolle noen ganger) og det er ikke snakk om at jeg skal få vaske klær (vi bor i 4. etasje og har vaskerom i kjelleren). En gang hver uke løper han opp og ned med vask etter vask og kommer opp med ferdig tørkede klær på kvelden. Hvis jeg er trøtt etter jobb lager han middag mens jeg sover og mens jeg sover kjenner jeg stadig at han sitter og stryker meg over håret. Elsker han så veldig veldig at jeg får helt vondt når jeg tenker på det noen ganger. Fantastisk at det kan være sånn etter å ha vært sammen i snart 11 år og gift i 2 1/2 :rødme:

Har forøvrig fylt 30 siden sist. Hopper litt for meg selv jeg :hoppe: også hopper jeg litt for smurf som er 25 uker i dag :hoppe: Det er også litt av grunnen til at jeg ikke har vært her på en stund. Liker vanligvis ikke å feire bursdagene mine så veldig men i år syntes jeg at jeg måtte trå litt til. Har derfor blitt feiret 3 dager til ende og jeg har bakt og bakt og laget middag og kaker til over 30 mennesker de siste dagene. Fått så masse fint og hatt noen veldig hyggelige dager, men det var godt å ha noen påskedager på hytta og bare slappe av etter all feiringen. Fikk til og med tatt noen skiturer noe jeg ikke trodde jeg skulle få i år. Gikk veldig fint med bekkenet - måtte bare passe på å ikke gå fiskeben, ploge eller falle. Vi må ned noen skikkelige bakker på vei ned til fjellet der man rett og slett er nødt til å ploge litt for å ikke få alt for høy fart. Vi løste dette ved at jeg sto foran mens jeg holdt i Mannens staver, mens han ploget for oss begge :fnise: jeg fniste hele veien ned!

Nei - nå tror jeg faktisk at jeg skal legge meg og lese på sengen. Leser Stig Larssons Millenium-triologi og holder på med siste boken nå. Veldig spennende altså :jepp:

Stor klem fra Gakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)

Gratulerer med vel overstått 30-årsdag! :bursdag:

Høres ut som dere har det kjempeflott sammen, og hva er vel bedre enn det..? :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så herlig at mannen din er så engasjert og skjønn! :hjerte: Godt med slike menn, ja :Nikke:

Hører han hjertelyden til babyen bare ved å legge øret mot magen? Min har prøvd det, men har ikke hørt den hittil... Håper det blir snart :) Sært at det går an, egentlig.

:hoppe::danser: :juhu: for 30 år! :-D Hadde du en fin bursdag?

Kos deg med boken, og god natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser deg vettu, går ikke an å lure seg unna her nei :fnise:

Kjekt å høre fra deg igjen hvertfall, godt å høre at det står bra til med dere.

Grattis med 30 år og 25 uker på vei :danser:

Og for en flott mann du har da :rødme:

Har dere fått kjøpt inn mye utstyr til den lille da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)

Gratulerer med vel overstått 30-årsdag! :bursdag:

Høres ut som dere har det kjempeflott sammen, og hva er vel bedre enn det..? :rødme:

Nei og nei så hyggelig å få svar i boken min med en gang Ella og tusen takk for bursdagshilsen :kose: Var mindre skummelt å fylle 30 enn jeg hadde trodd. Hjelper vel på at jeg er godt gift og har fin, rund kul på magen :fnise: Håper alt er bra med deg!!

Så herlig at mannen din er så engasjert og skjønn! Godt med slike menn, ja

Hører han hjertelyden til babyen bare ved å legge øret mot magen? Min har prøvd det, men har ikke hørt den hittil... Håper det blir snart Sært at det går an, egentlig.

for 30 år! Hadde du en fin bursdag?

Kos deg med boken, og god natt

Tusen takk Knøttet :klem: Jeg hadde en helt super bursdag! Har blitt feiret både på jobben, med venner og med familien og har blitt minnet på hvor mange jeg egentlig er glad i. Har vært noen veldig hyggelige dager!

Mannen hevder hardnakket at han har hørt hjertelyden 2 ganger ved å kun presse øret mot magen. Han har prøvd sikkert 100 så suksess-raten er heller dårlig :fnise: . Tror det har mye å si hvordan babyen ligger. Det er de gangene vi faktisk kan kjenne babyen (vi kan følge den harde lille kroppen inne i magen) at mannen har klart å høre hjertelyden. Føler meg veldig mor når vi kjenner han så godt:)

Sov godt! :kose:

Jeg ser deg vettu, går ikke an å lure seg unna her nei

Kjekt å høre fra deg igjen hvertfall, godt å høre at det står bra til med dere.

Grattis med 30 år og 25 uker på vei

Og for en flott mann du har da

Har dere fått kjøpt inn mye utstyr til den lille da?

Hei Linky :klem: Koselig at du etterspurte meg altså :jepp: Skal nok bli litt flinkere til å gå legge igjen meldinger i deres dagbøker også (ikke bare snike meg inn og ut og tro jeg er usynlig :popcorn: )

Vi har ikke kjøpt så veldig mye utstyr enda, men det begynner å hjelpe. Fikk en nydelig Mei Tai som svigerinnen min har sydd til oss i en litt tidlig barselgave (hadde jeg vært så flink til å sy hadde ikke jeg klart å vente helt til termin med å gi den heller :fnise:). Fra henne og bror har vi dessuten fått arve masse fine barneklær etter minsten på 1 år, samt leker og en barnevogn vi skal ha stående fast på balkongen (slik at smurfen kan sove der). Oi ja - også har vi kjøpt Maxikosi bilsete. Kjøpte den på vei opp til hytta og det var så koselig å kjøre med den lille stolen i baksetet :) Barneseng får vi til sommeren og barnevogn får vi av mamma og pappa (skal ut på ny vognrunde til helgen før vi bestemmer oss for hvilken type). Hm - nå synes jeg plutselig vi har ganske godt styr på ting likevel:)

Håper alt er bra med deg! God natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Tusen takk Knøttet :klem: Jeg hadde en helt super bursdag! Har blitt feiret både på jobben, med venner og med familien og har blitt minnet på hvor mange jeg egentlig er glad i. Har vært noen veldig hyggelige dager!

Mannen hevder hardnakket at han har hørt hjertelyden 2 ganger ved å kun presse øret mot magen. Han har prøvd sikkert 100 så suksess-raten er heller dårlig :fnise: . Tror det har mye å si hvordan babyen ligger. Det er de gangene vi faktisk kan kjenne babyen (vi kan følge den harde lille kroppen inne i magen) at mannen har klart å høre hjertelyden. Føler meg veldig mor når vi kjenner han så godt:)

Sov godt! :kose:

:vinke:

Så fint du hadde en bra bursdag, og har fått feiret mye! :-D Må gjøre det nå, mens du enda kan før lillegutt kommer ;)

Nå har mannen min også hørt hjertelyden bare ved å ligge med øret på magen! :jepp: Men han greide det bare én gang da, selv om han har prøvd mange. Så suksessraten er dårlig her også ;)

God natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma har fått brystkreft.......

Jeg har alltid følt meg så heldig fordi jeg kommer fra en ressurssterk familie med 2 mindre brødre og deilige foreldre som alltid åpenlyst har vært så forelsket i hverandre etter over 30 års ekteskap. Vi har alle sammen svevd gjennom livene våre uten å møte de største utfordringene, og noen ganger har jeg nesten vært redd for at alt er for godt til å vare.....vel, det ser slik ut.

I februar, da jeg var 4 mnd gravid fikk pappa som bare er 55 år gammel plutselig hjerteinfarkt på hytta. Den natten stanset hjertet hans å slå 3 ganger og vi var helt sikre på å miste han. Legene var fantastiske og utrolig nok klarte de å redde han. Han har nå fått operert inn en hjertestarter i brystet og blir bedre og bedre for hver dag....men dette var en opplevelse jeg ikke unner noen å oppleve som gravid.

2 uker etter får mamma en reaksjon på det hun opplevde med pappa (han ble helt svart da hjertet stoppet og hun måtte alene kjøre de 3 timene hjem fra hytta mens pappa ble sendt i luftambulanse med hjertestans til Oslo). Den tøffe opplevelsen gjorde noen små infeksjoner hun fikk alvorlige og hun endte opp på intensiven med akutt blodforgiftning som kan være dødelig. I 2 uker hadde jeg begge foreldrene mine liggende i samme etasje på samme sykehus. Heldigvis er de begge utskrevet og alt går bedre. Desverre må de selge barndomshjemmet mitt da dette blir for mye arbeid for de. De bor i en stor villa med en fantastisk hage som krever masse arbeid og verken jeg eller brødrene mine har råd til å kjøpe de andre ut. Trist å måtte selge det fantastiske huset, men det viktigste er at mamma og pappa har det bra.

Så i går fikk jeg altså beskjed om at min elskede mamma på 52 år har fått påvist brystkreft - sannsynligvis med spredning! Jeg knakk helt sammen og har mer eller mindre grått hele natten. Vet ikke om det at jeg er 6 1/2 mnd gravid forsterker det hele, men jeg føler meg helt sønderknust. Mamma skal fjerne det ene brystet og sannsynligvis gå til både strålebehandling og på cellegift. Forferdelig å tenke på at den vakre mamman min skal miste alt håret og brystet og være syk i lang tid fremover...og allikevel vet vi ikke om det ender bra.

....Har et veldig tett forhold til mamma og er bare ikke klar til å miste henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var utrolig trist lesning... Føler med deg... :klem:

Vet ikke helt hva jeg skal si. Av og til er livet urettferdig. Jeg håper at moren din blir frisk igjen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skal si jeg, så jeg gir deg heller masse :klem::klemmer:

Uten at jeg er noen lege så tror jeg brystkreft er noe mange overlever... Krysser fingrene for mammaen din, dette skal gå bra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei igjen :vinke:

Tusen takk for klemmer Ella og Knøttet :klemmer: Hadde noen ganske tøffe dager, men heldigvis er man vist skapt slik at man kommer seg fort opp og klarer å se positivt fremover ganske fort. Mamma er så positiv selv og det gjør det hele mye lettere. Hun skal jo bli mormor i juli, det er visstnok ikke snakk om at dette skal knekke henne! Jeg tenker at dette skal gå bra jeg - det er det bare nødt til. Kreft er jo tross alt noe veldig mange familier må gjennom. Denne gangen er det min families tur, og forhåpentligvis gjør det oss bare enda mer sammensveiset og sterke. Det har jeg bestemt meg for å være sikker på!

Smurf vokser i rakettfart inni magen min. Jeg har gjennom hele svangerskapet hatt en ganske liten mage, men nå begynner den for alvor å komme. Mannen kaller meg bare kula for tiden :fnise: Hehe - føler meg veldig fin for tiden, men jeg begynner å kjenne at det er tyngre enn vanlig. Lille smurf er liksom alle steder inni magen min samtidig. Noen ganger dunker og banker det både langt ned i bekkenet og i begge sidene samtidig. Han får gjerne noen ordentlige diller etter at jeg har spist sukker og da er det bare å blotte magen å sette seg til rette for turnshow. Mannen sitter med store øyne og bivåner et hele og ser helt rar ut :fnise:

Er nå i 30. uke og tror endelig jeg har sånn nogenlunde kontroll på hvordan smurfen ligger. Var på ultralyd for 2 dager siden og da sa legen at smurfen lå med hodet ned og at han nok hadde lagt seg til nå. Han pleier alltid å sparke meg i venstre side (spesielt gøy å sparke meg i venstre ribben .....=SMERTEFULLT), og i dag kjente jeg tydelig rompa hans på høyre side - og vips har jeg ganske god kontroll på hele smurf.

Var forresten på 3D ultralyd for noen uker siden. Smurf var supersjenert - dvs han viste gladelig frem de edlere deler - ansiktet derimot skjulte han godt under to små hender (med 5 fingre hver :jepp: ). Stakkars liten hadde morkaken liggende helt inntil ansiktet sitt så det var ikke rart han prøvde å få hendene mellom som en buffer, men det var altså vanskelig å få et fint bilde. Etter 1 hel time med hopping og knuffing for å få han til å vise seg, viste han endelig halvparten av et veldig søtt lite ansikt. Ble helt forelsket jeg :rødme: Så ut som en ordentlig baby!!

har aldri lagt ut magebilder før, så det tror jeg jammen at jeg skal nu-. Here we go: Bilder fra uke 13, uke 21 og uke 29 + et av smurfen :)

post-18662-1209317714_thumb.jpg

post-18662-1209317748_thumb.jpg

post-18662-1209317846_thumb.jpg

post-18662-1209317870_thumb.jpg

Endret av Gakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Høres ut som dere takler utfordringene bra - positivitet er viktig. Og som du sier, med dagens behandlingsmuligheter er det mulig å bekjempe sykdommen.

Så fine bilder :) Du har en veldig søt mage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

:overrasket: Så flat mage som du hadde på det ene bildet der vil jeg også ha! Når jeg ikke er gravid, så klart... :sjenert:

Kjempefin gravidmage også! Og nydelig liten smurf :hjerte:

Tok de seg virkelig tid til å vente en time for å få ordentlige bilder? Jøss, ikke verst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist og skummelt dette med mammaen din, men jeg er også overbevist om at dette går bra. :klem:

Så utrolig fin mage du har da Gakken! Også så søt liten smurf! Tok litt tid å orientere meg på bildet der, hva er hva liksom, men så skimtet jeg til slutt et halvt ansikt. Kjempesøt :hjerter_rundt:

Nå har du ikke så alt for lenge igjen, vi er jo snart i riktig årstid som terminen! Noe som minner meg på at vi må få ut fingeren og kjøpe ny seng til snuppa sånn at dere kan overta senga til knert. Jeg skal få oss i gang med det etter at ansiktet til HT har grodd, jeg lover.

Håper alt er bra ellers. Hvordan går det med bekkenløsningen?

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...