Gå til innhold

Gakkens graviditetsdagbok


Gakken

Anbefalte innlegg

Veldig rart og uvirkelig, men veldig veldig deilig å kunne starte sin egen graviditsdagbok.

Litt om meg selv - jeg er en 29 år gammel, veldig lykkelig gift, bor i Oslo...og venter nå altså mitt første barn i juli 2008. Etter 10 år sammen og 2 års ekteskap bestemte mannen min og jeg oss for at vi ønsket å øke vår lille familie med et medlem. Vi satt derfor i gang "prosjekt-baby" i juni, men uten resultat de fire første månedene. Nå hadde jeg riktignok gått på p-piller sammenhengende i 10 år og jeg vet det kan ta lang tid, men jeg var allikevel livredd for at jeg aldri kunne få barn.

I oktober hadde vi en fantastisk deilig uke i Spania. Vi hadde opp mot 30 grader hver dag, vi badet og slappet av (jeg har en ganske stressende lederjobb ellers), og eggløsningen min kom midt i ferien. Jeg tenkte at "går det ikke nå går det aldri"..........og det gikk :jepp: .

Etter 2 uker helt uten symptomer kom ikke mensen den dagen den skulle. Jeg har aldri testet før, og skalv som et aspeløv da jeg tuslet inn på badet for å ta testen. Tror jeg ventet i hvertfall 5 minutter før jeg med muse-muse-skritt snek meg inn på badet for å se resultatet. Knep igjen øynene og åpnet bare en liten glippe - men stor nok til å se at "Gravid" lyste i mot meg. Husker ikke helt, men tror jeg kom med et lite skrik, før jeg smågråtende løp rundt og rundt i stuen, mens det hele gikk opp for meg :rødme:

Nå er jeg så lykkelig at jeg føler jeg kan sprekke noen ganger. har foreløpig ikke fortsalt det til noen, men tror ikke vi kan holde det inne så lenge. Aller helst skulle jeg ønske vi kunne holde på det litt lenger, men så er det så mange sosiale ting som skjer med venner og familie i de nærmeste ukene at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal klare å skjule det. Største problem er faktisk vin, da jeg er veldig glad i et glass rødvin når jeg er sammen med familie eller venner. Kommer til å se veeldig mistenkelig ut hvis jeg plutselig ikke liker rødvin lenger, eller alltid må kjøre:) Så da tenker jeg at jeg heller ønsker å fortelle det selv (tror de kommer til å bli superglade:) enn at de skjønner det uten at jeg sier noe.

Wee - dette ble et langt innlegg. Må tusle nå - skal til min første legetime som gravid i dag. Gleder meg veldig til å høre noen andre fortelle meg at jeg er gravid også, ikke bare min egen test:)

Livet er deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis :):gravid:

Ligger litt før deg jeg da :sjenert:

Enn så lenge hvertfall, er litt usikker, så man få se ved ul. Du skal vel da ha ul i begynnelsen av februar??!! Men det vi kanskje alle venter mest på er de gyldne 12 uker ;)

Masse lykke til i svangerskapet. Har du fått noen symptomer eller plager? Tenker på kvalme og øme bryster f.eks? :) Jeg har hittil hatt en del kvalme, men heldigvis ikke så ille at maten kommer feil vei.

Gratulere enda en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee - Jeg har fått mine første besøk i dagboken min mens jeg var hos legen :) Tusen takk for lykkeønskninger Amalie og Linky :klem:

Kom som sagt akkurat fra legen nå, og ble nesten litt bekymret av besøket. Deilig å høre fra legen også at jeg virkelig er gravid, men da jeg spurte hvor stor sjanse det var for abort ble jeg helt betuttet. I følge legen min er det 35% sjanse for å miste barnet mellom uke 4 og 12, og han mente jeg ikke burde si noe til familien min før ihvertfall uke 7 eller 8. Hm - trodde det "bare" var rundt 15% som mistet jeg. Så nå går jeg litt rundt på nåler og føler at jeg ikke har lov til å glede meg ordentlig før om en 3-4 uker - Herregud tiden kommer til å gå saaaakte fremover :sjenert:

Men men, det var jo mye positivt å få med seg også. Jeg måtte velge sykehus å føde på. Har jo virkelig ikke peiling, men siden Ullevål er mest populært valgte jeg det:) Jeg skal til legen min og jordmor på Ullevål annen hver gang fremover, og i tillegg ville legen min (som har eget ultralyd-apparat) gi meg en ultralyd 5. desember fordi jeg da sannsynligvis ville se liv inni magen min. Jeg gleeeeeder meg :danser:

Liten ting til - legen sa at det var bra hvis man var kvalm - jo kvalmere man er jo mer solid graviditet. Iiiik - jeg er jo ikke kvalm. Har i grunn ingen sympromer i det hele tatt, bortsett fra at jeg blir bittelitt uggen hvis jeg er sulten + at jeg hadde blittelitt såre brystvorter i natt (var veldig fornøyd med det:)

Jaja, jeg krysser fingre og tær for at jeg er blant de 65% som det faktisk går bra for (synes fortsatt dette høres veldig lite ut altså) og at jeg blir mor til en liten minigakk til sommern!

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man kan lissom glede seg mer etter uke 7-8? det er jo bare en uke til for meg. Men jeg er 12 uker på vei den 19. desember, så pappa skal få bestefar kopp i julegave :fnise:

Tror ikke du skal være så redd selv om du ikke er kvalm nå. Jeg tok abort for noen år siden, og da var jeg nesten 2 mnd på vei før jeg oppdaga noe. Og jeg kasta opp hele tiden når jeg oppdaga det. Helt forferdelig. Og noen merker jo ikke noe som helst :) Jeg håper og alt går bra. Nervøs selv til tider. Som i dag slo ett barn meg i magen, og jeg merka jeg hadde lyst å bli kjempe sint, for jeg er skikkelig øm i magen og redd for alt. Men jeg vet at det er veldig trygt der inne :)

Heldig du er som får ul så tidlig da. Jeg vil og :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet, superdeilig med en så tidelig ultralyd :is: Men jeg er nå ganske missunnelig på deg også Amalie, som iallefall har kommet over de første skumle ukene!

Skulle ønske tiden gikk litt fortereeeeeeeeeeee!!! Det har altså bare gått et par timer siden sist :sukk:

Gleder meg så skrekkelig til å fortelle det til venninnene mine og familien min. Mamma kommer til å gå helt i oppløsning - men på en god måte da :hjerter_rundt:

Gøy med dagbok altså... :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke over de skumle ukene enda vel??? Er jo uke 6 i morgen. Og da er det enda 6 uker igjen til uke 12 :sukk:

Syns det er lenge. Vil vente til uke 12 jeg til å tenke at alt går bra. Selv om jeg ikke går å tenker at det ikke går, men da vil jeg nok føle meg tryggere. Og ja, det går saaaaaaaaaaaaaaaaaakte. Alt for sakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry - jeg fikk det for meg at du nærmet deg uke 8 jeg, og det er min første minimagiske grense før den virkelige magiske grensen på 12 uker.

Jaja - det er bare å smøre seg med tålmodighet for oss begge. Blæh! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som aldri er deppa er skikkelig deppa i dag :trist:

Klarer liksom ikke glede meg over graviditeten for jeg er så veldig redd for å miste :gråte: Desverre er det ikke så mye å gjøre på jobb i dag heller så jeg får alt for god tid til å tenke.

I morgen reiser jeg på ledersamling til Stockholm - gleder meg til å jobbe mer intensivt og til å ikke ha tid til å tenke på så mye annet, men gruer meg veldig til business-middagen på kvelden. Lurer på hvordan i all verden jeg skal forklare til alle (hele den nordiske ledergruppen er der) at jeg ikke kan drikke når vi skal sove på samme hotell som middagen er!

Jeg vil ha normale gakk tilbake!!!!!!!!!!!!!! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt du er som trøster meg Linky :klem:

Vet jo at dette sikkert er noe alle som akkurat har funnet ut at de er gravide må gjennom:)

I kveld skal jeg ut å spise middag sammen med noen av mine kjære kollegaer. Det er selvfølgelig høy vinføring så jeg har akkurat løyet bilproblemer på mannen min, slik at jeg må hente han med min bil i kveld......for da kan jeg jo ikke drikke! Graviditeten har gjort meg til en liten superløgner :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt løgner må man jo få ta :fnise:

i mamma sitt 50-års lag var jeg den eneste som ikke drakk. Sa det at vi ville sove hjemme og ikke hadde råd til taxi, så hadde jeg ikke så stort behov for å drikke. Ingen som tenkte noe over det :fnise:

Blir værre når jeg skal på julebord med jobben, og klubben jeg er medlem av. Men skal nok klare å finne på noe. Heldigvis er ikke jeg en person som bruker å drikke så mye. Blir vi noen gang tilbydt alkohol til middag er det alltid sambo som får fordi jeg egentlig ikke vil ha og heller vil kjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det med at kvalme gjør gravideten mer solid er i grunn bare tull...

man har ikke noe større sjans for å miste uten symptomer som man har med en gravidet med masse symptomer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe::hoppe: 5 uker :hoppe::hoppe::hoppe:

Weeeeee! 1 uke siden jeg fant ut at jeg er gravid og lille cashewnøtt sitter fortsatt fast!

Hatt to deilige, men lange dager i Stockholm og har ikke rukket å gi graviditeten en tanke. Var jo litt nervøs for middagen jeg skulle ha sammen med alle kolleagaene mine, men servitørene sjenket diskret alkoholfri vin til meg samtidig med at alle andre fikk vin så jeg tror ingen merket noe særlig (bortsett fra at jeg som vanligvis holder på til langt på natt stupte i seng klokken 12!).

Satt forresten ved siden av et spedbarn på flyet som skrek helt hjerteskjærende ved landing (hadde sikkert kjempevondt i ørene sine) og måtte nistirre ut av vinduet fordi tårene trillet. Jada - hormoner har vi nok av! :jepp:

God helg :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormoner du og ja :ler:

Skal ikke være så lett. Så greit at du ikke trengte å forklare noe med alkohol da :)

Jeg gruer meg litt til en fest vi skal på, de kommer til å skjønne noe, det er jeg helt sikker på. :( og vil jo da være 8 uker på vei! uff å uff. liker heller ikke at andre skal vite det før min familie :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 uker og 3 dager på vei. I følge denne begynner hjertet å slå i morgen :duskedame:

Unnfangelsen finner sted omkring: 19. oktober, 2007

Hjertet begynner å slå: 13. november, 2007

Embryoet beveger seg: 7. desember, 2007

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 14. desember, 2007

Antatt termindato: 13. juli, 2008

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom det forresten blittelitt rosa utflod rett før jeg skulle legge meg. Ble supernervøs og nå klarer jeg liksom ikke helt glede meg igjen. :forvirret:

Regner jo med at alt er bra for alt er som normalt i dag og det var som sagt bare bittelitt, men ganske ekkelt likevel. tror ikke jeg klarer å være ordentlig glad for dette før jeg når uke 9!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fikk jeg og, to ganger. Men alt er bra enda :)

Så det går sikkert bra :klem:

Du må forresten lagre dagboken din i signaturen så jeg slipper å lete etter den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...