Gå til innhold

Gakkens graviditetsdagbok


Gakken

Anbefalte innlegg

Åh, det er veldig godt å høre Amalie :klem: Har ikke kommet noe etter den lille dråpen, så jeg er mye roligere nå - nesten optimistisk :hallo:

Begynner å føle meg litt gravid noen ganger også. Har har superømme bryster de siste dagene og i går var jeg ordentlig kvalm (men foreløpig ikke verre enn at jeg var fornøyd med å være kvalm:)

Ellers er jeg supertrøtt på jobb for tiden. Når klokken runder ca 14 hver formiddag vil jeg bare legge meg ned på kontorgulvet og sove. Har løpt hjem fra jobb og sovet middagslur de siste dagene (gjør det aldri ellers).

I går var vi på middag hos mamma og pappa. Hadde en superhyggelig kveld og hadde såååå lyst til å fortelle de gode nyhetene.....men jeg holdt ut :hoppe: Lyst til å vente til etter at vi forhåpentligvis får høre hjertelyden den 5. desember. Jeg gleeeeder meg!!!!!!!! :duskedame::duskedame::duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når kan man høre hjertelyden egentlig? :)

Kvalmen min har til og med ikke vært så ille, ikke i går, litt i dag at jeg måtte stoppe opp å puste rolig noen ganger, men ikke noe ille! Og jeg har heller ikke hatt noe blod etter de to gangene jeg hadde det! Men det virker som de fleste får det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kan man høre hjertelyden egentlig?

Hei igjen Amalie :hallo:

I følge skjemaet jeg la inn for noen innlegg siden begynner lille spires hjerte å slå i dag, og så lenge det slår regner jeg med at man kan høre det. Jeg skal jo til legen først om 3 uker, og i følge legen skulle vi høre på det lille hjertet da :rødme: Håper virkelig det slår!

Så bra den verste kvalmen har gitt seg. Syntes ordentlig synd på deg da det sto på som verst :troest: Jeg har litt kvalme fra og til - spesielt i middagstider (som nå:). I går slet jeg veldig da mamma tok ut den deilige steken sin fra ovnen.....tenkte at dette virkelig ikke var noe godt tidspunkt å kaste opp på, men det var like før :sjenert: .

Ha en strålende kveld!

Endret av Gakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe: 6 uker :hoppe::hoppe:

Er veldig fornøyd med bildet i signaturen min i dag. Lille spire er på størrelse med et riskorn og begynner å se litt søtere ut enn den streken med ryggrad som bildet har vist til nå.....er det litt for tidlig å begynne å bli litt glad i lille spire mon tro? :rødme:

Føler meg litt optimistisk på at dette skal gå bra. Årsaken er at jeg har vært så kvaaaaalm de siste kveldene. Har ikke kastet opp, men har følt meg skikkelig fyllesyk og uggen - ganske dårlig gjort når man ikke har rørt alkohol på 6 uker, men litt deilig også for da føler jeg meg faktisk litt gravid. Mannen er helt rundt på gulvet for tiden - handler, lager mat, vasker og putter puter rundt meg når jeg sitter! Prøver å fortelle han at jeg har det fint og ikke trenger å vartes opp, men han fortsetter likevel :rødme: Tror han har veldig lyst på barn nå, for hver kveld koser han magen min (som foreløpig er helt flat) mens han roper stille "hold deg fast lille venn- ikke gå mot lyset!!) :fnise:

Føler meg veldig mye bedre tidlig på dagen så jeg har faktisk klart å fortsette med å trene på morgenen før jobb. Må jo stå opp litt tidlig da, men det er det verdt - elsker å komme nytrent og nydusjet på jobb. Håper jeg klarer å trene en god stund til, men er alltid litt redd for at lille spire skal falle ut ender trening. Får satse på at mini holder seg godt fast :fnise: .

Bare noen timer til nå så er det helg :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, ikke noe gøy med kvalme.

Å høre hjertelyden er veldig fint, men det kan du desverre ikke vente deg å høre før tidligst uke 11/12 hvis du er heldig. Mange leger tar ikke sjangsen på å lytte etter den før uke 13/14, fordi mange blir så urolige om man ikke finner den. Men det er også helt vanlig at man ikke finner hjertelyden før uke 15 har jeg hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

høre hjertelyden er veldig fint, men det kan du desverre ikke vente deg å høre før tidligst uke 11/12 hvis du er heldig

Oi da - jaja - så supernaiv kan man være! Noen som merker at dette er første gang jeg er gravid? :fnise:

Søren å forresten - jeg som har gledet meg sånn til legebesøket mitt 5. desember. Men men - jeg ser fortatt lyst på ting - må jo ikke ødelegge min nye profil som superoptimistisk Gakk :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Grattis med 6 uker :hoppe:

Og sant som imli sier, ikke forvent deg noe før mellom uke 11-13. Jeg var heldig å få høre hjertelyden i uke 12, helt fantastisk :rødme:

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å vite alt dette da...

Men for å høre hjertelyd må legen ta apparatet på livmoren din, og den kommer ikke opp før tidligst uke 11... Nå ligger babyen din godt beskytta "langt nedi der" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame::duskedame: 7 uker :duskedame::duskedame:

Håper lille spire er der fortsatt. Har ikke følt meg gravid de siste dagene i det hele tatt og det bekymrer meg litt (surprise!!)

Alle symptomer er liksom forsvunnet som dugg for solen, men jeg håper de bare tar seg en liten pause :lete:

Veldig mye å gjøre for tiden. Mannen har hatt bursdag og jeg har bakt og laget middager og skal ha 3. selskap på rad hjemme i kveld. Puh! Veldig hyggelig, men jeg kjenner det skal bli godt å ha en ganske rolig lørdag og søndag:)

Kjøpte blant annet "Verdens beste pappa - hakkespettbok for førstegangsfedre" til mannen og den er en fantastisk liten bok. Vi sitter og humrer mens vi leser den før vi legger oss hver kveld:)

I kveld er det full rødvinsmiddag hjemme hos oss med foreldre på begge sider. Jeg som alltid drikker rødvin på slike middager må overbevise de andre om at jeg vil ha øl i dag (Noen Munkholm ligger klar på kjølern:) Gleder meg veldig til jeg slipper å lure alle jeg er glad i!!

God helg alle sammen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 7 uker :)

Den boka hørtes morsom ut. Kanskje det er en julegaveide til sambo?? mye å gjøre for tiden du jo, stakkars. Har litt å gjøre i helga jeg og, skikkelig sliten. Så det kan jo bli festlig. Håper bare at alle på den festen jeg skal på tror på meg når jeg sier at jeg er ørebetennelse og går på medisiner så jeg kan ikke drikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:duskedame: Hurra!! 8 uker!! :duskedame:

8 uker har jo vært min første minimagiske grense - går det fint dit skal jeg bli superoptimistisk har jeg tenkt.....så nå sitter jeg her på jobb da - superoptimistisk og glad :hallo:

Litt glad denne uken er over selv om den har vært veldig hyggelig. Vi endte jo opp med å ha besøk hele helgen også og på onsdag hadde jeg alle studievenninnene mine over på middag (satt der med Munkholmen min som vanlig jeg da :fnise:)

I går var jeg ute og spiste med en tidligere kollega, og i kveld skal vi jammen på ny middag hos et vennepar - godt graviditeten min har vært snill mot meg så langt! har vært litt "fyllesyk" på kveldene og litt kvalm før lunsj - ellers merker jeg ikke stort til at et er en smurf i magen bortsett fra ømme bryster....dessuten har de vokst! I dag har jeg på en tunika med et sløyfebånd under brystene og jeg føler meg litt Pamela :fnise: Jeg er jo ikke vant til dette jeg så det føles litt rart :-D

I dag skal jeg på mitt andre legebesøk og jeg er så veldig spent! Jeg mener jo legen min sa vi skulle høre på hjertelyden på neste besøk, men jeg har jo kommet godt ned på jorden her av litt mer erfarne gravide. Men hvis jeg ikke skal få høre eller se noe så skjønner jeg liksom ikke hva jeg skal der - har jo allerede tatt alle prøver og fylt ut alle skjemaer. Ja ja - jeg er da iallefall nydusjet og klar for enhver undersøkelse :fnise:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 8 uker :hoppe:

Syns alle sammen er hos legen støtt og stadig og får vite masse. Jeg har vært hos legen en gang jeg. (skal til jordmor om noen uker) men det eneste jeg fikk av legen var det grønne arket der det står hvor langt jeg er på vei, hvor mye jeg veier o.s.v.! Jeg vil ha INFO!

Lykke til hos legen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Amalie:)

Jeg skal faktisk til legen en gang i måneden jeg (vel annenhver gang hos lege og jordmor). Vet ikke hva som er vanlig, men jeg har en ytterst engasjert lege som er supersøt.

Jeg kan jo komme med en liten update etter legebesøket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk Linky og Lilith og velkommen til dagboka mi Lilith :klemmer:

:hjerter_rundt: Jeg er forelsket i lille smurfen min!! :hjerter_rundt: Var hos legen min i går og etter å ha sjekket at jeg hadde det fint bar det rett bort til ultralydapparatet - og jammen bor det ikke en lillesmurf på 3 cm inne i magen min med et sterkt bankende hjerte :rødme: Ble så glad!! Alt så ut til å være i skjønneste orden, lillesmurfen lå akkurat der den skulle og legen sa at nå var det bare å løpe hjem og fortelle alt til mor fordi det var svært liten sjanse for at noe ville gå galt nå :hoppe:

Skal tilbake om en måned for å se hvordan det står til med tassen etter jul:)

I dag er det 1. desember og jeg kan endelig ta frem julepynten jeg har smugtittet på i lang tid. I kveld skal det være skikkelig jul i den lille leiligheten til Gakk, mann og smurf!!

Livet er deilig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...