Gå til innhold

Gakkens graviditetsdagbok

Gakken

Anbefalte innlegg

nåååå blir helt missunelig jeg nå! Jeg vil og ha en sånn lege. Jeg skal jo til jordmor nå om litt over en uke, så skal jeg til legen min igjen i midten av januar! Er jo leeeeenge til :P

Så skal jeg til ul! Det gleder jeg meg veldig til, er vel først da jeg får vite noe sikkert.

Ha en super duper lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil og ha en sånn lege.

Ja, han er skikkelig super. Fikk mobilnummeret hans også med beskjed om at jeg måtte ringe når som helst hvis det var noe eller hvis jeg ønsker en ny ultralyd. Veldig godt å ha en sånn lege når man er gravid for første gang og alt er nytt og spennende (les skummelt:)

Lykke, lykke til hos jordmor neste uke. Du kan jo be om en ultralyd da kanskje slik at du også får sett mini for første gang - gjør det hele så virkelig :rødme:

God helg Amalie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har fått en fantastisk lege ja :)

Ikke sant det er helt fantastisk å få se den lille? :hjerter_rundt: Var det noen spesiel grunn til at du fikk UL så tidlig eller var det bare det at han hadde det på kontoret at du fikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noen spesiel grunn til at du fikk UL så tidlig eller var det bare det at han hadde det på kontoret at du fikk?

Tror det bare er fordi han har fått nytt og fancy ultralydapparat og synes kvinner har rett til å få sjekket regelmessig at alt er som det skal med den lille + at det gir så mye glede under svangerskapet og at det kan begrense grunnløs bekymring:)

God helg Linky :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: 9 uker :duskedame:

Nå begynner vi virkelig å snakke :) Synes det er en hel evighet siden jeg var i Spania og ble gravid, men føler meg alså ikke gravid i det hele tatt selv om jeg nå er hele 9 uker på vei:)

På søndag skal jeg fortelle mamma og pappa om lille smurfen. Er litt nervøs for jeg vet de kommer til å bli helt hysterisk glade. Tror mamma og pappa tror at vi prøver, men ikke klarer å få barn. Før "tøyse-maset" de litt om det ikke kom barn snart, men nå sier de at de kan vente, og at de tross alt har to barnebarn og at de vil bli like glade i alle uansett om noen er adopterte osv :fnise: Hehe - de er så patetiske, men veldig søte. Gleder meg veldig også da :)

Er livredd for at det er to små inne i magen min. Da legen målte smurfen for en uke siden sa han da virkelig at den var 3 cm lang, men at han foreløpig kun så en. Vi så jo også kun et fint lite hjerte. Nå i ettertid ser jeg jo at små smurfer skal være mye mindre (nesten halvparten) når de er 8 uker gamle, så nå er jeg livredd for at det er to der :ler: legen sa jo at alt så normalt og bra ut så jeg regner jo med at alt er ok, men tenker litt på det likevel. Synes jeg ser meg drasse på 2 babyer med fullt utstyr opp og ned til leiligheten vår i 4. etasje (uten heis) midt i Oslo :fnise:

I kveld er det julebord med jobben. Har pakket ned noen Munkholmen og lurt på meg en pensilinkur så jeg håper jeg klarer meg gjennom kvelden uten at noen fatter mistanke. Gleder meg til å danse masse - vi er 150 mennesker på oslo-kontoret og julebordene våre pleier å være ganske morsomme:) Blir litt rart å være helt edru, men kan jo være en spennende opplevelse det også:)

God helg!! :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal og på julebord, i morgen da :)

Så spennende å skal fortelle, jeg skal enda vente til jul :)

JEg prøvde den med ørebetenelse jeg og sist jeg var på fest, funka veldig dårlig, de skjønte det enda jeg nekta :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gakkemor!!

Så koselig det er å lese dagboka di!!! Også så spent du har vært i flere uker før vi andre ante noen ting da!! Jeg skjønner ikke at du klarte å holde tett så lenge, det klarte ikke jeg, hehe. Jeg lurer på en ting; åssen reagerte foreldrene dine på den store nyheten??

Stooore klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - Hei Trultemor - tror jammen jeg kjenner igjen den lille søte foten du har som bilde :ler: Velkommen til dagboken min :klemmer:

Først må jeg hoppe litt for 10 uker! :hoppe::hoppe: Tenk i dag har lillesmurf sin første dag som foster - En stor dag for både mor og barn med andre ord :jepp:

Jaja - nå er som sagt nyheten ute (ihvertfall blant familien:). Var på beøk hos mamma og pappa på søndag og fikk stotret frem nyheten mens vi satt og koste oss i sofaen. De så akkurat ut som når du sa nyheten Trultemor. Mamma som holdt seg for munnen mens tårene piplet mens hun småhvinte og pappa som ikke skjønte noen ting med en gang, men ble sånn rar rørt-men-må prøve-å-ikke-bli-for-myk-mann-men-klarer-ikke-å-la-være :ler:

Ellers er jeg redd ryktene har begynt å svirre på jobben. Var visst en del som hadde reagert på at jeg ikke rørte alkohol på julebordet forrige helg. Jeg som hadde pensilin-alibi og Munkhomen og alt!! Var noen som spurte rett ut og selv om jeg nektet følte jeg meg veldig avslørt :ler: Det aller flaueste skjedde da jeg skulle snike meg ut. Gikk litt før dansen sluttet så ingen skulle se at jeg snek meg ut med bil. Alt gikk bra helt til jeg plutselig så at en hel haug kollegaer stod ute og røyket på parkeringsplassen jeg var nødt til å passere. Har aldri krysset en parkeringsplass så fort noen gang - mitt håp er at de bare så en liten blå skygge-pil som fòr forbi men at de tenkte det var synsbedrag (på samme måte som rosa elefanter):ler: I hvertfall ingen som har nevnt noe i etterkant, men det er en del som smiler litt for lurt til meg for tiden. Hehe - jaja!

God helg alle sammen :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lett å være gravid når man skal være hemmelig :fnise:

Er jo alltid noe som skjer rundt så noen fatter misstanke.

Hvordan føles det med graviditeten da? :) Noen forandringer på kroppen som du merker.

Sambo pirka meg i magen på onsdag og sa "du har fått større mage, nå ser du lubben ut der" :skratte:

Bare ingen ser det før jul er jeg veldig fornøyd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg synes jeg ser dem :fnise: Bra beskrivelse.

Gratulerer med 10+1 og med foster i magen! Jeg ser på den signaturen din at lille frø har både negler og hår nå! Så rart å tenke på! Snart er du: :gravid:

PS: Jeg og småblødde litt i starten med begge mine. Med snuppa var det sånn som du beskrev, men med knert var det bittelitt mer, og ved flere anledninger. En gang i uke 7-8 eller hva det var etter jeg hadde hoppa på en trampoline. Ble litt småpanisk da ja! Men det var nok tilfeldig at det var etter trampolinehopping. Og så var det vel rundt uke 12 og rundt uke 20. Tror det er vanlig å småblø littegran jeg. Søstra mi blødde som en foss ganske tidlig, og det kom til og med klumper ut. Men gutten er i dag snart 2 år.

Stoor klem. :klemmer:

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

Tenk i morgen er jeg 11 uker på vei og det er juleferie :rødme: Er så fornøyd med tingenes tilstand at jeg ikke klarer å stoppe å smile her jeg ligger på sofaen under dyna mi. Ikke syk eller no, men de 2 siste ukene har jeg vært så vanvittig trøtt at jeg har unnet med en liten time på sofaen etter middag - så ogaå i dag. Har tent masse røkelse og stearinlys, har på julemusikk og ligger og kikker opp på det fine juletreet vårt. Pyntet det allerede forrige søndag vi, for vi feirer julen borte i år og skal på fjellet i romjulen, så vi fant ut at hvis vi skulle få glede av det måtte vi starte tidlig. Ferdig med alle julegavene også så de neste dagene blir bare fylt med masse kos:)

Føler jeg går rundt med verdens beste hemmelighet fot tiden:) Kommer ikke til å si noe til jobben før etter juleferien. Ser i hvertfall ikke ut som kroppen min kommer til å gi meg noen problemer med å skjule graviditeten. Jeg er like flat som alltid - ser liksom ingen antyding en gang (ihvertfall ikke på morgenen - det hender jeg føler meg supergravid på kveldene :fnise: ). Ikke har jeg hatt noen særlig andre symtomer heller. Noen ganger blir jeg litt bekymret for at lille smurf er død, men så kjenner jeg plutselig litt ømme bryster igjen. Tror rett og slett jeg bare har vært ganske heldig. Kvalme er det aller verste jeg vet så veldig glad jeg har sluppet det. Har veldig få ligamentsmerter men føler liksom at jeg ofte kan føle livmoren min. Føles som en litt sår kul langt nede i magen min. Kjenner den ikke utenpå, men kjenner liksom at den er der likevel. Rare greier:)

Nå skal snart deilige mannen som ligger og småsover ved siden av meg ta oss skikkelig sammen og tusle ned på SATS. Bare noen minutter til under dynen først:)

:nissevink:

Endret av Gakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

:hoppe::hoppe: 13 uker! :hoppe::hoppe:

Tiden suser av gårde for tiden, og det er så utrolig deilig å endelig være over i den "sikre" perioden. Går bare og koser meg og gleder meg til alt som skal skje fremover:) Har dessuten fått en bitteliten mage som jeg er veldig stolt av - helt umulig å trekke inn, men jeg tror ikke andre legger merke til det på lenge enda. mannen derimot er helt forelsket i den lille kulen, og stryker, koser og prøver stadig å legge hodet inntil for å høre om det er noen der. Prøver å fortelle at man ikke kan høre noe, men kan gir ikke opp :ler: Dessuten synger han LSK sanger for Smurf noen ganger for å sikre at det ikke kommer ut en liten VIF-supporter :fnise: hehe - jada!

På onsdag var vi på ultralyd ja Trultemor - du verden så oppdatert du var :fnise: med en gang legen satt ultralydapparatet mot magen så vi et perfekt bilde av en utrolig søt liten tass. Smurf som bare så ut som en liten klump med bankende hjerte sist, var nå blitt til en bitteliten ferdig baby med 2 armer, 2 ben og verdens søteste lille nese. Lå og sov, men hoppet liksom litt opp og ned - så ut som om den hikket:)

Legen sjekket at neseben og nakkefold var på plass og at ryggraden var ordentlig lukket. Alt så ut til å være i skjønneste orden og hjertet banket fint og sterkt. Hadde med mannen som stod med store øyne og kikket på skjermen - vi fikk med bilde hjem som henger på kjøleskapet - tusler inn og kikker på det minst en gang i timen :)

Så - slik er det i gakkeverden for tiden - slett ikke verst altså:)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse

Tiden suser av gårde og jeg er jammen allerede i 17. uke (av en eller annen grunn har tickeren min stoppet opp på 15+6). Koser meg og har ikke følt meg noe særlig gravid......før i går! I går var det strålende sol og fantastisk turvær i Oslo så mannen og jeg pakket oss godt inn og gikk en lang tur oppover Akerselven. Selv om jeg fortsatt trener 3 ganger i uken og det går greit la jeg merke til at jeg gikk litt saktere enn de fleste. Jeg gikk virkelig så fort jeg orket og da ble jeg forbigått av de fleste :sjenert: Ikke det at det gjør noe, men jeg ble bare litt skremt av å bli så fort sliten. Da turen nærmet seg slutten fikk jeg skikkelig vondt i bekkenet i form av et haleben som verket skikkelig. Har aldri hatt slike smerter før, men etter turen i går slet jeg med supervondt haleben hele kvelden. Kjenner det litt nå også og er litt redd for at jeg kommer til å bli plaget av bekkenet mitt gjennom de siste 5 mnd av svangerskapet. Tror nesten jeg får komme meg til en kiropraktor for å se om han kan hjelpe.

Ellers har jeg malt i helgen. Skammer meg litt fordi gravide jo ikke skal male (håper ikke smurf er blitt løsemiddelskadet), men vi måtte få ferdig soverommet og gangen til Smurf kommer og jeg tenkte at det vel er bedre å fikse alt nå enn senere når jeg er enda mer gravid. For å slippe den verste lukten trakk vi sengen ut i stuen mens vi lufet ut soverommet, så nå har vi sovet der i 2 netter. Hehe - det var veldig hyggelig faktisk:)

Mannen skulle forresten henge opp en ny lysekrone på soverommet da jeg hørte et høyt hyl og et kjempedunk. Da jeg kom løpende fant jeg mannen liggende på gulvet og se nesten død ut. Han hadde fått strøm gjennom hele kroppen og jeg ble så redd at jeg begynte å hylgråte. Får altså ikke lov til å skje noen med han....noen gang!!!! Fikk løpt ut å slått av strømmen og det gikk helt fint med mannen så alt gikk bra, men ingen morsom opplevelse. Laget vafler med is til oss også satt vi og smilte litt i sofaen og snakket om meg med bekkenløsning, smurf med løsemiddelskader og mannen med elektrosjokk:)

Det ble en hyggelig kveld likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lenge siden jeg har vært her inne *skamme seg*

Det med å male så er det hvis noe med vannbassert og oljebassert. En av de er det du ikke skal bruke, men jeg husker ikke hvem :ler:

Så jeg har tenkt å male jeg og snart ;) men er ikke noe bekymret for babyen.

Tenk at snart er vi halvveis. :)

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så ekkelt med strøm for mannen din! Godt det gikk bra likevel.

Dere får nok ingen løsemiddelskadd unge, nei ;)

Vannbasert maling er OK. Jeg driver også å maler for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om babyen er lei seg når mamman er lei seg jeg - I så fall er smurf ganske knust i kveld. Pappan min fikk hjerteinfarkt i kveld i og er kjørt i luftamulanse til Ullevål. Forferdelig å bare sitte hjemme og vente og være redd for ikke å få se han igjen - har grått 3 timer i strekk og ser ut som en liten frosk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...