Gakken Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #101 Del Skrevet 7. mai 2008 Hei igjen Høres ut som dere takler utfordringene bra - positivitet er viktig. Og som du sier, med dagens behandlingsmuligheter er det mulig å bekjempe sykdommen. Så fine bilder Du har en veldig søt mage Tusen takk Ella Det går ganske fint med oss nå. Stakkars mamma ligger på operasjonsbordet i dag og fjerner brystet og sjekker om det er spredning til lungene etc, men det går visst etter forholdene bra med henne. - Og helt enig - superviktig å våre positiv. Har bestemt meg for at det skal jeg være Håper alt går bra med deg og magen Kjempefin gravidmage også! Og nydelig liten smurf Tok de seg virkelig tid til å vente en time for å få ordentlige bilder? Jøss, ikke verst! Tusen takk Knøttet Veldig stolt av smurfen altså (selv om det er få som skjønner hva som er hva på bildet:). Litt stolt av magen også. Liker å være gravid jeg - spesielt nå som jeg kan ta frem sommerkjolene mine. Har mange kjoler med empirieliv og føler meg faktisk bedre i de enn noen gang selv om de egentlig ikke er mamma-kjoler. Går rundt og strutter med magen min og føler meg kvinnelig :rødme: Og ja, legen på Majorstuaklinikken var virkleig tålmodig. Jeg har hørt at det er mange som ikke liker de fordi man føler seg på rullebånd -rett inn- rett ut, men jeg synes de hadde superservice altså. Det var helt klart at legen virkelig ville at vi skulle få med et fint bilde av ansiktet til smurfen, men det var jo ikke hans skyld at smurfen var sjenert så etter 3 kvarter kunne jeg egentlig tenke meg å runde av....men neida det var det ikke snakk om Jeg måtte opp og hoppe og sprette igjen for å riste litt i smurf! Og jammen fikk vi ikke se halve ansiktet hans til slutt også Håper alt er bra med deg Knøttet Hopper litt for 31 uker i dag også Jøjjemei - nå går tiden fort!! Utrolig trist og skummelt dette med mammaen din, men jeg er også overbevist om at dette går bra. Så utrolig fin mage du har da Gakken! Også så søt liten smurf! Tok litt tid å orientere meg på bildet der, hva er hva liksom, men så skimtet jeg til slutt et halvt ansikt. Kjempesøt Nå har du ikke så alt for lenge igjen, vi er jo snart i riktig årstid som terminen! Noe som minner meg på at vi må få ut fingeren og kjøpe ny seng til snuppa sånn at dere kan overta senga til knert. Jeg skal få oss i gang med det etter at ansiktet til HT har grodd, jeg lover. Håper alt er bra ellers. Hvordan går det med bekkenløsningen? Hei Trultemor Søt du er som er innom å følger med i dagboken min (selv om det ikke skjer så mye her:). Vi gleder oss veldig til å få seng altså, men dere må jo ikke stresse for vår skyld. Vi er bare supertaknemlige som får seng vi. Har begynt å få det meste av utstyret i orden nå. Selv om vi mangler seng står allerede sengehimmelen klar og Dry Kid ammemadrass ligger og venter. Smurf har også fått sitt eget nye klesskap som står ved siden av våre skap, og i hyllene ligger allerede masse nyvaskede og nystrøkede klær. Mannen holdt på å le seg ihjel da jeg sto og strøk hver minste sokk her en dag. Er veldig dårlig på å stryke ellers, men når det gjaldt klærne til smurf var liksom kun det beste godt nok Har også kjøpt vogn (Brun Teutonia Spirit S3 med fashionbag, parasoll, lammeskinn, seteforlenger, regntrekk og myggnetting), Bilsete (Maxicosi), Stellebag (Allerhand Messenger Urban bag) og adapter som gjør at vi kan sette bilsetet rett på vogn-understellet. Ikke mye som mangler av de store tingene i hvertfall nå altså....og vi har koooost oss mens vi har gjort research og handlet. Mannen er rene vogn-eksperten nå og kan gjenkjenne merket og fordeler/ulemper med en vogn på 1 kilometers avstand Ellers går det veldig bra med bekkenløsningen. Merker ikke stort til den etter at jeg startet med behandlign hos osteopat. Jobber og trener akkurat som før, men passer på å strekke ordentlig ut musklene inne i seteballene (lærte meg noen supre øvelser av osteopaten) etter trening. Det er når disse musklene strammer seg at de påvirker bekkenet og gir smerter har jeg lært:) Alt i alt tror jeg det er på sin plass å konkludere med at vi har det veldig bra for tiden. Hadde det ikke vært for at foreldrene mine plutselig har blitt syke hadde alt vært perfekt, men jeg håper de får gode nyheter fort. Heldigvis er de sterke og positive begge to, det er snart sommer og strålende vær ute, jeg er superforelsket i mannen min, har masse gode venner og om bare 2 måneder får vi møte lillesmurfen vår......det kunne jo vært verre Stor klem til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 7. mai 2008 #102 Del Skrevet 7. mai 2008 :juhu: for 31 uker! :-D Så herlig at du føler deg så bra og kvinnelig som gravid! Herlig med kjoler som passer til gravide mager, og det er flott med gravide! (selv om det føles litt rart å si det nå når jeg er gravid selv... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakken Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #103 Del Skrevet 15. mai 2008 OI oi - over 32 uker allerede. Gurimalla - snart er jeg mamma Legger ut litt magebilder jeg. Denne viser utviklingen fra 3. til 7. måned:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakken Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #104 Del Skrevet 15. mai 2008 Nå er sengen til smurf oppe og står Siden vi har fått seng fra min kjære svigerinne og sengehimmel fra en venninne kostet vi på oss en dyr supermadrass som sikkert ikke er nødvendig i det hele tatt. Har også kjøpt en Dry ammemadrass som ligger klar oppi sengen sammen med en liten dyne i deilig bløtt sengetøy...også lille Skutte da selvfølgelig - den lille kaninen har ventet på bayen i mange måneder allerede og sitter klar og venter... ....graviditeten har visst gjort meg litt småtossete.... Ellers er smurf superaktiv om dagen. Måtte prøve å synge litt for han da jeg skulle legge meg i går for det føltes som om han hadde vårrengjøring der inne. Knærne stakk ut av magen min på venstre side slik de alltid gjør, små føtter dyttet meg i ribbena og samtidig kjente jeg små hender som kilte meg helt der nede. Det var ting som boblet, noe ristet og noe dunket. Skulle tro han trener til OL. Våknet opp med en vond stikkende smerte i venstre side i dag, men etter at jeg hadde fått dyttet litt på babyen forsvant smerten. Han må rett og slett ha ligget på en eller annen innvoll eller no.....å våre gravid er det rareste jeg har vært med på Jeg koooser meg for tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 15. mai 2008 #105 Del Skrevet 15. mai 2008 Så fin mage :rødme: Tror jeg er som ei ku i forhold til deg Føles sånn i hvert fall Høres ut som du bare koser deg for tiden, og det er kjempeflott Fin seng/sengehimmel... Tenk at det bare står klart og venter på den lille... Ha en fortsatt fin tid framover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 15. mai 2008 #106 Del Skrevet 15. mai 2008 Så fin seng! Morsomt med aktive babyer! Lurer av og til på hva min driver med der inne også, virker som han spiller fotball eller noe sånt Ha en fortsatt fin torsdag! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakken Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #107 Del Skrevet 14. juni 2008 Hei igjen Jeg er uten sidestykke KGs verste dagbokskriver. Er halvannen måned siden jeg har skrevet sist, men jeg har vært innom for å sjekke at alt står bra til med alle altså! Klarer ikke å skjønne at jeg snart ikke skal være gravid mer. Synes jo at jeg akkurat ble det jeg. Tiden har gått superfort og bortsett fra litt bekkenløsningplager rundt 4. måned som bedret seg etter behandling hos osteopat har jeg liksom ikke merket så mye til at jeg har vært gravid. Jeg har jobbet fullt frem til i går, trent mine faste 3 ganger i uken før jobb, vært sosial i helgene og i det hele tatt følt meg skikkelig super. Veide meg hos legen i går og har bare lagt på meg 7 kg (da var jeg 36+2) så jeg tror jeg ser ganske ut som meg selv også. I går hadde jeg min siste dag på jobb før permisjon. Synes nesten det var litt trist jeg for jeg trives så godt i bedriften jeg jobber i og ser på mange av kollegaene mine som gode venner, men jeg regner jo med at jeg fort kommer inn i tralten som "hjemmeværende" også. Har allerede 3 lunsjdates neste uke, ett bryllup og en hyttetur, så jeg skal nok ikke kjede meg de første dagene ihvertfall! Blir rart å gå hjemme og vente på at fødselen kan sette i gang når som helst. Jeg er litt kontrollfrik tror jeg, og liker det når jeg kan planlegge og styre ting selv. Nå må jeg legge all kontroll bort og bare ta ting som det kommer når Smurf er klar til å komme. Wææ - det virker så urealistisk at jeg skal gå gjennom en fødsel om ikke så lenge! Gleder meg faktisk litt jeg (jeg vet - jeg er uerfaren og naiv Lille smurf har forresten forandret bevegelsesmønsteret sitt i det siste. I følge legen er det fordi han så og si har festet hode og ligger klar. Han har nok også sunket en god del ned i bekkenet for jeg er ikke lenger plaget av spark mot ribbena mine. Lurer allikevel på hva i all verden han tar seg til der nede - han driver liksom alltid på med et eller annet. Det føles som om jeg kjenner hendene hans helt ned i lysken, den lille rompa hans romsterer litt rundt på høyre side og så virker det stadig som om han strekker på seg slik at knærne stikker rett ut av siden på meg. Akkurat som om han røver å dytte seg ut gjennom mageskinnet noen ganger. Ofte rister han liksom litt eller får sånne smådiller. I tillegg tor jeg han er en glupsk liten kar. I allefall hikker han gjerne flere ganger daglig. Føles litt rart når det dunker regelmesig langt ned i bekkenet ditt. Det som er mosomt med hikking er at det er så lett å se hvor lillesmurfen ligger i magen når han hikker. Hvis jeg ligger på ryggen mens han hikker kan man klart se konturene av en liten kropp fordi alle kroppsdelene hans hopper regelmessig opp og ned mens resten av magen min er stille. Nei, nå våknet deilige mannen min. Han har jobbet nattevakt og da pleier jeg alltid å komme krypende ned i sengen hans når han våkner, så da tror jeg jeg iler inn på soverommet nå. Elsker å krype inn i den varme armkroken hans om morgen når jeg har ligget alene om natten:) Håper jeg alltid kommer til å være like lykkelig som nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 14. juni 2008 #108 Del Skrevet 14. juni 2008 Så koselig å lese innlegget ditt, Gakken Høres ut som alt går på skinner, og at du har hatt et tilnærmet "perfekt" svangerskap, hvis du skjønner hva jeg mener Håper du får fine dager nå som du er i permisjon... Nyt det, det gjør definitivt jeg :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 14. juni 2008 #109 Del Skrevet 14. juni 2008 Nei, nå har du jammen meg ikke lenge igjen! Tenker det samme som deg, det blir veldig sært å ikke være gravid lengre, ikke kjenne spark og plutselig (forhåpentligvis) ikke ha stor mage lengre! Samtidig så blir det jo selvsagt fantastisk da Godt å lese at du er så lykkelig, håper det varer God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakken Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #110 Del Skrevet 6. juli 2008 Tirsdag kveld ble livet snudd på hodet. Etter et fantastisk svangerskap uten problemer var det like før det gikk galt på slutten. Jeg hadde omgangssyke-lignende vondter hele helgen og bestilte heldigvis legetime på tirsdag. Legen fant ikke noe alvorlig galt men tok meg heldigvis på alvor og sendte meg inn til sjekk på Ullevål. Etter å ha tatt utallige prøver som så greie ut var vi på vei hjem da de siste blodprøvene viste at jeg hadde utviklet hellp-syndromet som er verste form for svangerskapsforgiftning og at hadde dramatisk lave verdier på røde blodplater. Da var kaoset løs. Mannen og jeg fikk plutselig beskjed om at vi kom til å være foreldre i løpet av en halv time og at smurfen måtte forløses med en gang da jeg sannsynligvis ikke ville overleve at en naturlig fødsel ble satt i gang. En halv time senere lå jeg på operasjonsbordet (fortsatt med sminke og neglelakk og det hele). Etter 7 minutter ga Smurf sitt første skrik og etter 15 minutter var hele operasjonen over da de ikke turte å holde meg for lenge i full narkose. Fantastisk hva de får til!! Det rare er at mannen og jeg allikevel hadde en ganske fin fødselsopplevelse. Vi rakk liksom aldri å bli ordentlig redde, men følte oss godt passet på. Vi smilte og lo og tok bilder av hverandre i operasjonsutstyr og synes det hele var veldig spennende. Tror nok ikke helt vi skjønte alvoret før etterpå, men er glad for at vi tross alt hadde en god oppevelse. Jeg tror jeg må skrive en mer utfyllende fødselshistorie senere - mest for min egen skyld for det er så mye som har skjedd de siste dagene at det blir godt å gå det igjennnom - men da kan jo dere som vil lese den også. Men uansett - målet vårt med hele baby-prosjektet var å bli foreldre til et sunt lite barn. Vel, vi må se oss svært fornøyd med resultatet. Vi er blitt foreldre til en fantastisk nydelig liten William som var 48 cm lang da han ble føst og som veide 3024 gram. Jeg er stolt, glad, sliten og lykkelig!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 6. juli 2008 #111 Del Skrevet 6. juli 2008 Oi, så dramatisk! Kjempebra at legen tok deg på alvor og sendte deg videre til sykehuset... Tør ikke tenke på hva som kunne skjedd om de ikke hadde oppdaget dette? Men, det gikk jo kjempebra, og dere er nå foreldre til en aldeles nydelig gutt :rødme: Gratulerer så mye, Gakken! fra Ella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå