Gå til innhold

Hvilken adventsstjerne har du?


ninnii

Anbefalte innlegg

Hvordan ser den ut?

Vår er en sånn messing Betlehemsstjerne i gull, den har vi hatt i mange mange år.

Tenkte å kjøpe ny, en sånn som er laget av kvister med lysslynge på. Vet ikke om det ble riktig forklart, men noe i den duren:)

Vår stjerne henger hele jula ut, men det er åsså noen som tar den ned når advent er over.

:nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en hvit en som ligner denne (sånn i tre), og den drysser utrolig mye!

Så jeg har lyst på en sånn gammeldags, sånn som du har. :fnise:

Apropos adventstjerne, noen som vet hvor man får tak i en slik som former et hjerte? De er så fine!

Tror de hadde det på Biltema i fjor, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også betlehemsstjerne, men i gull, og det er den som gir meg julestemningen. Elsker å sitte om kvelden når jeg har slukket alle lysene og drikke julekrydder-te og sitte og se på lyset som den kaster. :rødme:

Tar den heller ikke ned før 13. dag jul. Kan være noen synes jeg har den der lenge, menmen... Den blir nå hengende likevel, og jeg er alltid litt trist når jeg tar den ned. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay

Hmm, noe beskjemmet må jeg innrømme at jeg ikke husker hva vi har i vinduet i adventstida. Jeg husker at vi kjøpte noe nytt i fjor, men jeg kommer ikke på hva det er. Dårlig husmor... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er av glass, men kan dessverre ikke si så mye om den siden jeg kjøpte den for ca 7 mnd siden. Men gleder meg til å henge den opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *-*Pinky*-*

Vi hardenne i vinduet.

Apropos adventstjerne, noen som vet hvor man får tak i en slik som former et hjerte? De er så fine!

Tror de hadde det på Biltema i fjor, faktisk.

Jeg har en som jeg fikk med min mor ifjor, tror hun hadde kjøpt den på jernia.

Å de har en liten her.

Endret av *-*Pinky*-*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to, en sånn som lillesky linket til, og en i glass som det skal være telys inni. Sistnevnte vises ikke så godt utenfra, men er utrolig koselig fra innsida :)

Henger opp i adventstiden, og tar den ned rundt 2.-3. januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to stk. De er av plastikk og er gjennomsiktige og helt flate, ser ut som glass. Enkle og fine og ser moderne ut. Kjøpt på Living.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to stk. De er av plastikk og er gjennomsiktige og helt flate, ser ut som glass. Enkle og fine og ser moderne ut. Kjøpt på Living.

Oh, har de lys også?

Slik vil jeg også ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg har aldri hatt julestjerne før (fordi dette er første året vi bor hos oss selv i jula). Men vi var og vurderte en på Åhlens. Er usikker på om jeg syns den er for moderne. Det er en slags veldig tykk ståltråd, pyntet med blanke glassperler. Skulle bare ønske at metallet syntes litt mindre. Kanskje jeg kan surre på noen flere perler selv? Den har forresten lys i seg. Kunne ikke finne link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en helt enkel stjerne av tre. Den var svinedyr da jeg kjøpte den for 15-16 år siden, tror jeg ga 600 kroner for den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mesingstjerne med lys i. Er fornøyd med den..

Vi henger stjerna i vinduet første søndag i advent og tar den ned 2 eller 3 januar.

Endret av *smak*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har to messingstjerner (og så har sønnen min en på rommet sitt) på stua og de henger fra 1. desember til alle julepynten pakkes ut i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en eldgamle stjerne i hvit plast, arvet etter min bestefar. Den henger stuevinduet. på kjøkkenet har jeg en i klar plast med en liten lysdioe inni, veldig enkel og diskre, men utrolig effektfull når det er mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...