Gå til innhold

Fra yrkesrettet attføring og tilbake til rehabilitering.


Gjest Gjest_Sliten_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sliten_*

Jeg har tidligere mottatt reabiliteringspenger,men mottar nå attføring i forbindelse med skolegang.Jeg skal etter attføringsplanen være ferdig med skolegangen til våren.

Jeg er svært sliten og utbrent og lurer på om det er mulig å utsette skolegangen et halvt år og starte på nytt til høsten og dermed motta rehabiliteringspenger det førstkommende vårhalvåret.

Er det vanlig med slike oppbrudd og vil Nav godta dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Sliten_*

Kan nevne at jeg hittil har oppnådd gode resultater/karakterer, samt hatt svært lite fravær,men merker at jeg sliter psykisk og fysisk nå.Dette blir for tøft for meg tror jeg.Jeg trenger en pause for "å ta meg inn" igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme som deg for noen år siden. Det var ikke noe problem å ta en pause å starte opp på nytt neste år.

En tur til legen der jeg forklarte problemet, så til Nav som var forståelsesfulle. Ingen grunn til å brenne seg ut når en kjenner at en ikke makter å yte 100%.

Jeg tok et datakurs på kveldstid et par dager i uka, og så kunne jeg ellers bruke tida på å sette meg inn i fagene ( i mitt eget tempo) som jeg skulle starte opp på nytt med ett år etter.

Lykke til! :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sliten_*

Takk for svar.Jeg har endel eksamener nå til jul som jeg skal gjennomføre.Jeg skal derfor selvfølgelig gjennomføre dette høsthalvåret.Dersom jeg fortsatt føler meg elendig etter juleferien så blir det nok en tur til legen og Nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav kan i slike tilfeller gi ett års "pause" i attføringa, vedtaket stoppes og gjenopptas om du ber om det innen 12 mnd. Etter den tid må du søke attføring på nytt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...