Gå til innhold

Jordnær åndelighet.


Anbefalte innlegg

Jeg blir ofte frustrert når jeg er inne på diskusjonsforum som dette - spesielt når det kommer til de åndelige diskusjonene.

Jeg sikter ikke til spesielle tråder og heller ikke til spesielle forum. Men generellt syns jeg at der er en tendens til at man finner hjelpere eller avdøde besøkende i nesten alle ting som skjer.

Jeg syns det er så viktig når man driver med slike ting at man lærer seg å i utgangspunktet se ting som naturlig og tilfeldig - og når det da ikke kan forklares slik legger vi andre ting i.

Jeg tror at den evige søkenden etter svar er usunn og gjør at man ser ting som ikke er - også at man går glipp av det som egentlig er.

Jeg tror ikke at når folk dør så er det første dem gjør å kontakte oss for ¨å komme med masse informasjon. Faktisk syns jeg det er litt å leke med dem at vi i det hele tatt forsøker å få kontakt med døde folk. Når de er døde har de sikkert bedre ting å gjøre enn å si uviktige ting til oss. OG hvis dem virkelig vil ha kontakt tror jeg at de tar kontakt, vi trenger ikke påkalle dem.

misforstå meg rett - jeg er veldig opptatt av spiritualitet selv - og tror fullt og fast på en masse ting.

Men jeg skulle ønske at man i utgangspunktet tok ting som naturlig - og heller la åndelighet i ting der man ikke finner andre forklaringer.

Det å være åndelig er naturlig, det er en del av personligheten vår. Vi trenger ikke stille spørsmål og søke så mye i det. Det er som tankene våre, vi begynner ikke å lure på hvorfor vi tenker som vi gjør, gjør vi?

Vel - litt rotete dette. Men noen som forstår hva jeg mener?

Asterism

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, Asterism.

Jeg er enig med deg.

Jeg synes noen (ikke spesielt på dette forumet, men generelt sett) har en sterk tendens til å "hype" opp mye rundt dette.

Sikkert fordi det er et spennende tema - som kanskje tiltrekker seg de som har behov for det litt mer "spesielle" - mens jeg, for min del, kun tror på visse ting innen det alternative, fordi jeg vet det fungerer/er sant, pga egen erfaring.

Ikke fordi det er rart/mystisk/spesielt/spennende.

Hver sin lyst selvfølgelig, men jeg er som sagt veldig enig med deg Asterism. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - men jeg syns faktisk det er litt viktig og. Jeg tror at når mennesker med evner begynner å søke så vanvittig utover blir det bare mer usikkerhet av det.

Jeg tror ikke det er sunt å se ånder i alt. Jeg tror ikke det er sunt å lete på nett eller i bøker etter regler om hvordan ditt og datt virker.

Jeg tror det er viktig at vi leter inni oss selv og søker de svarene vi har i hjertet vår.

Det handler så mye om magi og ritualer og symboler og avdøde som går igjen. HVor er det blitt av de gode gamle lysarbeiderene som sender lys med kjærlighet.

Det virker på meg som om den nye trenden er å søke utover i stede for innover. Men er det ikke inni oss vi har svarene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, absolutt.

Det som er litt ironisk/morsomt/trist med det hele, er jo at det "alternative" blir trendy... Og at det som egentlig skulle vært (og er) veldig personlig og "innadvendt" (som du sier) - blir blåst opp til noe overfladisk.

De som henger seg på den bølgen har selvsagt ikke fått med seg poenget, men jeg velger å konsentrere meg om min egen tro og mine egne opplevelser - så får andre velge å gå så langt de selv vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA - jeg er enig med du. Prøver likevel å få i gang en tråd på det. For jeg skulle ønske det kom litt mere frem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:roll::wink:

Hehe - men å mestre større er ikke det samme som å lete i blinde vet du. :) Hvis det var det du mente da. Litt vanskelig å vite hva folk mener når de ikke bruker ord men heller smilehint. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...