Gå til innhold

julegave til mor :)


Gjest sunnesynne

Anbefalte innlegg

Gjest sunnesynne

Hei

vi er to søstre, den ene er 21 den andre er snart 25..

vår mor bor på sykehjem, hun ønsker seg voksen blder av meg og søs...

lurer da på å ta bilde hos fotograf eller ta selv..

vi tenker enten bunadsbilder tatt enkeltvis(har bare et sett med søljer) eller bilder med knekorte selskapskjoler som er like men den ene har i sort den andre i brunt.. da kan vi ta bildet sammen..

hva tror dere blir best? synes det er litt ille å ha bilde hengene på sykehjemmet, den ene av oss jobber innen helse.. hva synes dere om dette? er det en grei gave i tillegg til noe annet selvfølgelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frk Åberg

Siden hun ønsker seg det, høres det ut som en fin gave. Jeg og broren min ga bunadsbilder i julegave til mamma og bestemor i fjor, og de ble kjempeglade. De syns det var spesielt fint at vi var i bunad, men jeg vet ikke hvor opptatt moren din er av bunader? Vi dro forresten ikke til fotograf. Det var nærbilder tatt i en konfirmasjon, hvor vi stod foran en rød låvevegg (altså, en bakgrunn som ikke var rotete).

Tenker du på om noen kan kjenne dere igjen, hvis dere henger på veggen hennes? Hvis dere besøker henne innimellom, har ikke de som har med henne å gjøre allerede kjennskap til dere?

Jeg tenker også at det må være tøft å ha en mor som er så dårlig at hun må bo på sykehjem, spesielt når dere er så unge. Det kan ikke være greit.

Endret av Frk Åberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunnesynne

ts her

hun elsker bunader, men må da som sagt bli enkeltbilder da vi ikke harmer enn et par med søljer..

forslag til frisyrer til bunad? hvis vi tok i kjoler kan vi være sammen på bildet..

ja liker ikke det å bli gjennkjent, er jo stor gjennomstrøm på hjemmet, og jobber selv i helse, er ikke så gøy å få studenter eller kollegaer som vet hvem moren min er av ulike grunner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke ønker at bildene skal henge på veggen, hadde det kanskje vært en ide å lage en fotobok eller sette sammen et pent album til henne? Da får hun mange bilder av dere som hun kan bla i, men de henger ikke slik at alle som er innom ser dem. På forsiden kan dere jo ha et nøytralt bilde, fra et sted hun liker godt f.eks. Slik får hun ogs mange flere bilder og dere blir ikke så lett gjenkjennelige. Dere kan jo eventuelt be mor om ikke å vise boka til alle mulige som er innom, si at det er personlig og bare for henne, familie og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bokalbum med bilder av ting hun setter pris på og av dere som voksne burde være midt i blinken, det kan dere også ordne enkelt selv!

Jeg har tenkt å lage det til moren min som er dement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunnesynne

hun vil ha bilder som henger på veggen, er lei av at barnebildene hun har av mg og søs blir tolket til å være av barnebarna hennes hver gang, de blir hengene på veggen de her også :)

lurer på om vi skal ta enkeltvise bilder av oss i bunad eller bilde sammen i kjoler som er like, men har forskjellig farger?

og om vi skal gjøre det selv eller dra til fotograf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hun vil ha bilder som henger på veggen, er lei av at barnebildene hun har av mg og søs blir tolket til å være av barnebarna hennes hver gang, de blir hengene på veggen de her også :)

lurer på om vi skal ta enkeltvise bilder av oss i bunad eller bilde sammen i kjoler som er like, men har forskjellig farger?

og om vi skal gjøre det selv eller dra til fotograf?

Jeg ville gjort et forsøk på å ta bildene selv, og heller gått til fotografen hvis jeg ikke ble fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
ts her

hun elsker bunader, men må da som sagt bli enkeltbilder da vi ikke harmer enn et par med søljer..

forslag til frisyrer til bunad? hvis vi tok i kjoler kan vi være sammen på bildet..

Hvis den ene står foran den andre og har søljene på så kan den bak ha "sikkerhetsnåler" som ikke syns istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Hvis hun elsker bunader, så høres det ut som det kan være tingen. Det gjør vel ikke noe at dere er på forskjellige bilder? Hvis dere lager en fotobok, så er det jo mulig å forstørre bunadbildene, og lime inn biler hvor dere er sammen i andre klær i tillegg? Hvis du ender med å gi henne bilder til å henge på veggen, så kan du vel også gi bilder som er av dere hver for dere?

Jeg ville prøvd å ta egne bilder først og se hvordan det blir. Ha en nøytral bakgrunn og fint lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dere ikke noen som har ett sett søljer som dere kan låne for en helg da? Så kan dere ta bilder i bunad sammen. Er jo ikke akkurat midt i bunadsesongen, så de fleste har det vel liggende i en skuff allikevel, og er glad det kan komme i bruk. Og på et fotografi er sølvet såpass lite at det nesten ikke har betydning om det er av riktig sort engang.

Ellers ville jeg ikke tenke at det burde være noe problem å ha et bilde hengende på veggen, ihvertfall ikke hvis du er innen den delen av helsevesenet som går i "uniform". Jeg synes ihvertfall folk er veldig annerledes (vanskelig å kjenne igjen på direkten) når de har pyntet seg opp og når de går i vanlige klær/jobbantrekk. Men det kan være jeg er litt enkel på det punktet...

Og jeg synes at bilder som er tatt selv kan være vel så fine som de som er tatt hos fotograf, og det er jo ikke noe problem å få forstørret eller noe. Har dere tilgang på digitalkamera er det jo bare å knipse ivei. Et av hundre må da ihvertfall være et kodakmoment :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...