Gå til innhold

Hvordan kan man trene opp sin beslutningsevne?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Egenskapene i overskriften er noe som mange har i sin personlighet. Andre må slite mer for det.

Er det noen tips her på hvordan man kan øve opp egenskaper som besluttsomhet og det å stole på egne vurderinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte som deg tidligere: følte meg usikker i jobbsituasjonen, stolte ikke på meg selv. Å ha ansvar som ville innebære det å ta beslutninger virket vokdsomt og fremmed. Følte det ville bli for mye å bære ansvaret på mine små skuldre. I tillegg følte jeg ikke de på jobben hadde noe særlig tro på evnene mine.

Men så fikk jeg en ny jobb hvos jeg bare blir kastet ut i det. De hadde veldig troa på meg. Jeg MÅ ta ansvar, hvis jeg ikke tar beslutnunger får det også konsekvenser. Det som også gjør meg tryggere er at jeg vet at andre også er usikre, men at man bare må ta et valg. Blir tatt med på råd når kolleger skal ta beslutninger. Skjønner da hvordan de andre tenker, samt at jeg skjønner at det ofte ikke er noen fasit. Man må bare velge.

Det hjelper jo også ofte å ha en utdannelse, så man føler seg faglig trygg i det man gjør. Men en utdannelse i seg selv gir ingen fasit.

Nå skal det nevnes at beslutningene jeg tar ikke er på så høyt nivå og ikke under så stor usikkerhet. Jeg ønsker ikke å bli toppleder, men trives med faglige utfordringer som da også innebærer noen beslutninger.

Hvilken bransje jobber/ønsker du å jobbe i, TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bransje jobber/ønsker du å jobbe i, TS?

Media, kommunikasjon, PR, informasjon, kommunikasjon, analyse...rådgiverstillinger og lederjobber (selv om jeg ikke har ledererfaring).

Har utdannelse, ja.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...