Gå til innhold

Livet med kreften


B.A.

Anbefalte innlegg

Huff så leit du har symtomer på fatigue... jeg håper det ikke er det, men at det er noe forbigående!!! Høres tøft ut og få fatigue og du er jo i målgruppen. Krysser for deg og god bedring :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var det søndag morgen og det er fantastisk deilig at det er en fridag til :)

Har hatt en veldig bra helg så langt, slapper masse av.

Merker at jeg er sliten, så det blir vel ikke akkurat noen langtur ut idag, men å sitte ute i sola blir det nok endel av :)

Ha en flott søndag folkens!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rett og slett superherlig å ikke måtte jobbe i morgen!!! :nigo:

Her har det vært ei helg full at masse alkohol og gode venner, i dag er jeg sliiiiten (jeg og ) :)

Husk å nyt livet og sola ! :) Ingenting er bedre enn å døse ute i sola i godstolen og nyte iskald cola! :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En veldig trøtthet som ikke går over etter en god natts søvn. Konsentrasjonsproblemer, utmattelse, døsighet, depresjon og mangel på motivasjon. Slik beskrives fatigue av de som har opplevd utmattelsessyndromet som rammer mange kreftpasienter under og etter behandlingen."

Kjenner meg igjen i endel av disse symptomene, vil ikke men må innrømme at jeg gjør det.

Det kan være at jeg bare er litt ekstra sliten en periode, men blir det ikke bedre må jeg se mer mot fatiguen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen du kan prate med om dette? Psykolog? Noen andre profesjonelle? Sånn bare for å luftet tankene rundt det litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og godt er det. Jeg får nemlig en skikkelig trang til å hjelpe deg, og så er jeg så langt unna og kan liksom ikke :sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klem Tabris.

Da var begravelsen overstått og en plukker seg litt opp igjen.

Idag er egentlig en ganske fin dag. Er torsdag og snart helg og neste uke skal vi på hytta igjen!! Blir så utrolig godt å komme seg vekk noen dager rett ved sjøen. :danse:

Så prøver jeg å planlegge småting iløpet av sommeren sånn at ukene ikke blir så veldig lange alltid:)

Syns bare det av og til er litt vanskelig å finne disse småtingene å gjøre.... Tar gjerne imot ideer og tips :)

Lager mat og sånt, men orker ikke å bake noe særlig på sommeren jeg.

Håper alle har en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, småting?

Innendørs eller utendørs?

Plukke skjell

Drive med scrapbooking

Se serier

Gå/sykle en liten tur

Spise is

Handlaget gave til gutten din

Er egentlig bare tåpelige forslag, men kommer ikke på noe fornuftig. Det er mandagsmorgen og jeg er så trøtt! :kaffekopp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei B. A, fant dagboken din ved en tilfeldighet, og jeg har nå lest meg igjennom den. Var veldig vanskelig å stoppe og lese, og måtte bare finne ut om du hadde blitt frisk. Utrolig godt å høre at du fortsatt er frisk, og håper det vedvarer. Jeg må si at jeg beundrer den styrken du har hatt hele veien, for som jeg har lest har det vært en meget tøff prosess du har vært igjennom, både fysisk og psykisk.

Jeg selv mistet min mann til kreften for 7 uker siden, og han hadde ingen sjanse fordi han hadde med spredning til skjelettet. Han fikk diagnosen 15. 4. 2011 og fikk beskjed at han hadde ca ett år igjen å leve. Under en måned senere døde han, fordi svulsten sprengte ene blodåren i lungen hans. Jeg har bestemt meg på å melde meg på kurset livslyst hos kreftforeningen, for jeg tror det kan være godt for meg. Kreften er noe forbannede dritt, og jeg håper virkelig de finner en skikkelig kur mot den en gang, som fungerer på alle typer.

Jeg vil bare si tusen takk for at du har delt så masse med alle her inne, og det var tøft å lese alt du har vært igjennom. Du må huske å ta en dag om gangen, og ikke gape over for mye på en gang. Jeg håper du snart er helt på beina igjen, og kan fungere som du selv ønsker det. For det er sikkert ikke lett at hodet ønsker en ting, men kroppen noe helt annet.

Stå på videre, og en stor klem til deg

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*appifany* , takk for ideer. Syns det var fine ting jeg :klemmer:

Piper. først av alt :klemmer: til deg som har hatt det så tungt, og takk for så utrolig fine ord.

Er helt sant det du sier at hodet vil en ting men kroppen noe helt annet. Merker det veldig, vil gjerne gjøre masse men jeg blir så fort sliten fremdeles at jeg ikke orker. Sover masse men føler akkurat nå at jeg ikke er like sliten som jeg var for noen uker siden. Så jeg håper og håper at det er et tegn på at det går fremover med meg :)

Reiser på hytta i helgen og jeg gleder meg endel til det nå. Blir så godt å komme vekk fra maset i byen. Reiser jo med gutten så gleder meg pga det også da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må bare gi deg selv tid til å ta det med ro, og den gode gamle klisjeen; ta tiden til hjelp. For det er jo sant, det tar sin tid men etterhvert så begynner du og orke mer, og da orker du mer! Altså en god sirkel :nigo:

God tur på hytta med gutten din! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal se at det går fremover med deg, men samtidig må du gi deg selv tid. Tenk på hva kroppen din egentlig har vært igjennom, og det er ikke bare å snu seg rund så er man helt fin igjen. Derfor er det viktig at du er tålmodig, og mest av alt at andre rundt deg er like tålmodig.

Jeg sliter med kaos i hodet mitt, og føler at jeg ikke klarer å tenke skikkelig klart. Blir litt irritert når jeg ofte får spørsmål om når jeg skal begynne å jobbe igjen. Jeg føler meg ikke klar for det, og må rett og slett gi meg selv tid til å få klarnet hodet litt. Men tror nok enkelte bare ønsker at ting skal bli som vanlig igjen, og at hverdagen må komme. Det er helt sant at hverdagen må komme, men jeg må også ta den tiden jeg behøver for å vært 100 % før jeg går tilbake til jobb. Eller i alle fall godt på vei mot 100%, for det tar nok lang tid før jeg er der, om jeg noen gang kommer dit igjen. Jeg vet ikke, fordi jeg tar denne dagen og jobber meg igjennom den.

Jeg er i alle fall veldigglad for at det har gått bra med deg, og håper virkelig at du aldri mer behøver å gå igjennom noe slikt igjen. Håper du får en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Helgen på hytta var helt nydelig. Koste meg masse :) Er utrolig godt å reise vekk litt med gutten og bare slappe av.

Har ingen planer for å reise noe i sommer, får se hva som skjer når august kommer om vi drar noe sted. Har du noen planer for sommeren *appifany*?

Piper; du må ta deg tid til å sørge og ikke la alle andre som ikke forstår hva du går igjennom presse deg til å være klar for noe før du er det.

Kan ikke forestille meg hva du går igjennom nå, bare vet at det må være utrolig hardt og føler så veldig med deg.

Nå er det heldigvis snart helg, er såååå trøtt idag og fryser og tror egentlig at jeg begynner å bli syk :kjefte: Passer jo ikke å bli syk nå! Dumme kroppen som ikke helbreder seg selv fortere enn fortest.

Vet iallefall at jeg vil grille og kose meg i helgen, kanskje blir det litt promille også etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme dagen!!!

Har feber og er kjempe irritert fordi jeg ikke vil være syk!

Feber er dust!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...