Gå til innhold

Livet med kreften

B.A.

Anbefalte innlegg

Tusen takk til alle som har krysset fingrer og tær og tenkt alle mulige gode tanker for meg og mamma i det siste.

Har gode nyheter. Mamma er blitt flyttet til sykehuset her i byen og er i mye bedre form enn hun var. Helt utrolig deilig at det ser ut til å gå bra.

Hun har hatt en utposing på aortaen , dvs at det har lekkt ut blod fra aortaen fra hjertet, men det er stabilt nå og de trenger ikke å operere det på en god stund. Men som legen sa så har hun vært veldig dårlig og hadde hun ikke kommet så fort på sykehuset som hun gjorde så hadde hun mest sannsynlig ikke vært her nå.

Min form midt oppi dette har vært overraskende bra. Har vært så opptatt av mamma at jeg ikke har trengt å tenke på meg selv og da har jeg vært mye bedre. Er jo selvfølgelig sliten og sånt, men føler meg alt i alt ganke bra i form jeg.

:klemmer: til alle dere nydelige kg`ere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Mamma er kommet helt hjem!! :strix: Er så godt!!

Ting går bedre med henne men er jo fremdeles dag til dag en stund.

Men så lenge hun er her med oss så gjør det ingenting :)

Ta vare på meg selv ja.... jodda det skjer litt innimellom sånn av og til iallefall. Har merket de siste dagene at jeg er helt utslitt, men har ikke kunnet slappe noe særlig av før nå. Men jeg lover å prøve å ta bedre vare på meg selv midt oppi alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehuset igjen på mamma nå. Herregud å steressa jeg er. Er så redd for at det lekker blod igjen, og at det kommer til å gå dårli.

Venter på å høre noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Tineline. :klemmer:

Alt er stabilt nå og vi må bare vente å se hva morgendagen bringer.

Gud bedre å redd en blir når mammaen er dårlig altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over dagboken din idag, og har lest hele nå. Må bare si at jeg syns du er en utrolig sterk jente! :dagens-rose:

Det setter også ting i perspektiv når jeg leser dagboken din. Har selv hatt et relativt jævli år siste året, og satt igrunn og syns synd på meg selv ista. Men nå sitter jeg igjen med følelsen av at jeg må prise meg lykkelig for at jeg faktisk er frisk og har et friskt barn. Så nå er det slutt på selvmedlidenheten, og opp og gjøre noe fornuftig!

Stå på, dette skal du overvinne!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma er hjemme igjen og jeg er kjempegla for det, er så godt å ha hun her. Men samtidig er jeg så sinnsykt sliten. Kjenner at det tar på dette her. Jeg har jo tatt på meg en god del mer enn jeg har gjort siden jeg ble syk, Lager middager og luncher og det som måtte trenges, vasker hus og klær og passer på at alt er greit med mamma. Er litt sliten nå.

Føler meg utrolig fæl som klager nå, siden jeg elsker mammaen min og jeg vil gjerne gjøre alt for henne nå som hun er den som er syk. For det går jo greit med meg, det er ikke farlig å være sliten. Og det skulle jo bare mangle at jeg gjør dette som mamma har gjort for meg når jeg har vært syk så lenge.

Off, sånn er det bare nå en periode til vi kommer inn i det og får litt mer system over tingene.

Ellers var jeg på sykehuset igår og tok prøver, får svar neste uke om jeg er blitt kvitt kreften eller ikke.

Har blitt litt lite skriving her i det siste, men dette med mamma og litt andre ting har tatt helt piffen ut av meg og ja, det kommer nok til å handle litt om mamma her inne fremover og :)

Kjenner at jeg savner K. nå, hun var alltid så god å prate med. Og etter at jeg nå har mistet noen venner pga helt andre ting så merker jeg at jeg savner hun masse, for jeg visste alltid at jeg kunne stole på henne og at hun ikke ville svikte meg.

Takk for klemmer og all støtte og at dere tenner lys og tenker gode tanker både for meg og for min mamma. Det betyr så mye.

Jodi ; Takk for et nydelig innlegg. Er alltid godt å føle at det en skriver kan være til hjelp for noen, selv om jeg ikke skriver dette for at dere skal føle at deres problemer ikke betyr noe. Men av og til er det fint å få litt nytt perspektiv på ting. Håper alt går bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Glad for å høre at det går bedre med din mor.

Jeg håper du kan finne en fortrolig venninne eller fler igjen slik at du kan ha noen å dele gleder og sorger med. Det er klart at det er vanskelig med alt dette oppå hverandre. Vi andre har slike luksusproblemer at vi ikke liker vintermørket og gleder oss til helg. Som Jodi sa, alt blir luksusproblemer i forhold til ditt siste halvår.

Stor klem igjen. Hilse mamma'n god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for klemm Blondie65.

ja det har ikke vært det beste halvåret, men håper nå at det bare blir bedre og at vi iallefall holder oss friske fremover.

Jeg har alltid hatt litt problemer med å stole på folk og å prate om ting, men etter jeg ble syk har det bedret seg masse og jeg har jobbet mye med meg selv. Nå går jeg veldig tilbake og kjenner at jeg ikke stoler på folk lengre. Blir litt i tvil om hvem som er mine virkelige venner.

Har ikke truffet noen på lenge, men det er jo pga alt med mamma og at vi ikke tørr å la henne være alene for lenge av gangen.

Men imorra skal jeg på kafe med neon fra selvhjelpsgruppen jeg var med i tidligere, og det blir kjempegodt. gleder meg veldig til å komme meg ut litt og treffe noen andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at alt går litt bedre nå fremover med både deg, venner og familien. Du fortjener bare flotte ting resten av det lange livet ditt, for nå har du opplevd nok drit! Etter min mening.... :)

I morgen kl 13 har jeg time for å gi blod :) Fant ut at jeg har AB+ , visstnok en sjelden blodtype har jeg hørt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du gir blod idag *appifany*. Kjempeflott ting å gjøre, å så kan man få en kjempesøt mumi-kopp som gave hvis man vil :):klemmer:

Var godt å treffe gruppa igjen igår, trengte å ut en tur kjenner jeg, for føler meg litt lettere idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...