Gå til innhold

Livet med kreften

B.A.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fy faen. Hvorfor får mennesker kreft! HVORDAN har det seg at ingen enda har funnet en kur??? :( Ingen fortjener et slikt helvete. Dette var fælt å lese. Du uttrykker deg så fint og ærlig, at vi som sitter på utsida forstår en pitteliten brøkdel kanskje, av det du gjennomgår nå. Jeg håper så inderlig at legene har mange gode behandlingsmetoder de kan bruke på den kreften de fant nå, og at det kanskje ikke er så ille som man gjerne tror med en gang.

Uff, føler jeg uttrykker meg klossete... Jeg håper, krysser fingre og tær, og tenker på deg. Håper på at du en dag snart skal være kvitt alt som heter "kreft." Du er en sterk og flott person! Rett og slett beundringsverdig.

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var jeg der igjen. Har hatt en liten kg pause de siste ukene mens jeg har forberedt meg på ny cellegift og alt som følger med det.

Idag begynnte jeg på den nye kuren min, og nå har jeg 7 helvetes uker foran meg før jeg forhåpentligvis blir frisk. Akkurat nå er jeg mest sliten og trøtt, men vet at de andre bivirkningene kommer om en stund og de blir mange.

Har vært veldig vanskelig for meg å takle at jeg skulle på kur igjen denne gangen og har gått mange mange runder med meg selv på om jeg i det hele tatt ville orke mer cellegift. Men nå er jeg igang og jeg skal klare å holde ut. Kommer nok til å bli endel klaging å lese her inne fremover :)

Må bare sove litt igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre du er "ved godt mot" ved start.. (skjønner jo at hele kroppen stritter imot og ikke vil, allikevel).

Håper du beholder motet videre.. og såklart at behandlingen gir ønsket effekt! Hva med å sette deg delmål underveis i behandlingen, for å hjelpe litt på? livet er nå disse 7 ukene også, unn deg selv noe bra, gi deg selv gode ord, legg noen gode planer. Se om du finner noen gode ting hver eneste dag som kan stå som små lysglimt i den vanskelige tida..

(vet ikke om det er noen trøst, men å lese dagboka di gjør at jeg blir mer obs på hvor skjørt livet er, hvor mye jeg verdsetter god helse. Skulle ønske jeg kunne tatt en liten bit av smerten din, at alle vi her på kg kunne tatt en liten bit hver. Det er så "urettferdig" at en person skal få så mye.

Lykke til! Jeg følger med, og melder meg som klagemur/refleksjons-venn.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi deg en STOR klem! :klem: Dette skal du komme deg gjennom, vet du. :) Du er så sterk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest hele dagboken din,ledd og grått omhverandre.Gurimalla så sterk du er BA.

en utrolig inspirasjon å lese dagboken din.

og ikke minst din ærlighet overfor denne skiten som har invadert deg og din kropp

Hyl, syt, skrik og ban så mye du orker.Du har all rett i verden til det.

en stor klem til deg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all støtte dere. Er kjempe fint å vite at det er så mange som følger med meg.

Cellegift igår så nå er formen...ikke så ille... Jepp det er helt sant. Jeg er jo dårlig og sånn men har ikke masse kvalme og har ikke kastet opp i det hele tatt enda. Gudd så deili det er! Har noen nye medisiner som funker :duskedame:

Ellers har jeg vondt i kroppen og føler meg gammel og svak. Har kramper som kommer og går, og kjenner en merkelig søtlig lukt i rommet som jeg ikke vet om er fra meg eller hjernen min som føkker med meg. Minner om en blanding av hasj og karamell, utrolig kvalmende.

Men så har jeg fine blomster på bordet fra min søte familie :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint å høre at du ikke har så masse bivirkninger av cellegiften! Håper det ordner seg for deg denne gangen!! :hjerte::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skalla igjen!

Jepp, håret fallt fort denne gangen. Føles rart, men tenker egentlig ikke så mye over at jeg er skallet akkurat nå. Er kanskje litt fordi jeg ikke har gått uten sjal/parykk siden jeg tok det igår. Men savner det allerede. Liker håret mitt og nå var det endelig blitt litt lengde på det så jeg kunne stelle meg og følte meg bra.

Kasta opp inatt for første gang siden jeg tok ccvellegiften. Men siden det bare varte i noen timer så kan jeg ikke akkurat klage.

Har hatt noen kjempefine dager med gutten og neste uke skal vi på hytta. Han er så flink til å finne på ting som jeg kan gjøre og holde humøret mitt oppe. Fine gutten som må tåle så mye. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han er jo en ekte helt! :hjerte: Men så tror jeg det ikke er så ille å være med deg som du skal ha det til ;) For det om du sliter med ditt, så tror jeg at du skjuler det (sikkert mer enn du må) at du har vondt og er syk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Tenker på hvor tøff du er som tar imot gift, og at giften tar knekken på kreftcellen, men ikke på deg! Stå på, se for deg de ekle kreftcellene som forhåpentligvis lider en grusom død! ;)

Synd at håret ikke tåler det.

Ellers svært godt å høre om postive ting som medisiner som fungerer, mindre kvalme og gode sommeropplevelser med gutten.

Ønsker deg fine dager med minimale vondter og la nå den ekle lukta du kjenner forsvinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg prøver jo å ikke klage for mye da...blir mer her inne det skjer :sjenert: Du er så god *appifany*, håper du har herlige sommerdager.

K. er nå i danmark og får livsforlengende medisiner. Hun håper å leve frem til jul for familiens skyld, men tviler på at det er en mulighet sånn som hun har det nå. Er merkelig at hun skal dø snart. Jeg vet at det kommer til å skje, men jeg tror ikke det er gått helt opp for meg enda. Klarer ikke å tenke for mye på det.

Så må jeg bare få oppfordre alle som leser dagboken min til å begynne å gi blod. Som dere kanskje har fått med dere så er det blodmangel i norge og det er mange med meg som trenger blod. Gjør en god gjerning og gi litt blod. Håper dere også oppfordrer venner og familie til å gjøre det samme.

Jeg har gjennom denne tiden hatt beov for blod, og jeg er så utrolig takknemlig for at det finnes så mange blodgivere i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg prøver jo å ikke klage for mye da...blir mer her inne det skjer :sjenert: Du er så god *appifany*, håper du har herlige sommerdager.

K. er nå i danmark og får livsforlengende medisiner. Hun håper å leve frem til jul for familiens skyld, men tviler på at det er en mulighet sånn som hun har det nå. Er merkelig at hun skal dø snart. Jeg vet at det kommer til å skje, men jeg tror ikke det er gått helt opp for meg enda. Klarer ikke å tenke for mye på det.

Så må jeg bare få oppfordre alle som leser dagboken min til å begynne å gi blod. Som dere kanskje har fått med dere så er det blodmangel i norge og det er mange med meg som trenger blod. Gjør en god gjerning og gi litt blod. Håper dere også oppfordrer venner og familie til å gjøre det samme.

Jeg har gjennom denne tiden hatt beov for blod, og jeg er så utrolig takknemlig for at det finnes så mange blodgivere i dette landet.

Veldig trist med K... Håper hun får det godt resten av tiden hun har igjen, og at hun ikke har vondt. Huff... :(

------

Jeg meldte meg som blodgiver på grunn av deg :) Dessverre har jeg nesten tomme jernlagre, konstant lavt og jeg får ikke verdiene opp, så jeg får ikke gi "vanlig" blod, MEN jeg får gi plasma, så det skal jeg begynne med til høsten når jeg kommer til Bergen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...