wind-up bird Skrevet 3. november 2007 #21 Skrevet 3. november 2007 Hva med tykke og kvapsete tenåringsjenter som elsker og vil ha pene, kjekke og atletiske kjendiser? Da er de vel ikke subjektive i å ville ha en "like attraktiv partner som dem selv". Hva med alle de vakre kvinner som er sammen med stygge menn - hva sier det om dem, da er de jo ikke subjektivt sett like gode. Hva vet du om hva tenker om seg selv? Altså hvordan man vurderer sin egen attraktivitet, henger ikke nødvendigvis sammen med hva andre måtte mene. Og når jeg skriver attraktiv, så mener jeg ikke bare det som går på utseende. Sist men ikke minst så er det vel ikke så veldig overraskende at det kan finnes unntak fra regelen (hvis det er det det er..)
Nigo-san Skrevet 3. november 2007 #22 Skrevet 3. november 2007 Kan ikke si jeg har hatt den opplevelsen noen gang, men jeg synes ofte for pene mennesker blir kjedelige. Symmetriske, velformede ansiktstrekk, klassiske skjønnheter...joa, sikkert fint det, men hvor blir det av personligheten? Ingenting av den gjenspeiler seg i ansiktet iallfall.... Legg til noen smilerynker eller iallfall NOE som ser ut som det har blitt lagt igjen i ansiktet som følge av hvem personen er, så blir det straks noe annet... Når jeg leser dette, får jeg bilder av Cindy Crawford i hodet. Hun hadde vært passe kjedelig og ordinær uten flekken sin!
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #23 Skrevet 3. november 2007 Jan Thomas og Peter Jöback er kjekke :-) http://www.vg.no/bilder/edrum/1184058905676_358.jpg http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/04/25/429757.html Det er da ikke noe som tilsier at de ikke skulle være interessante fordi de er kjekke? Synd for mange kvinner at Jan Thomas og Peter Jöback er homofile...
Ciara Skrevet 3. november 2007 #24 Skrevet 3. november 2007 Jeg ble også nysgjerrig nå. Skulle gjerne hatt et konkret eksempel på slike mennesker.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #25 Skrevet 3. november 2007 Ok, jeg skal prøve å komme med et eksempel. Tenk deg den mest karismatiske personen du vet om. En personen som utstråler en ekstrem ro, visdom, som virker som h*n kjenner til alle universets hemmeligheter, og som har evnen til å beta alle i sin nærhet uten å si et ord. (Jeg forestiller meg at Mahatma Gandhi må ha vært en slik person, eller også Mor Theresa) Igjen med fare for å høres pompøs ut... Jeg har sett bilder av tibetanske munker med dette uttrykket/utstrålingen, det allvitende uttrykket, som uttrykker all verdens ro og visdom. De er "overjordiske", hører ikke hjemme i denne verden... de hører til i nirvana, der alt er ro og lykke. Kombiner så denne karismatiske personens utstråling med den mest billedskjønne personen du vet... Du får da en billedskjønn person med fantastisk utstråling... et vakkert menneske som utstråler perfeksjon, ro, visdom... en som kjenner alle universets hemmeligheter, og som har evnen til å beta andre i sin nærhet bare ved å vise seg. De er "skremmende" i den betydning at virkeligheten blir for "sterk", det blir for vakkert, for perfekt.
Ciara Skrevet 3. november 2007 #26 Skrevet 3. november 2007 Tror aldri jeg har opplevd et slikt menneske.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #27 Skrevet 3. november 2007 Er du for pen så vil menn også skygge unna for de tror du er uoppnåelig.Tror nesten det er like mye den veien som at ingen vil ha deg for at du er for stygg Pax og Mysan er inne på noe. Jeg er pen og mange gutter har til og med sagt til meg ved senere anledninger hvis vi har blitt kjent at de har vært livredde for å kontakte meg. Nå vil jeg si at det er bedre å være så pen at mannfolka er redd deg enn at dem syns du er stygg.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #28 Skrevet 3. november 2007 Tenk deg den mest karismatiske personen du vet om. En personen som utstråler en ekstrem ro, visdom, som virker som h*n kjenner til alle universets hemmeligheter, og som har evnen til å beta alle i sin nærhet uten å si et ord. (Jeg forestiller meg at Mahatma Gandhi må ha vært en slik person, eller også Mor Theresa). Kombiner så denne karismatiske personens utstråling med den mest billedskjønne personen du vet... De er "skremmende" i den betydning at virkeligheten blir for "sterk", det blir for vakkert, for perfekt. Jeg har sett noen slike før...Har du?!
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #29 Skrevet 3. november 2007 Jeg har sett noen slike før...Har du?! Ja.......!? Det er derfor jeg etter beste evne prøver å beskrive noe som ikke kan beskrives... Hva er det du egentlig spør om?
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #30 Skrevet 3. november 2007 Ja.......!? Det er derfor jeg etter beste evne prøver å beskrive noe som ikke kan beskrives... Hva er det du egentlig spør om? Det var ment å skulle stå "Jeg har ikke sett noen slike før...har du?"
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #31 Skrevet 3. november 2007 Det var ment å skulle stå "Jeg har ikke sett noen slike før...har du?" Da skjønner jeg bedre, og svaret er fremdeles ja, jeg har sett 3 mennesker. Den ene var en afrikansk (somalisk?) kvinne, jeg gjetter på at hun var i slutten av 20-åra. En skandinavisk kvinne i slutten av 30, begynnelsen av 40-åra. En mann, ubestemmelig alder, han kunne være alt fra 30 til 60. Alle var billedskjønne, og alle trollbandt menneskene de møtte. Alle var skremmende vakre, uhyggelig pene. Men husk at dette er kun snakk om det ytre, utseende og utstråling. Det sier ingenting om hvordan de er som mennesker.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #32 Skrevet 3. november 2007 Da skjønner jeg bedre, og svaret er fremdeles ja, jeg har sett 3 mennesker. Den ene var en afrikansk (somalisk?) kvinne, jeg gjetter på at hun var i slutten av 20-åra. En skandinavisk kvinne i slutten av 30, begynnelsen av 40-åra. En mann, ubestemmelig alder, han kunne være alt fra 30 til 60. De flotteste menn jeg har sett var i India. De rene trekkene og det mørke tykke håret er noe den hvite mann ikke matche i mine øyne. Vanligvis var de for små, men det var noen høye og velbygde (f. eks. politi og garde) som bare tok luven fra en. Og jeg er mann og 110% hetero.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #33 Skrevet 3. november 2007 Da skjønner jeg bedre, og svaret er fremdeles ja, jeg har sett 3 mennesker. Den ene var en afrikansk (somalisk?) kvinne, jeg gjetter på at hun var i slutten av 20-åra. En skandinavisk kvinne i slutten av 30, begynnelsen av 40-åra. En mann, ubestemmelig alder, han kunne være alt fra 30 til 60. Alle var billedskjønne, og alle trollbandt menneskene de møtte. Hvordan vet du at de trollbandt andre mennesker når du ikke engang vet nasjonalitet eller alder? Høres ut som diktning...
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2007 #34 Skrevet 4. november 2007 Hvordan vet du at de trollbandt andre mennesker når du ikke engang vet nasjonalitet eller alder? Høres ut som diktning... Det kan du jo tro hvis du vil, noen mennesker har lett for å avfeie noe de ikke har sett selv, med at det må være fantasi. Og grunnen til at jeg ikke kan si nasjonalitet eller alder: Fordi dette er mennesker jeg har sett, ikke kjenner, snakket med eller formelt møtt. Dette er mennesker som har et utseende og utstråling som fanger oppmerksomheten, selv om de bare passerer deg på gata. Og hvordan jeg vet at de trollbant andre mennesker også, og ikke bare meg, jeg var ikke alene da jeg så dem, og vi som var sammen snakket lenge sammen om hva det var vi hadde sett. Alle vi som var sammen opplevde det samme. Men som sagt, om du tror det er diktning må du jo bare tro det.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2007 #35 Skrevet 4. november 2007 De flotteste menn jeg har sett var i India. De rene trekkene og det mørke tykke håret er noe den hvite mann ikke matche i mine øyne. Vanligvis var de for små, men det var noen høye og velbygde (f. eks. politi og garde) som bare tok luven fra en. Og jeg er mann og 110% hetero. Det er mange vakre menn i india! Mange vakre kvinner også for den saks skyld...
Gjest Mysticgirl Skrevet 4. november 2007 #36 Skrevet 4. november 2007 Pax og Mysan er inne på noe. Jeg er pen og mange gutter har til og med sagt til meg ved senere anledninger hvis vi har blitt kjent at de har vært livredde for å kontakte meg. Nå vil jeg si at det er bedre å være så pen at mannfolka er redd deg enn at dem syns du er stygg. Kjenner til den der jeg og skjønner du. Og hva mener folk med at klassisk pene folk er kjedelige? Har ofte fått høre at jeg er så klassisk vakker, men jeg er da vitterlig ikke kjedelig for det! Folk som dømmer etter utseendet uten å kjenne en person ordentlig har jeg ikke mye til overs for!
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 4. november 2007 #37 Skrevet 4. november 2007 Det er akseptert at: - Østkanten kritiserer vestkanten - Tykke kritiserer tynne - Stygge kritiserer pene - Fattige kritiserer rike - De uten utdanning kritiserer de med Når det motsatte skjer, blir ikke det tolerert i like stor grad. Da sparker man "nedover". De blir derfor de pene, tynne og rike som må godta all skittkasting, mens de fattige, tykke og stygge kan tillate seg å kritisere så mye de vil fordi de står svakest stilt.
Gjest Mysticgirl Skrevet 4. november 2007 #38 Skrevet 4. november 2007 Det er akseptert at: - Østkanten kritiserer vestkanten - Tykke kritiserer tynne - Stygge kritiserer pene - Fattige kritiserer rike - De uten utdanning kritiserer de med Når det motsatte skjer, blir ikke det tolerert i like stor grad. Da sparker man "nedover". De blir derfor de pene, tynne og rike som må godta all skittkasting, mens de fattige, tykke og stygge kan tillate seg å kritisere så mye de vil fordi de står svakest stilt. Ja riktig så riktig. Bare for at de ikke har vært så heldige i feks utseendet så gir det dem til rett til å rakke ned på den pene jenta for hun får jo alle guttene!Er da vel for faen ikke hennes feil at hun er pen eller? Ikke får de sjansen til å bevise at de er snille omsorgsfulle og forståelsesfulle heller, for de er jo allerede dømt på forhånd!!
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2007 #39 Skrevet 4. november 2007 Jeg synes det er rart at dere mener denne tråden dreier seg om å rakke ned på pene mennesker... det viser at dere ikke skjønner hva tråden handler om. Jeg, som har beskrevet disse menneskene som er "for pene", har ikke sagt et eneste negativt ord om dem! Det finnes kanskje 500-1000 av dem på verdensbasis, de som har dette udefinerbare, perfekte, som gir deg den følelsen av å ha sett noe som ikke er virkelig, et fantasifoster, et mytologisk vesen. Det er ikke snakk om vanlige vakre mennesker, det er snakk om de som er ekstraordinært vakre/perfekte, som gir en uhyggefølelse fordi du ikke vet hva du har sett. At pene mennesker blir dømt etter utseende kan sikkert stemme, men de blir også favorisert i mange sammenhenger..., men det er et helt annet tema enn det trådstarter åpnet for her.
Bønna Skrevet 4. november 2007 #40 Skrevet 4. november 2007 Jeg må få vite om det er noen andre som deler denne oppfatningen eller om jeg er gal. Du er ikke alene. Jeg deler denne oppfatningen med deg. Noen mennesker kan være så vakre og så perfekte at de mister noe av sitt menneskelige preg, synes jeg. Det er som du sier, at de fremstår mer som et maskinelt produkt. Da er det mer sjarmerende med en liten skavank her og der. Alle mennesker har et ønske om å bli sett på som den de er, uten det genetiske skallet. Det innenfor det ytre skallet er også i stor grad genetikk. Man kan heller ikke noe for at man har den personligheten man har. Det personlige ansvar eksisterer ikke, vet du.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå