Gjest Gjest Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Jeg må få vite om det er noen andre som deler denne oppfatningen eller om jeg er gal. Det er noen mennesker som er så perfekte utseendemessig at det er nesten uhyggelig. De er så symmetrisk vakre at det ser ut som de er konstruert av en maskin for optimalt visuelt inntrykk. Jeg tror ikke jeg kunne vært sammen med en person som var så pen. Kanskje er det fordi jeg selv ikke er så vakker som dem, og at man ubevisst faller for mennesker på samme "nivå" som seg selv, jeg vet ikke. Men jeg føler nesten at sånne mennesker er litt nifse. Er det noen som skjønner hva jeg snakker om?
Gjest Pax Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Alle mennesker har et ønske om å bli sett på som den de er, uten det genetiske skallet. For det er det det er, et skall. Man kan ikke noe for hvordan det genetiske skallet er, og både "pene" og "stygge" mennesker blir diskriminert ut i fra dette skallet. Hvorfor mange ofte ikke vil inngå forhold med en "for pen" person? Usikkerhet, tror jeg. Frykt for å bli forlatt. Redd for egen utilstrekkelighet.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Alle mennesker har et ønske om å bli sett på som den de er, uten det genetiske skallet. For det er det det er, et skall. Man kan ikke noe for hvordan det genetiske skallet er, og både "pene" og "stygge" mennesker blir diskriminert ut i fra dette skallet. Hvorfor mange ofte ikke vil inngå forhold med en "for pen" person? Usikkerhet, tror jeg. Frykt for å bli forlatt. Redd for egen utilstrekkelighet. Jeg vet om flere mennesker som er veldig pene, men har aldri sett at noen har lidd noen nød av den grunn. Da er det heller motsatt, mange som ikke er så veldig pene har en rekke problemer som følge av dette. Spesiellt når det kommer til det å finne en partner.
Gjest Pax Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Da har vi ikke samme erfaring, jeg har sette begge deler. Pene mennesker blir i mange sammenhenger ikke sett på som forholdsmateriale. Etter mine observasjoner.
mysan Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 Jeg hadde en gang en mann, han fortalte følgende historie fra sine litt yngre dager: Han og noen kompiser var på byen, og der fant øynene deres veien til en utrolig fin dame... hun var så vakker at ingen av dem turde gå bort og snakke til henne. Dette tror jeg faktisk skjer oftere enn vi "vanlige, dødelige" forestiller oss. De overjordisk vakre blir så uoppnåelige at de blir gående alene. Veldig dumt, for som Pax sier; det ytre er kun et genetisk skall som ingen verken har gjort seg fortjent til eller som sier noe om personens kvaliteter.
wind-up bird Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Mener å huske at en teori innenfor psykologien sier at vi som oftest vil ha partnere som subjektivt sett er omtrent like attraktive som oss selv. Det forklares bl.a. med at man trenger å føle at man er "god nok" for partneren.
Gjest Mysticgirl Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 Er du for pen så vil menn også skygge unna for de tror du er uoppnåelig.Tror nesten det er like mye den veien som at ingen vil ha deg for at du er for stygg
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Noen tankevekkende svar, men jeg vet ikke om jeg fikk poenget mitt helt frem. Jeg snakker ikke om vanlige, pene mennesker. Ikke engang om veldig pene mennesker. Det jeg snakker om er noen ytterst få som er så utenomjordisk vakre at det nærmest ser helt unaturlig ut. Men da fikk jeg vel bekreftelse på at jeg er gal...
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2007 #9 Skrevet 1. november 2007 Noen tankevekkende svar, men jeg vet ikke om jeg fikk poenget mitt helt frem. Jeg snakker ikke om vanlige, pene mennesker. Ikke engang om veldig pene mennesker. Det jeg snakker om er noen ytterst få som er så utenomjordisk vakre at det nærmest ser helt unaturlig ut. Men da fikk jeg vel bekreftelse på at jeg er gal... Styggpene kaller jeg dem.. mennesker som er så pene at de blir stygge. Jeg har ikke sett mange av dem, men jeg har sett noen, og ja, de er uhyggelige og skumle!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 1. november 2007 #10 Skrevet 1. november 2007 Styggpene kaller jeg dem.. mennesker som er så pene at de blir stygge. Jeg har ikke sett mange av dem, men jeg har sett noen, og ja, de er uhyggelige og skumle! Ja! Det er akkurat det jeg mener. Godt det ikke bare er meg.
Gjest Wolfmoon Skrevet 1. november 2007 #11 Skrevet 1. november 2007 Bare for å se om jeg har skjønt hva dere mener.. Kan det f.eks. være gutter(menn) med veldig tydlige (feminine?) trekk? Typen som egentlig er ekstremt pen, men så er det ett eller annet å sette fingeren på allikevel? Mulig jeg er helt på jordet her nå da men...
Gjest spectre Skrevet 1. november 2007 #12 Skrevet 1. november 2007 Bare for å se om jeg har skjønt hva dere mener.. Kan det f.eks. være gutter(menn) med veldig tydlige (feminine?) trekk? Typen som egentlig er ekstremt pen, men så er det ett eller annet å sette fingeren på allikevel? Mulig jeg er helt på jordet her nå da men... Jan Thomas? http://www.vg.no/bilder/edrum/1184058905676_358.jpg
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2007 #13 Skrevet 2. november 2007 Bare for å se om jeg har skjønt hva dere mener.. Kan det f.eks. være gutter(menn) med veldig tydlige (feminine?) trekk? Typen som egentlig er ekstremt pen, men så er det ett eller annet å sette fingeren på allikevel? Mulig jeg er helt på jordet her nå da men... Ikke helt... Jeg kan prøve å gi et eksempel selv om det er vanskelig å beskrive: Jeg så en kvinne på gaten, og hun var billedskjønn på alle måter. Fullendt kan jeg nesten kalle henne. Ansikt, figur, hår, øyne, alt var perfekt ved henne! Totalt symmetrisk, riktige proporsjoner, perfekte farger... Øynene hadde en farge av det klareste havet du noen gang har sett, de var så klare, så intense, så krevende/hypnotiske. Likevel så hun merkelig fraværende ut, som om ingenting av denne verden angikk henne. Hun gikk med et lite smil på leppene, velvillig interessert, men ikke engasjert, ikke "levende". Hun så på en måte overjordisk ut... hun så ut som om hun ikke hørte hjemme i denne verden! Det var vel kombinasjonen utseende, utstråling som ga det inntrykket, men jeg fikk grøsninger av henne. Som sagt, jeg har ikke møtt mange styggpene, men un var en av dem.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2007 #14 Skrevet 2. november 2007 Ikke helt... Jeg kan prøve å gi et eksempel selv om det er vanskelig å beskrive: Jeg så en kvinne på gaten, og hun var billedskjønn på alle måter. Fullendt kan jeg nesten kalle henne. Ansikt, figur, hår, øyne, alt var perfekt ved henne! Totalt symmetrisk, riktige proporsjoner, perfekte farger... Øynene hadde en farge av det klareste havet du noen gang har sett, de var så klare, så intense, så krevende/hypnotiske. Likevel så hun merkelig fraværende ut, som om ingenting av denne verden angikk henne. Hun gikk med et lite smil på leppene, velvillig interessert, men ikke engasjert, ikke "levende". Hun så på en måte overjordisk ut... hun så ut som om hun ikke hørte hjemme i denne verden! Det var vel kombinasjonen utseende, utstråling som ga det inntrykket, men jeg fikk grøsninger av henne. Som sagt, jeg har ikke møtt mange styggpene, men un var en av dem. Jeg synes jeg stadig vekk ser kjendiser på TV i hvertfall, som er billedskjønne, fornuftige, sier de riktige tingene på de riktige stedene, men som helt mangler sjarm. Det blir lett noe upersonlig over de som er for pene.
FrizzleSizzle Skrevet 2. november 2007 #15 Skrevet 2. november 2007 Nei, sånne uhyggelig pene mennesker har jeg aldri sett! Ble nysgjerrig, har du eksempel på en kjendis eller noe?
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2007 #16 Skrevet 2. november 2007 men hvordan skal vakre mennesker se ut når de går nedover gata da? synes noen er litt kjappe med å dømme, "hun er overjordisk".. jaja. men, grøsninger, det var jo spesielt da! tror ikke jeg har sett "noe sånt". ang jan-thomas, han blir litt tu much assa!
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2007 #17 Skrevet 2. november 2007 Nei, sånne uhyggelig pene mennesker har jeg aldri sett! Ble nysgjerrig, har du eksempel på en kjendis eller noe? Nei, jeg har ikke det, ingen av kjendisene jeg kommer på i farta er "billedskjønne" på den måten. Og det er mer kombinasjonen perfekt utseende og utstråling, enn bare utseende. Når jeg skal beskrive kvinnen, og følelsene hun ga meg, har det så lett for å høres pompøst ut! Men da jeg så denne kvinnen fikk jeg assosiasjoner til noe hellig eller mytologisk... Hun utstrålte "noe". En havfrue, en sirene, en helgen, en enhjørning i menneskeskikkelse... noe rent, vakkert, og utenomfordisk... jeg kan ikke beskrive det. Men jeg får en slags "creepy" følelse etter å ha sett slike mennesker, kanskje fordi en ikke klarer å forstå hva det er en har sett? Kanskje de er så vakre at de grenser til det "stygge", fordi de er så skremmende perfekte? men hvordan skal vakre mennesker se ut når de går nedover gata da? synes noen er litt kjappe med å dømme, "hun er overjordisk".. jaja. men, grøsninger, det var jo spesielt da! tror ikke jeg har sett "noe sånt". ang jan-thomas, han blir litt tu much assa! Får ikke du grøsninger når du ser eller hører noe vakkert? Det gjør i alle fall jeg! Grøsser ikke du når du opplever noe du ikke helt forstår? Det gjør i alle fall jeg.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2007 #18 Skrevet 2. november 2007 Får ikke du grøsninger når du ser eller hører noe vakkert? Det gjør i alle fall jeg! Grøsser ikke du når du opplever noe du ikke helt forstår? Det gjør i alle fall jeg. ok, sånn å forstå, da er jeg med! jeg fikk nemlig inntrykk av at det var noe negativt, skjønner du. men positive grøss, det er noe annet!
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2007 #19 Skrevet 2. november 2007 Mener å huske at en teori innenfor psykologien sier at vi som oftest vil ha partnere som subjektivt sett er omtrent like attraktive som oss selv. Det forklares bl.a. med at man trenger å føle at man er "god nok" for partneren. Hva med tykke og kvapsete tenåringsjenter som elsker og vil ha pene, kjekke og atletiske kjendiser? Da er de vel ikke subjektive i å ville ha en "like attraktiv partner som dem selv". Hva med alle de vakre kvinner som er sammen med stygge menn - hva sier det om dem, da er de jo ikke subjektivt sett like gode.
Cidric Skrevet 2. november 2007 #20 Skrevet 2. november 2007 Kan ikke si jeg har hatt den opplevelsen noen gang, men jeg synes ofte for pene mennesker blir kjedelige. Symmetriske, velformede ansiktstrekk, klassiske skjønnheter...joa, sikkert fint det, men hvor blir det av personligheten? Ingenting av den gjenspeiler seg i ansiktet iallfall.... Legg til noen smilerynker eller iallfall NOE som ser ut som det har blitt lagt igjen i ansiktet som følge av hvem personen er, så blir det straks noe annet...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå