Gå til innhold

julesnacks


Gjest Indo

Anbefalte innlegg

en ting jeg gjør hver jul; Kjøper rå-marsipan, deler opp i små ruller. Ruller så mange små kuler på størrelse med ei stor klinkekule. Dypper de i smeltet sjokolade (smeltet i panna) og fester geletopper på toppen=) noen blir pyntet med nøttebiter, men disse er uten sjokolade. helt utrolig digg for marsipan og sjokolade-elskere..Kan selvfølgelig pyntes med andre ting. Noen som har gode forslag til julesnacks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hyggelig

nam, så mye godt!!

denne må jeg ha på sida mi:)

gleder meg til jul:)

forøvrig må det sies at det ikke blir ordentlig jul uten kransekake (tårnkake)! enkelt å lage og smaker himmelsk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare ha inn denne på mine innlegg... plan før jul: lage endel forskjellig konfekt, og fylle gamle syltetøyglass etc med en blanding av snacksen. Fiiin julegave til folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brente mandler er et must. De er jo rådyre å kjøpe, så det lager jeg selv. :)

Jeg brukte denne oppskriften i fjor:

Brente mandler

Ingredienser

250 g mandler (skal ikke skåldes)

250 g Melis

3/4 dl vann

Hell alle ingrediensene i en gryte og skru opp varmen til vannet koker og massen begynner å boble. Rør jevnlig i den med en gaffel. Skru varmen litt ned inntil vannet er helt fordampet og sukkeret igjen er oppløst. Sukkeret skal deretter smelte, men kun delvis, slik at det legger seg i klumper rundt mandlene. Rør hele tiden rundt i massen. Hell mandlene ut på et stykke bakepapir og del dem med en gaffel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...