FrizzleSizzle Skrevet 31. oktober 2007 #1 Del Skrevet 31. oktober 2007 Ja, hva er riktig å skrive? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjenglemt sykkellås Skrevet 31. oktober 2007 #2 Del Skrevet 31. oktober 2007 Rockemusiker? Man sier jo rockeband, ikke rockband for eksempel. Men på den andre siden - man sier ikke jazzemusiker eller bluesemusiker. Nå ble jeg litt forvirra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Advena Skrevet 31. oktober 2007 #3 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg ville ihvertfall sagt rockemusiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2007 #4 Del Skrevet 1. november 2007 Ja, det med fuger i samansette ord er vanskeleg på norsk. Både -s- og -e- skaffar meg hovudbry i ny og ne. Så vert det òg handsama ulikt i ulike dialektar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 1. november 2007 #5 Del Skrevet 1. november 2007 Mener at -e ofte er et sammensetningsformativ i norsk, derfor ville jeg sagt rockemusiker. Dette skyldes at det blir lettere å si enn kun rockmusiker som blir litt "oppstykket" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antagonist Skrevet 1. november 2007 #6 Del Skrevet 1. november 2007 Som en digresjon kan jeg si at i Danmark heter det rockmusiker og rockband. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 1. november 2007 #7 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Som en digresjon kan jeg si at i Danmark heter det rockmusiker og rockband. Men der heter også tenåring teenager og parabol satellite dish... Endret 1. november 2007 av Supraspinatus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 1. november 2007 #8 Del Skrevet 1. november 2007 Rockmusiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neria Skrevet 1. november 2007 #9 Del Skrevet 1. november 2007 Rockemusiker? Man sier jo rockeband, ikke rockband for eksempel. Men på den andre siden - man sier ikke jazzemusiker eller bluesemusiker. Nå ble jeg litt forvirra. Men man sier jo jazzband og ikke jazzeband også... Så da vil jeg tro det må bli rockemusiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 1. november 2007 Forfatter #10 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg synes det er naturlig å si og skrive rockemusiker, men i emneordskatalogen på biblioteket jeg jobber sto det rockmusiker som emneord, derfor jeg spurte... fortsatt forvirra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå