Gå til innhold

Oss som ikke er perfekte


Gjest Moncler

Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg lest det opprinnelige startinnlegget ditt, men av det lille jeg har fått med meg, så skriver du at du ikke har venner og når du har det så baksnakker du dem?

Og så sier du at du ikke har opplevd problemer pga baksnakkingen i dine 23 år...

Er jeg helt ute nå eller?

Hvis jeg har forstått noe som helst så er det kanskje baksnakkingen som gjør at du er venneløs?

Du har misforstått helt. Jeg er inne venneløs lenger. Jeg var det mer eller mindre en periode pga sosiale vansker av helt andre årsaker, og som jeg nå har fått profesjonell hjelp med. Ting er ikke perfekt nå heller men det går bedre og bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frk Åberg

Mine synder:

*litt for glad i skippertak

*hissig

*utålmodig

*litt sær

*er for dårlig til å holde kontakt med venner som bor andre steder utenom når jeg treffer dem

*sta

*liker å somle om morgenen

*er ikke glad i eller flink til å legge meg

Og antakeligvis en god del mer som jeg ikke har selvinnsikt nok til å ta innover meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som likevel er tendensen her på KG er at alle svarer på de områdene de er best på, mens man lar være å si ting der man er dårlig. Dermed blir jo som oftest gjennomsnittet på saker og ting i overkant høyt.

Riktig. Derfor bør du logge deg ut når du vil skrive noe negativt. Hvis du ikke gjør det, vil de KG-korrekte forfølge deg fra tråd til tråd og hakke på deg.

Men nå har du jo, som så mange andre, slettet deg. Velkommen tilbake som en annen, men husk å ikke være ærlig. Det passer seg ikke her inne. :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig. Derfor bør du logge deg ut når du vil skrive noe negativt. Hvis du ikke gjør det, vil de KG-korrekte forfølge deg fra tråd til tråd og hakke på deg.

Men nå har du jo, som så mange andre, slettet deg. Velkommen tilbake som en annen, men husk å ikke være ærlig. Det passer seg ikke her inne. :dagens-rose:

Hmmm... skriver stadig negative ting og slenger med leppa jeg, men har til dags dato til gode å bli forfulgt her inne.

Jeg har opplevd et par sure kommentarer fra en gjest eller to, som muligens synes alt jeg skriver er dritt pga ett eller annet som muligens har truffet vedkommende på en øm tå en gang... Ikke noe stort problem, og jeg kan egentlig ikke bry meg om sånt. Jeg skriver det jeg mener. Aldri i mitt liv har jeg logget meg ut for å skrive negativt, da lar jeg heller være å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg
Hmmm... skriver stadig negative ting og slenger med leppa jeg, men har til dags dato til gode å bli forfulgt her inne.

Jeg må også si jeg ikke har følt meg forfulgt her, og jeg kan ikke huske at jeg har latt være å svare fordi jeg er redd for å være uenig med noen. Men kanskje jeg rett og slett ikke er provoserende nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riktig. Derfor bør du logge deg ut når du vil skrive noe negativt. Hvis du ikke gjør det, vil de KG-korrekte forfølge deg fra tråd til tråd og hakke på deg.

Men nå har du jo, som så mange andre, slettet deg. Velkommen tilbake som en annen, men husk å ikke være ærlig. Det passer seg ikke her inne. :dagens-rose:

Kan du ikke stå for det du skriver med eget nick (som allikevel er akkurat så anonymt så man selv vil.) Burde man heller la være å skrive dette.

Skal man skrive noe, og invitere til diskusjon om ett emne, bør man også kunne stå for sine egene meninger, men også "absorbere" andres synspunkter og ta lærdom av disse.

Ja det finnes, desverre, noen KG-korrekte.. som forfølger deg... Det triste med dem, er at disse kan ikke stå for seg selv, og opererer somregel under gjestenick.

Det er jo forøvrig også synd at folk ikke skal takle å få responser på sine innlegg. Det er ingen som er perfekte, men hvis ingen er åpen for konstruktiv kritikk, og ta lærdom av dette, kommer man aldri nærmere "perfeksjon" uansett... (misforstå meg riktig, perfeksjon er ikke noe man skal hige etter heller)

Det at noen faller så utafor for noe man selv har sagt, at man ikke ønsker å bli gjennkjent som vedkommende igjen...og f.eks. avslutter sin konto, og endrer profil. hva skal man kalle det, iallefall ikke kreditibel, prinsippfast, stolt...

Endret av Bjørn-Tore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine feil:

*Jeg tenker dårlig om meg selv, ofte.

*Jeg kan være EKSTREMT emosjonell til tider, noe som kan få samboer bekymra og oppgitt.

*Klager litt mye, av og til.

Sikkert en hel haug til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine feil:

*Jeg tenker dårlig om meg selv, ofte.

*Jeg kan være EKSTREMT emosjonell til tider, noe som kan få samboer bekymra og oppgitt.

*Klager litt mye, av og til.

Sikkert en hel haug til.

Jeg slettet ikke profilen min fordi jeg bryr meg om hva andre mener om meg. Jeg gjorde det pga min egen helse. Har en tendens til å bli altfor engasjert, noe som gjøre at jeg hisser meg opp her og blir helt besatt av å svare på alle beskyldninger rettet mot meg. Spesiellt ille blir det ettersom jeg er ganske dårlig til å utrykke meg skriftlig og det nesten alltid ender opp med misforståelser. Dette går gjerne utover skolearbeid og andre ting jeg egentlig burde har gjort. Dermed er det bedre å ikke ha en profil her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje vi bare ikke legger merke til at folk forfølger oss? :ler:

Vørd. Og så påstås det at det er negativt å være ufølsom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slettet ikke profilen min fordi jeg bryr meg om hva andre mener om meg. Jeg gjorde det pga min egen helse. Har en tendens til å bli altfor engasjert, noe som gjøre at jeg hisser meg opp her og blir helt besatt av å svare på alle beskyldninger rettet mot meg. Spesiellt ille blir det ettersom jeg er ganske dårlig til å utrykke meg skriftlig og det nesten alltid ender opp med misforståelser. Dette går gjerne utover skolearbeid og andre ting jeg egentlig burde har gjort. Dermed er det bedre å ikke ha en profil her.

Jeg har gått motsatt vei...har hengt her en stund som gjest med diverse navn og ikke-navn, men syntes til slutt det var mest fair å stå fram som en person og ta konsekvensen om jeg driter meg ut. Jeg poster fremdeles av og til som gjest, men prøver å la være...

Kan godt skjønne at det ble mye pes for deg, dog. Det ER mye greiere å være 100% anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Tror ikke det er sammenlignbart.

Er man venneløs, så er man til en viss grad skyld i dette selv.

Er man voldtatt, er man feil sted til feil tid, og har blitt påført dette av en annen person.

Så koselig du er da. Venneløse mobbeoffer kan altså skylde på seg selv... Jeg tror at å være et forhatt venneløst vesen kan være mye verre enn en voldtekt. Du kan like godt si at mange voldtektsoffer til en viss grad har skyld i det selv. De burde kanskje ikke vært fulle, lettkledde, og alene i en mørk park midt på natten.

Altså, jeg mener ikke at de dermed har skyld i at de blir voldtatt, prøver bare å sette det litt på spissen.

Enkelte mennesker er sikkert bare veldig utrivelige, og har derfor ikke venner. Men det gjelder ikke flesteparten av mobbeoffer her i verden!

Ok, mine mindre perfekte sider:

forfengelig, kynisk, sta, hissig, utålmodig, litt sær, sutrete, snobbete

Endret av nimbus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er man venneløs, så er man til en viss grad skyld i dette selv.

Er man voldtatt, er man feil sted til feil tid, og har blitt påført dette av en annen person.

Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om. Hvis noen blir mobbet på skolen gjennom flere år, og ikke har noen sjanse til å få seg venner på den skolen, vil den personen ofte være så psykisk nedbrutt innen h*n er ute av skolen til å lett kunn skaffe seg venner senere. Derfor kan du ikke si at det ene er verre enn eller mer selvforskyldt enn det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så typisk her er at folk liksom skal skrive sine dårlige sider, men så skriver de sånne feil som alle har og som ikke er noe å ha dårlig samvittighet for en gang. Det er kun noen få som ikke er helt skinnhellige. Litt av poenget med å skrive sine svake sider er jo nettopp at man slipper å føle seg alene med å være litt håpløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Åååh, mine synder. De er i flertall...

Jeg er hissig, utålmodig, griner for ingenting, er alltid sent ute om morningen og legger meg aldri før 01, og går dertil rundt og gjesper hele dagen.. Jeg spiser alt for mye godteri, er lat, sløser med pengene mine, gir opp for lett og klarer aldri å bestemme meg for hva jeg vil. Og så klemmer jeg kviser.. :rodme:

Slå den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om. Hvis noen blir mobbet på skolen gjennom flere år, og ikke har noen sjanse til å få seg venner på den skolen, vil den personen ofte være så psykisk nedbrutt innen h*n er ute av skolen til å lett kunn skaffe seg venner senere. Derfor kan du ikke si at det ene er verre enn eller mer selvforskyldt enn det andre.

Enig. Hadde ingen venner i klassen fra 2-10. klasse, og mangler mye av den sosiale læringen barn får av å ha venner. Selvbildet mitt var ødelagt i veldig mange år etter mobbingen.. Er først nå jeg har blitt noe lunde selvsikker. Men har fremdeles veldig få venner rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største feilen jeg har er at jeg av og til konstruerer problemer selv om jeg ikke har noe å klage over. Vi lever i et land i overflod.

Jeg skal blir flinkere til å tenke løsninger i stedet for problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke en gang å blande meg inn i den diskusjonen om venner, mobbeoffer og voldtekt, men jeg kan jo komme med mine "confessions", som ikke akkuratt er få.

Jeg utsetter lekser og prøver til siste liten, noe som forårsaker en veldig hissig og sutrete meg(men det er min egen feil!!!)

Jeg eier ikke kontroll over økonomien.

Jeg er alt for pratsom..tror jeg har konstant munndiare.

Jeg er ikke så flink til å rydde, før det ser ut som 3 verdenskrig..

Jeg skulle aldri ha funnet kvinneguidens forum, sitter her for mye.

Tenker etter at jeg har uttalt meg(litt for ofte)

Kan være skikkelig bitchy datter og søster!

Er litt for opptatt av hvordan jeg ser ut, til tross for at det ikke ser slik ut(hehe..)

Men den verste er nok at jeg er altfor opptatt av hva andre mennesker tror og tenker om meg, og at jeg er redd for skuffe folk hvis jeg ikke gjør slik jeg tror de forventer av meg.

Jeg er jo rene katastrofen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er venneløs, har vært det i en del år nå (rundt 8 år), jeg ble også mobbet ofte på skolen.

Dere andre som er venneløs og har blitt mobbet mange år, har dere blitt voldtatt slik at dere kan sammenligne disse to?

I mitt syn er voldtekt verre en å være mobbe offer og venneløs. Kanksje jeg sier det etter å ha sett hvordan min søster opplevde det å bli voldtatt...

-----

Hvem er vel perfekt? ikke mannen ikke kvinnen ikke jøden ikke samen ikke svarten ikke hviten ikke gulen ikke røden............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...