Gå til innhold

Oss som ikke er perfekte


Gjest Moncler

Anbefalte innlegg

Hvis det var sammenlikning mellom å være ensom og å være voldtektsoffer det opprinnelige innlegget handlet om , så syntes jeg vel heller ikke de 2 kan sammenliknes , men jeg er egenltlig mer usiiker på hvem som har det værst .

Hvis det kan sammenliknes .

Mennesker er sosiale vesener og er ment å skulle leve med sosiale relasjoner i en eller annen form .

Noen mennesker er såpass ensomme at de nesten ikke har kontakt med andre mennesker i det hele tatt , de har feks mistet hele familien sin samt at de av forskjellige årsaker ikke har noe sosialt nettverk heller . Jeg har hørt om personer som kan gå flere dager uten å snakke med folk !

En såpass graverende sosial isolasjon tror jeg det er få som greier å gjennomleve uten dype spor , jeg tror også mange av disse navnløse ender opp på selvmords statistikk .

Men vi ser dem ikke , de er usynlige , nettopp fordi de ikke har noe nettverk i det hele tatt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan jeg ikke det? Jeg startet en tråd. Fikk tilbakemeldinger som gjorde meg sint og lei meg. Siden jeg prøver å ta vare på min egen psykiske helse sletter jeg heller innlegget. For meg høres du både kynisk og ondskapsfull ut.

Det beklager jeg at du føler at jeg er. Tror du er den eneste. Og det er fordi du ikke kjenner meg, like lite som jeg kjenner deg.

Jeg forholder meg til det du skriver, og det du skriver er selvmotsigende.

Når du sier du gjerne vil ha venner, men baksnakker de... da er det det man kaller kynisme.

Onskapsfull har jeg aldri vært. Men forståelsesfull prøver jeg å være, og da må man forsøke å forstå hverandre.

Hvis du kan forklare meg dette:

Venner får man ikke automatisk, det ringer ingen på døra og spør "hei! vil du være vennen min?"

det spørsmålet må du ut å stille selv...

og hvis noen sier ja gjerne til deg... varer det desverre ikke lenge hvis man i neste sekund baksnakker sin nye venn.

Derfor spør jeg deg:

Hvorfor baksnakker du vennene dine? hvis du ønsker å ha venner?

Hvis dette er ondskapsfult spørsmål. Så beklager jeg.

Men for å endre fokus: Å bekjenne mine synder som ikke perfekt:

- Jeg er lat

- Jeg tar ikke godt nok vare på mine venner, tar skjeldent kontakt med dem, og kjenner jeg blir litt irritert hvis dem ikke tar kontakt (er urimelig selv, jeg vet det)

- Jeg er ikke så flink med økonomi, og bruker kanskje penger jeg burde brukt på andre ting innimellom

- Jeg gir altfor skjeldent blomster til min forlovede

- Jeg tilbyr meg altfor skjeldent å hjelpe til ved flytting o.l.

- Jeg hater husarbeid, og gjør det kun når det er for jæ...

- Jeg tilbringer altfor mange timer på nett, og desverre også altfor få..

- jeg fullfører skjeldent prosjekter

- jeg er for feig til å ta sjanser

- jeg liker ikke å ta ubekvemme telefoner til folk som skal bygge huset vårt

- Jeg vet ikke hvordan jeg som mellomleder på jobber, skal få bukt med endel av baksnakkingen der.

- Jeg er distre og vimsete

- + mye mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moncler
Hvis det var sammenlikning mellom å være ensom og å være voldtektsoffer det opprinnelige innlegget handlet om , så syntes jeg vel heller ikke de 2 kan sammenliknes , men jeg er egenltlig mer usiiker på hvem som har det værst .

Hvis det kan sammenliknes .

Mennesker er sosiale vesener og er ment å skulle leve med sosiale relasjoner i en eller annen form .

Noen mennesker er såpass ensomme at de nesten ikke har kontakt med andre mennesker i det hele tatt , de har feks mistet hele familien sin samt at de av forskjellige årsaker ikke har noe sosialt nettverk heller . Jeg har hørt om personer som kan gå flere dager uten å snakke med folk !

En såpass graverende sosial isolasjon tror jeg det er få som greier å gjennomleve uten dype spor , jeg tror også mange av disse navnløse ender opp på selvmords statistikk .

Men vi ser dem ikke , de er usynlige , nettopp fordi de ikke har noe nettverk i det hele tatt .

Det var ikke det det opprinnelige innlegget handlet om. Jeg sammenlignet ikke direkte de to situasjonene, jeg bare nevnte at dette var typisk ting man ikke tuller med. For å si det med andre ord: man sparker ikke de som ligger nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet ikke tråden for å få medlidenhet eller noe sånt. Var vel mer for å se om flere her var like ille som meg, noe jeg er ganske sikker på ut fra mine erfaringer fra virkeligheten. Det som likevel er tendensen her på KG er at alle svarer på de områdene de er best på, mens man lar være å si ting der man er dårlig. Dermed blir jo som oftest gjennomsnittet på saker og ting i overkant høyt.

enig, ikke mange som er så tøffe som deg på dette området :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moncler
Det beklager jeg at du føler at jeg er. Tror du er den eneste. Og det er fordi du ikke kjenner meg, like lite som jeg kjenner deg.

Jeg forholder meg til det du skriver, og det du skriver er selvmotsigende.

Når du sier du gjerne vil ha venner, men baksnakker de... da er det det man kaller kynisme.

Onskapsfull har jeg aldri vært. Men forståelsesfull prøver jeg å være, og da må man forsøke å forstå hverandre.

Hvis du kan forklare meg dette:

Venner får man ikke automatisk, det ringer ingen på døra og spør "hei! vil du være vennen min?"

det spørsmålet må du ut å stille selv...

og hvis noen sier ja gjerne til deg... varer det desverre ikke lenge hvis man i neste sekund baksnakker sin nye venn.

Derfor spør jeg deg:

Hvorfor baksnakker du vennene dine? hvis du ønsker å ha venner?

Jeg vil gjerne ha venner, men av og til gjør de ting som irriterer meg, gjør meg sint og kanskje sårer meg. Ettrsom jeg er en person som ikke tør å ta opp disse tingene direkte så går jeg heller til en tredjeperson og får utløp for følelsene en gang i blandt. Dette er det mange som betegner som baksnakking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Jeg fikk alt for mange sarkastiske meldinger av det som stod der, og ettersom jeg blir sint når jeg får kritikk tenkte jeg det var bedre å slette det.

Altså. Først starter du en tulletråd og spør om folk er hårsåre på kg fordi det har kommet reaksjoner på noe du har sagt i en annen tråd.

Deretter starter du denne tråden om "oss som ikke er perfekte". Når du får reaksjoner på det, slår du tilbake med å slette hovedinnlegget fordi du blir så sint når du får kritikk???

Snakk om å bite seg selv i halen.

Forresten så jeg hovedinnlegget, men tenkte jeg skulle holde meg for god å kommentere innholdet i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne ha venner, men av og til gjør de ting som irriterer meg, gjør meg sint og kanskje sårer meg. Ettrsom jeg er en person som ikke tør å ta opp disse tingene direkte så går jeg heller til en tredjeperson og får utløp for følelsene en gang i blandt. Dette er det mange som betegner som baksnakking.

Å prate med andre er jo en måte å bearbeide vanskelige opplevelser på . Problemet oppstår jo når andre opplever det som baksnakking , og det er jo forsåvidt forståelig at de kan gjøre det hvis du omtaler de nevnte personene på en måte som av andre kan oppfattes som at du stiller dem i et dårlig lys .

Det er jo ikke sikkert at det er slik ment fra din side alltid , men jeg har inntrykk av at mange lett oppfatter ting som baksnakking .

En ide er kanskje å få utløp for følelsene dine i fora som ikke kan føres tilbake til de du er sint på /har såret deg , da vil du kanskje få den moralske og emosjonelle støtten du ønsker uten at de du er sint på får høre om det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Først starter du en tulletråd og spør om folk er hårsåre på kg fordi det har kommet reaksjoner på noe du har sagt i en annen tråd.

Deretter starter du denne tråden om "oss som ikke er perfekte". Når du får reaksjoner på det, slår du tilbake med å slette hovedinnlegget fordi du blir så sint når du får kritikk???

Snakk om å bite seg selv i halen.

Forresten så jeg hovedinnlegget, men tenkte jeg skulle holde meg for god å kommentere innholdet i det.

Fader , sitter jeg og svarer på en tulletråd altså ? :hoho:

Kanskje flere som vil slette innleggene sine nå . :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moncler
Altså. Først starter du en tulletråd og spør om folk er hårsåre på kg fordi det har kommet reaksjoner på noe du har sagt i en annen tråd.

Deretter starter du denne tråden om "oss som ikke er perfekte". Når du får reaksjoner på det, slår du tilbake med å slette hovedinnlegget fordi du blir så sint når du får kritikk???

Snakk om å bite seg selv i halen.

Forresten så jeg hovedinnlegget, men tenkte jeg skulle holde meg for god å kommentere innholdet i det.

Jeg synes det er hårsårt å ta nær av at noen gjør narr av hvor ofte ungene dine spiser sjokolade på brødskiva ja. Men når det kommer til litt mer alvorlige ting synes jeg ikke man kan tulle med det på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moncler
Å prate med andre er jo en måte å bearbeide vanskelige opplevelser på . Problemet oppstår jo når andre opplever det som baksnakking , og det er jo forsåvidt forståelig at de kan gjøre det hvis du omtaler de nevnte personene på en måte som av andre kan oppfattes som at du stiller dem i et dårlig lys .

Det er jo ikke sikkert at det er slik ment fra din side alltid , men jeg har inntrykk av at mange lett oppfatter ting som baksnakking .

En ide er kanskje å få utløp for følelsene dine i fora som ikke kan føres tilbake til de du er sint på /har såret deg , da vil du kanskje få den moralske og emosjonelle støtten du ønsker uten at de du er sint på får høre om det .

Jeg har aldri opplevd å bli konfrontert eller få sure miner tilbake, så derfor regner meg med at det er greit at jeg får litt utløp for følelsene mine til andre venner. Noen ganger bruker jeg f.eks dette forumet til å få utløp også, og det ser jeg jo at det er mange andre som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moncler
Fader , sitter jeg og svarer på en tulletråd altså ? :hoho:

Kanskje flere som vil slette innleggene sine nå . :sjenert:

Tulletråd kommer vel ann på hvordan man definerer det. At en tråd er ment litt uhøytidelig, betyr jo ikke at det man sier er tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulletråd kommer vel ann på hvordan man definerer det. At en tråd er ment litt uhøytidelig, betyr jo ikke at det man sier er tull.

Enten er problemstillinger reell , eller så er den ikke det , det finnes ikke noe mellomting . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moncler
Enten er problemstillinger reell , eller så er den ikke det , det finnes ikke noe mellomting . ;)

Først var det en litt uhøytidelig tråd. Deretter ble den seriøs og så dukket det opp en problemstilling som var reel. Så alt som er sagt her er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk Åberg

Jeg syns på sett og vis at det var modig av deg å innrømme at du baksnakker innimellom. Det er vel ikke helt akseptert å si det her inne, men det viser seg jo stadig at baksnakking er veldig utbredt. Altså bør en stor del av KGs brukere også drive med dette, statistisk sett. Men de færreste vil altså innrømme det. Om det er riktig av deg å baksnakke er en annen sak, men særlig siden tråden ligger på skråblikk, syns jeg godt man kunne ramset opp sine negative egenskaper, uten at de skal bli analysert og kritisert.

Samtidig burde du kanskje ikke bli for overrasket over at noen slenger med leppa når du legger ut slike ting om deg selv.

Endret av Frk Åberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns på sett og vis at det var modig av deg å innrømme at du baksnakker innimellom. Det er vel ikke helt akseptert å si det her inne, men det viser seg jo stadig at baksnakking er veldig utbredt. Altså bør en stor del av KGs brukere også drive med dette, statistisk sett. Men de færreste vil altså innrømme det. Om det er riktig av deg å baksnakke er en annen sak, men særlig siden tråden ligger på skråblikk, syns jeg godt man kunne ramset opp sine negative egenskaper, uten at de skal bli analysert og kritisert.

Samtidig burde du kanskje ikke bli for overrasket over at noen slenger med leppa når du legger ut slike ting om deg selv.

Kloke ord...

Beklager hvis noen føler at jeg "slenger med leppa"

i min verden prøver jeg å forstå, og kanskje komme med synspunkter og råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd å bli konfrontert eller få sure miner tilbake, så derfor regner meg med at det er greit at jeg får litt utløp for følelsene mine til andre venner. Noen ganger bruker jeg f.eks dette forumet til å få utløp også, og det ser jeg jo at det er mange andre som gjør.

Folk er sensasjons lystne og lik det eller ei , men mange godter seg over å høre negative ting om andre .

Så du bør ikke stole blindt på det at de ikke sier noe direkte til deg når du "klager ut din nød" , når du snur ryggen til er det kanskje det du nettopp sa som er den store nyheten .

Folk liker ikke å bli sladret om , så hvis du gjør dette til personer som også har kontakt med den du snakket om , så kan du lett komme opp i problemer som du kanskje ikke ønsker å være i .

Jeg føler egentlig at jeg famler litt siden jeg som sagt ikke leste åpningsinnlegget ditt , og med den pepperen du fikk litt tidligere i tråden her er det kanskje like greit at det forblir slettet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Moncler
Folk er sensasjons lystne og lik det eller ei , men mange godter seg over å høre negative ting om andre .

Så du bør ikke stole blindt på det at de ikke sier noe direkte til deg når du "klager ut din nød" , når du snur ryggen til er det kanskje det du nettopp sa som er den store nyheten .

Folk liker ikke å bli sladret om , så hvis du gjør dette til personer som også har kontakt med den du snakket om , så kan du lett komme opp i problemer som du kanskje ikke ønsker å være i .

Jeg føler egentlig at jeg famler litt siden jeg som sagt ikke leste åpningsinnlegget ditt , og med den pepperen du fikk litt tidligere i tråden her er det kanskje like greit at det forblir slettet .

Jeg har klart meg uten å få problemer for det i 23 år, så tviler på at det plutselig blir et stort problem. Var ikke dette åpningsinnlegget handlet om heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart meg uten å få problemer for det i 23 år, så tviler på at det plutselig blir et stort problem. Var ikke dette åpningsinnlegget handlet om heller.

Nå har ikke jeg lest det opprinnelige startinnlegget ditt, men av det lille jeg har fått med meg, så skriver du at du ikke har venner og når du har det så baksnakker du dem?

Og så sier du at du ikke har opplevd problemer pga baksnakkingen i dine 23 år...

Er jeg helt ute nå eller?

Hvis jeg har forstått noe som helst så er det kanskje baksnakkingen som gjør at du er venneløs?

Og så er det mine feil da:

Jeg kan være forferdelig lat

Jeg er dårlig til å ta vare på vennene mine... (men jeg er ikke som Bjørn-Tore som irriterer meg over at de er like dårlige noen ganger)

Jeg kan være feig og konfliktsky (men ikke når det er viktig nok å ta tak i ting)

Jeg er elendig med økonomien min

Jeg er ustrukturert

...og sikkert mye, mye mer...

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lat, tror jeg er en av mine fremste synder. Jeg kan være forferdelig lat og stortrives i sofaen og kan spille PS2 timevis i strekk .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lat, tror jeg er en av mine fremste synder. Jeg kan være forferdelig lat og stortrives i sofaen og kan spille PS2 timevis i strekk .

:Nikke:

Itillegg har jeg ikke særlig bra selvmotivasjon, kan gjerne utsette stiler og prøver til siste liten. :kjefte:

Jeg har kort lunte.

Jeg begynner å gråte når jeg blir forbanna. :gråte:

Jeg banner.

Og akk, så mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...