Gå til innhold

Adventskalender til samboeren...


Gjest Kjerstin

Anbefalte innlegg

Gjest Kjerstin

Jeg vil lage adventskalender til samboeren min og vet at hvis det skal bli noe av, må jeg starte snart... :)

Har sett mange forskjellige varianter, og vet ikke hva jeg skal velge. F.eks en lang tøyremse med små ringer til å feste pakker med bånd i, 23 små og 1 stor fyrstikkeske limt sammen og dekorert, stort pappark med luker hvor det står skrevet noe fint...

Kanskje dere har noen tips? Vil at den skal bli fin, men ikke koste så mye å lage og ikke ta veldig lang tid. Jeg kan ikke ha noe storprosjekt på gang, for det er jo bare litt over en måned til den må være ferdig.

Vil helst ha mange gaver klare til 1.desember og, har vel nok å henge fingrene i fra da, og til julaften.. :jepp:

Har dere tips til gaver og kanskje? Vil at noe av det skal ha personlig preg, men tips er uansett fint.

Vil stort sett gi små gaver som koster fra 2-20kr, og noen dager bare skrive en liten hilsen (gjerne noe romantisk eller sexy, et hint om hva han kan vente seg på kvelden etc. Gi gjerne tips! :) )

og et par ganger vil jeg gi noe han trenger, eller jeg vet han setter pris på som koster litt mer... Men noen stor formue vil jeg ikke bruke på denne kalenderen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rikkerikke

Jeg har gjennom årene laget flere kalendere. Tror jeg selv var mest fornøyd med en hvor jeg hver dag skrev en lapp med kloke ord, hyggelige hilsner mm i tillegg til at jeg pakket inn en liten ting/godis. For eksempel så ønsket han seg bil og jeg kjøpte en lekebil og andre ting man trenger, batterier, refleks, eller hva med noe ekstra den dagen han skal på julebord for eksempel. Så kan du jo legge inn tilbud om aktiviteter, massasje for eksempel. Denne varienten er kanskje litt "jentete". Alternativet er å kjøpe en kasse med ulike ølsorter for hver dag slik at han får smakt ulike typer. De store matbutikkene har et enormt utvalg. Koster litt da. Bare noen tanker her, sikkert mange som har mye mer kreativt å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjerstin

Han som skal ha kalenderen er forresten 22år, i tilfelle noen har tips som passer best til en spesiell aldersgruppe.

Tror jeg selv var mest fornøyd med en hvor jeg hver dag skrev en lapp med kloke ord, hyggelige hilsner mm i tillegg til at jeg pakket inn en liten ting/godis.

Høres bra ut! Hvordan så denne kalenderen ut?

Tipset om forskjellige ølsorter likte jeg! Om ikke en kasse, så ihvertfall noen forskjellige :) Og massasje har jeg allerede planer om å gi gavekort på (skal utføres av meg selv)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 små og 1 stor fyrstikkeske limt sammen og dekorert

Hvordan fungerer dette? Jeg bruker 24 små, det funker fett!

Ellers lager jeg også til en 22 år gammel guttebass, her er litt hva jeg har tenkt og flere gode tips andre har kommet med (selv om min ser ut til å bli litt dyrere enn det virker som du har tenkt å lage... Håper du kan bruke noen av ideene uansett!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjerstin
Hvordan fungerer dette? Jeg bruker 24 små, det funker fett!

Ellers lager jeg også til en 22 år gammel guttebass, er litt hva jeg har tenkt og flere gode tips andre har kommet med (selv om min ser ut til å bli litt dyrere enn det virker som du har tenkt å lage... Håper du kan bruke noen av ideene uansett!).

På den jeg har sett, var det en stor eske nederst.. Og resten stablet oppover 2 og 2, og en liten midt på toppen. Den var dekorert med sort innpakningspapir og stjerner, glitter og engleklistremerker i gull/hvitt. Utrolig fin!

Jeg så på tråden du startet og fikk noen gode tips der og! DVD-boks på julaften, eller noe annet som er litt dyrere og noe han garantert setter stor pris på er flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rikkerikke

Jeg pakket ganske enkelt lappene rundt godis eller likende og brukte aluminiumsfolie utenpå som papir. Blir ikke så mye plunder da med papir og tape. Brukte så fint gavebånd og knøt alle pakkene sammen og hang den opp med litt kreative løsninger i en hylle på soverommet. Datomerking kan man sette på med egne klistremerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du vil slippe mye styr med å lage selve kalenderen (altså, ikke pakkene), så har de endel ferdige som ikke er så dyre på Panduro, ned i 50 kr... for eksempel denne: Adventskalender

Jeg gjorde meg skikkelig flid og lagde en hjemmelaget kalender i fjor, fra et materialsett på Panduro, masse sying og liming og styr, og så ble kjelleren oversvømt i sommer og kalenderen ødelagt :( Så i år har jeg kjøpt en sånn som du ser over til å henge pakkene i...

Når det gjelder selve tingene ser jeg du har fått endel gode forslag allerede. Hva med et innrammet bilde av dere to? Blir noe dyrere enn 20 kr, men Clas Ohlson har masse billige rammer, f eks glassramme med clips, som ikke trenger bli så dyr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken førte visst bare til hovedsiden, men hvis du velger jul i menyen til venstre og går inn på adventskalender så finner du den, er bare den ene som ligger ute på nett tydeligvis, de har noen flere i butikken, hvertfall i Bergen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie har vi en liten kiste, eller kasse om du vil, av tre. pakk inn lappene eler presangene med papir og bånd, la båndet være laaaangt, og heng en klistrelapp med dato i enden. putt gavene i eske/boksen/kisten/e,l la båndene med datoene henge ut. lukk igjen lokket og vips.

Sånn sett kan det ikke gjøres billigere. Ta en oppbevaringsboks eller hva som helst med lokk, dekorer hvis du ikke liker utseende. så er det innpakkede pakker, som man gjerne pakker inn uansett så ja billig og personlig

vi har gått litt over til julestrømpe vi men går jo på det samme. og jeg sier alltid billige gaver, men neida. jeg kjøper ofte sokker, truser, votter, skjerf, massasjeoljer, donald pocket (must), marsipan gris (som ikke er fra nidar) noe sexy (himhim), cd (kan og være brent) dvd (brent?) kjærlighetsbrev, et magasin han liker, små dingsedangser fra clas ohlson, ta han med, se hvor han stopper noter og kjøp (funker fjell) gavekort på tjenester som-middag, massasje, sex, slaveri, oppvask, klesvask, kjærlighetstur.

jepp. var det jeg hadde å si følte jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde kanskje ha "samarbeidet" litt, jeg holder også på med adevtnskalender til samboeren min og jeg må si det er like mye glede for meg som for han! :fnise: Kanskje mer for meg, er jo så koselig! :rødme:

Her er mine forslag, kom med dine!

- 10 kroners flaxlodd

- lottokupong til første lørdagen i desember

- sjokolade! ( Han er en godtegris og det blir nok flere dager med godis :jepp: )

- boxer (kjedelig, men han trenger det!

- cd (dyrt, men det er et par han ønsker seg veldig..)

- kakao

-lys (han elsker levende lys)

-kinobilletter( felles glede av det!) :jepp:

-kakao (han skal ha pakkene hengende i en hyssing over senga vår, koselig å våkne og åpne opp! Da kan jeg stå opp og lage kakao som vi kan drikke i senga :kaffe: )

Blir en koselig desember. Lønner seg å kjøpe ting som han kanskje uansett trenger, men ikke kjøper seg selv. Hvis han røyker så er det et godt tips også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjerstin

Uff, det var leit med den kalenderen du hadde brukt mye tid på _lene_!

Jeg skal snart fremkalle endel bilder vi har tatt. Kan ramme inn et av de, eller sette mange i album. Det er så populært med scrapbooking nå. Det ser gøy ut hvis man har fine materialer å jobbe med! Det hadde vært fint å gi han en sånn slags bok også.

Mange bra tips her! Nå har jeg over 24 idèer, så da er det bare å velge og vrake. :)

Kakao har jeg allerede tenkt på ja! Med whipped cream.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en kasse med 24 forskjellige øl? Også kan du henge gaver på noen utvalgte dager hvis du vil. Det var i hvert fall samboeren min veldig fornøyd med...

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kalender shopping i går og det var så GØY! :juhu:

Cluet er å tenke PRIS hele veien! Det er mye fint der ute, men det er utrolig viktig å ikke ta av for ellers blir kalenderen ekstremt dyr.. Fant utrolig mye fint, kjøleskapsmagneter til 1 kr stykke (fine) og masse annet rart. Har ikke pakka opp enda så gleder meg veldig :fnise:

Det ER utrolig mye glede i å lage disse kalenderne :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ER utrolig mye glede i å lage disse kalenderne :rødme:

Nettopp derfor jeg holder på med det :nisse:

Hva med en liten marsipangris eller marsipanpølse, tyggispakke, halspastiller.....

Endret av kamela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God idé! :jepp:

Det er faktisk ikke så vanskelig å komme på ting.

Har bestemt meg for at den viktigste delen av pakken hver dag skal bestå i et lite kort hvor jeg skriver noe fint til han. DET skal være den egentlige "gaven" så legger jeg ved en liten hjertesjokolade eller en annen liten ting hver dag :love:

Gleder meg skikkelig! Neste uke er jeg i gang med pakkings :nissekonekyss::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cluet er å tenke PRIS hele veien! Det er mye fint der ute, men det er utrolig viktig å ikke ta av for ellers blir kalenderen ekstremt dyr.. Fant utrolig mye fint, kjøleskapsmagneter til 1 kr stykke (fine) og masse annet rart.

Hvor handlet du?

Jeg flyttet til Tønsberg for tre uker siden og er ikke så kjent her. Ser du bor i Oslo, og dit skal jeg vel en gang før jul... Hvor fikk du de fine kjøleskapsmagnetene?

Tips i Tønsbergområdet mottas også med takk! Er det noe Nille der f.eks..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor handlet du?

Jeg flyttet til Tønsberg for tre uker siden og er ikke så kjent her. Ser du bor i Oslo, og dit skal jeg vel en gang før jul... Hvor fikk du de fine kjøleskapsmagnetene?

Tips i Tønsbergområdet mottas også med takk! Er det noe Nille der f.eks..?

oh my god er fra tønsberg, men har flyttet, og nå står det f, meg helt stille, er det mulig.... hm skal tenke litt over meg selv her, og komme på noen steder du kan gå.... herregud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesteshopper
Tips i Tønsbergområdet mottas også med takk!

Farmannstredet var ikke så stort før, men nå er det ganske gedigent! Clas Ohlson, Body shop, Free record shop, klesbutikker, skobutikker, gullsmed, bokhandel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER utrolig mye glede i å lage disse kalenderne :rødme:

:jepp: Det er kjempegøy!! Jeg lager til søs og til samboeren min og koser meg glugg i hjel. Skal bare ha 12 gaver til samboeren da, for vi skal åpne annenhver dag :) Jeg har til nå kjøpt kjærlighetste på Kremmerhuset med tesil (han er en tedrikker, ellers kan jo kaffe være en ide), en krukke med tacokrydder (også på Kremmerhuset, veldig stilig boks), noen småsjokolader og kjøleskapsmagnet med hund på. Mangler fire gaver nå og tenkte på boxershorts, cd og et par juleøl. Gleder meg veldig til vi skal begynne å åpne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tea_*
kjærlighetste på Kremmerhuset med tesil.

Hvordan funker det å lage sånn te egentlig? Kopp med varmt vann, hvor mye te-pulver? Skal man putte det i sila og la den trekke i vannet? hvor lenge?

Synes det ser så fancy ut med sånn te, og de lukter godt, men har aldri prøvd å lage selv. Kjøper bare Lipton eller Earl grey pose-te i dagligvarebutikken jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...