Gå til innhold

Gjennomsnittsvekt på gutt, 12 år?


Gjest Gjest_Mamma_Mia_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Til gjesten SF!

Jenta er ikke overvektig med 15 år, 155 cm, og 53 kg! Hun ligger rundt 73. percentile, noe som er en helsemessig god vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_msplum_*
Heisann.

Har en gutt som jeg er bekymret for, han er et pust i matfatet selv om vi tilpasser maten til ting han liker (ikke store korn i brød etc.). Han er i en skikkelig vekst-periode, og selv om han mener at resten av guttene i klassen veier ca det samme som han - (mindre enn 40 kg) synes jeg som mamma at han desverre ser ut som en skihopper for tida - det er bare armer og bein!!! Gutten trener ca 3 ganger i uka i tillegg til gymtimer, og jeg har forklart han at det er viktig med riktig kosthold for å bygge kroppen slik at han fortsetter å utvikle muskler og orker å opprettholde aktivitetsnivået... Noen helsesøstre der ute som kan svare meg - evt andre med opplysninger om hvor mye deres barn i samme alder veier? (tenker jeg tar kontakt med vår helsesøster også, men sitter her og er bekymret NÅ!)

På forhånd takk!

Hei

Vi har også en gutt som er undervektig. 10 år og veier 24 kilo. Husker ikke hvor høy han er, men tror han har "normal" høyde for alderen.

Vi har gått noen runder med legen uten at vi egentlig har fått noe medhør der.

Det vi har gjort er at vi kjøper Afi-nutrin på apoteket. Dette er et pulver som du blander i melk. Pulveret er kaloririkt og inneholder alle viktige næringsstoffer. Det har sjokoladesmak og har heldigvis falt i smak her. Så selv om han fortsatt spiser minimalt, så vet vi at han har fått i seg det kroppen trenger. Og ikke minst så får han i seg væske. Vår gutt finnes ikke aktiv, så vi gir ham bare denne drikken til frokost, men dere kan selvfølgelig gi ham mer.

Afi-Nutrin finnes også i nøytral smak som kan blandes inn i supper eller grøt eller hva som helst gutten spiser litt av.

Du kan også gi ham nøtter som han kan småspise på hvis han liker det. Putt poser med nøtter i alle jakkelommer og ha alltid en skål med nøtter stående fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente 12 :D

I min klasse (6.klasse , 7.klasse til høsten) så er guttene mellom 140-165 cm høye, og veier mellom 30 til 55 kg.Alle er helt normale. Selv er jeg 160 og veier 44 kg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Annonse

er selv snart 12 år ca 41 kg og 155.5 cm høy og er nok den som veier 2 minst i klassen.

men er også 4 lavest (av 10)

jeg er tynn. spiser lite.

men er langt ifra undervektig.

jeg har ikke kommet langt i puberteten.

men nok til å legge på meg ca 5 kg på 1 år.

(jeg er jente så statestikken kan være forskjellig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...