Gå til innhold

Prosjektet leif er født

Amalie_85

Anbefalte innlegg

Formen ble bedre heldigvis :)

Men de to siste nettene har jeg drømt at jeg føder, gang på gang. Samme barnet. Og det er kjempe skummelt og ekkelt. Gruer meg skikkelig jeg nå. Jeg får vondt av å høre andre snakke om fødselen sin enda det ikke er noe fælt med det. Har ikke lyst til å grue meg til fødselen. Men satser på at det blir bedre etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker deg et godt nytt år :klemmer:

Jeg prøver å ikke tenke så mye på fødselen enda, blir litt skremt da :fnise:

Grattis med 15 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk linky :klem:

I dag har jeg gjort en masse føler jeg! Sto opp "tidlig" halv 9. Men ble sittende en stund fordi jeg ble kvalm, så ble ikke noe frokost på meg. Så dro jeg til byen, fikk fiksa skattekortet mitt, for det jeg hadde fått var noe rart noe. Så prøvde jeg å lete etter en mammabukse, men ende med å sitte veldig i ro og drikke appelsin juice. Var å fant meg en skikkelig bh......den var dyyyyyyyyyr :(

Jordmortime m/akupunktur, så gikk jeg bort på nav for å høre om noen kunne snakke med meg om permisjonspenger, men nav arbeid og nav trygd lå ikke i samme bygg :klø: så fikk hvertfall ett tlf nr, så var jeg på vei til bilen men måtte innom polarn o pyre (eller hvordan det skrives) og fant en snekkerbukse og en genser. Litt deilig :) Så var det rett i bilen og til bekken-bassengtrening, handle, hjem å lage mat, spise, så ut og treffe Kvist og Minni! Var kjempe kos :) så dagen min har gått veldig veldig fort :)

Men nå sitter jeg å slapper av mens sambo ser på tv, er litt kos. Han er så fiiiiiin, så jeg må skule litt bort på han innimellom. :hjerter_rundt:

Jeg har og prøvd å kjenne livmora som det står over alt at man kan kjenne, men har jo ikke kjent nooooe, så spurte jordmor i dag hvorfor jeg ikke klarte å finne den, men ho kjente med meg og jeg kan ikke skjønne at jeg har klart å unngå å kjenne den. :ler: den var jo tydelig :fnise:

Men nå skal jeg kose litt på sambo jeg.

Ha en fiiiin kveld/natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner den nok snart. Må bare skjønne at det er den du kjenner... Sleit med det jeg også.

Den kjennes litt ruglete ut, så kjenner du en slags "kant" på den litt lenger oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare så rart at jeg ikke klarte å finne den selv :fnise:

Den er jo egentlig kjempetydelig, men da viste jeg hvertfall hva jeg skal kjenne etter! Er litt morsomt å kjenne at ting skjer. :)

I går når jeg la meg lå jeg på rygg, og jeg kjente det på en måte sprelte litt i magen, så tror nok at jeg kjenner så smått liv innimellom. Det er koooos :)

Så gleder meg virkelig til ultralyd nå! 23 dager igjen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper veldig når man vet hva man kjenner etter. Det var det jeg lurte mest på i begynnelsen også :)

Så morsomt med liv og snart ultralyd da. Skal dere vite kjønnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må ofte kjenne på livmora jeg når jeg ikke føler meg gravid :fnise: Kjenne at den er der liksom.

Ha en fin lørdagskveld Amalie :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente79...ja vi vil veldig gjerne vite kjønner hvis vi har muligheten til å få sett :) vi er jo kjempe spente :) skal dere vite eller? er snart bare 4 dager til dere skaø ;)

linky, kan jo være en fordel å ha noen ting å kjenne etter ja :fnise: men jeg føler meg veldig gravid, det har vært kvalme, og det er bekkenløsning og jeg har fått en gravidmage, er ikke tvil lengre, og har jo alt bytta ut buksene mine, jeg orker ikke gå med dem fordi di blir liggende under magen. Ekkeeeelt!!!

I dag har vi vært i vogn-helvette! Skulle bare se litt på vogner så vi hvertfall kunne peile oss litt ut hva vi ønsker, fordi nå begynner skolen for meg for fult, og jobben hans, så kommer vi til mai og da har jeg eksamen og han eksamensvakt så da er det jo ikke mer tid av veien, så kan være greit å ha noe på stell tidlig syns jeg. Men det er jo sååååå utrolig mye å velge mellom, og vi testa noen vogner med å dytte dem ned i bilen, fant plutselig ut at vi kan ikke bare ta en vogn :fnise: ikke alt som har plass. Men en vogn vi syns var veldig grei var Teutonia Mistral som også var på litt salg der vi var å titta. Så de holder av en vogn til mandag hvertfall. Så kunne vi kjenne litt på det og tenke litt over. (skal se på nett hva de ligger på pris andre steder)

Mamma hadde nevnt at ho skulle spørre pappa om de skulle spleise på vogn til oss, så ringte ho, men ho syns det var alt for tidlig å kjøpe vogn, og den var for dyr. Det var ikke en pris ho hadde tenkt på i det hele tatt. Vogna vil komme på nesten 5000kr med bag. Er kombi-vogn, så vi vil jo kunne ha den i mange år. Ho trodde ikke vogner var så dyrt! Men ho skal da få lovt til å bli med å se på noen vogner, for mange av dem er jo innmari dyre.

Men vi har hvertfall helga å tenke på på akkurat den vogna vi så da! Så jeg stresser jo ikke sånn sett, er jo mye annet ho kan få lovt til å spandere på oss i stede, som f.eks. bilsete eller noe. Trenger jo en del til den lille!

Nå skal jeg snart spise litt mat, har nesten ikke spist noe i dag.....hvorfor vet jeg egentlig ikke :klø: så skal bli deilig å slappe litt av nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett det med vogner, nei... Det er dyrt, men jeg tror det lønner seg å kjøpe en dyrere fordi de er av litt bedre kvalitet, i alle fall hvis man planlegger flere barn. Litt kjedelig å kjøpe ny vogn for hver unge... Har i hvertfall hørt at mange av vognene blir fort slitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente79...ja vi vil veldig gjerne vite kjønner hvis vi har muligheten til å få sett :) vi er jo kjempe spente :) skal dere vite eller? er snart bare 4 dager til dere skaø ;)

Hvis lille nurk er samarbiedsvillig så skal vi vite det ja. Håper virkelig de klarer å se det. Er veldig spent... :sjenert:

Ultralyd på torsdag ja. Gleder meg :)

I dag har vi vært i vogn-helvette! Skulle bare se litt på vogner så vi hvertfall kunne peile oss litt ut hva vi ønsker, fordi nå begynner skolen for meg for fult, og jobben hans, så kommer vi til mai og da har jeg eksamen og han eksamensvakt så da er det jo ikke mer tid av veien, så kan være greit å ha noe på stell tidlig syns jeg. Men det er jo sååååå utrolig mye å velge mellom, og vi testa noen vogner med å dytte dem ned i bilen, fant plutselig ut at vi kan ikke bare ta en vogn :fnise: ikke alt som har plass. Men en vogn vi syns var veldig grei var Teutonia Mistral som også var på litt salg der vi var å titta. Så de holder av en vogn til mandag hvertfall. Så kunne vi kjenne litt på det og tenke litt over. (skal se på nett hva de ligger på pris andre steder)

Mamma hadde nevnt at ho skulle spørre pappa om de skulle spleise på vogn til oss, så ringte ho, men ho syns det var alt for tidlig å kjøpe vogn, og den var for dyr. Det var ikke en pris ho hadde tenkt på i det hele tatt. Vogna vil komme på nesten 5000kr med bag. Er kombi-vogn, så vi vil jo kunne ha den i mange år. Ho trodde ikke vogner var så dyrt! Men ho skal da få lovt til å bli med å se på noen vogner, for mange av dem er jo innmari dyre.

Men vi har hvertfall helga å tenke på på akkurat den vogna vi så da! Så jeg stresser jo ikke sånn sett, er jo mye annet ho kan få lovt til å spandere på oss i stede, som f.eks. bilsete eller noe. Trenger jo en del til den lille!

Nå skal jeg snart spise litt mat, har nesten ikke spist noe i dag.....hvorfor vet jeg egentlig ikke :klø: så skal bli deilig å slappe litt av nå :)

Vogner er dyrt ja... Har blitt lovet vogn vi også, men må nesten høre om det er et pristak på hva de vil betale... Har flere besteforeldre som er ivrige på å kjøpe noe da, så de kan jo spleise hvis det blir litt for dyrt for en av dem...

Greit å sjekke godt opp rundt vogn ja... Vi har planer om mer enn en unge, og satser på å bruke samme vogn...

Slapp av og kos deg du :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit du hva?

jeg så deg på byen i forrigårs, altså fredag, du gikk fra torvbyen og nedover mot 7eleven... du var vel rett utforbi salomos apotek, men jeg satt i bil så jeg var forbi lenge før jeg fikkt tide til å hilse...

Er litt misunnelig på deg akkurat nå, med å være gravid å sånn, fordi det er så mange jeg kjenner som er det, to venninner av forloveden, et av søskenbarna hans, minst to på skolen, og deg og minnie... Men jeg romantifiserer graviditeten, så jeg veit at det du går igjennom ikke er til å missunne til tider.,..

Klemmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No Shorty, da så du meg nok ja ;) var på vei til jordmor jeg men stoppa innom den rare undertøysbutikken for å kjøpe en skikkelig bh.

Så når du blir gravid en gang skal du nok se at du trenger ikke å få mine plager forde. Men begynn å trene nå med bekkenet :fnise: så kanskje du slipper noe av dette :P

jente79, så spennende da. Håper jeg får høre åssen det går :)

imli, vi har ingen planer om flere barn. Da får vi ta det når det kommer og heller eventuelt kjøpe nytt da hvis vi har kvitta oss med den vogna vi skal ha nå. Er stooor sjanse for at dette blir min eneste. Sambo vil ikke ha fler. Og det kan jeg jo forstå, men jeg kniper ikke helt igjen før vi har følt på det. Men en er nok i første omgang, og orker ikke planlegge å få en til. Så tror nok ikke det blir noe arving av vogn der hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

:vinke: Innom og hilser på :)

Det er ett kaos av vogner å velge i moellom ja, blir helt ør bare av og tenke på det. Har så vidt vært å sett litt men tror nok vi blir og kjøpe brukt om vi kommer over noe bra. Mamma som sponse vogn her også, hu ville gjerne det så.

Ha en fortsatt fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jente79, så spennende da. Håper jeg får høre åssen det går :)

Kommer nok en utførlig rapport :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere bare skal ha en, er det nok mye å spare på å kanskje kjøpe en billigere vogn, ja. Man kan jo få en helt grei en til 2-3000. Her i gården planlegger vi minst tre, så da er det greit å ha noe mer solid noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Innom og hilser på :)

Det er ett kaos av vogner å velge i moellom ja, blir helt ør bare av og tenke på det. Har så vidt vært å sett litt men tror nok vi blir og kjøpe brukt om vi kommer over noe bra. Mamma som sponse vogn her også, hu ville gjerne det så.

Ha en fortsatt fin helg :klemmer:

Deilig å ikke må betale alt selv ;) vi har jo forsovidt god tid enda både du og jeg. Bare syns det er greit å ha litt peiling på hva man ønsker, så gjør det jo det lettere når man bestemmer seg :)

Kommer nok en utførlig rapport :-D

Hurra :hoppe: gleder meg til å høre :)

Hvis dere bare skal ha en, er det nok mye å spare på å kanskje kjøpe en billigere vogn, ja. Man kan jo få en helt grei en til 2-3000. Her i gården planlegger vi minst tre, så da er det greit å ha noe mer solid noe...

av de nye vognene er det ikke så mye som ligger på 2-3000kr syns jeg, men har sett noe, men problemet er at de fleste er for stor til bilen! Av 7 vogner var det 3 som gikk med understellet lett ned i bilen men bare 1 av dem var aktuelle! Så å kjøpe brukt er ikke så lett det heller da vi må se at vogna faktisk går inn i bilen! men vi får se :)

ha en fin søndag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vognkjøp for oss var heldigvis veldig enkelt. Visste hvilken vogn vi skulle ha, som oppfyller våre krav. Den passet akkuratt inn i bilen :fnise: Vi betale over 8000 for vår vogn, men så har vi tenkt oss flere barn også da.

Lykke til hvertfall med valget, og ja det er greit å gå å kikke litt for å se hva som finnes der ute. Er jo et hav av vogner.

Ha en fin søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuhhh....jeg er såååå sliten. Har vært hos lege, på butikken, en låve med masse babyutstyr, butikk igjen, steder der de kan hjelpe meg med bekkenet, og jobben for å levere sykemelding!

Og jeg er bare utmattet og har vondt vondt vondt. Og til tider får jeg tanker som at hadde jeg vist om det her på forhånd hadde jeg muligens gjort noe drastisk! For jeg liker virkelig ikke situasjonen jeg er i lengre, jeg er alt kjempe gla i mitt barn, men jeg vil ikke ha så mye vondt, jeg vil ikke være sykemeldt. Jeg er redd for at dette er noe jeg kommer til å slite med!

Så får jeg dårlig samvitighet for det igjen, og da ble det ikke noe gøy å være meg lengre! :( så jeg håper litt trening på riktig vis kan hjelpe meg til å kunne jobbe så jeg kanskje føler meg litt bedre igjen :)

Men nå tror jeg at jeg skal slappe av på sofaen og kanskje lukke øynene bare bitte litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Skjønner tankene dine. Da jeg lå rett ut uke etter uke med oppkast fra morgen til kveld og minimalt av matinntak, ja da tenkte jeg sånn jeg også. Men så ble jeg bedre og det som var teller ikke mer og det er bare deilig og være gravid.

Det er liksom verdt allt det negative også.

Masse god bedring til deg. Håper du skal slippe og ha vondt gjennom hele svangerskapet og at du får muligheten til å nyte det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...