Gå til innhold

Vond lukt i avløpsrørene på kjøkken


Gjest Shayla

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
Takk, det er knekk på røret.

Noen sa til meg at siden leiligheten er fra 89' er det ikke sikkert det var vannlås...

Nå vil jeg bare ha bort lukten :)

Hadde du sagt 1959 skulle jeg vært med på den ...

Knekk på røret får du nok ikke skrudd opp. Da må du ty til avløpsåpner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du sagt 1959 skulle jeg vært med på den ...

Knekk på røret får du nok ikke skrudd opp. Da må du ty til avløpsåpner igjen.

Jeg hadde ikke tenkt til å skru den opp. Tenkte bare at dette kanskje var vannlåsen. Jeg skal hjem å sjekke om det er noen vann i denne bøyen. For det er vel litt av poenget med en vannlås................?

Jeg syns det er underlig om ikke bygg fra 1989 har vannlås...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørleggeren har reist til Sverige for å kjøpe øl, men jeg skal høre med ham om han kanskje ikke har noen gode tips når han kommer tilbake. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tenkt til å skru den opp. Tenkte bare at dette kanskje var vannlåsen. Jeg skal hjem å sjekke om det er noen vann i denne bøyen. For det er vel litt av poenget med en vannlås................?

Jeg syns det er underlig om ikke bygg fra 1989 har vannlås...

Jeg tok for ordens skyld en kikk under min egen kjøkkenvask og der er det ganske riktig bare en "knekk". Det er imidlertid ikke noe problem å skru den løs hvis jeg skulle ønske det siden denne "knekken" er en separat rørdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok for ordens skyld en kikk under min egen kjøkkenvask og der er det ganske riktig bare en "knekk". Det er imidlertid ikke noe problem å skru den løs hvis jeg skulle ønske det siden denne "knekken" er en separat rørdel.

Liker denne rørleggern din :)

Jeg har fått opp denne knekken jeg også. Men husker ikke da om det lå vann der..

Min knekk ender med ett trekkspill endestykke, som er puttet ned i ett annet rør, dette røret går vannrett bortover og inn i veggen igjen.. Det vannrette røret er den eneste røret jeg ikke har fått vasket. Men det kan se ut som dette ikke er problemet, da lukten ble verre når vi ikke var hjemme en helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker denne rørleggern din :)
Ja, han er ganske morsom! :ler:

Min knekk ender med ett trekkspill endestykke, som er puttet ned i ett annet rør, dette røret går vannrett bortover og inn i veggen igjen.. Det vannrette røret er den eneste røret jeg ikke har fått vasket. Men det kan se ut som dette ikke er problemet, da lukten ble verre når vi ikke var hjemme en helg..

Hmm.... Er du sikker på at denne overgangen er tett? Hvis ikke vil du få luft fra avløpssystemet ut der og det stinker "kebab" for å sitere nevnte rørlegger. (Men akkurat det har du jo allerede oppdaget...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Sirkeline_*

Vi hadde samme problemet med lukt her. Vi renset alt som gikk an å rense, men det hjalp ikke. Så hadde vi en rørlegger her, og han mente at det rett og slett var vindretningen i rørene som førte kloakklukta inn på vårt kjøkken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kgbaby:

Vi hadde samme problemet med lukt her. Vi renset alt som gikk an å rense, men det hjalp ikke. Så hadde vi en rørlegger her, og han mente at det rett og slett var vindretningen i rørene som førte kloakklukta inn på vårt kjøkken.

Fikk dere gjort noe med dette? Vi bor i 2 etg på en blokk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde samme problemet med lukt her. Vi renset alt som gikk an å rense, men det hjalp ikke. Så hadde vi en rørlegger her, og han mente at det rett og slett var vindretningen i rørene som førte kloakklukta inn på vårt kjøkken.

Vindretningen i rørene? Jaja... Det var jo også en måte å si det på :ler: . Det han forsøkte å si var vel egentlig at han ikke hadde peiling!

Fra spøk til alvor, så forstår jeg hva han mente. Tilbakeslag i avløpsrør vet jeg forekommer og det skaper selvfølgelig ubehagelig lukt, men jeg trodde da vitterlig at det var nettopp det vannlåsen skulle forhindre :klø: . Jeg har opplevd det selv, men det var fra gamle soilrør som gikk gjennom et skap i leiligheten min og ikke fra vasker/toaletter.

*venter på rørleggeren*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sirkeline_*
:kgbaby:

Fikk dere gjort noe med dette? Vi bor i 2 etg på en blokk..

Nei Dette får vi dessverre ikke gjort noe med, det er sånn når vinden står på den veien. Men, det skal i noen tilfeller gå an å legge inn noe som kan monteres inn i en "Flens" i røret. Dette vil hindre lukt ved at luften stenges ute.

Men, ikke ta sorgene på forskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var pappa her på inspeksjon.. Det er ikke rørene det er noe galt med, vannlåsen virker som det skal.

MEN: Jeg har en sånn kjøkken vifte som virker både på kjøkken og bad. Så når jeg dusjer skrur jeg vifta over slik at den trekker på badet... Så viser det seg at under vasken kommer det ett rør fra badet, fra dette røret som da sitter inni veggen, kommer den vonde lukta! Jeg dusjet nemlig når pappa var her og da sto vifta å gikk... Puttet hodet under vasken og snuste litt rundt dette røret :) Og det var ikke i tvil at den vonde lukta kommer herfra...

Så nå er det en liten fare for at vi har fukt i veggen på badet.. Akkurat kjøpt leilighet og alldeles ikke penger til å pusse opp bad!!!

Onkelen min er byggmester og skal komme til uken og sjekke om det er fukt i veggen på badet... Dette trengte jeg virkelig ikke!!!

Mager trøst at onkelen min kan pusse opp badet for oss.. Så blir jo hakket billigere da..

Kryss fingre og tær for at det ikke er fukt på bad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og hadde vond lukt fra benkeskapet i fjor. Det viste seg at en rotte hadde dødd rett under skapet i bjelkelaget mellom kjøkken og underetasjen :sjokk: Fant ikke ut av det før det ble flekk i taket i underetasjen *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Takk, det er knekk på røret.

Noen sa til meg at siden leiligheten er fra 89' er det ikke sikkert det var vannlås...

Nå vil jeg bare ha bort lukten :)

Sørg for at det renner vann et par minutter i alle steder det er avløp. Da fylles vannlåsen med rent vann.

Jeg kom over dette produktet www.stopplukt.no som sikkert er nyttig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 år senere...

Hei!

Sjekk denne siden, har prøvd dette et halvt års tid og det fungerer utmerket. De sender med Posten og hele landet. Det som er fint med dette er at det ikke fordamper, slik at det begynner og lukte. Fungerer meget bra! Se www.stopplukt.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn litt utenom så er det lurt å ta en skikkelig vask av vannrørene i alle vaskene i et hus innimellom da det legger seg belegg på innsiden av dem.

Dette gjøres ved å ha kokvarmt vann på full styrke og helle salo ned i vasken, dette renser bra og fett og div som kan lukte blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har samme problem på badet.. det lukter fra vasken.

Har åpnet vannlåsene og fjernet masse ekle greier og helt klor i vasken, men det lukter fremdeles.

Lurer på om lukten kommer fra et sted inne i selve vasken (i hulrommet der vannet renner ned om man har for mye vann i vasken) :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...