Gå til innhold

1+1=3


**Emma**

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God helg! Hva mener du egentlig at du har begynt treningen ;) ?

:fnise: Ja, det kan jo tolkes på flere måter :fnise:

Hei,

Hvordan går det? Har TR kommet? :popcorn:

Ja.... :sukk: Ikke noe moro, men som jeg har skrevet tidligere, så bet

yr det jo at det snart er tid for EL da :)

Begynner litt forsiktig :popcorn: jeg også. Man vet jo aldri! ;)

Hehe... Ikke noe spennende som skjer her enda. Vi har jo ikke hatt tid til å prøve i EL-perioden enda.

Hei ladies!

Her har helgen flydd av sted. Har vært en super helg. Koste meg med mannen fredag kveld og lørdag formiddag og ettermiddag. I går kveld hadde jeg besøk av et par venninner. Og i dag har det vært familiebesøk hele dagen. Mye bra har hendt!

For uten dere her på KG, er det min og mannens hemmelighet at vi er snart er prøvere. Har så lyst til å fortelle det til hele verden. Særlig i dag da familien var her. Men.... Må bare bite det i meg. Det er jo hyggelig å ha en skikkelig hemmelighet med mannen også da. Særlig siden det er en så hyggelig hemmelighet :love:

Nå er mannen på fotballkamp og jeg koser meg hjemme.

Men jeg lurer på når jeg skal regne første TR- dag fra.... :vetikke: Pga de dumme dråpene som kom så lenge før er jeg litt usikker. Første skikkelige TR- dag var jo på lørdag. Kanskje jeg bør kjøpe et sånt EL- apparat for å være sikker? VAr jo ganske dyre da, men er kanskje verdt det? Bruker dere det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende å følge med flere som prøver her:)

ønsker deg all hell og lykke, og at vi alle som er prøvere kan snart begynne på en svangerskapsdagbok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Må titte innom her littegranne ;)

Du sier du ikke vet når du skal regne TR fra... var det spotting du hadde før TR kom ordentlig i gang, eller? Isåfall er det fra første dag med friskt blod. Ikke at jeg egentlig kan dette her, men...

Det er ikke så lett med fester etter el... Jeg slet med det der selv, jeg. På de festene jeg er på er det ikke så lett å ikke drikke eller drikke alkoholfritt, for verten lager gjerne drinker, og om jeg sier nei da så forstår alle hva som skjer ;) Dessuten er jeg ikke noe god til å lyve... Jeg ville nok kjøpt en alkoholfri vin, tatt av etiketten og drukket den. Eller tatt en flaske og blandet en drink, uten alkohol, og tatt med... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende å følge med flere som prøver her:)

ønsker deg all hell og lykke, og at vi alle som er prøvere kan snart begynne på en svangerskapsdagbok :)

Takk takk takk :klemmer:

:vinke:

Må titte innom her littegranne ;)

Du sier du ikke vet når du skal regne TR fra... var det spotting du hadde før TR kom ordentlig i gang, eller? Isåfall er det fra første dag med friskt blod. Ikke at jeg egentlig kan dette her, men...

Det er ikke så lett med fester etter el... Jeg slet med det der selv, jeg. På de festene jeg er på er det ikke så lett å ikke drikke eller drikke alkoholfritt, for verten lager gjerne drinker, og om jeg sier nei da så forstår alle hva som skjer ;) Dessuten er jeg ikke noe god til å lyve... Jeg ville nok kjøpt en alkoholfri vin, tatt av etiketten og drukket den. Eller tatt en flaske og blandet en drink, uten alkohol, og tatt med... :vetikke:

Takk for svar, Knøttet.

Jo, det var nok litt små-spotting før TR begynte skikkelig. Pleier ikke å ha det så mange dager i forkant jeg....

Nei, det er håpløst å dra på festen uten å drikke. Det dukker alltid opp en ferdig drink, shot eller smaksprøve fra et eller annet sted... Må nok bite det i meg og takke nei. Får jo dårlig samvittighet da, men.... Huff...

Er ikke god til å lyve jeg heller. Og liker det dårlig :sukk:

Nå er det på sofaen foran TVen...

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, Knøttet.

Jo, det var nok litt små-spotting før TR begynte skikkelig. Pleier ikke å ha det så mange dager i forkant jeg....

Nei, det er håpløst å dra på festen uten å drikke. Det dukker alltid opp en ferdig drink, shot eller smaksprøve fra et eller annet sted... Må nok bite det i meg og takke nei. Får jo dårlig samvittighet da, men.... Huff...

Er ikke god til å lyve jeg heller. Og liker det dårlig :sukk:

Nå er det på sofaen foran TVen...

:goodbye:

Da regner du sikkert TR fra dagen den kom skikkelig, antar jeg :vetikke:

Jeg vet! Det er ikke så lett å ikke drikke etter el... Jeg følte iallfall at det var litt "teit" og vanskelig å ikke drikke etter el, selv om jeg vet veldig godt at man bør la være...

Du får prøve å lyve, selv om du er dårlig til det ;)

Kos deg på sofaen, med tv-seriene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier også å spotte før TR. Noen ganger ganske mange dager. Man regner som syklusens første dag: den dagen det kommer ordentlig frisk blod, så spotting regner ikke jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

hilser på litt og ønsker god onsdag!

Edit: Skrev jeg "god mandag"? ja, så sannelig! *slette, rette*

Endret av Lilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake igjen :goodbye:

Takk til dere som har vært innom dagboken min og holdt støvet borte fra den mens jeg har vært fraværende. Lilith, GlamCat og Knøttet :kyss:

Grunnen til at jeg ikke er her 24/7 er rett og slett at jeg ikke må la meg stresse opp av dette baby-kjøret. Da kommer det jo bare til å ta lengre tid - og det vil jeg ikke :nei:

Men likevel har jeg i dag vært på Oprah.com og bestemt meg for å kjøpe The Dunstan Baby Language DVD når/hvis jeg en dag blir gravid. Det er om hvordan barn kommuniserer fra de blir født ved å bruke ulike lyder for ulike behov. F.eks. betyr "neh" at ungen er sulten... Veldig fasinerende :Nikke:

Ellers er alt bra. Er alene hjemme på sofaen i kveld, noe som egentlig er ganske deilig. Tenkte å drømme litt om interiør og klær i stedet for babyer i kveld, så må finne frem til blader og nettsider av den sorten....

Ellers er jeg fremdeles litt usikker på om jeg skal kjøpe sånne EL- tester eller om jeg bare skal la det stå til og jobbe på :sengekos:

Noen som har erfaringer med dette? Viser de testene bare den ene dagen EL er, eller dagene før og etter også?

Nå er det freeeeeeeeeeeeeeeedag kveld :popcorn:

(og nei... det er ikke fordi jeg sitter og venter på noe :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel tror jeg ofte sex funker best ;) Men EL tester kan sikkert være bra hvis du er veldig usikker på når du har EL (om du har ustabile sykluser osv) eller rett og slett for å bekrefte at du faktisk har EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... å jobbe hardt med saken er det beste :)

Men er jo selvsagt litt artig å finne ut akkurat når man har EL.. har ikke prøvd testing selv... regner min egen vurdering som god.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Skjønner godt at du ikke er her 24/7, det er ikke lurt å bli stresset pga alt babystyret heller, det blir iallfall ikke lettere å bli gravid av det!

El-tester er kjempesmart, men det blir jo veldig dyrt i lengden. Det er kanskje smart å prøve å :humpe::sengekos: så mye som mulig noen pp-er først, og hvis du har regelmessige sykluser kan du jo regne deg sånn ca fram til når du har el uansett.

Selv har jeg veldig gode erfaringer med el-tester. Iallfall de som er ordentlig merke, dvs digital clearblue... De billigtestene likte jeg ikke noe særlig, men det er jo smak og behag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok satse på :sengekos: Men det er jo litt artig å se positiv EL-test :)

Men da vil jeg anbefale å kjøpe digitale clearblue tester, de billige strimler fører bare til frustrasjoner. Man må tolke testene selv. Den ene gangen jeg hadde EL og testet så hadde jeg positiv EL test 3 dager på rad(clearblue) de billigste viste aldri helt positiv.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :)

Jeg har nok EL mellom onsdag og mandag et sted. Sannsynligvis lørdag. Gleder meg til endelig å komme i gang med prøvingen. :juhu:

Jeg dropper å kjøpe test til senere. Kommer bare til å stresse meg opp av det. Dessuten er det ganske dyrt.

Får bare stå på :sengekos: Og det er jo heeeeeeeeelt greit :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar alle sammen :)

Jeg har nok EL mellom onsdag og mandag et sted. Sannsynligvis lørdag. Gleder meg til endelig å komme i gang med prøvingen. :juhu:

Jeg dropper å kjøpe test til senere. Kommer bare til å stresse meg opp av det. Dessuten er det ganske dyrt.

Får bare stå på :sengekos: Og det er jo heeeeeeeeelt greit :lur:

Da må dere være parate onsdag til mandag! ;):sengekos: humpe: :lur:

Det er nok like greit å droppe testingen inntil videre. Det blir dyrt i lengden med tester, selv om det er et veldig kjekt verktøy. Det er jo ikke sikkert dere trenger det engang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom og hilser på deg, jeg.

Jeg har samme tanker som deg - tror testing for å finne EL bare stresser meg opp, i alle fall så tidlig i prøvinga. Så vi får håpe det klaffer uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...