Gå til innhold

Primark


Gjest Caitlin

Anbefalte innlegg

Primark er fantastisk, synes nå jeg, og folk får holde tankene for seg selv, jeg gir blaffen. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ENESTE alle innleggene har handlet om er at enten er det billig og greit eller shabby og harry. Det handler desverre ikke om det. Har selv bodd i London, og jobbet med blandt annet med topman (herreavdelingen i topshop) i oxfordstreet, og det man fort finner ut er at egentlig er det ikke mulig å ha kjoler til under £10 (ca. 100 kr), med mindre man har gjort alt for å få dette til. Det vil si at lederne i Primark tjener vannvittig med penger! Men de kjøper varene for mindre enn noen kan forstå, antageligvis fordi det er ulovlig. Når varene produserer er det også arbeidere som jobber for mindre enn 1 kr og 60 øre om dagen! Derfor er det, i en av motehovedstadene, litt tabu å handle på Primark, for alle som bryr seg om mote vil ikke gå rundt med satans signatur, som flere kaller det.

Heldigvis har Primark blitt mye bedre, de har for eksempel flere varer som er mer fairtrade, men de har ikke kvittet seg med de andre varene for det om. Så tenk på det når du skal velge buksen til £6 eller £8, at de £2 kan være verdt ufattelig mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet på Primark i Oxford Street for 3 år siden og handlet masse for noen få hundrelapper. T-skjortene ble fort utvasket for de brukte jeg hele tiden, men kosebuksa i velur og alle accessoriene har jeg fremdeles :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Jente18_*

Primark er noe av det mest geniale jeg vet!

Går fullstendig amok hver gang jeg er innom, og blir aldri lei!

Vet ikke noe om hvordan det har vært før, men nå har de hvertfall mye genialt der! Har kjøpt mange billige topper, og kjøpte i fjor sommer flere par jeans til 8 pund per stykk og de er fremdeles like fine! Har og sinnsykt mye fint og billig undertøy og accessories, og kjempefine og gode ytterjakker! Har også kjøpt flere geniale par sko der!

Jeg synes ikke kvaliteten er noe dårligere enn på Bik Bok, H&M, Cubus osv. og i tillegg er jo utvalget helt FANTASTISK og prisene er helt utrolig lave!

Det er ikke mye som koster over 20 pund. Hver gang jeg har vært der har jeg kommet ut med flere store poser, og tror aldri det har blitt over 1000 kroner en gang! Heller aldri noen som har sett rart å meg, og sist jeg var i London var det flere som spurte hvor butikken lå.

Har også vært på Primark i Oxford på klassetur, oog det var kjempepopulært! De aller fleste reiste hjem med masse klær herfra, og det var ingenting negativt. Primark er nesten en av de beste tingene med London, og jeg gleder meg allerede til neste gang jeg skal dit! Da skal jeg bestille ekstra bagasje og ha med meg to kofferter! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg var innom Primark sammen med to venninner i fjor vinter. Jeg endte vel opp med to pledd (fordi det var så kaldt der vi sov), mens de to andre handlet villt. Butikken var rotete, klærne lyste akryl og dårlig snitt lang vei. Jeg gikk istedet og handlet på French Connection, har ikke angret på det et sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Da jeg bodde i London for 500 år siden så jeg litt på Primark som Sparkjøp, men i det siste har jeg faktisk sett trendy plagg derfra i moteblader- og blogger. Virker som de har skiftet litt image og forsøker å følge trendene.

Men som med Gina Tricot så hjelper det ikke så mye å holde et øye med hva som skjer på catwalken når det er så utrolig dårlig stoff og håndverk at klærne ser vanvittig kjipe og billige ut uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_gjest_*
jeg bor i London og kunne ikke levd uten Primark..jeg flytter herfra om en uke og har faktisk spurt meg selv hvordanjeg skal overleve uten primark!

Jeg hater Oxford street primark'en..de er alltid utsolgt for de beste plaggene.men det er en diger 3 etasjers primark hvor jeg bor og jeg er innom hver SQndag og kommer som regel hjem med et lass med klaer for under 1000lappen.

Primark var helt elendig for mange aar siden..men de har skjerpet seg skikkelig og har forandret imaget sitt veldig.

Jeg har aldri opplevd at noen peker fordi jeg har en primark pose!

Jeg faar faktisk flest spQrsmaal om hvor jeg har kJQpt et plagg naar jeghar paa noe fra Primark enn naar jeghar paa designer eller dyrere merker..!

Jeg elsker aa kunne gaa dit og kjQpe alt fra tights til 10kroner til stilige retro aktige kjoler til bikini, nattQy, sko og ting til huset..

det eneste som er med Primark, er at maan maa vite naar man bQr gaa, siden alt det beste blir solgt ut med en eneste gang..

Ja, jeg er super fan av primark..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
jeg bor i London og kunne ikke levd uten Primark..jeg flytter herfra om en uke og har faktisk spurt meg selv hvordanjeg skal overleve uten primark!

Jeg hater Oxford street primark'en..de er alltid utsolgt for de beste plaggene.men det er en diger 3 etasjers primark hvor jeg bor og jeg er innom hver SQndag og kommer som regel hjem med et lass med klaer for under 1000lappen.

Primark var helt elendig for mange aar siden..men de har skjerpet seg skikkelig og har forandret imaget sitt veldig.

Jeg har aldri opplevd at noen peker fordi jeg har en primark pose!

Jeg faar faktisk flest spQrsmaal om hvor jeg har kJQpt et plagg naar jeghar paa noe fra Primark enn naar jeghar paa designer eller dyrere merker..!

Jeg elsker aa kunne gaa dit og kjQpe alt fra tights til 10kroner til stilige retro aktige kjoler til bikini, nattQy, sko og ting til huset..

det eneste som er med Primark, er at maan maa vite naar man bQr gaa, siden alt det beste blir solgt ut med en eneste gang..

Ja, jeg er super fan av primark..

jeg skal til london snart og jeg lurer på hvor ligger den andre primark butikken du skrev om ??

kan du please svare meg .. http://forum.kvinneguiden.no/style_images/...icons/icon4.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette finner du lett på primark.co.uk

Det ligger en Primark i Kilburn High Road, nord-vest i London, ikke så langt fra Paddington.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest londonglad

Primarktips (oxford street):

- Møt opp tidlig en ukedag - ikke så mange kjøpelystne ute før 11.

- La dine kjære ikke-shoppe-glade være igjen utenfor. Hyde Park er rett ved.

- Ta en handlepose og ta rulletrappen opp for oversikt over 1. etg, gå en runde gjennom 2. etg. og plukk med deg barne- og herretøy om du skal ha det. Samt billige vesker, hårstrikk, kofferter og sko.

- Ta rulletrappen ned igjen til 1. Gå en runde og plukk med deg alt du vil ha i din str.

- Ikke gidd å gå i prøverommet - køen er alt for lang.

- Pyjamaser med forskjellig mønster og tøfler er gode julegavetips.

- Lurer du på hvor noe er, er det bare å spørre personalet. De er vennlige selv om de har et par tonn klær som skal legges pent på plass.

- Still deg i kassakø og vær tålmodig. Om du finner ut at det er noe du ikke vil ha, si i fra til personen som står i kassen - ikke legg dem i fra deg på et tilfeldig sted.

- Om du ikke vil gå rundt og bære på svære papirposer hele dagen, kjøp noen stoffposer. De er store og fine (det står primark på dem)

De som står i kassen lar kleshengerene være igjen på alle plagg. Jeg tok disse av klærne selv, og la de igjen i butikken - ikke noe poeng å drasse rundt på dårlige kleshengere en hel dag!

Etter å ha fulgt dette, endte jeg opp med bare 1 bomkjøp (skjørt som var litt mer mini enn det jeg hadde tenkt), en avslappet kjæreste og en shoppingtilfredstilt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Alba_*

Hei !

Jeg skal til London om bare få dager !

Er primark noe man burde innom da ?

Eller er det ikke verdt det ?:s

Har hørt mye possitivt men også veldig mye negativt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Hadde definitivt gått innom. Billige basisklær. Vær der tidlig (når de åpner, halv 9, for å unngå kaoset). Kvalitet er vel sånn ymse, men mye er jo bra også! masse søte sommersko, vesker, singletter og topper.Kjøpte til og med en jeans der jeg, skal rapportere om kvaliteten etter at jeg har brukt den en stund...

Det koster deg uansett bare noen minutter å stikke nesen inn for å se om dette er noe for deg :-)

forresten så er det veldig lurt å se på størrelsen på selve plagget og ikke bare på kleshengeren, det stemte ikke alltid overens. :-)

Endret av MiniMjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Primark kvalietet er sånn passe ja... Men er enig i at det er GENIALT å kjøpe undertøy der!! Sååå deilig å ha masse søte truser og bher å velge blandt! Kjøper alltid et lass når jeg er i London!

For ikke å snakke om sokker, strømpebukser osv! Og som mange andre sier, Primark har fått en skikkelig re-vamp de siste årene og er absolutt ikke ansett for å være som Fretex...

MEN det skal man jo ta med seg, at når man kjøper masse masse billige klær så billig som på Primark, og med en kvalitet som gjør at de ikke akkurat varer i årevis, så er det jo ikke særlig miljøvennlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Primark er genialt for basisplagg, og du kan også være heldig og finne noen skikkelige knallkjøpe. Men det er jaggu mye i dårlig kvalitet også. Jeg elsker det likevel, det tar bare litt lenger tid å finne de bra plaggene. Favorittstøvlettene mine kostet meg 6 pund på Primark, det er nå snart fire år siden, og de holder like bra fortsatt! Det gjør ikke de jeg kjøpte på DNA for tusen kroner i fjor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...