Gå til innhold

Primark


Gjest Caitlin

Anbefalte innlegg

Gjest Caitlin

Er det noen her som har vært på Primark i Oxford Street i London?

Var der for to uker siden og gikk amok! :fnise: pga det var så mye fint der!!! og så billig!!!! :) Jeg fikk rett og slett veldig mye for pengene:)

men så forteller jeg det til søskenbarnet mitt (hun bor i London), og så svarer hun på en måte sånn at jeg får dårlig intrykk av butikken.. jeg så det i ansiktet hennes da hun svarte.. det var nesten som å oppleve som om jeg hadde fortalt at jeg hadde vært på Fretex. Hun sa ikke noe stygt om Primark, men måten hun reagerte var litt sånn tja, rart. Så sa hun..hadde du bodd her hadde du aldri gått in dit. her er det jo ralph lauren, gap osv (merkeklær kjedene)

men hva vil det si å handle på primark? er det akkurat som å handle på Fretex her i Norge?

på forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da virkelig ikke noe galt i å handle på Primark!!! Primark er flinke til å plukke opp trender fort og kopiere dem for en billig penge. Jeg er alltid innom på Primark når jeg er i England - og på Facebook er det faktisk en gruppe med over 93 000 medlemmer som elsker Primark! Søsteren min bodde tre år i London og gikk på skole, og hun handlet masse på Primark, særlig basisting og elsket det.

Kvaliteten er varierende, men siden prisene er så lave er det helt greit. Mine Primark favoritter i "basisutvalget"

3pk med sorte sokker til £2

5pk med tynne knestrømper til £1

T-shirt BH med spiler til £4

Disse tingene har faktisk ganske bra kvalitet!

Dette var tilstandene på Oxford Street da Primark åpnet, så jeg tror ikke det er helt forferdelig å handle der:-)

SE FILM PÅ YOUTUBE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var der for eit par mnd sidan - og vart heilt overvelda. Først. Eg kjøpte mykje, då, strømpebukser, pologensere etc. Men eg måtte leite gjennom nesten eit heilt stativ med jakkar før eg fann ei der alle knappane hang på. Det gjorde at eg vart litt skeptisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da virkelig ikke noe galt i å handle på Primark!!! Primark er flinke til å plukke opp trender fort og kopiere dem for en billig penge. Jeg er alltid innom på Primark når jeg er i England - og på Facebook er det faktisk en gruppe med over 93 000 medlemmer som elsker Primark! Søsteren min bodde tre år i London og gikk på skole, og hun handlet masse på Primark, særlig basisting og elsket det.

Kvaliteten er varierende, men siden prisene er så lave er det helt greit. Mine Primark favoritter i "basisutvalget"

3pk med sorte sokker til £2

5pk med tynne knestrømper til £1

T-shirt BH med spiler til £4

Disse tingene har faktisk ganske bra kvalitet!

Dette var tilstandene på Oxford Street da Primark åpnet, så jeg tror ikke det er helt forferdelig å handle der:-)

SE FILM PÅ YOUTUBE

Det er sikkert ikke no galt i det, men når en venninne av meg gikk inn på Primark og kom ut med to handleposer ble vi beglodd i London. Hvorfor det? Jo, fordi hun hadde vært på primark.

Ja, det var til og med en som fniste, pekte å lo mens han sa: "Primark!"

Samme hva folk syns om selve klærne for meg, og jeg hadde gitt fullstendig faen hvis dette skjedde meg, men jeg syns Primark har stygge klær. De er tjafsete, mangler en søm, møkkete og alt henger over alt i butikken. Det meste jeg så der av folk var gamle, avdanka & småfeite mødre.De du viser i videoen ser ikke ut som Pradahandlere heller, så hvis man liker det, kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i London denne uken og så mange med Primark-poser, men ingen som reagerte på det. Fikk tilogmed butikken anbefalt av en venninne som har penger nok til å kjøpe hva hun vil.

Men da jeg kom dit må jeg innrømme at jeg rynket litt på nesen. Joda, det var billig, men jeg syntes klærne så tvilsomme ut i kvalitet. Også hater jeg butikker der det er stappfullt av folk som river og sliter i ting...

Så jeg tuslet ut tomhendt, men handlet vilt på Topshop istedet :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Primark har nok forandret litt image de siste årene på samme måte som cubus nå plutselig kan ha ålreite ting. Men sitter sikkert igjen i de som har bodd i england lenge at det er litt sånn billig men ikke så innmari kul butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mea Culpa

Veldig billig, men dårlig kvalitet syns jeg. Har et par t-skjorter kjøpt hos Primark og det tok ikke lang tid før sømmene var helt vridde. George er også veldig billig, men kvaliteten er ok. Har kjøpt endel ting der som jeg er fornøyd med.

Endret av Mea Culpa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Gjest_Gunhild_*
Veldig billig, men dårlig kvalitet syns jeg. Har et par t-skjorter kjøpt hos Primark og det tok ikke lang tid før sømmene var helt vridde. George er også veldig billig, men kvaliteten er ok. Har kjøpt endel ting der som jeg er fornøyd med.

Primark var heilt fantastisk! Eg fekk med meg ut to stoore posar med kler, smykker, sko, ei skål, undertøy osb. og det var nå ikkje ein einaste person som såg rart på meg!! Klærne er så billige at det ikkje gjer noko om dei ikkje tåler så mykje. Eg har masse klær der ifrå, bl.a. to jakkar, og dei er framleis heilt fine, og mangler ingen verdens ting. Fantastisk butikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt endel til ungene der...og de klærne har hatt god kvalitet.

Ser jo avogtil klær,sko og accesories fra Primark i feks Cosmopolitan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_tonemor_*

Jeg handlet som en gal på Primark i oktober :gjeiper: . Vinterkåpa i ull for £20 har holdt som en drøm til tross for flittig bruk i hele vinter. Handlet også flere sorte dressbukser til et par pund som har holdt seg helt supert. Jeg kjøpte dessuten endel barneklær fra noen pund og oppover. Blant annet flere jakker, en pilotjakke i imitert skinn og en motorsykkeljakke. Glidelåsen i pilotjakka gikk raskt i stykker, men ellers synest jeg kvaliteten har vært normalt god. Jeg hadde fryktet verre. Et par guttebukser i cordfløyel er brukt flittig og holder seg både i fasong og farge. Jeg tror jeg ga £4 for dem, og barnejakkene gav jeg enten £6 eller £8 for. Jeg har ikke inntrykk av at Primark er spesielt flaut å handle på. I Marble Arch området ser man de store gråposene overalt, og jeg får litt IKEA følelsen når jeg plukker opp et handlenett på størrelse med en fiskenot. Forresten så fungerer køsystemet veldig godt, både i prøverommene og i kassene. Det går raskerer enn man forventer når man ser de lange køene. Bytting og taxfree refund fungerer også veldig bra. Bytting gjør de uten spørsmål og du får kontanter tilbake. Taxfree refund får du også på varer som er kjøpt her (det er ikke tax på barneklær) så jeg er absolutt hekta på Primark. Forresten observerte jeg ikke mindre enn fire eller fem i samme kåpe som meg selv på flyet hjem. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_Elisabeth_*

Jeg syns det er veldig varierende kvalitet hos Primark, som hor mange andre billigkjeder. Var der i høst og kjøpte bl.a. en strikkekjole, en strikkevest, bh, pysj, trenchcoat. Strikkeplaggene var ikke av verdens beste kvalitet, men trenchcoaten er helt fantastisk. Har aldri fått så mye skryt for et plagg noen gang! Og det beste av alt; den kostet 15 pund:-)BHen jeg kjøte var også av veldig bra kvalitet! 3 pund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et par smykker, strømper, en alpelue i ull og undertøy. Veldig fornøyd med alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var også innom Primark for første gang for et par måneder siden. Syntes jeg så annenhver person på gata med Primarkpose.

Men da jeg kom dit ble jeg skuffet. Billige, svært kustige stoffer, dårlige sømmer og ikke så bra snitt.

Mulig jeg er litt vanskelig, men i likhet med en over her tuslet jeg til Topshop istedet (og der gikk kortet varmt)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor i London og kunne ikke levd uten Primark..jeg flytter herfra om en uke og har faktisk spurt meg selv hvordanjeg skal overleve uten primark!

Jeg hater Oxford street primark'en..de er alltid utsolgt for de beste plaggene.men det er en diger 3 etasjers primark hvor jeg bor og jeg er innom hver SQndag og kommer som regel hjem med et lass med klaer for under 1000lappen.

Primark var helt elendig for mange aar siden..men de har skjerpet seg skikkelig og har forandret imaget sitt veldig.

Jeg har aldri opplevd at noen peker fordi jeg har en primark pose!

Jeg faar faktisk flest spQrsmaal om hvor jeg har kJQpt et plagg naar jeghar paa noe fra Primark enn naar jeghar paa designer eller dyrere merker..!

Jeg elsker aa kunne gaa dit og kjQpe alt fra tights til 10kroner til stilige retro aktige kjoler til bikini, nattQy, sko og ting til huset..

det eneste som er med Primark, er at maan maa vite naar man bQr gaa, siden alt det beste blir solgt ut med en eneste gang..

Ja, jeg er super fan av primark..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_hei_*

jeg ble stoppet 3 ganger på en dag av folk som lurte på hvor butikken var! siden jeg hadde pose derfra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var på primark i påskeferien og gikk helt amok jeg også. mye bra der!!

eneste som var negativt var at jeg kjøpte en kort ermet skjorte til samboern min. vasket den før han skulle bruke den og når jeg skulle henge den opp hadde den revnet bak på ryggen ved den ene armen. så jeg spurte søsteren til min vennine som bor i london, om ho kunne kjøpe en ny og sende til meg.men når ho kom dit var det ikke mere igjen og di fikk det ikke inn heller. det var veldig synd.for den var kjempe fin og kjempe tøff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Primark er genialt jeg:) Kjøper alltid masse undertøy derfra, kan ikke fordra hull i sokker eller truser som er vasket i stykker, men på Primark kan man kjøpe et års forbruk for svært lite!

Ikke alle som trenger, vil ha, eller liker å kun ha designerklær. Jeg synes det er supert å ha klær som ikke koster, for da kan jeg kjøpe en dyr veske istedet og DET løfter hvilket som helst antrekk opp;)

Eneste tingen jeg er skeptisk mot er hva arbeiderne kan tjene på dette? Det lukter barnearbeid lang vei desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har vært på Primark i Oxford Street i London?

Var der for to uker siden og gikk amok! :fnise: pga det var så mye fint der!!! og så billig!!!! :) Jeg fikk rett og slett veldig mye for pengene:)

men så forteller jeg det til søskenbarnet mitt (hun bor i London), og så svarer hun på en måte sånn at jeg får dårlig intrykk av butikken.. jeg så det i ansiktet hennes da hun svarte.. det var nesten som å oppleve som om jeg hadde fortalt at jeg hadde vært på Fretex. Hun sa ikke noe stygt om Primark, men måten hun reagerte var litt sånn tja, rart. Så sa hun..hadde du bodd her hadde du aldri gått in dit. her er det jo ralph lauren, gap osv (merkeklær kjedene)

men hva vil det si å handle på primark? er det akkurat som å handle på Fretex her i Norge?

på forhånd takk for svar.

Haha! Vi handlet også veldig mye der. Men vi så jo på folk at de helst hadde lyst å si "Eh, handler du på Primark?". Men allikevell så jeg utrolig mange med poser fra primark, og alle kan vel ikke være turister? Vi var der gjennom skolen, så det var ikke noen spesiell "ferietid" tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg studerer for tiden i London, og da syns jeg primark er helt fantastisk for min fattige studentlommebok! Har kjøpt mye der! Noe er jeg veldig fornøyd med, mens andre ting vra kvaliteten veldig dårlig. Men alt i alt, syns jeg det er supert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...