Gå til innhold

Primark


Gjest Caitlin

Anbefalte innlegg

Det var noen her som sammenlignet Primark med Spar Kjøp, og jeg må nok si meg enig der. Primark har et langt større og bredere utvalg, og ikke minst mer moderne. Dessverre så varier kvaliteten veldig, og klærne er ofte formløse. Jeg bor i England selv, og stikker innom av og til, det blir mest til at jeg handler basics der. Sokker, undertøy, joggebukser, skjørt å noen ting til huset. Nattklærne til Primark er forresten helt fantastiske. Finnes i alle slags farger og fasonger i veldig deilig stoff. Når jeg var hjemme i Norge sist så jeg noe lignende på Bik Bik til en helt annen pris..

Vi er nok litt bortskjemte med mange billig butikker her, og Primark havner nok helt nederst på listen. ALLE har råd til å handle på Primark..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom nettopp tilbake fra en uke i London, min søster bor der og hadde fortalt mye bra om Primark. Vi dro dit, og fant ingenting vi hadde lyst på. Ja - det er grisebillig, ja - det var stappfullt av folk (tror det er den fulleste butikken jeg noen gang har vært i), men konklusjonen ble at utvalget varierer en del. Søstra mi sa det hadde vært mye bedre utvalg der for en liten stund siden, så det svinger nok endel.

Om jeg hadde orket (ikke glad i å stå i kø, eller bli presset fra alle retninger bare jeg skal gå en meter) hadde jeg nok plukket med meg en god del undertøy og strømpebukser og slikt. Hadde jeg vært på utkikk etter basisklær, hadde også Primark vært eksellent. Det besto dessverre av stort sett basisklær da vi var der..

Men tar gjerne turen dit igjen, alltid klar for å gjøre et kupp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler på primark når jeg er i Storbritannia, men bare tights og sånn. Tynnestrømbebukser/tights går jo i stykker uansett så hvorfor kjøpe dem til 70 kroner her (som det koster for ordentlige tights med lavt liv her i Norge) når man kan kjøpe dem til 1 pund for tre på Primark liksom.

Må innrømme at jeg putter posen i en av de andre handleposene mine daXD Ellers blir man jo beglodd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Primark har en del som ved første øyekast kan se ok ut, og det er billig. Butikkene er imidlertid et hysterisk kaos uten like, og jeg synes at svært mye er av dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Maiya
Eg var der for eit par mnd sidan - og vart heilt overvelda. Først. Eg kjøpte mykje, då, strømpebukser, pologensere etc. Men eg måtte leite gjennom nesten eit heilt stativ med jakkar før eg fann ei der alle knappane hang på. Det gjorde at eg vart litt skeptisk...

D der er d mest taapelige jeg har h0rt paa leenge!Jeg har bodd i London i 2 aar naa. "Alle" handler paa Primark, aa d er IKKE noe galt i d. D er en grunn til at butikkene deres alltid er stappfulle. Om do dro dit EN gang til EN butikk er ikke representativt for hele kjeden. D skulle ikke forundre meg om d var Oxford Street eller Hammersmith du dro til. Begge disse er svaert populaere blandt turister, noe som er grunnen til at alle klaerne ligger slengt over alt. De gaar amokk fordi ting er saa billige aa slenger rundt seg. Da kan du ikke samtidig forvente at butikken skal vaere plettfri! Jeg, som de fleste andre Londonere, handler paa Primark titt aa ofte aa skammes aldeles ikke over d!

Primark er IKKE d samme som aa handle paa Fretex. Fretex er Second hand, d er ikke Primark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag var innom der nå i juli. Det var MEGET folksomt iallefall, og lange køer for å prøve klær. Synes klærne var litt både og, men datteren min på 17 kjøpte en god del. Flere bukser med smale ben i forskjellige sterke farger (som hun liker) Kostet kr 80,- pr stk. Hun kjøpte også flere pysjer, strømper, sokker, truser osv. Jeg kjøpte en kortarmet bluse som faktisk var veldig tøff - kostet vel rundt kr 50,- tror jeg. Kjøpte også en herlig fleece pysj - kr 40,- tror jeg.

Min mening er altså at man kan finne litt av hvert der, selv om endel av klærne nok kan minne om Sparkjøp ja. Det verste var at butikken var overfyllt av mennesker

Endret av Parfumfreek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Gjest Gjest_SILje_*

PRIMARK er fantstisk! Og det er egentlig litt kult at det ikke er i Norge, for jeg kommer alltid hjem med masse kule klær, smykke og sko til ett slikk og ingenting og "ingen" har de her hjemme! Det er jo supert. Forrige gang måtte jeg kjøpe en ny, gigantisk koffert på Primark(som forresten er fantastik; med hvite poladotter og rød glidelås) for å få med meg alt hjem. Og jeg får masse komplimenter for det jeg har kjøpt. Jeg elsker spesielt jeansene og kjolene jeg har handlet der! Åh, I love it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primark har uendelige mye billig i dårlig kvalitet og den butikken jeg har vært ga meg egentlig mest lyst til å komme meg ut igjen det beina kunne bære meg.

Men jeg har kjøpt noen ok strømpebukser der, de var billige og har holdt veldig bra. Det samme med bomullsokker, de har holdt veldig godt. Ellers er jo svært mye av klærene derfra laget av akryl, et materiale jeg stort sett styrer unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juju_

Var i London for noen uker siden, og synes de hadde kjempe masse artig på Primark! Greit nok, kanskje ikke den beste kvaliteten, men er jo så billig at man kan kanskje ikke forvente annet. Synes endel av klærne er litt "tantete", mens andre ting er kjempe fine, synes også de er supre på basics! .. og skjønner ikke de som er flau over å gå rundt med handleposer fra Primark. Da jeg var i London gikk så og si alle rundt med poser fra Primark, uansett alder, klesstil og utseendet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde mye billige sokker og slikt da, men ellers var det ikke helt for meg. Syns klærne hadde dårlig snitt.

Endret av LilleCanCan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig skuffa over Primark. Hadde trodd det var mere motepreget som en billig, dårligere versjon av Topshop, men det var jo mer som Kappahl. Kvaliteten var heller ikke noe å skryte av :fy_fy:

Men billig er det jo selvsagt. Måtte inn og handle noen nye sko i et nødstilfelle og sånn sett er det jo kjekt.

Man bør også regne med å stå 30 min i kø for å bli betjent i kassa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller meg veldig skeptisk til en butikk hvor man får klær for kun et par pund. Kunne sikkert kjøpt basisting der, men jeg hadde nok vært ganske var med hva jeg kjøpte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler joggebukser der (de har holdt seg fint overraskende lenge), og t-skjorter og noe undertoy.

Det hender jeg finner noe fint der, men det meste er ikke helt min stil. Det er mer en butikk hvor man kan finne en liten perle av og til.

Har dog ikke vaert paa Primark i London, men har vaert i et par andre byer og det er sinnsvakt lange koer der og med mindre man er heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg elsker med primark er at man kan kjøpe litt sære ting man ikke er helt sikker på om man liker fordi det er så billig. Jeg kjøpte en kjole jeg var veldig usikker på, men har endt opp med å bruke den Masse, og får alltid mange komplimenter for den! :) Yndlingsbhen min er også fra Primark, den kosta 3 pund, og har hatt fantastisk kvalitet!

Jeg har aldri fått rare blikk for å gå med Primark-pose, ihvertfall ikke som jeg har lagt merke til, og ville nok brydd meg bra lite uansett.

Men som en annen påpekte, lukter det desverre barnearbeid laaang vei.... Og kvaliteten er selvsagt ikke på topp (som oftest). Men siden det er så billig er ikke kvaliteten så viktig. Synes det er verre med dårlig kvalitet på dyrere klær (som jeg har opplevd mye av på Zara for eksempel!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mea Culpa
Primark var heilt fantastisk! Eg fekk med meg ut to stoore posar med kler, smykker, sko, ei skål, undertøy osb. og det var nå ikkje ein einaste person som såg rart på meg!! Klærne er så billige at det ikkje gjer noko om dei ikkje tåler så mykje. Eg har masse klær der ifrå, bl.a. to jakkar, og dei er framleis heilt fine, og mangler ingen verdens ting. Fantastisk butikk :)

Hva er vitsen med aa kjoepe masse billige klaer naar de ikke varer? Da er det mer miljoevennlig og oekonomisk aa kjoepe faerre og dyrere plagg som faktisk varer i mange aar. ;)

Primark har forresten blitt linket til barnearbeid o.l.

Primark linked to UK sweatshops

Jeg syns H&M har bedre kvalitet og er omtrent like billig. :)

Endret av Mea Culpa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvem har sagt at de ikke varer? Når jeg bodde i london for 2 år siden så kjøpte jeg basicklær der. Altså hvite og svarte fullermede topper, t-skjorter, truser, tights osv. Og jeg bruker de basicklærne fortsatt like ofte som før og de holder seg fine til tross for mange vask og årsbruk. Men dette er altså basicplagg, dersom du er ute etr fine cardigans og jakker vil jeg ikke anbefale Primark, da man sjeldent finner no sånne fine ting.

Dessuten er d så mange fine barneklær, vesker, sko og smykker og spenner til vanvittig lav pris...slike ting kan man kjøpe med god samvittighet. Jeg kjøpte en veske der ( også for 2 år siden), men etr noen dager bruk så jeg at håndtaket begynte å bli revnet..jeg gikk tilbake med veska og fikk bytta til en ny av samm type....og denne veska har jeg nå brukt i 2 år, og den er like fin.

Så seff kan man være uheldig..men for det meste varer basicplagg fra Primark like mye som andre basicplagg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var der i fjor høst, og gikk helt bananas. Haha, bonde for første gang i storby. Men, må si at det er svært få av de klærene jeg kjøpte der som jeg bruker i dag. Mye dårlig kvalitet. Men jeg har en del tilbehør som er veldig fint fra der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
jeg studerer for tiden i London, og da syns jeg primark er helt fantastisk for min fattige studentlommebok! Har kjøpt mye der! Noe er jeg veldig fornøyd med, mens andre ting vra kvaliteten veldig dårlig. Men alt i alt, syns jeg det er supert:)

Susann??:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mea Culpa
Hvem har sagt at de ikke varer? Når jeg bodde i london for 2 år siden så kjøpte jeg basicklær der. Altså hvite og svarte fullermede topper, t-skjorter, truser, tights osv. Og jeg bruker de basicklærne fortsatt like ofte som før og de holder seg fine til tross for mange vask og årsbruk. Men dette er altså basicplagg, dersom du er ute etr fine cardigans og jakker vil jeg ikke anbefale Primark, da man sjeldent finner no sånne fine ting.

Dessuten er d så mange fine barneklær, vesker, sko og smykker og spenner til vanvittig lav pris...slike ting kan man kjøpe med god samvittighet. Jeg kjøpte en veske der ( også for 2 år siden), men etr noen dager bruk så jeg at håndtaket begynte å bli revnet..jeg gikk tilbake med veska og fikk bytta til en ny av samm type....og denne veska har jeg nå brukt i 2 år, og den er like fin.

Så seff kan man være uheldig..men for det meste varer basicplagg fra Primark like mye som andre basicplagg,

Flere her, deriblant meg selv, har nevnt at ting fra Primark fort gaar i stykker. Men som du sier saa gjelder det jo noedvendigvis ikke alt. ;)

Ellers vil jeg bare tipse om New Look. De er ogsaa ganske billige og har masse stilig! Men kvaliteten er bedre syns jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Gjest

primark er ett genialt konsept, sammenlignet med gina tricot. Ikke den beste kvaliteten i det du kjøper, men det holder mer enn fint nok til en sesong elr to. SOm du ser, får du sinnsykt mye igjen for pengene !! Og nei, det er ikke sammenlignet med sparkjøp i norge. ettersom primark kopierer klær fra kjente merkevarer som zara og div.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...