MarianneE Skrevet 28. april 2011 Forfatter #13001 Skrevet 28. april 2011 Jeg har verdens flinkeste lille jente! Da jeg kom for og hente TM syklet hun på 2hjulsykkel -uten støttehjul! Støtt og fort gikk det unna! Og hun er bare 3! Da ble det nedom butikken og :is: i premie!
Gjest Purple Haze Skrevet 28. april 2011 #13003 Skrevet 28. april 2011 Det var imponerende! Flinke TheaM, og isen var vel fortjent
MarianneE Skrevet 28. april 2011 Forfatter #13004 Skrevet 28. april 2011 (endret) Håper du ikke mister motet nå som du er så utrolig godt i gang. Næh... det skal mer til for at jeg skal miste motet! Alt bedrer seg om to uker. Da er TM ferdig med korøvelsene, og jeg får tirsdagene til og trene på ettermiddagen. Idag hadde jeg med meg MP3 spilleren min og hadde bestemt meg for følgende: *3 sanger på tredemølla *3 sanger på elipsemaskinen *3 sanger på sykkel. ...men jeg skjønte at de tre på elipsemaskinen var og ta litt i. Og komme meg gjennom tredemølla gikk greit, men da jeg skulle over på sykkelen kjente jeg melkesyra i beina etter ca 30 sekunder. Men, det ble 25 minutter på tredemølla og 15 minutter på sykkelen. Jeg gav absolutt alt og måtte tørke svetten med tskjorta opptil flere ganger. Opplevet en enorm opptur idag treningsmessig sett; Da jeg var på styrkeapparatene måtte jeg på to av apparatene øke antall kilo nå. Jeg har tydelig blitt sterkere. Egentrening er gøy det også! Jeg gjør jo bare det. Å, da er du flink! Hadde jeg bare skullet drive med egen trening hadde det blitt hardt tror jeg. Jeg trenger litt av den fellesskap-greia også. Jeg har verdens flinkeste lille jente! Da jeg kom for og hente TM syklet hun på 2hjulsykkel -uten støttehjul! Støtt og fort gikk det unna! Og hun er bare 3! Da ble det nedom butikken og :is: i premie! Flinke jente Det var imponerende! Flinke TheaM, og isen var vel fortjent JA! Hun er kjempe flink! **** Etter middag idag gikk TM og jeg ut. Hun ble sittende i sandkassa og jeg i favorittplassen min; Ene hagestolen min, snudd med ryggen til huset slik at jeg har utkikk utover hagen. Satt der og kjente sola varme mens jeg strikket og koste meg skikkelig! En skikkelig forsmak på sommeren! Endret 28. april 2011 av MarianneE
MarianneE Skrevet 28. april 2011 Forfatter #13005 Skrevet 28. april 2011 trist trist, men godt allikevel.
Gjest Catwoman Skrevet 29. april 2011 #13006 Skrevet 29. april 2011 Du er så utolig flink til å trene. Er egentlig litt misunnelig - skulle ønske jeg var like flink. Det er ikke verst for en tre-åring å klare å sykle uten støttehjul. Er mange som ikke klarer det før de er over 5.
MarianneE Skrevet 29. april 2011 Forfatter #13007 Skrevet 29. april 2011 Du er så utolig flink til å trene. Er egentlig litt misunnelig - skulle ønske jeg var like flink. Det er ikke verst for en tre-åring å klare å sykle uten støttehjul. Er mange som ikke klarer det før de er over 5. Takk for skryt... **** Jeg er frustrert over alt idag. Tror jeg egentlig bare er litt... nedfor tror jeg. Lei av gubben (og det er ikke ofte jeg kaller ham det), lei av rydding og idasg må jeg stresse hjem for og vaske gulver bare for at det ser like jævlig ut i morra. Det føles bare så... utakknemlig jobb! Når jeg bruker et par timer på rydding&rengjøring så er det ingen andre som gjør NOE for og opprettholde det som har blitt gjort. Andrè har ting overalt og jeg.... Snart på tide og gå på jobb. Crap. Tror jeg egentlig bare har lyst til og gå og legge meg.
MarianneE Skrevet 29. april 2011 Forfatter #13009 Skrevet 29. april 2011 ....og som vanlig hjelper det med en tur på jobb, og noe annet og tenke på. Skal begynne og vaske... snart... Må bare se LITT på bryllupet på TVen. Får lyst til og gifte meg en gang til av dette jo!
MarianneE Skrevet 29. april 2011 Forfatter #13010 Skrevet 29. april 2011 jeg tror ikke jeg får begynt og vaske. Må jo bare se LITT til på tven. Nei... Kom igjen nå!
MarianneE Skrevet 29. april 2011 Forfatter #13011 Skrevet 29. april 2011 Å... reprise av bryllupssermonien på NRK. Og som vanlig griner jeg! Bare rydde ferdig etter husvask så er det og hente TM, møte Andrè i byen for litt sjåpping. TM skal i bursdag til et tvillingpar i morra og det krever to pakker. Og hun trenger en sommerdyne. Og vi må ha noe middag i huset.
MarianneE Skrevet 29. april 2011 Forfatter #13012 Skrevet 29. april 2011 Norske Talenter... Jeg får virkelig gåsehud av dansegruppa Kingwings Crew! Legge meg snart, tro?
MarianneE Skrevet 30. april 2011 Forfatter #13013 Skrevet 30. april 2011 (endret) God morgen kjære KGere! Jeg la meg ca 22.30 igår og sovna SÅ godt med en gang, helt til jeg ble vekket kl 2.58 av at TM gråt og bar seg. så jeg tusla inn for og se hva som stod på: Mamma... Jeg vil ha softis!! Herregud... kl 3 på natta! Hun fikk ingenting gitt, etterpå sovna hun igjen og det gjorde jeg og, helt til kl 6.30. Da våknet jeg av to små føtter som kom tassende, og en hånd på ryggen min. Åpnet øynene og ser en lyst bustete hode, runde kinn, trøtte, blå øyne og et forsiktig smil. mamma... du må vånte til meg nå. Det finnes være måter og starte en dag på... Idag står klesvask og mathandling på planen, samt barnebursdag kl 13. Planen var og handle for helga igår, men etter og vært på kjøpesenteret (hvor jeg og slo av en prat med Pixie Plaid og Rød Drage som jeg traff på) og Jysk var kl 18.00 så vi gadd bare ikke innom butikken og hjem og lage mat og så skynde oss og lage mat, spise og Andrè som måtte sove før han skulle ut med drosja... Nei, det ble rett og slett en tur innom bergbys og det var fantastisk godt! Det er ikke ofte vi kjøper slik mat og ihvertfall IKKE til TM, men igår... Vi gav blanke i hva som er sunt, og det ble burger og pommes frites på oss alle. Så da får TM og jeg heller ta turen i butikken idag istedet... Barnebursdag idag ja... Det gikk opp en ting for meg på søndag da vi fikk invitasjonen. Jeg sendte mor til bursdagsbarna (tvillingpar) sms om at TM kommer gjerne, men hun er autist og bursdager kan oppleves som skremmende derfor håper jeg det er greit at jeg og blir med. Det var ikke noe problem, og dessuten hadde den eldste sønnen hennes en sjelden diagnose så hun viste om det med annerledesbarn. Veldig fint med et slikt svar, men det er slik vi skal ha det med andre ord. Alltid måtte fortelle, alltid måtte forklare... Det er en av grunnene til at vi skal ha et infomøte med foreldrene på avdelinga etter sommeren. Vi venter til etter sommeren fordi nå er det flere som skal over i skolen og... de har vi liksom ikke noe mer og gjøre med. Men, vi har tro på åpenhet og tror det er det beste for TM. Dessuten har jeg en mann som er mer bløthjerta enn jeg trodde... Han var på Clas Ohlsson igår og TM og jeg på Lindex. Der fant jeg en NYDELIG kjole til TM; rosa og hvitstripete i tynne striper, sløyfe på magen og et lite broderi nederst på skjørtet. Virkelig fin. Andrè fikk "tilfeldig" se kjolen etter han var ferdig på CO og utbrøt; Den var søt, hun burde vel få en ny kjole nå som hun snart har bursdag (da tenkte jeg inni hodet til megselv) så tirsdag skal TM og jeg til byen og b.la prøve kjole. Nei... frokost og sette over en klesvask da tro? Endret 30. april 2011 av MarianneE
juliane Skrevet 30. april 2011 #13014 Skrevet 30. april 2011 Softis midt på natta! Høres ut som meg hun der dattera di!
Nilla Skrevet 30. april 2011 #13015 Skrevet 30. april 2011 Soft-is midt på natta, hmm, høres vel mest ut som gravid-lyster når sånt skjer på rare tider, men det er vel ikke det heller i denne sammenhengen. Du har herved inspirert meg til å ta en runde med klesvask, så det blir vel litt husarbeid her i dag også. Også skal vi i barnebursdag senere i dag vi og faktisk. Familieselskap det da, så sikkert litt roligere enn det du/dere skal i. Ha en fin dag!
MarianneE Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #13016 Skrevet 1. mai 2011 Også skal vi i barnebursdag senere i dag vi og faktisk. Familieselskap det da, så sikkert litt roligere enn det du/dere skal i. Ha en fin dag! Bursdagen igår var veldig hyggelig. Det var 11 barn og de fordelte seg kjapt ute/inne på gutterom/leke på jenterom. Det var bare jeg som var med av foreldre, men jeg hadde sagt hvorfor og det var ikke noe problem. Mammaen og jeg hadde kjapt masse og prate om. Hun satte og pris på at jeg var med, for som hun sa: det er all-right og se hvem folk er, istedet for og høre om "mammaen til TM" osv... Men det viste seg og være unødvendig at jeg var med med tanke på TM. Hun brydde seg ikke om meg, hun var opptatt av og være med de andre barna, drikke brus og spise pølser. Så det og sitte og føle meg overflødig var ganske bra. Neste gang hun skal i bursdag får vi se om ikke hun går alene, så får foreldrene bare ringe om det er noe. Og før jeg glemmer det: Nettside som VIRKELIG er verdt og ta en titt på: http://www.shitmykidsruined.com En liten sniktitt... Klokka er snart 7.30 og TM sover enda. Almost scary...
MarianneE Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #13017 Skrevet 1. mai 2011 TM stod opp 7.45, det er noen mnd siden sist det skjedde. I mellomtida har jeg nytt stillheten, det var jo at jeg hørte klokka tikke! Andrè har kjørt drosje i helga, så han sover og kommer nok ikke til og våkne på en 4 timer. Da er nok TM og jeg i byen for og se på 1. mai toget, noe jeg alltid gjør. Vet ikke hvorfor, men det hører liksom bare med.
Sauen Shaun Skrevet 1. mai 2011 #13018 Skrevet 1. mai 2011 God morgen! Så bra at bursdagen ble så vellykket. Godt at du kunne være med, men enda bedre at TM ikke hadde bruk for deg der. Og det blir nok å se på 1.mai-tog for meg også, mens jeg venter på at konserten skal begynne. Jeg synes også det er koselig å se på toget. Jeg blir alltid så glad av å høre korpsene som spiller.
Kara W Skrevet 1. mai 2011 #13019 Skrevet 1. mai 2011 Og før jeg glemmer det: Nettside som VIRKELIG er verdt og ta en titt på: http://www.shitmykidsruined.com En liten sniktitt... Får meg virkelig til å sette pris på den søte, forsiktige, lille gutten min. Datteren min derimot ser ut til å kunne bli en god kandidat til den siden etterhvert.
Fremhevede innlegg