Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

I serien "Rare ting fra svogerS og svigerinneK" kan jeg fortelle at de flyttet forrige helg inn til svigers.

To voksne, to barn og to hunder flyttet da inn til svigers, fordi... :hoho: .... for... de har hatt visninger og da var det så slitsomt for dem og holde det reint og ryddig i leiligheten mens de bodde der.

:skratte:

De to asså... Andrè var enig i en ting jeg sa igår, S&K gjør til tider så jeg føler meg som et bedre menneske... :sjenert:

Og... bare for og være snill: SKJØNNINGER!!!!

Endret av MarianneE
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idag kjenner jeg at jeg er i det huslige hjørnet...

Så dagens plan er:

*tørke støv

*lufte sengetøy

*vaske ihvertfall to maskiner med klær som skal henges ut og tørke

*påskepynten skal frem fra kottet

*pynte til påske

*klippe noen grener av forskytia ute og settes i vann inne (fin og henge minipåskeegg på)

*gjøre litt i hagen

Kjenner jeg har lyst til og småpusle litt hjemme idag.

:)

Skrevet

Selvfølgelig gjør det ikke noe at du har et annerledes barn :hjerte:

Jeg driver nå og søker jobber som støttepedagog, for jeg synes det er så givende å jobbe med barn som er litt annerledes. De gir så mye tilbake og man får et annet perspektiv på livet :jepp:

God helg :klemmer:

Gjest Purple Haze
Skrevet

:vinke:

Hva syns svigers om å få den gjengen der flyttende inn hos seg da? Jeg hadde nektet plent, om det var meg. Ærlig talt...er det mulig, lissom? :overrasket:

Skrevet

Med to slike hunder er det sikkert ikke like lett å holde det rent..men.. :hoho:

Skrevet

Selvfølgelig gjør det ikke noe at du har et annerledes barn :hjerte:

Jeg driver nå og søker jobber som støttepedagog, for jeg synes det er så givende å jobbe med barn som er litt annerledes. De gir så mye tilbake og man får et annet perspektiv på livet :jepp:

God helg :klemmer:

Å, det barnet (eller... De barna!) som får deg er heldige.

Jeg leste en artikkel igår om ei som hadde fått en sønn med Down Syndrom og jeg kjente meg SÅ igjen i mye av det hun beskrev av vanskelige følelser rundt det og ha et "annerledesbarn".

Det har vi igrunnen hatt siden TM var født.

Selvsagt har alle foreldre sine bekymringer, men siden jeg var gravid i uke 28 har vi alltid fått flere bekymringer.

Det begynte jo med blødninger i uke 28 (en påske kommandert til sofaligging anbefales ikke..),

*så måtte hun gjennoplives da hun ble født,

*så var det at hun stoppet og puste et par ganger i uka fram til hun var 6 mnd,

*hemmet i utviklingen (altså hun lå etter),

*fysioterapi i 6 mnd,

*Synsproblemer

*helsestasjonen lurte på om hun hadde et hørselproblem så det var jo full utredning der

*Da hun var rundt 2 år begynte de første -som jeg vet ihvertfall- tegnene på autisme og dukke opp (selvom vi ikke viste det da) og nå... ja...

Det er jo klart at det er jo slikt alle kan oppleve, men hos oss har det ene avløst det andre. Jeg husker en eneste kontroll på helsestasjonen hvor det ikke var noe ekstra. Da ringte jeg Andrè og gråt av lettelse.

Vi har aldri kunnet senke skuldrene og slappet av og kost oss med det og ha barn. Men, sånn er det blitt, og jeg synes vi gjør så godt vi kan.

:vinke:

Hva syns svigers om å få den gjengen der flyttende inn hos seg da? Jeg hadde nektet plent, om det var meg. Ærlig talt...er det mulig, lissom? :overrasket:

Asså... Svigerfar har ikke mange pene ting og si om det hele.

Svigermor åpner døra med et påtvunget smil, vil jo gjerne være snill med minstemann (som er like gammel som meg...) av gutta sine, men da hun ringte igår sa hun at det var så deilig med stillhet i huset igjen.

Det var godt og bare være alene litt.

Med to slike hunder er det sikkert ikke like lett å holde det rent..men.. :hoho:

Nei, og det og ha det ryddig er ikke deres første prioritet for og si det slik.

Jeg er ikke verdens mest ryddige selv, men her slipper folk og rydde seg plass for og sitte...

Guuuud jeg fikk gjort mye igår!

*Oppvasken

*Ryddet hele leiligheten nøye inkl barnerommet, sorterte leker klær osv..

*luftet dyner

*Støvsuget

*Tørket støv i alle rom med hjelp av TM

*vasket og hang ut tre maskiner med klær

*Handlet

*klippet greiner ute som er satt i vann og pyntet med dekorpåskeegg av TM

*vært ute i to timer med TM

*Pyntet til påske

....og litt andre småtterier.

Da kl var 20.10 og TM var i seng laget jeg meg kyllingwok og bortimot kollapset i sofaen. To episoder Gilmore Girls og så :veslejenta:

Idag skal vi treffe venninneT og datteren MS.

Jeg vet T har flyttet fra samboeren etter domestic violence (hva f heter det på norsk?) og politiet har vært inne i bildet, men vi har ikke møttes på lenge så tro meg... Jeg er nysgjerrig!

:jepp:

Herregud, jeg har brukt en time på og skrive dette fordi jeg sitter med andre ting samtidig. Kjedelig og bare gjøre en ting av gangen... :roll:

Skrevet

Oppdatert :goodbye:

Du får nyte påskeferien. Selv skal jeg løpe på jobb med en gang rompen har sluppet taket i stolen.

Skrevet

:klem: God påske! :)

:)

:klem:

Oppdatert :goodbye:

Du får nyte påskeferien. Selv skal jeg løpe på jobb med en gang rompen har sluppet taket i stolen.

Slipper rompa noen gang tak i stolen asså?

:fnise:

TM er i bhg nå, hun skal bare idag så er det påskeferie for henne.

Egentlig trengte hun ikke i bhg idag heller, men... :sjenert: hun har vært så utrolig slitsom, blid med slitsom, i hele helga at jeg trenger litt pusterom for og være ærlig.

Har jeg noe mer og fortelle?

Næh... Egentlig ikke.

Ikke enda ihvertfall!

Skrevet

da er oppvasken tatt, en maskin med klær er vasket og hengt ut, tre maskiner med klær fra lørdag er brettet sammen, jeg har redd senger, ryddet alle rom og spist lunch.

:husarbeid:

Skal møte svigerinneK om en times tid i byen, og så tar jeg med meg TM på vei hjem etterpå.

Tenkte jeg skulle ta og tømme kurven hennes for klær.

Det er ikke alt hun trenger og ha der utover våren/sommeren.

Ull kan byttes ut med t-skjorter for og si det slik...

Skrevet (endret)

Så effektiv du er da! Jeg har bare spist og drukket te i dag. :ler:

:digge:

Endret av loffen
Skrevet

Så effektiv du er da! Jeg har bare spist og drukket te i dag. :ler:

:digge:

Må utnytte denne dagen med barn i barnehagen.

Blir ikke like enkelt i morra med TM hjemme...

Skrevet

Du er supereffektiv. Jeg har kun surfet på nettet, mens vesla har tuslet rundt og sett litt på Timmy tid.

Skrevet

Slipper rompa noen gang tak i stolen asså?

:fnise:

Ja, jeg har vært på jobb siden sist jeg var innom. Men nå har den altså sugd seg fast igjen. Jeg strever hardt med å reise meg opp for å gjøre noe litt mer nyttig, men jeg tror den er sterkere enn det jeg er. Den får også god hjelp av magen som insisterte på å fylle seg opp med alt for mye middag. Jeg har en veldig lite samarbeidsvillig kropp!

Så effektiv du er idag! Du kan kose deg resten av påskeferien med god samvittighet :klemmer:

Skrevet

Du er supereffektiv. Jeg har kun surfet på nettet, mens vesla har tuslet rundt og sett litt på Timmy tid.

Takk, men jeg har da virkelig mine dager hvor ikke jeg løfter en finger jeg og...

Ja, jeg har vært på jobb siden sist jeg var innom. Men nå har den altså sugd seg fast igjen. Jeg strever hardt med å reise meg opp for å gjøre noe litt mer nyttig, men jeg tror den er sterkere enn det jeg er. Den får også god hjelp av magen som insisterte på å fylle seg opp med alt for mye middag. Jeg har en veldig lite samarbeidsvillig kropp!

Så effektiv du er idag! Du kan kose deg resten av påskeferien med god samvittighet :klemmer:

:hoho:

Du er så herlig da!

Sliten.

Soleksem.

Søren.

Det ble tre S gitt!

Skrevet

Sliten.

Soleksem.

Søren.

Det ble tre S gitt!

Sjokolade