MarianneE Skrevet 24. april 2011 Forfatter #12961 Skrevet 24. april 2011 Dagens to-do... *bake glutenfrie rundstykker gjett om det var godt med et til lunch... *vaske klær *henge ut klær *rydde *Vaske opp1 *vaske opp2 *nøttekjernekake *lage lemoncurd er under produksjon *vaske hagemøbler kan og gjøres i morra... *få ut putekassa kan og gjøres i morra... *ordne ute *finne fram barnebord og stoler ingenting av det som skal gjøres ute går noen steder... *papptallerkner *støvsuge *ta opp av fryseren Synes jeg har gjort noe hele tiden, men det er liksom lite og krysse av på lista allikevel. Innimellom pressing av sitroner har jeg prata med bestevenninneC. Vi har lagt en slagplan! Hun sendte nemlig en sms om hvor lei hun var av husarbeid og ville på husmorferie. Da begynte jeg og drømme litt, og det endte med at jeg kasta meg over tlf og ringte henne: vi gjør det!!! I 2018 har vi begge fylt 40, og har kjent hverandre i 32 år, vi reiser minst en uke. Til Toscana! Bare meg og henne! Herregud, jeg gleder meg allerede! C ble så ivrig at hun glemte nesten hva hun het. Det er 7 år til, men det betyr bare muligheten til og spare ekstra med penger. Toscana asså! NICE!!!
MarianneE Skrevet 24. april 2011 Forfatter #12962 Skrevet 24. april 2011 Nå har den j**la curden kokt i over en time. Det skulle liksom ta ca 40 min før den begynte og tykne. Ja jøss...
MarianneE Skrevet 24. april 2011 Forfatter #12963 Skrevet 24. april 2011 Nå har den j**la curden kokt i over en time. Det skulle liksom ta ca 40 min før den begynte og tykne. Ja jøss... To timers arbeid til ingen nytte. Crap! (men den inneholder smør, og setter jeg "curd"en i kjøleskapet stivner jo smøret. Smaken er god, men konsistensen er bare ikke slik som tenkt...)
MarianneE Skrevet 24. april 2011 Forfatter #12964 Skrevet 24. april 2011 TM ville bare se ferdig barneTV på hytta så setter de kursen hjemover. Det er nå jeg skulle gått ut og begynt ute. Men... mon tro om jeg skal rett og slett slappe av litt på sofaen først? Se på TV og bare slappe av før de to andre er hjemme...
loffen Skrevet 24. april 2011 #12965 Skrevet 24. april 2011 Synes du fortjener å slappe av!! Toscana, å, jeg har alltid drømt om å reise dit. Jeg har aldri vært der heller. Det blir sikkert herlig!
MarianneE Skrevet 24. april 2011 Forfatter #12966 Skrevet 24. april 2011 Ferdig med alt på lista unntatt de papptallerkenene (finner dem ikke.... ) og vasking av hagemøbler, ordne ute og ta opp av fryseren. Frysa kan jeg ta i morra, og resten kan Andrè hjelpe til med. Det er hans bursdagsfeiring... Men nå.... Harry Potter .....og der hører jeg bilen kommer med mann&barn. Vet hun kasta opp på hytteparkeringa da de kjørte utover, spent på hvordan turen hjem har gått!
MarianneE Skrevet 24. april 2011 Forfatter #12967 Skrevet 24. april 2011 nå som jeg har sett nøye igjennom oppskriften på curden ser jeg feilen: jeg hadde ikke i 3 dl sitronsaft. jeg hadde 4...
*Enigma* Skrevet 24. april 2011 #12968 Skrevet 24. april 2011 Men nå.... Harry Potter Kos deg med film!
Neala Skrevet 24. april 2011 #12969 Skrevet 24. april 2011 Inne og oppdaterer meg litt! Høres ut som du har hatt en effektiv dag! :duskedame: Og så deilig å ha en husmorferie og se frem til Ha en finfin kveld
MarianneE Skrevet 24. april 2011 Forfatter #12970 Skrevet 24. april 2011 Synes du fortjener å slappe av!! Toscana, å, jeg har alltid drømt om å reise dit. Jeg har aldri vært der heller. Det blir sikkert herlig! Toscana, ja... http://www.google.no/imgres?imgurl=http://multimedia.dn.no/archive/00163/LB_Toscana_Chianti_163805c.jpg&imgrefurl=http://www.dn.no/vinguiden/article1631976.ece&h=438&w=658&sz=58&tbnid=LvGK9gunG5K1MM:&tbnh=92&tbnw=138&prev=/search%3Fq%3Dtoscana%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=toscana&hl=no&usg=__k2dg9KCDz_Mf18QjYV2Z3st5b2U=&sa=X&ei=F320TdWKHtK5hAfr34zkDw&ved=0CIcBEPUBMAs Hvordan skal man kunne klare og vente i 7 år på noe slikt? Kanskje fordi vi lurer på et matkurs, og det koster maaange tusen kroner. Gode gud, jeg drømmer alt om fersk mozzarella, parmaskinke, oliventrær, gelato... Kos deg med film! Det gjorde jeg, og nå koser jeg meg med Criminal Minds- suspect behaviour! Og ostepop. Inne og oppdaterer meg litt! Høres ut som du har hatt en effektiv dag! :duskedame: Og så deilig å ha en husmorferie og se frem til Ha en finfin kveld Effektiv... nja... jeg er litt usikker på den. Føler jeg har gjort mye uten og ha noe og vise til da. Men slik går det når man står og rører i lemoncurd i over to timer uten noe annet enn misslykka resultat...
mia83 Skrevet 24. april 2011 #12971 Skrevet 24. april 2011 Synes du er flink jeg MarianneE! Husmorferie har du virkelig fortjent!
loffen Skrevet 24. april 2011 #12972 Skrevet 24. april 2011 Toscana, ja... http://www.google.no/imgres?imgurl=http://multimedia.dn.no/archive/00163/LB_Toscana_Chianti_163805c.jpg&imgrefurl=http://www.dn.no/vinguiden/article1631976.ece&h=438&w=658&sz=58&tbnid=LvGK9gunG5K1MM:&tbnh=92&tbnw=138&prev=/search%3Fq%3Dtoscana%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=toscana&hl=no&usg=__k2dg9KCDz_Mf18QjYV2Z3st5b2U=&sa=X&ei=F320TdWKHtK5hAfr34zkDw&ved=0CIcBEPUBMAs Hvordan skal man kunne klare og vente i 7 år på noe slikt? Kanskje fordi vi lurer på et matkurs, og det koster maaange tusen kroner. Gode gud, jeg drømmer alt om fersk mozzarella, parmaskinke, oliventrær, gelato... Åå!!! *drømme*
MarianneE Skrevet 25. april 2011 Forfatter #12973 Skrevet 25. april 2011 Ikke sant, loffen? Du skal ikke se bort ifra at jeg går innom et reisebyrå i morra og ser etter en katalog. Må drømme litt... Synes du er flink jeg MarianneE! Husmorferie har du virkelig fortjent! Ikke sant?? drømme... Uff.... så dumt og kikke på slikt nå. Det er jo ikke før i 2018, da vi begge har fylt 40. Jeg er 32 nå så det er litt tid og vente. Men siden ingen av oss har noe mye penger trenger vi de årene på og spare vil jeg tro... Nok om drømmen min men herreguuuuud, se de bildene! Akkurat slik jeg drømmer om! Idag blir det familieinvasjon. Siden Andrè hadde bursdag skjærtorsdag har vi bedt familie til idag. Vi har gitt beskjed om at vi har åpent hus fra kl 14, så får de komme når det passer dem. Broder'n kommer før den tid, for han reiser tilbake til Stavanger i dag. :frown: Så da skal det nøttekjernekake på bordet, glutenfrie og vanlige rundstykker med pålegg og brownies. Mulig jeg og tar opp butterdeig fra fryseren, skjærer dem i strimler, strør over ost og krydder og tvinner dem litt sammen og steker dem. Men jeg får se hva klokka blir. Vi må først få ordna litt ute så det er hyggelig og ta i mot besøk der. Men det kan jaggu jubilanten hjelpe til med...
loffen Skrevet 25. april 2011 #12974 Skrevet 25. april 2011 Lykke til med familieinnrykket! Og de bildene fra Toscana er akkurat det jeg drømmer om også!!
MarianneE Skrevet 25. april 2011 Forfatter #12975 Skrevet 25. april 2011 Lykke til med familieinnrykket! Og de bildene fra Toscana er akkurat det jeg drømmer om også!! Kanskje et KG treff hadde vært noe??? **** Å hjelpes! Har hatt besøk i 6 timer! Vi har gjort det i år slik vi ofte har gjort det; Gitt beskjed om at vi har åpent hus fra kl 14, kom når det passer. Så dagen ble slik: Kl 11-12.15: Broder'n var her Kl 14: SøsterG og familien kom Kl 15: SvogerS og datteren F kom Kl 15.30: Pappa, J og halvsøsterE kom Kl 16: SvogerS og F gikk Kl 16.15: SøsterG og familien gikk Kl 16.30: Pappa og de gikk Kl 16.45-20.00: Svigers og "svigermormor" var her Fram til svigers kom var vi ute og brukte papp tallerkner og plasglass, bare kaffekrus og bestikk var ikke engangs. Da svigers kom trakk vi inn for det begynte og skye over. Heldigvis er det ikke mye oppvask. Både kaker og rundstykker med litt tynn lemoncurd gikk ned på høykant. Veldig hyggelig, og så er det to uker til neste gang, da er det TM vi feirer!
MarianneE Skrevet 25. april 2011 Forfatter #12977 Skrevet 25. april 2011 Så bra at det ble en fin dag Jepp, det ble veldig koselig. Det føles som om jeg har lagt på meg 5 kg i påska. Vet jo at jeg ikke har gjort det, det bare føles slik. Det har vært brus og godteri hver dag, ikke mye men noe har det vært. Salat eller noe tilsvarende har jeg ikke spist på en uke om man da ikke regner med agurk eller paprika på skiva. Herreguuuuud jeg er glad jeg skal på Puls kl 9.30 i morra. Føler jeg kommer til og trille dit...
loffen Skrevet 25. april 2011 #12978 Skrevet 25. april 2011 Jeg føler meg også sånn om det er noen trøst. Jeg har gumlet godteri og potetgull i massevis. Gleder meg til å trene i morra!
MarianneE Skrevet 26. april 2011 Forfatter #12979 Skrevet 26. april 2011 Jeg føler meg også sånn om det er noen trøst. Jeg har gumlet godteri og potetgull i massevis. Gleder meg til å trene i morra! Jeg og. Skal gå rett til Puls etter og levert TM i barnehagen, siden timen begynner kl 9.30, da er det kondis og styrke. Som jeg har nevnt føler jeg at jeg kommer til og trille ned... Etter Puls er det ting som må gjøres ute. På det ene hjørnet i hagen står de visne fjoårs stenglene fra en plante og nye er i ferd med og vokse opp, så jeg må få vekk de brune døde. Og pga varmen har det kommet ugress ute og det må vekk.... Jeg har bestemt meg for og begynne og like hagearbeid etter at jeg kikket i et hageblad som farmor hadde. Hva er søtere enn en bustete 3åring med smale øyne og bamsen under armen som kommer tassende ut i stua og krabber opp i fanget uten et ord?
MarianneE Skrevet 26. april 2011 Forfatter #12980 Skrevet 26. april 2011 Jeg føler meg også sånn om det er noen trøst. Jeg har gumlet godteri og potetgull i massevis. Gleder meg til å trene i morra! Jeg og. Skal gå rett til Puls etter og levert TM i barnehagen, siden timen begynner kl 9.30, da er det kondis og styrke. Som jeg har nevnt føler jeg at jeg kommer til og trille ned... Etter Puls er det ting som må gjøres ute. På det ene hjørnet i hagen står de visne fjoårs stenglene fra en plante og nye er i ferd med og vokse opp, så jeg må få vekk de brune døde. Og pga varmen har det kommet ugress ute og det må vekk.... Jeg har bestemt meg for og begynne og like hagearbeid etter at jeg kikket i et hageblad som farmor hadde. Hva er søtere enn en bustete 3åring med smale øyne og bamsen under armen som kommer tassende ut i stua og krabber opp i fanget uten et ord?
Fremhevede innlegg