Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kveldsmat:

Knekkebrød med salatblad, skinke og ost.

Deilig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter at jeg hadde sovet i 45 min ble jeg vekket av hysteriske hyl fra barnerommet. TM skrek og hylte og gråt hysterisk at det var noe på handa hennes.

Sikkert en drøm, men etter og brukt ti minutter på og roe henne og se at det "farlige" var borte endte hun med og ligge mellom Andrè og meg i senga- jeg ute på kanten og har ikke sovet stort i natt.

:snurt:

Men....

Ny dag idag!

Vi skal pakke litt klær så er vi klare for og sette turen mot Grimstad og Andrè sin farmor. Vi er tilbake i morra ettermiddag/kveld.

:reise:

Skrevet

God tur til Grimstad! Kos dere! :klem:

Skrevet

Hjemme igjen etter en koselig tur.

:)

På hjemveien svingte vi innom Nedenes (ligger i Arendal) og besøkte venninneY som flyttet dit for rundt to år siden.

Hun og mannen har to gutter på 4 og 2 og selvom gutta og TM ikke husket hverandre gikk det et minutt så var de i full fart på trampoline, sklie, sykler osv... :tommel:

Vi satt der i to timers tid, og tro meg, det var vanskelig og reise derfra.

For det første fordi jeg satt så deilig ute på verandaen i skygge med iskald brus, halvannen kjøretime hjem og det var SÅ koselig og prate med Y igjen!

Bilturene fram og tilbake Grimstad gikk uten bilsykt barn. Hun sov igrunnen for det meste begge veier. :tommel:

Nå er det på tide og bake ut pizzadeig.

Sulten...

PS!

På veien hjem svingte vi innom IcaMaxi ved Arendal og der fant vi til vår enorme lykke; http://no.wikipedia.org/wiki/Brus_med_ananassmak

:hjerte:

Skrevet

:fnise:

Jeg sitter med en kald pærebrus fra samme bryggeri nå ;)

Godt å lese at du har kost deg masse på tur :klemmer:

Skrevet

Skjønner godt at det var vanskelig å dra derfra, det pleier jeg også å synes.. ;) Så bra at TheaM ikke ble bilsyk! Kanskje hun er i ferd med å vokse det av seg? :)

Ha en finfin lørdagskveld! :klem:

Skrevet

Annanas-brus! Det har jeg aldri smakt. Høres rart ut. :ler:

Gjest D.O.A.
Skrevet
:fnise: husker både ananas- og pærebrusen fra da jeg var yngre, *grøss* :fnise:
Skrevet

Åhhh Oscar Sylte-brusen! :strix:

Den kjøper vi de få gangene vi er i Møre-traktene. Og de har den enkelte steder i Trondheim også. :strix:

Både ananasbrusen og pærebrusen er god! :sikle:

Skrevet

:fnise:

Jeg sitter med en kald pærebrus fra samme bryggeri nå ;)

Godt å lese at du har kost deg masse på tur

Det var veldig koselig hos farmor (det er Andrè sin farmor, men jeg sier farmor jeg og til henne) men guuuuuud så trøttende!

Da mener jeg ikke trøttende som i kjedelig, men jeg er ikke vant til og være gjest og bare.. sitte.

Jeg har alltid noe og pusle med hjemme men når man er på besøk slik er det liksom ingenting og gjøre til tross for at jeg spratt opp fra sofan og tilbød meg og hjelpe til for det minste.

Vi hadde vært der i en time da Andrè sovnet.

Dessuten er ikke sult noe problem når man besøker familiens eldre.

Men hvordan klarer farmor og bare sitte inne når det er SÅ deilig og sitte ute nå? Veranda med sjøutsikt, how can you not love it?

Jeg spurte om det kanskje kunne gå ann og sitte ute, men jeg skjønte at DET ikke var noe særlig.

Også ble hun så glad for at vi kom at da vi skulle reise stakk hun til oss først 300 til Andrè sin bursdag. Så 400 til TM som har bursdag snart (14 dager igjen i morra) og så var det koselig at vi kom at vi fikk 1000kr også. :sjokkert:

Jeg vet hun gir oss dem (for det er ikke første gang) fordi "det er så hyggelig med besøk" og det er litt smisk i håp om at vi kommer oftere, så litt ubehagelig og ta dem i mot.

Men tuselappen går til Danmarkssparing! :nigo:

Skjønner godt at det var vanskelig å dra derfra, det pleier jeg også å synes.. Så bra at TheaM ikke ble bilsyk! Kanskje hun er i ferd med å vokse det av seg?

Ha en finfin lørdagskveld!

Ja, jeg vil tro det er vanskelig og reise derfra ja! :lol:

Men at TM vokser av seg bilsyken alt nå tviler jeg på, bare 14 dager siden hun spydde på bussen.

Nå sov hun nesten hele veien og fikk se film i bilen, og da går det fint.

På veien til Grimstad sovnet hun før vi var ute av kommunen! Og våkna da vi hadde en halvtime igjen og kjøre.

Og igår sovnet hun 10 minutter etter Harebakken ved Arendal og våknet ved der søsterG bor, altså 5 minutters bilkjøring hjemmefra. :tommel:

Annanas-brus! Det har jeg aldri smakt. Høres rart ut.

Å.... Det er nydelig!!

Vi elsker den, men det er bare så synd at den selges bare noen steder i landet utenom på Møre.

husker både ananas- og pærebrusen fra da jeg var yngre, *grøss*

Pærebrusen synes jeg er kvalmende, men ananasbrusen... LOVE IT!!! :hjerte:

Åhhh Oscar Sylte-brusen!

Den kjøper vi de få gangene vi er i Møre-traktene. Og de har den enkelte steder i Trondheim også.

Både ananasbrusen og pærebrusen er god!

Du vet at de har ihvertfall to FB grupper???

:lur:

TM sov som nevnt i bilen i over en time igår, så vi drøyde med og legge henne til klokka var 20.30. Vi kunne like godt drøyd legginga en time til... :roll:

For hun skulle bare på do to ganger etter hun var i seng, bamsene måtte legges, og to av bamsene måtte på do osv...

Men to sekunder etter jeg sa GOD NATT!!! for siste gang da klokka var 21.25 sov hun.

Da tok min kjære og dro meg med i senga for da var det på tide og legge seg fant han ut. :lur:

Men da klokka var 22.30 og vi... vel... vi var ikke kommet til den avsluttende delen for og si det slik.

Da begynte Andrè sin mobil og lyse (lyden var slått av så den bare blinket når noen ringte). Vi gadd ikke ta den, så to minutter etterpå ringte hustlf. Da måtte jeg ta den, for ingen ringer hit så seint uten at noe har skjedd!

Og tro meg... jeg angret!

Det var svogerS som lurte på om Andrè kunne reise og lufte hundene til S&K for de satt hos venninneSA (10 minutters kjøring) og naboene til S&K hadde ringt og klaget på at hundene bjeffet.

:sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

Tro meg, det gjorde vi IKKE!!! :riste:

Vi fortsatte heller med det vi holdte på med... :lur:

Også SÅ godt og ligge i sin egen seng igjen...

Skrevet

Andrè og TM skal ut til svigers på hytta idag mens jeg blir hjemme og baker.

Hytta ligger ved sjøen, og vi har ca 100 meter ned til brygga.

Fine plassen!

:hjerte:

Mens de er på hytta skal jeg bake siden vi venter en del besøk i morra for vi skal feire Andrè sin bursdag.

Så idag skal jeg:

*Vaske klær (jeg vet det ikke er lov og henge ut når det er helligdag, men om jeg henger det på et lite stativ og setter på trappa... det må vel være lov?)

*bake glutenfrie rundstykker

*bake nøttekjernekake

*lage lemoncurd (spent!)

*vaske hagemøbler

*få ut putekassa og lufte putene

*Prøve og få uteplassen slik at vi kan ta imot besøk der i morra

*finne fram barnebord og stoler

*finne engangs servise i kjelleren

*støvsuge

*ta litt opp av fryseren.

Fritidsproblemer? Not me!

Skrevet

Det er godt å se at jeg ikke er den eneste med mange planer i dag, her er det også nok å gjøre, men om det blir gjort er en annen sak. :fnise:

Skrevet

Greit at de to andre er ute av huset når du har så mye å gjøre da. Når arbeidslisten er så lang, er det vel like greit å ha huset alene. :jepp:

Ha en fin dag Marianne. :klem:

Skrevet

Det er godt å se at jeg ikke er den eneste med mange planer i dag, her er det også nok å gjøre, men om det blir gjort er en annen sak. :fnise:

:lol:

Jeg MÅ gjøre det om vi skal kunne ta imot besøk i morra.

Også er det noe med det og utnytte tida mens man har sjansen.

De reiste for 10 min siden og er vel hjemme rundt kl 17/18 tenker jeg.

Oj... det ble mange timer hjemme alene det!

:nigo:

Greit at de to andre er ute av huset når du har så mye å gjøre da. Når arbeidslisten er så lang, er det vel like greit å ha huset alene. :jepp:

Ha en fin dag Marianne. :klem:

Ja, de må ut av huset, hvis ikke blir det bare maset.

Da blir Andre hengende over PCen, TM vil ut og jeg blir gående med dårlig samvittighet ovenfor hun som vil ut og jeg blir kjeftende på A som skal bare... skal bare med PCen.

Mye bedre løsning sånn her!

Dessuten får jeg gjort mye mer!

:kjefte:

Ikke bare ringte svogerS igår for og få Andrè til og kjøre 20 minutter ut til venninneSA der de var for at Andrè skulle hente nøkkelen, hjem til dem, lufte hundene og så kjøre ut til SA igjen med S&K sine nøkler.

Rett før Andrè og TM reiste nå hadde han lovet og ringe moren sin, altså svigermor. Så han gjorde det.

Da var det svogerS som hadde spurt svigermor om ikke Andrè kunne ringe henne for at hun skulle spørre Andrè om ikke Andrè kunne komme og hente svogerS slik at han kunne sitte på ut til hytta. (alle fulgte med på den?)

Andrè ringte aldri gitt... :roll:

7 uker igjen til S&K flytter til andre sida av landet.

Uff... jeg er slem, men vi er så utrolig LEI av dem!!

:pisk:

Ut på kjøkkenet nå, Marianne!

Gjest D.O.A.
Skrevet

Det høres nesten ut som om de mangler endel sosial inteligens! Skjønner godt du er lei! :klemmer:

Skrevet

Skjønner veldig godt at du er lei de to der. Det får da virkelig være måte på. :klemmer: Jeg har fått begynt på min liste jeg også, men litt vanskelig med en liten en som skal henge på mammahele tiden.

Skrevet

Dagens to-do...

*vaske klær

*henge ut klær

*bake glutenfrie rundstykker

*rydde

*vaske opp1

*nøttekjernekake har begynt

*lage lemoncurd

*vaske hagemøbler

*få ut putekasse

*ordne litt ute

*finne fram barnebord og stoler

*finne papptallerkner o.l. i kjelleren Andrè gjøre?

*Støvsuge

*ta opp av fryseren.

Har jeg virkelig ikke gjort mer?

Føle jeg har hengt i... hmm... nesten to timer.

Får gjøre ferdig nøttekjernekaka.

Den skal toppes med pisket fløte. Jeg håper det er fløte og få på bensinstasjonen, for det tenkte vi vist ikke på og kjøpe tidligere i uka gitt....

Skrevet

På tide og begynne med lemoncurd.

Jeg er spent på hvordan det går....

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...