MarianneE Skrevet 15. november 2008 Forfatter #3041 Del Skrevet 15. november 2008 i det jeg gikk for å ta opp TheaM kom jeg på hvorfor jeg stod opp tidlig. Jeg skulle jo bake glutenfritt brød til frokosten. Så da måtte jeg kjappe meg med det først. Da følte jeg meg teit, suse bort to timer uten å komme på hvorfor jeg stod tidlig opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. november 2008 #3042 Del Skrevet 15. november 2008 Sånt skjer! Så flink du er som baker glutenfritt selv forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. november 2008 Forfatter #3043 Del Skrevet 15. november 2008 Takker, det er ikke vanskelig og mye billigere enn å kjøpe. Nå skal jeg spise nevnt brød.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. november 2008 #3044 Del Skrevet 15. november 2008 Det er sant.. Har bare såvidt prøvd å bake jeg. Holder meg til knekkebrød jeg, enn så lenge. Blir nok snart lei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 15. november 2008 #3045 Del Skrevet 15. november 2008 Endelig helg igjen!!! Har vært på shopping i dag, og handlet mengder med julegaver som jeg får sendt nordover med mamsen og papsen i morgen!!! Nå skal jeg snart fram med sjokolade (ble så inspirert....smiler) og litt rødvin og slappe av. Håper du også får en super lørdagskveld!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 15. november 2008 #3046 Del Skrevet 15. november 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. november 2008 #3047 Del Skrevet 15. november 2008 Et lite pizzabaketips, hvis du ikke har tenkt på det... Glutenfri deig blir jo ofte veldig klissete og ekkel (!), så når jeg kjevler ut pizzadeigen har jeg et bakepapir mellom kjevla og deigen, sånn at kjevla ikke klisser så veldig på deigen... Men det har du sikkert allerede prøvd, du som er sånn en erfaren cøliaker.. Håper du har hatt en fin lørdag og får en fin søndag med barn og mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. november 2008 Forfatter #3048 Del Skrevet 16. november 2008 Så var det søndag, da! Trøtt og vondt i halsen men ellers OK! Blåste i hele KG igår, etterhvert. Tok med meg jentungen i butikken litt over kl.10 og handlet inn for helga, var innom på en julemesse på helse og aktivitetssenteret her vi bor. Å gå i butikken så tidlig var smart, for det er ofte så mye folk på lørdager, men så tidlig var det nærmest folketomt. Veldig deilig! På Narvesen kjøpte jeg bladet BBC Good Food og jeg elsker matblader. Maison Mat&Vin er en favoritt. Så stoppet vi da på helse- og velferdssentralen (kalles bare Velferden) hvor jeg kikket litt på julemessevarene mens TheaM fikk vafler av oldemor (Andrè sin mormor) som vi møtte der. På den julemessa var det mye....eh....joda, de som satt der er flinke til å strikke sokker, grytekluter, bjeller til å henge i vinduet osv men det er skikkelig pensjonistgreier det der. Hvem som helst kan jo fylle drops på et glass og surre stoff over lokket liksom.... Da jeg kom hjem så jeg at jeg hadde fått en sms av svigerinneK om at hun og bror til Andre hadde forlovet seg! Kjempe koselig! Etter jentungen hadde hatt formiddagsluren sin igår tuslet vi alle tre ned til byen og drakk kaffe mocca og kuli sammen med broder'n. Koste oss.... Men, hjemme igjen ble alt bare.. feil! Jeg var trøtt og føler formen er synkende, så da jeg spurte om Andre kunne gi jentungen middag så kunne jeg slappe av litt og han svarte med et ønske om å heller spille Play Station, da.... Uff, jeg ble fryktelig lei meg. Så jeg gav da jentungen mat, lekte med henne, minnet Andre på at han lovet å stelle henne for natta, stelte henne selv for natta, gav henne kveldsmat, pusset tennene og la henne i senga, sang nattasang. Da var det hakket før jeg la meg under senga bare for å være i fred. Istedet laget jeg meg middag og satte på filmen Notting Hill mens jeg mumlet et surt "Hadet" da Andre reiste på jobb. Konklusjon: Dagen begynte kjempe koselig, men etter det gikk det kjapt i nedoverbakke. Dagen idag; *Lese fag så fort jeg har sjans. *Vaske opp *Ta kylling opp av frysa *Klesvask Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 16. november 2008 #3049 Del Skrevet 16. november 2008 .... du er tålmodig du!!!! Jeg hadde nok bare svart at play station kan du spille etterpå.... og hadde mannen min lovt å legge barn, og ikke gjort det.... jeg hadde stilt meg foran han, fått øyekontakt, sagt: Husk at du skulle legge barna - jeg stikker ut en tur! .... Ikke så artig å lese fag på en søndag.. læring - var det det?! Jeg skal gi veiledning til studentenes planl.dok. samt kommentere loggene deres, se om de har hatt noe læring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 16. november 2008 #3050 Del Skrevet 16. november 2008 uff kan skjønne du ble lei deg.. det var kjipt gjort av han syns jeg! akkurat som han føler han er fritatt fra alt fordi han skal på jobb syns du er flink jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mymlen Skrevet 16. november 2008 #3051 Del Skrevet 16. november 2008 Kjiping Du har jo fulltidsjobb med TheaM og studier atpåtil, Andre må jo ta sin del han også! Håper søndagen blir bra! Jeg skal først lese masse skole og så vet jeg at det ligger en sjokkis i kjøleskapet og venter på meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 16. november 2008 #3052 Del Skrevet 16. november 2008 Sier meg enig med de andre her inne, synes Andre bør ta del i husarbeid og barn Håper du ikke blir syk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamille86 Skrevet 16. november 2008 #3053 Del Skrevet 16. november 2008 Er også veldig enig i de andre sier. Jeg hadde absolutt ikke godtatt at han skulle spille play station istedenfor. Du må bare sette ned foten for sånn skal det ikke være. Sjønner at han kan være sliten men det er da du også med stuider og TheaM. Dere må virkelig sette dere ned å prate om dette Ha en fin søndagskveld! :hug : Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 16. november 2008 #3054 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg er enig med Kamille - dette må dere ta dere tid til å snakke om. Ikke godt for deg å ha det sånn! Håper du får en kjempe koselig søndagskveld - sender litt og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. november 2008 Forfatter #3055 Del Skrevet 17. november 2008 Eh... her var det mye tilbakemeldinger! Jeg gjorde som Kamille86 sa og tok en prat etter han kom hjem fra håndballkamp. På en rolig og saklig måte fortalte jeg hvor skuffa jeg var av ham, hvor dårlig behandlet jeg følte meg, hvor stresse jeg føler meg med studiene mine, hvor mye jeg føler det tar av energi og hvor lite støtte jeg har fått av ham i det siste. Han ble veldig lei seg, og innrømte at jo, han hadde vært en dust i helga. Så laget jeg middags/kveldsmat til oss mens han lekte med TheaM, stelte henne for natta, gav henne kveldsmat, dekket bord for oss to osv... Vi hadde en koselig kveld med kylling tikka og ris forran to episoder Prison Break. Idag er det ny uke med nye muligheter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamille86 Skrevet 17. november 2008 #3056 Del Skrevet 17. november 2008 Så bra. Er nok lurt å ta det opp på en rolig måte. Viktig slik du gjorde at du sa hvordan du følte det å ikke gikk til "angrep" på han. Mye bedre å si det til han hvordan du følte deg behandlet, da sjønner han bedre. Så utrolig fint at han tok dette på alvor :rødme: Ha en fin mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. november 2008 Forfatter #3057 Del Skrevet 17. november 2008 Så bra. Er nok lurt å ta det opp på en rolig måte. Viktig slik du gjorde at du sa hvordan du følte det å ikke gikk til "angrep" på han. Mye bedre å si det til han hvordan du følte deg behandlet, da sjønner han bedre. Så utrolig fint at han tok dette på alvor :rødme: Ha en fin mandag Jeg har vel også en tendens til å ikke ta opp alt så pent og rolig noen ganger.... En ting jeg har tenkt på i det siste, er at det er mange tråder som går igjen her! F.eks: *Alle småbarnsmødre er ustelte/shabby/kjedelige/utvidede nedtil så det å ha sex med dem er som å stikke pikken i en bøtte vann. Da tenker jeg at det må være litt kjedelig siden det tross alt er mange mødre i Norges land *Thaidamer er trangere/penere/veloppdragne enn norske panserdamer *Dyktighet i senga er avhengig av kroppsstørrelse *Overvektige er stygge/dumme/dårlige mennesker *Alle menn er utro *Alle kvinner er utro *Alenemødre er trygdesnyltere Noe jeg har glemt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. november 2008 Forfatter #3058 Del Skrevet 17. november 2008 Idag skal jeg droppe trening og heller sitte med studiene mine. Har ikke lyst å droppe trenings, men vi skal i bryllupsdagsselskap (når var det er virkelig ord?) tirsdag og bursdag på onsdag, så om jeg skal få gjort no særlig før torsdag må jeg gjøre det slik idag. Har og droppa barnehagen og heller vært i byen sammen med min bror og vi har kjøpt bursdagsgave til svigerinneK sin datter som fyller 5 idag. Ellers er ordet NEI! mye i bruk ovenfor TheaM idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamille86 Skrevet 17. november 2008 #3059 Del Skrevet 17. november 2008 Hmm.. merkelig ord :klø: men kan for all del være noe som heter det også,hehe.. Lurt av deg å prioritere studier fremfor trening når det står på. Treninga kan du alltids ta igjen Herlig å få ordnet gaven, gøy å handle bursdagsgaver til barn Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. november 2008 Forfatter #3060 Del Skrevet 18. november 2008 Har ingen verdens ting å skrive. Har lest fag, sovet, vært i barnehagen, vært på do, tatt inn post, handlet.... That's it! Skal til svigers idag, de har 35års bryllusdag. 35 år, ganske godt gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg