MarianneE Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #16081 Del Skrevet 18. mai 2012 Da var 17.mai unnagjort! For vårt vedkommende var det barnetog i byen, med søsterG&familien, broder'n, venninneI og hennes venninne og to små barn. Jeg hadde en nydelig jente i bunad og musefletter med norske flagg sløyfebånd i og en kjekk mann i dress. Etter barnetoget fikk vi alle plass på en cafè med uteservering og både pølser, is, paella, kaffe, kaffe mocca, kaker og brus gikk ned på høykant. VenninneI og hennes venninne og barna skulle noe annet og vi andre tusla hjem til oss. Det var begynt og bli både grått og kaldt. Da vi kom hjem til oss kom regnet. Snakk om flaks! Her hjemme... Tja... Hva skal jeg si? Noen bidrar til god stemning, andre ikke. SvogerØ kommer i sistnevnte kategori ganske kjapt. Det er ikke vanlig og legge seg til og sove på sofaen hos folk fordi 17.mai er slitsomt, være bedt på middag, jeg hadde laget surret skinkestek, poteter, grønnsaker, saus og salat, og så nekte og spise fordi han ikke fikk pølser som var holdt av til ungene... Tror ihvertfall ikke det er vanlig? Heller ikke og ligge på sofaen mens vi andre spiser middag, og klage over været, for lite pene damer i byen, at søsterG trener 4 ganger i uka (flere av dem på formiddagen siden hun jobber skift...) osv. Han nekta og sitte i sofaen så han og søsterG okkuperte 3seteren, broder'n 2seteren så Andrè og jeg fikk hver vår krakk. Min var av typen http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80159519/ og ikke akkurat verdens beste og sitte på mens man spiser middag. Etter maten hadde jeg laget flagg-gele og da var det gærnt at geleen ikke var fast nok. Ikke så mye som et "takk for invitasjonen" eller "takk for maten" "skal jeg dekke på?" Ingenting. Det slår meg bare mer og mer at de (jepp, DE!) er en utakknemlig gjeng og lage mat til. Og ber man om hjelp får man høre fra Ø at "herregud, må du slutte og være sur, MarianneE" Men 17.mai var hyggelig ellers. Litt regn under borgertoget men det var bare en skur som gav seg kjapt. Etter og ryddet og vasket opp og begynt og pakke til vi skal reise idag var det godt med sofakroken og Sopranos med Andrè. Nå reiser vi til Nesbyen om et par timer. I morra blir det bryllup mellom mamma&kjæresten. Det blir hyggelig. Og uansett hvor mye jeg prøver klarer hverken søsterG, broder'n eller jeg og grave fram mer entusiasme enn "joda... det blir hyggelig det". Kanskje fordi fyren er en nisse? Uansett, ha en fin helg! Jeg er tilbake over helga! til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 18. mai 2012 #16082 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg har muligens ordlagt meg på akkurat samme måte tidligere angående han svogeren din, men er han fem år eller??! God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 18. mai 2012 #16083 Del Skrevet 18. mai 2012 Hadde jeg vært deg, så hadde jeg sagt ganske så klart i fra hva jeg mente om oppførselen til svogeren din! Slik gjør man bare ikke når man er på besøk hos folk, hverken i oppførsel eller måten å snakke til andre på. Men godt å høre at dere hadde en fin 17.mai likevel Kos dere i bryllup i helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 18. mai 2012 #16084 Del Skrevet 18. mai 2012 Høres ut som en bra 17.mai feiring. Bortsett fra han svogeren din God tur! Kos dere i bryllupet! Og god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 18. mai 2012 #16085 Del Skrevet 18. mai 2012 Herlighet.. jeg må bare... Du skriver så morsomt! Men nei, det er ikke normal oppførsel. Den krakken så ikke videre god ut å sitte på heller.. Håper bryllupet blir en suksess! Nisse eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 19. mai 2012 #16086 Del Skrevet 19. mai 2012 Herlighet, for en sjarmør han svogeren din er . Han hadde ikke jeg brukt tid sammen med frivillig, for å si det sånn. Håper bryllupet blir bra. Hvis mora di gifter seg med en nisse, blir hun da nissemor? Og får dere ekstra fine julegaver? Neida, skjønner hva du mener. Men håper moren din får et godt ekteskap med han, uansett God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 19. mai 2012 #16087 Del Skrevet 19. mai 2012 Huffameg for en svoger... Håper det blir et koselig bryllup. Fordelen med at dere ikke har så store forventninger er vel at det er mindre sjanse for å bli skuffet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 19. mai 2012 #16088 Del Skrevet 19. mai 2012 Nå er vel vielsen i gang, håper dere har det fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. mai 2012 Forfatter #16089 Del Skrevet 21. mai 2012 God mamdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 21. mai 2012 #16090 Del Skrevet 21. mai 2012 God mandag til deg også Marianne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 21. mai 2012 #16091 Del Skrevet 21. mai 2012 Du er igang med å spille igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 21. mai 2012 #16092 Del Skrevet 21. mai 2012 Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 21. mai 2012 #16093 Del Skrevet 21. mai 2012 Svogeren din er rett og slett en dritt unge!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #16094 Del Skrevet 22. mai 2012 Ja, så fikk jeg omsider kommet meg inn hit igjen. Helgen var veldig koselig. Bryllupet var lite, personlig og rørende. Mamma strålte rett og slett av lykke, og det var godt og se hvor glade de var for og være i den situasjonen. Tanken slo meg at jeg har på en måte undervurdert dem. Tror ikke jeg har "sett" kjærligheten deres på en måte. Og det var godt og se hvor lykkelige de var. Selskapet var kjempe koselig. Jeg ble sittende mellom den ene av mine nå tre stebrødre og min onkel. Jeg har faktisk fått tre stebrødre og en stesøster. Vi spiste koldtbord, det var 5 taler, livemusikk fra en kollega av mamma&A pluss at A (jeg kan vel ikke kalle ham Nissen? ) hadde skrevet og sang en kjærlighetssang til mamma. Det var en av de kveldene hvor du reiser hjem med et smil og litt varm om hjertet... Ellers har jeg vært på opphørssalg på en Notabene idag. En bærepose med pusslespill, brettspill, bøker og aktivitetsbok og betalte 278kr. Liten pause, but now I'm back... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 23. mai 2012 #16095 Del Skrevet 23. mai 2012 Å, så koselig det hørtes ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 23. mai 2012 #16096 Del Skrevet 23. mai 2012 Hørtes ut som et bra bryllup, og så bra at du "endelig" så kjærligheten mellom mammaen din og mannen. Blir fort sånn når man syns han er litt rar, men det aller viktigste er jo at mammaen din er lykkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #16097 Del Skrevet 23. mai 2012 har forresten fått den betryggende beskjeden om at mamma&A ikke kommer til og begynne på prosessen og bli gravid..... Ikke at jeg frykta det akkurat..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 24. mai 2012 #16098 Del Skrevet 24. mai 2012 Bryllup er koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #16099 Del Skrevet 24. mai 2012 Igår var dagen da jeg gjorde alt. Var på jobb, handlet, kom hjem og vasket kjøkken, stue, gangen og trappa, vasket to maskiner med klær, laget middag, vasket opp, rydda og tørket støv, hagearbeid, badet og la barn. Idag har Andrè vært på hytta med sin far. Jeg har tatt en kaffe latte etter jobb, laget og spist middag med TM, ligget i skyggen i hagesofaen og lest mens hun har badet ute. Og 10 min med hagearbeid da. That's it. Skikkelig sløv av denne varmen, og godt og ta det med ro litt. Har laget milkshake idag. God gammeldags milkshake! Godt var det og.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 24. mai 2012 #16100 Del Skrevet 24. mai 2012 Det er så deilig med varmen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg