Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Riskrem til "frokost" på 1. juledag er greit det, ikke sant?

:lol:

Koselig dag igår!

Etter vi koste oss her hjemme med julelunch, de faste tingene på TV, julestrømpe, julehefte og Disney på NRK reiste vi til svigers.

Der var vi totalt 13 stykker;

*oss tre

*svogerS, svigerinneK og jentene

*svigers

*Andrès bestemødre

*Andrès tante og fruen. (ja... de er lesbiske)

På menyen stod en svært så saftig ribbe, rester av pinnekjøtt (svigerinneK sin datter har en muslimsk far og spiser derfor ikke svin), mandelpotet, svigermors hjemmelaget surkål, rosenkål, tyttebær og sur agurk.

Og til dessert, den beste riskremen jeg noen gang har smakt. :sikle: :sikle: :sikle:

S&K var ikke så påtrengende som de pleier og være og kvelden ble veldig hyggelig.

Det ble mye mennesker og mye prat og TM var propp full av inntrykk og ble bortimot hyperaktiv og det ble slitsomt for jeg måtte stadig roe henne- i allefall forsøke.

For og si det sånn, hun ropte og hoppet og danset og klatret på sofarygger osv.

Ble litt mye, men jenta koste seg.

Tross alt. :)

Gaver fikk vi jo og.

*Nye dyner fra svigers (svigermor er god på hint av typen "vi trenger..." :fnise: )

*Van Gogh kalender

*Håndklesett til to(!) av pappa og frua. Det var igrunnen dagens skuffelse for og være ærlig. Jeg kjøpte riskoker til 400kr til dem. Er egentlig ikke så opptatt av verdien på gaven og slikt, men et håndklesett for to fra butikken som pappas frue jobber i... Og så har vi bare hvite håndklær, og disse er lysbrune. Jaja...

TM fikk skøyter, det kan bli spennende og prøve. :)

*Et par øredobber av typen du finner på H/M (altså ikke noe sølv) fra S&K og jentene. Andrè fikk en t-skjorte og TM en capritights og singlet til 49,90 pr plagg fra H/M.

Fra oss fikk jentene hver sin kokebok og bakesett til nesten 200kr pr sett.

S&K fikk pelspledd og DVD.

Følte vi gav fine gaver, men fikk kanskje ikke det samme tilbake... :sjenert:

*Ny trådløs telefon (min søster&bror er også veldig gode på hint. :ler: )

*penger

*Andrè var glad for både joggedress og tøfler fra meg og TM

*Mamma gav oss strikkede ullsokker i hjertemønster, tovede votter og TM fikk trillekoffert med prinsesser på og holdt på og dø av lykke over det.

*TM fikk fra min venninneC den fineste gaven hun kunne fått: http://www.kidsa.no/Elias-Polardronninga den har vært med i senga i natt og ser nå film.

Med i senga var og barbiedukken fra svigers (derfra fikk hun og en del klær)

og Knerten.

Knerten var fra Andrè og meg sammen med en gitar og et spill til NintendoDS som går på lære tall, bokstaver, former, farger osv.

Knerten ble hun veldig glad for. Hun hylte og klemte og kysset Knerten igjen og igjen. :ler:

Hun var i seng kl 23 ( :daane: ) og våken igjen 6.30, så kvelden kan jo bli interessant.... :forvirret:

Fra Andrè fikk jeg ingenting.

Men, det var fordi jeg fikk ny mobil i julegave på forskudd for 14 dager siden. :)

Er takknemlig for det vi har fått, særlig det TM har fått.

Fra min søster fikk hun dette; http://www.barnaspersonligeverden.no/fargeblyanter-med-navn-c210.html og http://www.barnaspersonligeverden.no/skj%C3%B8nnheten-og-udyret-p29786.html hvor er flettet inn i historien.

Veldig morsom gave! :)

Idag skal vi en tur innom pappa (om han vil ha besøk....) også middag hos søsterG.

Der blir det fullt hus med 7 voksne og 3 barn.

Sosiale i jula er vi ihvertfall! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kommer svigers, pappa&Frua og Andrè sine to bestemødre på mat i 14-14.30 tida.

Svigermor kommer en time før for og hjelpe meg og stelle i stand for hun var redd det ble litt mye for meg. :ler:

Vi skal ha:

*ribberester

*kyllingklubber

*kyllinggrillspyd

*lompe med sennep og sylte

*brød/rundstykker

*pålegg som ost, reker, kjøttpålegg, grov leverpostei

*salte poteter og aioli

*egg

*serranoskinke

....man sulter liksom ikke i jula.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser: På en slik dag skal det ikke mangle noe på bordene!!

Og, det er jo ikke det man spiser mellom Jul og Nyttår... (selv om jeg nok får så jeg klarer meg og vel så det de resterende ukene også :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var veldig hyggelig igår.

Vi var 10 stykker, oss tre, nieseF, svigers, pappa&frua og Andrès to bestemødre.

:opplyser:

KLAGING!

Gjestene kom mellom 14 og 14.30.

Da klokka var 12.30 begynte jeg med slike ting som og dekke på, steke rundstykker og slikt.

Mon tro om Andrè kunne hjelpe meg?

Jada, det kunne han. Snart.

For vi fikk jo ny telefon til jul og han måtte jo få den opp, og se litt på bruksanvisninga, og så hadde han kommet over et bilde på nettet som han har skrevet ut, det måtte han laminere for og gi til faren, og så var det som vanlig PCen han måtte bare....

Det der er nesten hver jævla gang vi skal ha gjester, han skal da hjelpe til, men først så.... og så må han.... han kommer snart.....

Og jeg blir like sur hver gang.

Og jeg maser, og jeg spør, og jeg kjefter.

Han blir bare sur og det hele blir veldig utrivelig.

Når svigermor kom (for hun kom litt før) så kjefta hun på sin sønn for at han er lat. :fnise:

Nei, han er og blir håpløs på det punktet der.

:kjefte:

Men det ble hyggelig.

Veldig koselig at pappa&frua kom.

Han er ikke glad i mye folk og litt sær igrunnen.

Pappa&frua kom 14.30, og gikk 16.15.

Svigers kom 13.45 og gikk 18.45

Det ble t.om mat igjen, tenke seg til.... :lol:

Apropos mat...

Herregud som jeg har kost meg i jula.

Jeg har gitt blanke og spist akkurat det jeg har hatt lyst på.

Jeg tror jeg har est ut til dobbel størrelse i jula....

Og idag blir det fisk til middag.

Jeg trenger noe lett mat uten mye sukker.

Laks og ovnstekte grønnsaker. :sikle:

Idag skal vi til Skien og isstadion der.

TM fikk skøyter til jul av pappa så hun skal få prøve seg på det for første gang idag. :rodmer:

I kveld skal Andrè på romjulsbord med drosjene, det kan bli interessant og se formen hans når han kommer hjem (i morra tidlig) :skaal:

Forresten så er kombinasjonen MarianneE som har sovet dårlig flere netter + TM som var våken kl 5 + vind ute.... en veldig dårlig kombo!

Ikkje braaa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Purple Haze

Bortsett fra irriterende mann, dårlig søvn og dårlig vær, håper jeg du koser deg i jula :ler:. Laks til middag hørtes ut som et deilig avbrekk fra all julematen! Ha en fin romjul, søta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...