Gå til innhold

Råd mot pågående telefonselgere


Sandman

Anbefalte innlegg

Kjempetriks mot telefonsalg:

-Syng Knutsen & Ludvigsen`s telefonsang, helt til du hører de har lagt på!

-Legg ut om "personlige problemer". Understrek hvor godt det gjør å endelig snakke med noen om det....

-Trykk på tastene. Legg skylden på selgeren, og be ham slutte med den pipingen,-øyeblikkelig!

-Prut, prut, og atter prut!

-Le hysterisk, inntil du hører opptattsignalet!

-Forandre dialekten din ca hvert 10.sekund.

-Pust tungt, og spør hva selgeren har på seg!

-Imiter selgerens stemme & dialekt! -Sett selgeren på venting, og gå og se på TV.

-Lær deg å imitere lyden av at man drar i toalettsnora (skyller-ned-lyd) og lag denne lyden, hver gang selgeren snakker om produktet!

-Prøv å overtal selgeren til å kjøpe noe av deg...-tv`n, en gammel kassettspiller, den gamle bulka Lada`n, etc.

Tipper man blir kvitt dem!;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Printer ut denne jeg og legger den under telefonen !

Kjekt å ha den lett tilgjengelig. Eller hva med ; " du, vent et øyeblikk, jeg skal bare hente en tråd på kg av Sandman som forteller meg hvordan jeg skal bli kvitt deg ?

Takker og bukker, jeg har ofte lurt på hvordan man kan avvise de mest pågående. Prøver den med å trykke på tastene først !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Printer ut denne jeg og legger den under telefonen !

Kjekt å ha den lett tilgjengelig. Eller hva med ; " du, vent et øyeblikk, jeg skal bare hente en tråd på kg av Waco som forteller meg hvordan jeg skal bli kvitt deg ?

Takker og bukker, jeg har ofte lurt på hvordan man kan avvise de mest pågående. Prøver den med å trykke på tastene først !

Unnskyld meg, Hilde..... men hva har Waco med dette å gjøre...??? :roll:

Den snille, gode, reflekterte gutten må da ikke få skylda for alt her på KG??

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg til alle disse gode rådene :hoho: så går det også an å registrere seg mot telefonsalg hos Brønnøysundregistrene på Internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sånn bortsett ifra at jeg har sperra nummeret mitt i Brønnøysund og derfor ikke får så mange slike telefoner lenger, så bruker jeg mest mulig tid i telefonen. Gir tydelige tegn først i samtalen om at jeg ikke skal handle, men drar ut tida lengst muligmed ja og ha og spørsmål. Til slutt gir jeg krystallklar beskjed om at jeg fortsatt ikke skal handle, og spør hvor mange andre telefoner selgeren hadde nådd å ta hvis h*n hadde hørt på meg fra starten. :sinna: Helt til slutt får h*n besdkjed om å sørge for at firmaet vasker listene sine fordi navn og nummer er sperra i Brønnøysund :kjempesinna:

På Jehovas vitner :evil: er det bare en ting som hjelper:

Prat ei lita stund, spør gjerne litt, og spreng bomba: "Jeg er utstøtt jeg skjønner dere"

Virker alltid!!!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Åh, beklager Sandman. I dag er jeg UFATTELIG treg ! :oops:

Kan du tilgi meg, har rettet det opp igjen. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, beklager Sandman. I dag er jeg UFATTELIG treg ! :oops:

Kan du tilgi meg, har rettet det opp igjen. :rodme:

Jeg tilgir deg så gjerne...men tillegger at UFATTELIG kanskje er en noe mild og svak betegnelse på din treghet... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jeg bruker å starte med den sexgreia når slike ringer meg, da legger de på røret ganske så snart.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi leser Pondus, og der får man mange gode tips!

Vi har prøvd ut flere av dem, men hell!!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Takker og bukker for tipsene, Sandman! Men jeg håper jeg ALDRI får bruk for dem!!! :wink: Takler ikke telefonselgere - og i allefall ikke de som ikke tar et nei for et nei! :x

(En liten morsom historie jeg hørte forleden: Ei venninnes søster fikk telefon fra Aftenpostens selgere om hun ønsket og abonnere, og da svarte hun kort: Nei takk, jeg fyrer ikke med ved!")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...