Gå til innhold

Vårt spennende prosjekt: "prosjekt baby"


mio23

Anbefalte innlegg

Så har jeg, eller rettere sagt, VI , endelig bestemt oss :

Vi vil prøve å bli foreldre... skummelt og spennende på samme tid.

Bestemte meg for å lage en liten dagbok her inne.. om jeg får dette til , hehe, ting er litt nytt for meg foreløpig ;)

Par i midten av 20årene. Vært sammen i flere år og har det herlig og stabilt sammen. Kjøpte leilighet samme i fjor, etter å ha leid sammen i to år. I dag sitter vi her i nyoppusset leilighet og med felles bil og liten hund :) To ok intektet. ja, alt i alt så føler vi at tiden nå er inne. Eneste er at leiligheten er under 50kvm. men fungerer vel i starten hva?

Nå som vi enelig har bestemt oss, må jeg innrømme at jeg blir litt nervøs. Snakket om det en god stund, men knasket ppiller og lot det bli med snakket, men nå som det er "alvor" så strømmer det mange tanker gjennom hodet. Alt må jo bli "perfekt"...

Bor i Oslo, og som ungt og nyetablert par i storbyen er det jo ingen hemlighet at det kan være litt tøft økonomisk, men som sagt gode inntekter og så ingen grunn til å vente.

Drømmer jo om å studere videre om noen år, og er vel ikke dumt å få barn nå som i godt lønnet jobb og heller studere videre nå minsten i barnehagen?

Begynt på folat og er mer obs på å spise bra :) her må alt gå så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lat, lang søndagsmorgen. Sitter i sofaen med ullteppe og varm te, mens det knaker godt fra peisen :) herlig!

Instalerte en peis tildlig i uka, og nå kan vi endelig nyte varmen fra den :) godt det nå før vinterkulden setter inn..

Å som jeg drømmer om å bli mamma. nesten litt sykt, men føler jeg "tenker baby"nesten hele tiden! hvordan det vil bli å være gravid. hvordan livet radikalt endres når babyen kommer ut.

I dag har jeg sett på nye biler inne på nettet. Audi A4 og A3 så får vi se hva det blir til etterhvert ;)

Får lage litt frokost, ta kosttilskuddet mitt ;) og starte dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Gratulere så mye med dagbok. Her kommer jeg til å følge med.

Hørtes ut som en utrolig deilig søndag. Akkura bakt horn selv, så nå sitter jeg å slapper av og venter på at de skal kjøle seg ned litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok!! Synes det høres ut som en god plan å studere videre når barnet er i barnehagen.. Hvor er du i syklusen din nå? :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med dagbok :)

Ja, det er et spennende prosjekt som er på gang, og jeg kjenner meg veldig igjen i tankene du har. Skummelt og spennende på en gang!

Ha en fortsatt fin tirsdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok!! Synes det høres ut som en god plan å studere videre når barnet er i barnehagen.. Hvor er du i syklusen din nå? :hjertesmil:

Takk takk :)

Jeg har vært skeptisk til "min plan" selv, med jobb nå , graviditet og videre studier med minsten i barnehagen - men skepsisen har vel kommet pga alle "bedre vitere" rundt meg. . . Selv tror jeg min plan er midt i blinken for meg og min kjære :)

Nei si det, hvor er jeg i syklusen..?... Er litt "ute av takt" for å si det sånn ;) Nylig sluttet med p piller etter flere år på, så venter vel blødning nå tenker jeg :sjenert:

Sitter nå hjemme med min lille hund. Begynner ganske sent på jobben i dag. Fyrt i peisen (er så kos!) :) og spiser nå frokosten min.. Var ikke flink til å få i meg frokost før, da gikk det mest i kaffe før stress til jobb, men prøver nå å være flink ;)

God frokost og mine vitaminpiller :)

God dag til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagbok :)

Ja, det er et spennende prosjekt som er på gang, og jeg kjenner meg veldig igjen i tankene du har. Skummelt og spennende på en gang!

Ha en fortsatt fin tirsdag :klem:

Ha en strålende tirsdag du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost foran reprisen på GodMorgenNorge på tv.

God fyr i peisen og både jeg og min lille hund storkoser oss :)Begynner ikke på jobben før sent. - så nyter en lang, lat morgen..

Har aldri vært flink på dette med frokost, men bestemt meg for å være "flink"nå og spise godt og riktig. Nå juice, vitaminer og sunt pålegg på brødskiva :)

Har alltid vært slank, så ikke brydd meg så mye om å hele tiden være sunn. Blitt for mye kaffe og for lite næring, men virkelig en endring nå - så er bra på mange måter denne prøveperioden min ;)

Vet dere, nå har samboeren min begynt å snakke om større leilighet.. han er snekker så ønsker pusse opp en større leilighet skal vi bli foreldre - er redd våre under 50kvm. ikke vil holde.. Han er også besatt på tanken om : "alt må være perfekt".

Prøver å få han til å ikke stresse. ;)

Jeg mener at vi klarer oss utmerket på den plassen vi har enn så lenge. fin, søt nyoppusset leilighet. Får bare utnytte plassen til det ytterste. Ingen problem det første året mener nå jeg :) - eller?

Stellebord oppå vaskemaskinen og babyseng inne på vårt soverom. Går så bra så :)

Han er forresten så søt mot meg for tiden. "passer liksom litt ekstra på meg" :hjerter_rundt: Ringer meg på jobben og spør om jeg har spist, lager tekopper til meg, fyrer i peisen før han går på jobben osv, osv. Elsker han! Nå mener han at jeg bør få sertifikat også. (mener jeg egentlig selv også!) - og så får det bli en Audi A3 eller A4 etterhvert, før babyen- Sier han. og jeg er så enig så enig.

Vi er sikkert unge prøvere? 23 og 24. men ønsker dette begge to. Så er jo bare å sette i gang! ting kan jo uansett ta tid...

Nei nå får jeg gjøre litt husarbeid :husarbeid: og etterpå få meg en :dusje: før jobb :)

ha en strålende dag!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en herlig morgen, bare slappe av. Håper du får en fin dag.

Om leiligheten holder eller ikke, er jo opp til hver enkelt å se an. Jeg syns selv 3-roms på noen og 70 kvm blir lite når/hvis vi får en baby, men det har vel noe med at vi trenger det ene rommet til data/kontor/gjesterom. Så får se hva vi gjør dersom vi får noe. Ender vel opp med at vi må kaste ut alt av ekstra-rommet og gjøre det om til babyrom. Så man klarer vel å gjøre det beste ut av alt. Slapp av der dere er i dag, å skulle det en dag bli for trangt så gjør noe med det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg ikke vært særlig flink til å skrive her inne. "falt litt av lasset".. Vært mye jobb og lite tid. Fikk ikke tid nok til å tenke heller, ble stresset og begynte på p piller igjen.. Arg!Tenkte meg rett og slett ikke om.... gjorde det av gammel vane...

Hadde mensen, gikk fire dager uten å ta piller og begynte så plutselig på pillene igjen... Så nå vet jeg ikke :sjenert: fikk en liten bløding i etterkant av dette, men det var vel på grunn av dette pille - klusset mitt.

Så nå tror jeg at jeg gjør best i å fullføre dette brettet før vi prøver igjen, for å ikke klusse det mere til med syklusen min.

Var og så på ny bil i går. Regner med det blir en Audi A3. Enkel, liten og grei. Nå har ikke jeg lappen ennå, men dette fikser seg nok snart tenker jeg. kan tenke meg å ha lappen før jeg blir mamma i allefall.

Synes jeg ser små babyer overalt. Klarer ikke dra øynene bort fra disse små nurkene. Gleder meg slik til det er vår tur :)

:rødme:

På jobb nå, så får avslutte. Skriver mer siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gode venninne og kollega, kom til meg i dag og fortalte meg at hun og hennes kjære nå hadde bestemt ser for å prøve bli foreldre. Hun har sluttet på ppillene..

så nå hadde det da bare vært spennende å begynne å prøve for alvor selv. er jo gøy om jeg og en god venninne hadde blitt gravide ganske likt. :)

mitt kluss med dette siste pillebrettet gjør meg litt engstelig for å kanskje skulle ha klusset det litt til for meg.

Siste pille på forige brett, fikk blødning 16.10 til lørdag 20.10. Gikk uten piller fram til og med onsdagen 24.10 og hadde :sengekos: i mellomtiden...

fikk kalde føtter som sagt og begynte igjen på pillene. Nå har jeg fått litt brunt gørr i trusa i to dager. i dag ble jeg dårlig på jobben. kvalm og vondt i hodet. og ikke minst tørst! dro tidlig hjem og ligger nå trøtt og daff på sofaen.. Jeg kan da ikke alt være gravid vel??? Nå er jeg redd for å skulle fortsette på pillene. får bare la være å ta mer framover og så får vi se hva som skjer. eller er det dumt??? :sjenert:

Det brenner godt i peisen og jeg har tent stemningsfulle stearinlys rundt i leiligheten. Kjæresten kommer ikke hjem før ca 22. Får bare kose meg med tvn og voffsen så lenge.

drømmer om å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme fra jobben i dag og i morgen, er ikke blitt syk, men fått litt fri pga mye overtidsarbeid tidligere uker. Vært så sliten i det siste, så er nok ikke dumt å ta det litt rolig..

Vi var på visninger i går. "plumpet" inn på en visning der vi ikke hadde anelse om hva vi gikk til. Viste seg å være DEN nydelige leiligheten med med prisantydning på 3,5mill. akkurat som om vi to kunne ha hatt råd til det :fnise: Men den var helt herlig, og der var flere unge par på samme visning. Følte de kan ha vært på ca vår alder. Hvordan kan de ha råd? jeg bli jo nesten litt deperimert over det der.... :sjenert: vi må få oss en større leilighet innen vi blir en familie. Synes ikke dagens 40kvm holder :sjenert:

Sitter nå med regninger. :kaffe: Prøver også å kvitte meg med unødvendig utgifter som treningen jeg ikke går på , unødvendige bladabonement osv. osv ;) penger å spare!!! greit fikse opp i slikt når man først har en fridag!

Nå er jeg forresten "pille fri" igjen (ppiller) ;) så nå er det bare å ta tiden til hjelp og se hva som skjer framover. Eneste haken er at kjæresten er litt bekymret i og med vi har liten leilighet og ikke råd til en stor tre roms sentralt i oslo her vi bor, men da er det vel bare å finne et oppussingsobjekt litt i utkanten av bykjernen da ;) han er snekker og vi har da i allefall ni mnd å pusse opp på ;)

Skal på kafe med en nær venninne i kveld. gleder meg. :) hun har nylig sluttet på ppiller og de har begynt å prøve bli gravide. Hadde vært koselig å blitt det samtidig. Vi er i grunnen ganske så like. I lik jobb og har samme interesser, eneste forskjell : hun han en mann som er endel eldre enn henne, mens jeg har en som er gjevnaldret med meg. Hennes mann er vel mer "på" med å skulle bli pappa enn hva min er. min vil gjerne, men er noe mer lunken. Vi får se hva som skjer.

Nå må jeg vel snart ut og lufte lillehunden min. Ser ut til å mørkne ute, så blir vel kanskje snart regn... får fyre i peisen og kose oss når vi er inne igjen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...