Gå til innhold

hvor mye penger bruker du på julegaver?


ninnii

Anbefalte innlegg

Gjest -eline-

Vi har 12 stykker vi kjøper gaver til, og i tillegg så gir jeg en liten julehilsen til 6-7 vennepar (de siste årene har dette vært hjemmelaget konfekt og litt ekstra god kaffe/te - samlet pris pr gave er godt under hundrelappen). Har vel generelt sett brukt:

Samboeren min: 1200-1400 kr

Mamma og pappa/svigers: ca 1500 kr samlet

Lillebror/søster/svigersøs: jeg har brukt mindre på mine søsken, rundt 250-300 kr p stk, enn samboeren min på hans søster (6-700 kr tror jeg)

Besteforeldre/tante: 200 kr pr gave

Gudsønnen min: 400 kr.

Samlet utgift: rundt 5000 kr (+ samboerens gave til meg... har bruker vel å ligge på omtrent lik sum som jeg gir til han...). Jeg har vært flink til å fordele utgiftene over flere måneder slik at det ikke blir så mye i november/desember.

Jeg har ganske dårlig råd denne jula, men heldigvis løst dette ved hjelp av disse berømte gavekortene fra Bokklubben... :sjenert: Blir uansett noen kroner som skal dekkes utenom, men regner med at vi klarer oss med å bruke i underkant av 2000 kr (inkl bursdagsgave til svigermor som har bursdag rett før jul) + gave fra/til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og samboeren bruker vel rundt 7000 kr fordelt på 15 julegaver. Utenom dette kommer jeg vel til å bruke 4000-5000 kr på gaven til han. Har ikke egne barn å kjøpe gaver til så da har jeg mulighet til å legge litt mer penger i gaven til han. Ellers så er det også fem bursdagspresanger i desember så der går det vel også 2000-2500 kr.

Ser ut som store deler av desemberlønna kommer til å gå til gaver. Men det er nå heldigvis halv skatt ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver

Mamma og pappa: rundt 1000 til begge to (felles gave i år)

Søster 1: mellom 500 og 700

Søster 2: mellom 500 og 700

Grandtante/liksom-mormor: 300-400

Bestemamma: 300-400

Fadderbarn: har bursdag lille julaften, 2 separate gaver til rundt 200-250 pr. stk

Liksom-fadderbarn: 2-250

I verste fall blir dette 3950, men håper å komme godt under det. Alle priser er makspriser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. det har jeg ikke regnet så nøyaktig på, men vet det er en del.. pleier å kjøpe noen kvalitetsgaver til den nære familien og noen venner. Det blir vel fort 15-20 gaver, noen rimelige, og en del dyrere (mann, bror, foreldre og svigers).. Vil tippe 10 000.

Men nå må jeg absolutt få sagt at jeg liker å finne og gi gaver! Synes det er noe av det som er mest kos med forberedelsene til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rundt 1500 kr tror jeg, men skal prøve å holde det til 1000 kr. Er nå nesten ferdig med fire julegaver og har da to igjen. Har til nå brukt rundt 300 kr. Så antagelig bruker jeg mindre enn beregnet.

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 18 stykker som vi skal gi gave til. Men fem av disse har bursdag i desember og får da ekstra store gaver, jeg foretrekkerå kjøpe en skikkelig i stede for to små.. Kommer til å bruke ca.6000kr på disse 18, og så beregner jeg ca 2000kr til mannen.. Liker å kjøpe noe fint til han, har lurt på navigasjon eller øl-tappekran til han..

Endret av ~Mocca~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...