Gå til innhold

økonomiske ordninger


mio23

Anbefalte innlegg

Hvordan er de økonomiske ordningene her :

Er i fast fulltidsstilling nå som mellomleder i en bedrift. Vært her i ett og et halvt år nå. Det er ikke dårlig av meg,mot bedriften, å begynne tenke på barn nå da?

Om jeg så blir det, hvordan er de faktiske ordningene i forhold til svangerskapspermisjon og videre fødselspermisjon ...

Til dere med erfaring

Det stemmer det at en har rett på 3 uker fult lønnet permisjon før termindato/fødsel for deretter fødselspermisjonpenger , 100% lønn i 44 uker ?

Hvordan er det med barnebidrag. Fra hvilken periode har en rett på dette?

tenker å gjennoppta studiene når den lille er halvannet til to år. Da er det jo ok ha han i barnehage og som student får jeg kanskje muligheten til å være mer hjemme med han/henne på dagen..

Om jeg velger gjennoppta studiene da, så må vi "leve på min samboers inntekt". - er der noen spesielt tilpasset stipend fra lånekassen når han blir "alene forsørger" til oss to. regner jo med den vanlige stipend ordningen gjelder for min del også i gitt situasjon.. Om ikke må jo jeg belage meg på deltidsjobb ved sidenav studiene...

Mye å tenke gjennom før en blir mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer det at en har rett på 3 uker fult lønnet permisjon før termindato/fødsel for deretter fødselspermisjonpenger , 100% lønn i 44 uker ?

Det stemmer at 3 uker av den totale permisjonsordningen du velger må taes før termin. Dette blir så trukket av de øvrige ukene.

Men det er full lønn opptil 6G, og ikke over. Så hvis du tjener over 6G er du ikke sikret å få full lønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at 3 uker av den totale permisjonsordningen du velger må taes før termin. Dette blir så trukket av de øvrige ukene.

Men det er full lønn opptil 6G, og ikke over. Så hvis du tjener over 6G er du ikke sikret å få full lønn

Takk for svar :)

Men hva mener du med 6G ? tåpelig spørsmål men ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...