Gå til innhold

Flere "prøvere" her inne?


mio23

Anbefalte innlegg

Flere her inne som er / snart ønsker bli "prøvere".

Jer kan vel snart regnes som en "prøver".

Min samboer og jeg har blitt enige om at vi snart ønsker å bli foreldre.

Alltid tenkt at jeg ønsker bli ung mamma, om at skulle passe seg slik, me hele tiden ventet på den "perfekte timeing". Ventet og grublet så mye at jeg ikke har innsett at den rette tiden kanskje faktisk er akkurat nå :)

Hadde vært koselig hørt fra andre i samme situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:goodbye:

Gå inn på "Prøvere og frivillig barnløse", der finner du andre i din situasjon. Her er det bare gravide og foreldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Gå inn på "Prøvere og frivillig barnløse", der finner du andre i din situasjon. Her er det bare gravide og foreldre :)

... eller Ufrivillig barnløse, hvis du er pirkete :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag!

Hadde oversett dette forumet "prøvere og ufrivillig barnløse" , men ser jo selvsagt at mine innlegg foreløpig passer best ha her inne... ;)

Jeg kan altså .. snart... være en "prøver" å regne. Min samboer og jeg drømmer som sagt om å bli foreldre men har ventet på det perfekte tidspunkt. Innser nå at det perfekte tidspunktet kanskje er rett over oss her og nå... :)

Spennende og skummelt på samme tid....

Vil så gjerne bli mamma i ung alder. Nå er jeg 23, i fast jobb, samboer gjennom flere år. Begge i fast jobb, med ok stabil økonomi. Kjøpt leilighet sammen og eier bil sammen. Ting ligger vel egentlig ganske tilrette for å begynne planlegge familie. MEN jeg er vel på mange måter en "typisk perfeksjonist og skeptiker" å regne, så nå sitter jeg jo her og grubler ;)

Drømmer om å gjennoppta studier om noen år, men vil jo helst ha barn i ung alder. skal jeg vente til etter studier så blir jo dette ganske så lenge til...

Og økonomisk, ideelt sett: det lønner seg kanskje bli mamma nå som jeg er i fast jobb med god lønn og heller studere når lillemann i barnehagen, eller?

hehe.. kanskje noen fler der ute i ca samme situasjon som meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. kanskje noen fler der ute i ca samme situasjon som meg? :)

Vi er i en ganske så lik situasjon. Jeg er 23 år og vi bestemte oss for ca et år siden at vi skulle bli prøvere på denne tiden. Han er i fast jobb mens jeg er student. Økonomien er god og stabil, og det samme er forholdet. Vi giftet oss faktisk denne høsten.

Jeg er student og skal levere hovedoppgaven til våren. For oss blir det en god løsning å få barn mellom studier og jobb.

Våre argumenter likner på deres: vi venter på det rette tidspunktet og innså plutselig at "hvorfor vente"... Så da var det bare å melde seg på som prøver ;) Vi har også lyst til å være unge forelder, og innser at det er på tide åbegynne hvis man skal oppnå det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er i en ganske så lik situasjon. Jeg er 23 år og vi bestemte oss for ca et år siden at vi skulle bli prøvere på denne tiden. Han er i fast jobb mens jeg er student. Økonomien er god og stabil, og det samme er forholdet. Vi giftet oss faktisk denne høsten.

Jeg er student og skal levere hovedoppgaven til våren. For oss blir det en god løsning å få barn mellom studier og jobb.

Våre argumenter likner på deres: vi venter på det rette tidspunktet og innså plutselig at "hvorfor vente"... Så da var det bare å melde seg på som prøver ;) Vi har også lyst til å være unge forelder, og innser at det er på tide åbegynne hvis man skal oppnå det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mirabella83 :)

Så koselig å høre fra noen i en lignende situasjon :)

Og gratulerer som nygift - så koselig!

Det er merkelig det der.. en går og drømmer om familie. Et lite nurk inn i livet til deg og den du elsker. Sånn går en og drømmer så lenge at en ikke innser at tiden kanskje er inne til å realisere disse tankene... Det går opp for en at nå er jeg faktisk "gammel nok"...

Men så er det alle de som sier : dere bør da leve livet litt mer nå som dere er unge. Ha mer egotid... osv osv. Men skal jeg ha mer "ego tid" nå, så ender jeg opp med studier igjen og det blir sikkert en stund til at jeg igjen vil komme inn på "mamma tanken" - og da er jeg jo ikke "ung" lenger.. Reise og ha egotid med min kjære kan jeg da vel også ha når jeg blir 50?! ....

Skepsisen min er bare rundt økonomi. Vi bor i Oslo. Det er jo så dyrt å bo her ... men om jeg tenker begynne på studier igjen når "nurket" er (for eksempel) ett par år, så burde da dette gå??? :)

igjen, koselig å høre fra en i samme situasjon, Mirabella83 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i en ganske så lik situasjon. Jeg er 23 år og vi bestemte oss for ca et år siden at vi skulle bli prøvere på denne tiden. Han er i fast jobb mens jeg er student. Økonomien er god og stabil, og det samme er forholdet. Vi giftet oss faktisk denne høsten.

Jeg er student og skal levere hovedoppgaven til våren. For oss blir det en god løsning å få barn mellom studier og jobb.

Våre argumenter likner på deres: vi venter på det rette tidspunktet og innså plutselig at "hvorfor vente"... Så da var det bare å melde seg på som prøver ;) Vi har også lyst til å være unge forelder, og innser at det er på tide åbegynne hvis man skal oppnå det...

jeg er også i ganske lik situasjon som dere.. er 22 år, og skal også levere hovedoppgave til våren.. har akkurat begynt å prøve nå.. trnktr i utgangspunktet å vente til jeg var i jobb, for da ville det være helt perfekt.. men så er det så mange ting som spiller inn, som at jeg f.eks ikke får jobb med en gang, og da kan det jo ta ganske lang tid før vi begynner å prøve..

så vi bestemte oss bare for å slå til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også i ganske lik situasjon som dere.. er 22 år, og skal også levere hovedoppgave til våren.. har akkurat begynt å prøve nå.. trnktr i utgangspunktet å vente til jeg var i jobb, for da ville det være helt perfekt.. men så er det så mange ting som spiller inn, som at jeg f.eks ikke får jobb med en gang, og da kan det jo ta ganske lang tid før vi begynner å prøve..

så vi bestemte oss bare for å slå til!

Det er så typisk at en venter på at alt skal være "perfekt" før en får baby .. hehe.. ;) men kanskje det faktisk er perfekt nok før det er "perfekt"..? :)

Jeg innser at skal jeg bli ung mamma, må jeg bare hoppe i det NÅ :)

I god jobb... skal studere igjen siden, men da kan jo,som sagt, minsten være i barnehage... Er jo en skeptikker, og veldig tankefull i forhold til å som student klare meg økonomisk , men går da sikkert så bra! :)

Har du begynt med folat tilskudd?

Begynner med det samt vanlig mulitivitaminer nå :)

Noen piller igjen på siste p pille brett. aner jo ikke hvor lang tid det tar før det sitter etter slutt på piller, men må da bare sette igang og prøve :)

Flere enn meg , av prøvere, som bor i Oslo? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...