Gå til innhold

Eggløsing..?


Gjest ...

Anbefalte innlegg

Kan eg gynekolog se/finne ut om jeg har eggløsing?? Har man alltid det før mensen...også når den er uregelmessig? Teit spørsmål meg jeg lurer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan finne det ut ved å ta blodprøver av deg gjennom syklusen din. De måler hormonnivå og ut fra det kan de se om du har hatt eggløsning :) Ta kontakt med gyn/lege og si at du er bekymret/lurer. Jeg skal i gang med dette nå. Blodprøvene mine skal tas på dag 3, 16/17 og 20/21 for å sikre resultat pga veldig uregelmessige sykluser...

Endret av Tinemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke sikkert du har eggløsning selv om du har mensen :( Selv har jeg PCO som gjør at jeg har uregelmessig sykluser som regel uten EL. Første mistanke fikk jeg da EL-testen aldri slo positiv ut og jeg ikke hadde noen smerter under mensen. Begynte å tempe hver morgen og fikk bekreftet at jeg ikke hadde noe temphopp iløpet at syklusene. Har også vært hos gynekolog som ved hjelp av blodprøver også kunne stadfeste at jeg ikke hadde EL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke sikkert du har eggløsning selv om du har mensen :( Selv har jeg PCO som gjør at jeg har uregelmessig sykluser som regel uten EL. Første mistanke fikk jeg da EL-testen aldri slo positiv ut og jeg ikke hadde noen smerter under mensen. Begynte å tempe hver morgen og fikk bekreftet at jeg ikke hadde noe temphopp iløpet at syklusene. Har også vært hos gynekolog som ved hjelp av blodprøver også kunne stadfeste at jeg ikke hadde EL...

Hvordan ble du gravid når du ikke har eggløsning?

Ble nyskjerrig, jeg har ei veninnine som har pisset på utallige stiks, men¨di slår aldri ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har PCO som meg kan man dessverre ikke bruke EL tester. PCO er en forsyrrelse i hormonbalansen som gjør at eggene ikke modner og man kan derfor få utslag på EL-testene i tide og utide... Jeg regner med at jeg hadde fått Pergo av gynekologen etterhvert, som er en medisin som stimulerer eggløsningen. Jeg var litt utålmodig og prøvde Dong Quai fra helsekosten. Det er en naturlig form for Pergo, og fungerte som bare det for meg ;) Fikk EL og mye mer stabile sykluser og etter 3 sykluser på DQ fikk jeg positiv graviditetstest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...