Gå til innhold

Pergo...


Gjest *Flau*

Anbefalte innlegg

Hihi... Dette er nok et litt merkelig spørsmål, men jeg klarer ikke å huske hva beskjeden fra legen lød på, så jeg får høre med dere som har kompetansen!

Jeg skal igang med ny pergokur, og siden det er en god stund siden forrige runde, så må jeg forsikre meg her om hvordan det skal gjøres ordentligt.

Jeg skal begynne på kuren en mer eller mindre tilfeldig dag (fordi jeg har PCOS og mensen ofte uteblir), og skal da gå på dobbel kur i 5 dager som jeg også gjorde sist.

MEN: Etter 14 dager skal vi altså ha samleie hver dag i en uke. Den er grei, det tror jeg vi klarer ;)

Spørsmålet mitt er; Er det 14 dager etter jeg starter på pergokuren, eller er det 14 dager etter 5 dagerskuren???

Huff, føler meg skikkelig uvitende når jeg spør, men det er litt vanskelig for meg som ikke har sykluser å gå etter :)

På forhånd takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Milla_*

14 dager etter du har tatt din første pergo-pille, IKKE 14 dager etter siste pille - hvis jeg forstår spørsmålet ditt rett.

Men fikk dere virkelig beskjed om sex hver dag? Selv fikk jeg beskjed om annenhver dag og syns i grunnen det er helt fint, så slipper vi bli "lei"...for i pergo-sykluser kan det fort føles litt som om man "må" ;)

Men jeg ville begynt å ha sex lenge før dag 14...ville begynt på dag 11-12, tenker jeg. Selv fikk jeg nemlig EL nå på dag 13, og da er det jo litt kjipt å begynne med sex på dag 14...

Litt merkelig info fra legen din...Gynekologer vet bedre ;)

Lykke til da. Går selv på dobbel pergo og har så langt ingen bivirkninger...håper du og slipper!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fikk dere virkelig beskjed om sex hver dag? Selv fikk jeg beskjed om annenhver dag og syns i grunnen det er helt fint, så slipper vi bli "lei"...for i pergo-sykluser kan det fort føles litt som om man "må" ;)

Det kommer visst veldig ann på mannens kvalitet. Min mann har visstnok utrolig god kvalitet på svømmerne, så vi kunne ha sex så mange ganger vi ville i dagene før; gjerne også flere ganger daglig. Tanken var bare å "pumpe meg full" :fnise:

Ellers sier man vel at du får EL 5-10 dager etter at du har tatt siste pergopille (ihvertfall når man tar enkel, slik jeg gjør).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Ja, vi fikk beskjed om hver dag. Og beskjeden kom fra gynekolog (som også er fødselslege på sykehuset). Har fått annenhver dag fra andre leger/gynekologer, men jeg stoler fullt på dette. Kanskje han hadde sett på prøvene fra mannen min og syntes det var "forsvarlig".

Forøvrig forstod du spørsmålet mitt rett, så takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...