Gå til innhold

Juletreet


Gjest Sansol

Anbefalte innlegg

Og hva er deres yndlingspynt?

Det viktigste for meg er definitivt kulene.De glitrer så fint der i skinnet fra lysene :nisse:

Eller bruker vi glitter ( i sirkler rundt treet) og lys. Da lillesøster og jeg var små var det mye egenlaget pynt på treet, regner også med at dette vil komme på når vi får små selv. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ha lys, kuler, glitter og noen av tinga jeg har lagd selv som jeg stjeler hjemmefra.. Også sånne lenker som man lager av glanspapir og kurver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lys (hvite, selvsagt), kuler i rødt og gull, noen små engler, nissen jeg fikk av min oldemor da jeg var liten og masse fint som ungene har laget opp gjennom årene. Vi bruker ikke glitter eller flagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt mulig rart. Lys, stjerne, kuler, istapper, englehår, lenker, glitter, kurver, pynt vi barna laget da vi var små og litt spesiell pynt vi har kjøpt her og der. Jeg har ikke sansen for minimalistiske juletrær og synes de er klart finest når de er personlige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest puselabb

Lys, masse røde kuler, masse sølvkuler, noen røde gammeldagse prismeaktige ting, en engel (fast plass nederst på juletreet siden jeg var liten) og stjerne i toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma pynter fine trær. Elsker de!

Før gikk det i hjemmelaget pynt fra ungene(men heh, det er jo dritstygt, det vi laget :sjenert: ).. Så nå har vi blitt så "voksne" at det henger vi ikke på lenger.

Så dermed blir julepynten:

alt i en farge, f.eks i fjor var alt i rødt^^

Da er det røde kuler, noen som er matte og noen som er skinner:-D

Så er det jo lys på da;-) og glitter som, ikke remser, men slikt som strøs på(som henger på treet når en kaster det :fnise: )

Det høres kanskje litt kjipt ut, men det er veldig fint:-D

Fargene varierer. En året var det gull, et annet år sølv, rødt, blått.. :-) Ja, det er de fargene som har vært til nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha to trær..

Det ene er pyntet med nostalgiske juletrekuler (litt arvegods og litt nytt) kuler i fattigmannsølv og kremmerhus jeg lager selv av gamle notehefter og blonder.Alle kulene har hvite organzabånd.

I tillegg henger jeg på masse prismer i ulike former med hvite bånd på og kremmerhus i hvitt med røde toile-roser trykket på.Har sydd juletreduk i samme stoff (hvitt med toile-roser)

Tror det blir fint og gir den "gammeldagse" følelsen jeg ønsker.

Det abdre treet skal stå i kjellerstua og det skla ha mere tradisjonelle farver.Tenker også å feste rutede sløyfer på grenene ettersom det skal stå ved siden av peisen.Ønsker litt "fjell-hytte-preg" på dette treet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra

Jeg elsker kuler! Jeg liker spesielt de som er formet som figurer, så de er absolutt mine favoritter. Jeg har enormt mange kuler og pynter derfor med lite annet enn lys, kuler, noen figurer og sånt løs glitter man fordeler over treet. (og stjerne på toppen da)

Jeg tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har brukt på julekuler de siste årene.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha to trær..

Det ene er pyntet med nostalgiske juletrekuler (litt arvegods og litt nytt) kuler i fattigmannsølv og kremmerhus jeg lager selv av gamle notehefter og blonder.Alle kulene har hvite organzabånd.

I tillegg henger jeg på masse prismer i ulike former med hvite bånd på og kremmerhus i hvitt med røde toile-roser trykket på.Har sydd juletreduk i samme stoff (hvitt med toile-roser)

Tror det blir fint og gir den "gammeldagse" følelsen jeg ønsker.

Det abdre treet skal stå i kjellerstua og det skla ha mere tradisjonelle farver.Tenker også å feste rutede sløyfer på grenene ettersom det skal stå ved siden av peisen.Ønsker litt "fjell-hytte-preg" på dette treet.

Åh! Høres helt nydelig ut. Skulle ønske jeg fremdeles hadde litt igjen av julepynten fra min mormor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker kuler! Jeg liker spesielt de som er formet som figurer, så de er absolutt mine favoritter. Jeg har enormt mange kuler og pynter derfor med lite annet enn lys, kuler, noen figurer og sånt løs glitter man fordeler over treet. (og stjerne på toppen da)

Jeg tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har brukt på julekuler de siste årene.... :sjenert:

Du er ikke alene Vampyra! :ler: Gikk litt småberserk på Glasmagasinet før jul i fjor kan man si....nå har jeg og samboeren blit enig i at vi maks skal kjøpe fire enkeltkuler eller 1 sett hvert år. Vi får nå se på det.... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke hvordan treet blir seende ut, for akkurat treet er min manns oppgave, han elsker å pynte juletreet og nåde den som kommer med innspill... men det han har til rådighet har jeg jo kjøpt deler av så det blir nok mest sannsynlig: hvite lys( ikke de mini lysene) blå, hvite og sølvfargede kule. noe hjemmelaget julepynt av typen hardangerhjerter osv. og masse engler( min favoritt) englehår over lysene tenker jeg ogå at det blir.. han lager alltid det fineste juletreet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har masse små lys (hvite), røde kuler, håndlagede "istapper" i glass, og div andre håndlagede gammeldagse nisser, engler osv. :)

Hjemme hos mor og far går det mest i hjemmelagede ting fortsatt, veldig koselig og masse stygt jeg og søstern min har laget. Vi ler like mye hvert år når vi ser nissen som ser ut som den har slåss i fylla osv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvite lys, glitterremser i ringer rundt (som snøen på trærne ute :)), MASSE kuler i rødt og gull, en god del glassprismer, stjerne i toppen og forrige års innkjøp: store, røde stoffroser :)

Vi elsker å pynte juletreet, og det skal være STORT. Høyt og vidt, med masse tette greiner. Og det er så mye pynt at vi nesten har litt problemer med å finne en ledig gren :ler:

(tenk juletreet i Donald-filmer :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kun ha et lite ferdigpyntet juletre som skal stå på bordet i stua. Har veldig liten leilighet, gleder meg veldig til vi får stor leilighet og kan pynte masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg begynte så fint med et stilig tre, med nydelige gullkuler.... så hengte ungene opp alt det de hadde laget ---- og nå syns jeg faktisk treet er finere enn noensinne....det er veldig personlig .

...men julelenker...der går grensen....

....derfor har ungene hatt egne trær på rommet...fulle av lenker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt nazi når det gjelder juletreet mitt, det må se sånn og sånn ut :) Den 22 des. pynter jeg treet og kan gjerne bruke 3-4 timer på å få det perfekt.

Er så heldig og ha julekuler fra 1930 årene, oldemoren min kjøpte de i England, de er så nydelige og jeg er livredd for dem. Oldemor helklet også små engler som jeg elsker. Ellers bruker jeg små lys på slynge, gammeldags stjerne i toppen. Engler i gips som er antikkbehandlet, de er tunge og ypperlige å henge på de grenene som står litt opp. Himmelstiger lager jeg selv hvert år med blondesaks og skalpell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juletreet vaart var litt i samme stil som resten av pynten. Naturlig og mye roedt. Mest treting, halmting, litt gammelt og saa har det kommet mange roede kuler de siste aarene.

Treet er alltid opp i raustet, 3-4 meter eller noe. Og best av alt er toppen med spir i stedet for stjerne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...