Gå til innhold

hva sjer?


Gjest Gjest_forvirret_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_forvirret_*

hei

jeg skulle hatt mensen for 4-5 dager siden, den har ennå ikkje kommet. men bruker babycomp og den har ennå ikkje begynt å registrere mistanke om svangerskap ol.hmm?? er det noen andre som har opplevd dette?? der dere har vært gravide og babycompen ikkje har registrert dette??

har tenkt å kjøpe en cb men vil prøve å utsette dette så lenge som mulig...så derfor håper jeg noen vil svare meg på dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Kira_*

Det kommer vel an på hvor lenge det er siden du hadde eggløsning? Såvidt jeg husker begynner ikke babycompen å mistenke svangerskap før 16-18 dager etter EL, og du fortsatt har høy temperatur..... Kommer sikkert an på hvor lang syklus du har også. Denne er jo lagret i compen

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerer du samleier? Står at en må gjøre det for at svangerskapspåvisningen skal fungere... (Hvis ikke jeg har misforstått da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Da har ikke jeg noen flere tips. Må nesten bare vente og se hva som skjer da... Eller evt ta en test. Men noen ganger er jo mensen "bare" forsinket. Håper du er gravid, selvsagt :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke legge inn temperaturene dine i denne syklusen her da, så får vi se hva BC har tolket/ikke tolket utifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest forvirret

OKAY her er temp, og hva compen tolker..:

14 sep- eggl og: 36,07

15 - 35,82

16 -36,34

17- 36,11

18- ...glemt å måle

19-35,63

20-35,85

21-35,85

22-36,05

23-...glemt

24-35,55

25-35,70

26-35,55

27-..glemt

28-35,73

29-35,59

30-35,52

1okt-35,77

2...glemt

3 36,05

lyser rødt..alle dagene

men d gjør vel ikke så mye om jeg glemmer å måle en gang i blant..pleier nå ikkje gå sååå mange dager over før mensen dukker opp...hmmm...blir gal i hodet av å ikkje vite noe...har planer om å skaffe meg en test til helga..men håper noen klarer å forstå noe ut fra disse målingene...siden compen ikkje gjør d:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Hadde vært greit å se tempene før eggløsning også... ? For å se forskjellen før og etter eggløsning, og tolke utifra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Hadde vært greit å se tempene før eggløsning også... ? For å se forskjellen før og etter eggløsning, og tolke utifra det.

Enig.

MÅ ha tempene før EL også, for å kunne tolke noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 sep- eggl og: 36,07

15 - 35,82

16 -36,34

17- 36,11

18- ...glemt å måle

19-35,63

20-35,85

21-35,85

22-36,05

23-...glemt

24-35,55

25-35,70

26-35,55

27-..glemt

28-35,73

29-35,59

30-35,52

1okt-35,77

2...glemt

3 36,05

Kan jo prøve å si noe ut fra det som står her da...

Eggløsningstemp på 36,07.

Tempene etter EL er sjeldent under EL-niva uten at mensen kommer.

"1DPO" er under EL-nivå - dette taler MOT at du hadde eggløsning den dagen du tror.

Og uansett - temperaturene dine etter "eggløsning" ligger under temperaturen for den dagen du tror er eggløsning, så jeg kan da virkelig ikke fatte og begripe at BC har gitt deg "bekreftet eggløsning" den 14. september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest forvirret

okay..her er fra sist mens

29- 35,96 M

30-35,89M

31-35,60M

1 sep-36.24M

2- 35,94M

3-glemtM

4 sep- 35,87 grønt lys

5- 35,94grønt

6-36.00grønt

7-36,01orange

8-35,87rødt

9-...rødt

10-35,82rødt

11-36,11rødt

12-35,89rødt

13-35,96rødt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må ta en titt i bruksanvisningen, for når det lyser rødt, så betyr det at det er ytterst "utrygt" å ha sex om man ikke vil bli gravid- hvilket vil si at eggløsningen ikke har skjedd.

Når eggløsningen er over, så vil ikke BC gi deg røde lys, men grønne...

Ut i fra de temperaturene du har gjengitt her, så har du ikke hatt eggløsning....

Hvor lenge har du brukt BC?

Hvor lange sykluser bruke du å ha?

Dersom temperaturstigningen din fortsetter nå i fagene fremover, så KAN du hatt eggløsning ca 2. oktober, men en må se ann temperaturene i minst 2-3 dager til før en kan si dette mer sikkert.

Endret av Chiquita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Chiquita. Ut fra temperaturene ser det ut som du kan ha hatt eggløsning rundt månedsskiftet, såfremt temperaturstigningen fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest forvirret

har brukt comp i vel snart 2 år, har blitt gravid en gang med den, men jeg husker nå ikkje hvordan compen var da...

jeg har en syklus på 31 dager, i følge compen, og den har vært stabil hver mnd siden jeg startet opp med den etter min første graviditet, da eggløsningen har variert med 2 dager, ca 14-16 hver mnd...

og i følge compen har jeg også eggløsning hver mnd..

men sist mnd mistenkte compen graviditet, men da kom mensen, men nå er d sånn som d er, så jeg er som sagt litt forvirret..

mensen kommer sikkert, men jeg håper den ikkje gjør det:)

Forvirret, forvirret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at du var gravid når babycompen mistenkte det, men at du hadde en tidlig SA? Dette kan ha rotet til syklusen din, slik at du kanskje har fått en forsinket eggløsning denne syklusen. Vanskelig å si noe sikkert.

Det er vel bare å ta tiden til hjelp da... Og følge med nøye på tempene for å se om du har hatt eggløsning nå i månedsskiftet, om mensen ikke kommer.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest forvirret

HEI nå er det enda lenger siden jeg skulle hatt mensen, den har fortsatt ikke kommet ...begynner å bli litt små nervøs for at noe er galt med meg...:/

har tatt en test for vel en uke siden, men den var negativ..var ikke morgen urin da..

compen har også begynt å vise orange nå og tempen har steget, og den har holdt seg oppe siden i mnd skifte...

enda mer forvirret...har jeg blitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en vanlig graviditetstest, da, vel. Dersom den er negativ, er det muligens på tide å bestille legetime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

compen har også begynt å vise orange nå og tempen har steget, og den har holdt seg oppe siden i mnd skifte...

Dersom tempen har holdt seg oppe siden månedsskiftet, så er jo sjansene store for at du hadde eggløsning da, og jeg vil da tippe at du får mens/positiv test innen en uke...

Mulig å få se de siste tempene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest forvirret

heisann her er de siste tempene, fra mnd skiftet

3 okt 36,05 rødt

4 okt 36,09 rødt

5 okt 36,18 orange lys

6 okt 36,11 orange

7 okt 36,05 orange

8 okt 35,87 orange

9 okt ? orange

10 okt 36,17 orange

11 okt 36,20 grøn t lys

12 okt 35,92 begynte å lyse mistanke om svangerskap

13 okt 36,09 alle lysa blinker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...