Gjest Janicke Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Hva mener dere om denne saken? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=172952 Selv mener jeg dette er utrolig frekt av forlaget. Dette er bare et salgstriks. Dette er grov misbruk av Märtha og hennes tro på engler! Boken handler ikke om Märtha i det hele tatt! Boken ble gitt ut av forfatteren for 5 år siden i hennes hjemland! Forfatteren selv mener det er usmakelig!
mysan Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg er enig med forfatteren og Märtha. Og jeg fatter ikke at de trodde de skulle komme unna med den der.
Gjest Silmarill Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg er enig med forfatteren, Märtha (og Mysan ) Dette er rett og slett frekt og særdeles lite gjennomtenkt!
Gjest Gjest_Renate_* Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Enig med forfatteren, Märtha, Mysan og Silmarill Dette forlaget må jo være helt blåst. Enten så ville de ha blest om dette som dem nå får eller så er dem totalt blotta for moral.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg er enig med alle her, dette er ren idioti! Men jeg lurer på hvor det står at forfatteren mener dette er usmakelig? Alt jeg har lest, er at forfatteren ikke aner hvem prinsessen er...
Gjest Silmarill Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg er enig med alle her, dette er ren idioti! Men jeg lurer på hvor det står at forfatteren mener dette er usmakelig? Alt jeg har lest, er at forfatteren ikke aner hvem prinsessen er... Hei, det står om det her http://www.aftenposten.no/nyheter/kongelig...icle2021884.ece At forfatteren også har tenkt å saksøke forlaget!
Gjest Blondie65 Skrevet 2. oktober 2007 #7 Skrevet 2. oktober 2007 I tillegg til å være enig med alle foran her synes jeg det er tøft gjort av Märtha å tørre å ta til motmæle. Hun baner nok veien for en tøffere tone overfor ren utnytting som dette er. Jeg er ikke mye enig i engleteoriene hennes, men jeg mener hun har krav på å drive sin business og sitt varemerke i fred uten at andre skal tjene på det også. Heia Märtha!
Paradokset Skrevet 2. oktober 2007 #8 Skrevet 2. oktober 2007 Skjønner ikke at dette er verdt å bruke tid i en rettssal på...
mysan Skrevet 2. oktober 2007 #9 Skrevet 2. oktober 2007 Skjønner ikke at dette er verdt å bruke tid i en rettssal på... Vel, tar de den ikke videre så gir de vel egentlig fritt frem for andre til å benytte seg av samme salgstriks
Paradokset Skrevet 2. oktober 2007 #10 Skrevet 2. oktober 2007 Vel, tar de den ikke videre så gir de vel egentlig fritt frem for andre til å benytte seg av samme salgstriks Ja, helt klart. Blir bare lettere oppgitt over Staffs rabuleringer og usammenhengende argumentasjon.
Gjest Blondie65 Skrevet 2. oktober 2007 #11 Skrevet 2. oktober 2007 (endret) ... nevermind. Endret 2. oktober 2007 av Blondie65
Gjest Gjest_june_* Skrevet 2. oktober 2007 #12 Skrevet 2. oktober 2007 Den dagen "Prinsessen" fjerner denne tittelen foran navnet sitt og faktisk fungerer som den "vanlige" personen hun påstår å ville være, skal jeg heller gidde å engasjere meg i den type spørsmål. Inntil da, må jeg bare nøye meg med å påpeke at det til tross for lang ventetid i landets rettapparat, er det gått forbløffende raskt for Prinses.... eh jeg mener Næringsdrivende-Märtha å komme inn til retten for å fremme sin sak........... Neste!!
ATV Skrevet 2. oktober 2007 #13 Skrevet 2. oktober 2007 Den dagen "Prinsessen" fjerner denne tittelen foran navnet sitt og faktisk fungerer som den "vanlige" personen hun påstår å ville være, skal jeg heller gidde å engasjere meg i den type spørsmål. Inntil da, må jeg bare nøye meg med å påpeke at det til tross for lang ventetid i landets rettapparat, er det gått forbløffende raskt for Prinses.... eh jeg mener Næringsdrivende-Märtha å komme inn til retten for å fremme sin sak........... Neste!! enig så det holder
Gjest Blondie65 Skrevet 2. oktober 2007 #14 Skrevet 2. oktober 2007 Har tenkt mykje av det samme. Kva er egentleg "tittelen" hennar no? Er ho prinsesse eller ikkje, evt. kor lenge til??? Prinsesse er det hun er nå - det ble hun etter at Mette Marit og Håkon giftet seg og ble kronprinsesse. Prinsesse Märtha er hennes merke/firma navn. Personlig tror jeg ikke det hadde gjort noen forskjell om hun hadde kalt seg Märtha Behn eller noe annet - alle ville tatt henne for kongelig likevel (ref. Astrid og Ragnhild).
Gjest Silmarill Skrevet 2. oktober 2007 #15 Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Har tenkt mykje av det samme. Kva er egentleg "tittelen" hennar no? Er ho prinsesse eller ikkje, evt. kor lenge til??? Når det gjelder selve saken spiller det ingen rolle om hun nå kalles prinsesse eller ikke.Dette handler også veldig mye om prinsipp Hvorfor? Fordi Märtha alltid vil være et kjent ansikt og alle vet at hun er datteren til Kongen og Dronningen av Norge uansett om hun bærer tittelen prinsesse eller ikke! Det å selge en "englebok" med hennes utseende og hennes navn som omslag og tittel på denne boka, er utnyttelse av hennes interesser og utnyttelse av hennes kjendisstatus! Frekt som faen spør du meg...eller trist som faen om du spør Ari Behn! *nå var jeg gøyal* Dette blir gjort kun for å få solgt en bok som ellers ikke ville ha solgt stort, bortsett fra til det fåtallet som intereserer seg for denslags! Mulig forlaget visste at reaksjonen ville komme, og med det oppnå enda mere blest rundt denne boken dersom Kongehuset med Märtha i spissen ville gå så langt som hun nå har gjort nå! :dronning: Heia Märtha! :dronning: Endret 2. oktober 2007 av Silmarill
Mann 42 Skrevet 2. oktober 2007 #16 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg er enig med alle her, dette er ren idioti! Men jeg lurer på hvor det står at forfatteren mener dette er usmakelig? Alt jeg har lest, er at forfatteren ikke aner hvem prinsessen er... Det later til at forfatteren, Emma Heathcote-James, også er veldig interessert i engler og det overnaturlige, og hun har utgitt flere bøker på engelsk om temaet. En av dem heter "Seeing Angels" og i forordet står det at Emma er en 24 år gammel teologistudent som tar doktorgraden på samtidige hendelser om engler. Seriøs vitenskapsdame med barnetro i bunn, altså. Hun har intervjuet hundrevis av personer i England som mener at de har vært i kontakt med engler, f.eks hvor de har blitt reddet på mirakuløs måte. Så har hun skrevet enda flere bøker: "Psychic Pets" og "After Death Communication" og "They Walk Among Us". En psykisk-engle-etter-døden-kommunikasjon-med-de-døde-bok om året siden 2001. Tenker hun er passe pissed off på forlaget som har satt en annen engledame på coveret av hennes bok.
Gjest Blondie65 Skrevet 2. oktober 2007 #17 Skrevet 2. oktober 2007 Det later til at forfatteren, Emma Heathcote-James, også er veldig interessert i engler og det overnaturlige, og hun har utgitt flere bøker på engelsk om temaet. En av dem heter "Seeing Angels" og i forordet står det at Emma er en 24 år gammel teologistudent som tar doktorgraden på samtidige hendelser om engler. Seriøs vitenskapsdame med barnetro i bunn, altså. Hun har intervjuet hundrevis av personer i England som mener at de har vært i kontakt med engler, f.eks hvor de har blitt reddet på mirakuløs måte. Så har hun skrevet enda flere bøker: "Psychic Pets" og "After Death Communication" og "They Walk Among Us". En psykisk-engle-etter-døden-kommunikasjon-med-de-døde-bok om året siden 2001. Tenker hun er passe pissed off på forlaget som har satt en annen engledame på coveret av hennes bok. Ja det hadde jeg vært. Det er en fornedring av både Märtha og Hethcote-James. Jeg er også av den oppfatning at forlaget gjorde dette med hensikt fordi de trodde at Prinsesse Märtha ikke ville saksøke pga sin tittel og at hun er en del av kongehuset. Flott at hun gjør det likevel.
Mann 42 Skrevet 2. oktober 2007 #18 Skrevet 2. oktober 2007 Ja det hadde jeg vært. Det er en fornedring av både Märtha og Hethcote-James. Jeg er også av den oppfatning at forlaget gjorde dette med hensikt fordi de trodde at Prinsesse Märtha ikke ville saksøke pga sin tittel og at hun er en del av kongehuset. Flott at hun gjør det likevel. Det kan faktisk bli tale om det dobbelt søksmål. Emma sier at hennes bok er et akademisk arbeid, som ikke tar stilling til om engler faktisk finnes, men hun har altså intervjuet mange hundre mennesker som sier at de har vært i kontakt med dem. Men englestriden og engleskolen til Märha, er liksom litt mer religiøs, og hun syns det gir helt feil vinkling på boken. Så hun vurderer også søksmål mot det norske forlaget.
Gjest Gjest_Renate_* Skrevet 2. oktober 2007 #19 Skrevet 2. oktober 2007 Når det gjelder selve saken spiller det ingen rolle om hun nå kalles prinsesse eller ikke.Dette handler også veldig mye om prinsipp Hvorfor? Fordi Märtha alltid vil være et kjent ansikt og alle vet at hun er datteren til Kongen og Dronningen av Norge uansett om hun bærer tittelen prinsesse eller ikke! Det å selge en "englebok" med hennes utseende og hennes navn som omslag og tittel på denne boka, er utnyttelse av hennes interesser og utnyttelse av hennes kjendisstatus! Frekt som faen spør du meg...eller trist som faen om du spør Ari Behn! *nå var jeg gøyal* Dette blir gjort kun for å få solgt en bok som ellers ikke ville ha solgt stort, bortsett fra til det fåtallet som intereserer seg for denslags! Mulig forlaget visste at reaksjonen ville komme, og med det oppnå enda mere blest rundt denne boken dersom Kongehuset med Märtha i spissen ville gå så langt som hun nå har gjort nå! :dronning: Heia Märtha! :dronning: Signerer det du skriver Dagens morsomste må være denne du kom med Frekt som faen spør du meg...eller trist som faen om du spør Ari Behn! *nå var jeg gøyal*
Gjest Tex Skrevet 2. oktober 2007 #20 Skrevet 2. oktober 2007 Den dagen "Prinsessen" fjerner denne tittelen foran navnet sitt og faktisk fungerer som den "vanlige" personen hun påstår å ville være, skal jeg heller gidde å engasjere meg i den type spørsmål. Inntil da, må jeg bare nøye meg med å påpeke at det til tross for lang ventetid i landets rettapparat, er det gått forbløffende raskt for Prinses.... eh jeg mener Næringsdrivende-Märtha å komme inn til retten for å fremme sin sak........... Neste!! kunne ikke vært mer enig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå