Gjest Gjest Skrevet 28. august 2012 #41 Skrevet 28. august 2012 jeg er faktisk ca 154-155, og veier ca 43 kg. Jeg er slank ja, men ikke akkurat anorektisk tynn. Om jeg skulle f. eks veid 54 kg her som noen foreslo, hadde jeg nok vært ganske så kraftig. Så og si at dette bare blir dumt, er helt feil av deg. Og når det kommer til beinbygning, er det ikke akkurat de store forskjellene, så og "skylde" på tung beinbygning er mest bare en unnskyldning. Og hva er liksom preferansen din til anoretisk tynn? Jeg er 13 å, veier 43 kg og er ca 165 cm høy. Jeg hørte en gang at jeg måtte passe på vekten min, det har jeg aldri glemt siden, og vekta går nedover jevnt og trutt! For ikke å glemme at jeg har et totalt forvregnt selvbilde! Ser meg selv som stor og feit når jeg umulig kan vær det! Venninnen min derimot er så langt fra anoretisk det er mulig å komme ii tankegang, til tross for at hun veier 40 kg er 167 cm høy og gennerelt sett er utrolig tynn! Ingen som ser henne vil påstå at hun er anoretisk alikavel, for hun ser sunn ut. Hun er tynn og kler det!!! Ang tankegangen hennes spiser hun akkurat hva hun vil når hun ønsker det Vær forsiktig med å si hva folk skal veie, please! Jeg vet at utifra bmi er jeg og venninnen min langt fra en "sunn" kroppsvekt. Og jeg vil nødig at folk skal ende opp som meg; Men en tynnslitt tillit til sitt eget utseende!!!
Gjest allergisk pike Skrevet 18. september 2012 #42 Skrevet 18. september 2012 Er helt inviduelt hva som er sunt og veie vær for en, noen har en spinkel benbygning og noen har en tyngre benbygning! Så at hun veier 63 kilo og er 163 høy kan være perfekt for akkuratt henne! Mens 53 kilo på en 163 høyde kunne vært perfekt for noen andre! Jeg for eksempel så dirrekte fet ut når jeg veide rundt 63-66 kilo ( er 166 høy ) fordi jeg har en spinkel benbygning Så for meg så var det nok ikke helt sunt å veie det. Selv om jeg hadde en normal bmi. Ser helt normal ut nå,som jeg veier rundt 50-52 Så vekt er vell igrunn like inviduelt som alt annet
Djungelvrål Skrevet 18. september 2012 #43 Skrevet 18. september 2012 Det der blir bare dumt. Hva om man er 155, skal man veie 45 kilo da? Og om man er 150, skal man veie 40? Da alle er individuelle og har ulike muskelmasse og benbygning så fungerer ikke slike "retningslinjer". Ei jente på 1,55 vil vel ikke være for tynn om hn veier 45 kg?
Djungelvrål Skrevet 18. september 2012 #44 Skrevet 18. september 2012 Ja, her syns jeg det var mange merkelige svar ja..... Dere som sier at man skal veie ca 10 kg mindre enn sin egen høyde kan ivertfall ikke ha tatt høyde for hverken meg eller venninnen min! Vi er begge mellom 165 og 167, jeg veier 43 og hun 40, hvilket betyr at vi begge er over 20 kg under høyden vår! jeg er faktisk 14 btw Dere er undervektige begge to....
Gjest meh Skrevet 18. september 2012 #45 Skrevet 18. september 2012 (endret) Unnskyldning? Det er da fakta at noen har tyngre beinbygning enn andre. Jeg trener veldig aktivt, har et sunt kosthold, og en kropp de fleste misunner meg, allikevel veier jeg godt over 60 kg i en høyde på 1.63. Jeg har pupper, hofter og kvinnelige former, pluss en beinbygning som setter litt ekstra på baderomsvekta. Og jeg er ikke feit, såpass kan jeg si deg. Benbygningen veier bare noen par kilo, samtidig så er differansene på benbygning fra person til person vanligvis på bare noen hundre gram avhengig av høyde. Det er altså ikke en særlig god "unnskyldning" med mindre det er 100 gram som gjør utslaget. Endret 18. september 2012 av meh
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå