Gå til innhold

Julekalender til kjæresten


Aurela

Anbefalte innlegg

Hei!!

Fikk nettopp lyst til å lage en julekalender til kjæresten min, men det er ikke bestemt, bare lufter tankene..

Noen som har forslag til hva jeg kan putte i en julekalender til ham?? Er ikke noe til å skrive dikt eller lignende, tenkte å sette en øvre grense på 200, skal ikke være noe dyrt..

Ting jeg tenker på kan f.eks. være:

-Love Harts

-Hjerte sjokolade

-Hjemmebrent cd

Noen som kommer på noe annet?? Vet ikke om jeg kommer til å gjøre det, med det hadde jo vært koselig :hjerte:

Edit: Trenger ikke gi noe "stort/ordentlig" hver dag, en liten sjokoladebit kan man bruke flere ganger, og koster nesten ingenting, men er alikevel koselig ;)

Endret av jente89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, svarer gjerne meg selv jeg =P Kom til å tenke på noe så enkelt som et krus med tegning på, krus fåes på IKEA fra 2kr/stk og oppover, og tegne-på-krus-penner har vi hjemme.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-flaxlodd

-et blad han liker

-hjemmelaget gavekort(massasje,romantisk middag,kino osv)

-dvd

-boxer

-lottokupong

Hihi, mange morsome forslag.. Ser ut til at det blir julekalender til min kjære ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde julekalender til min kjæreste her et år. Og da hadde jeg i alt fra sjokolader, til små "utfordringer", til små gavekort.. Og mye av det kostet ikke mer enn papiret det stod på... :sjenert:

Det jeg mener med utfordringer er noe så enkelt som å

- gi et smil til X antall personer, og se hvor mange man får igjen

- si noe hyggelig til X antall personer

(dette er jo ting man ofte gjør helt automatisk, men som man ikke alltid tenker over at man gjør.. ved å gjøre seg selv bevisst på det, så merker man hvor mye det gjør med en som person... veldig vanskelig å forklare egentlig...)

Eksempler på gavekort:

- legge ved en/flere massasjeoljer, og tilby massasje (hvem vet hva det kan føre til ;) )

- romantisk middag, gjerne med en spennende dessert

- kinobilletter

Det var iallefall et par forslag fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper alltid noen flasker juleøl til kjæresten. Og det er vel ingen tvil om at det er mer populært enn "søte" gaver jeg har gitt han tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Genial tråd! jeg tenkte å lage kalender til sambo i år, siden han overasket meg med det ifjor. :) gleder meg til å begynne å planlegge. Fått noen tips her allerede gitt!

kommer tilbake med tips når jeg kommer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg tenker på kan f.eks. være:

-Love Harts

-Hjerte sjokolade

-Hjemmebrent cd

Tanken var god, og alle er jo forskjellige, men jeg synes det hørtes litt for sukkersøtt ut for min del. Øl og flaxlodd og slikt er bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo sån at vi mannfolk er litt forskjellige, men jeg er ganske sikker på at det er fåtallet av oss som bryr oss veldig om hjerter og sånt. Vi er klare over at det er tanken som teller da, så typen din hadde sikkert blitt glad for det der bare fordi han fikk dem av deg, men sån egentlig burde du prøve å tenke litt mindre pusete, tror jeg. Ikke kjøp ting som DU hadde likt... Du er jente/dame å syns femenine ting er kult. Det er stor sansynlighet for at gubben din liker ting som appelerer litt mer for hannkjønnet ;)

Du burde vite hva slags interesser han har, så prøv å finn noe innenfor det/de områdene der.

Jeg veit feks allere hva jeg skal kjøpe til shæshten min. Det er ikke vansklig å legge merke til hva som intreserer folk... Derfor skal hu få en enorm bøttpløgg og en jaktrifle :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32

Jeg laget kalender til min kjære i fjor, og han kunne ikke brydd seg mindre om den...

I min lå det masse lapper om alt fra middag, oralsex, massage, analsex osv. (fordi han liker det)

Så synd for han som ga fan å ikke orket åpne engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å planlegge julekalender er kjempegøy! Legger nok litt mer penger i det enn jeg burde men her er noen av mine gaver:

- Massasjelys (stearinen blir til deilig massasjeolje!!! Finnes på kondomeriet)

- Tjenester (Han får velge en film vi skal se, en bj, kiling/massasje)

- Interne gaver f.eks hesteballpuslespill, haha sier vel ikke dere noenting!

- Stratos, lovehearts, godterislanger (slangene er internt...)

- Koselige lapper

- Lightsticks (han ønsker seg det..)

- Sexterninger

- Digge bilder.... + undertøy (forskjellige dager)

- 50lapp til kebab

- Kinobilletter til en film han vil se

- Musematte med bilde av oss to

- Brent CD

- Kalender til 2008 med bilder av oss (fotoknudsen)

- Rocky eller Die Hard filmene

Han er i militæret da, så planlegger kalenderen til når vi er sammen i helgene osv.. :) KOSELIG! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den kalenderen som vil gjøre størst lykke blandt ethvert mannfolk er:

1 kasse med 24 Hansaøl nummerert fra 1-24!

Vet bestemt at min mann hadde foretrukket det kraftig fremfor små, søte, nusselige gaver....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^ Det gjelder iallfall IKKE for gutten min.. Har kanskje med at vi er utrolig nyforelsket (vært sammen 5 mnd da, så er ikke heelt ferskt), og at han ikke er så særlig glad i øl akkurat, han gleder seg utrolig til å åpne de søte og personlige gavene mine iallfall.. Verdens beste kjæreste <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit feks allere hva jeg skal kjøpe til shæshten min. Det er ikke vansklig å legge merke til hva som intreserer folk... Derfor skal hu få en enorm bøttpløgg og en jaktrifle :love:

Åh, så heldig hun er! Eller... Vent litt! :blaaveis:

Endret av Pax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet sjokolade og hjerter ikke er så kult hele tiden, derfor "søker" jeg råd her... Tanken med sjokoladehjerter og slikt er ikke kjærlighet-kjærlighet-kjærlighet. Det er jo vanlig med godteri i kalendergaver, og det blir ganske enkelt, planen er ikke å bruke mye, bare vise at jeg liksom bryr meg litt.. (Dessuten er det ingen av oss som er så glag i loveharts :tunge1: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min mann vil nok ikke ha 24 flasker hansaøl, nummerert eller ei. Ikke alle menn er like. (for all del, han liker øl, og det er Hansa som er merket, men nei, ikke 24 øl i desember)

Jeg og min kjære lager kalender til hverandre. Vi pakker inn små pakker som vi henger på kalenderen mamma borderte til meg da jeg var lita. Det kan ikke være store, tunge ting, det tåler den ikke.

Stort sett er det smågodt vi henger opp vi da, for det er tanken, og nedtellingen til jul, som teller. Jeg legger gjerne inni en liten lapp med "gavekort" på enkelte, massasje, valgfri middag etc, men strengt tatt er det meningsløst, for om han har noen steke middagsønsker, så får han dem jo uansett, vi avgjør jo menyen for uka sammen, og massasje-gavekortene har han vel aldri "innløst" (men for all dl, massasje gir og får vi jo av og til likevel)

Slik vi ser det er det tanken som teller, og det er jo koselig å telle ned til jul.

Dvd... da begynner man å komme over på "julegavenivå" ikke kalendergavenivå, for mitt vedkommende.

Så for oss er det mye sjokolade og andre snoperier.

(o0g forresten, lovehearts er en fast standard hos oss, han får vel en slik i alle fall til enten bursdag eller "årsdagen vår" hvert år, og ikke utenkelig får jeg en ved en passende annledning også. Lovehearts er gode de.. også er det en intern greie)

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget kalender til min kjære i fjor, og han kunne ikke brydd seg mindre om den...

I min lå det masse lapper om alt fra middag, oralsex, massage, analsex osv. (fordi han liker det)

Så synd for han som ga fan å ikke orket åpne engang.

Dårlig gjort - jeg hadde blitt kjempesur!

Andre forlsag:

Tyggispakker

Halspastiller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Kaffepiken

Jeg laget kalender til kjæresten i fjor, og gjentar det i år. Men det blir fort dyrere enn først planlagt! :sjenert:

Han liker de "små-klissete" gavene, og jeg tror ikke han ville byttet det ut med øl! :)

Han er i militæret i år, så tror ikke han venter seg noe, men jeg skal overraske han å sende en nedover :)

Har noen forslag her da:

- Boksershortser (kjøp en trepack på h&m, så blir det ca 50,- per. stykk:)

- lovehearts og div. godterier

- en julebrus

- lipsyl

- ullsokker

- Et blad

- Kinobillett/gavekort

- lottokuppong

- Flakslodd

- Magnetramme med bilde av oss på, til å henge på kjøleskapet

- Gitarplekter

- En brent CD som vi skal høre når vi skal på biltur

- Og på julaften tenkte jeg han skulle få en bildekalender av oss to. (elkjøp photoshop)

På elkjøp får man også bestilt diverse andre "bildegaver", og det er jo koselig :) Jeg har alt laget en stor scrapbook til han tidligere, viss ikke vile jeg nok gått for en slik fotobok. Kjempefine! Jeg har også kjøpt en nøkkelring og gravert noe fint og personlig på, og en lighter med gravering på. Personlige gaver:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest altelleringenting

Hei,

her er det du som kjenner kjærsten din best! Ideen bak det hele må jo være at han skal syns det er stas... Og det blir fort moro når det er personlig. Selvfølgelig vil man legge inn noen hjerte-greier og stasj (det gjør jeg også).

Vi har delt julekalender (pakker opp annenhver dag for at det ikke skal bli så voldsomt og dyrt)

Jeg forsøker iallefall å gi ting som han kan ha glede av eller le av, eller så får han "teite" ting med en forklaring

eksempel:

-massasjerulle inkl full kroppsmassasje (Reaksjon: han blir kjeme glad. Han elsker å bli massert)

-refleks som ser ut som en dødningehode (vi går mye på kvelden, og han er dødninghodefan). Han kommer til å le, så kalle meg "kjempe søt)

-små-refill flasker til reise (så han slipper å sjekke inn baggasjen han reiser mye med jobb). Jeg lover selvfølgelig å gjøre overføringsjobben mellom flasker.. (Reaksjon: Han kommer til å le og kalle meg rar)

-favorittsjokoladen (han danser på gulvet og sier "kult")

-stay-ups med en liten lapp som sier at jeg gleder meg til i kveld (Reaksjon: Han løfter øyebrynene gjentatte ganger og sier "jasså du..." med ett skjevt smil)

-sex-gavesjekk-hefte med utrolig festlige tegnede bilder (kjøpt i london for lenge siden). (Reaksjon: han blar i det ler og kaller meg gal... så gjentar han reaskjonen ved forrige gave)

-CD med alle sangene - vi har ett forhold til sammen.

- minikalender med frekke bilder av meg (selvlagd er vel-lagd!!)

-kinderegg

-favorittbladet hans (med løfte om høytlesning fra meg)

-flakslodd (som mange har gjentatt)

-ansiktsmaske (med "gavekort på fullt hjemme-spa, fotbad, fotmassasje, ansiktsmassasje, ansiktsmaske, handmassassje osv)

Tro det eller ei, men mange gutter liker litt pamering de og! Mulig ansiktsmaske er litt drøyt for noen, men finnes andre ting da... Her setter bare fantasien grenser...

-Favoritt tegneserien hans fra han var liten (narvesen og bokhandlere har store utvalg)

-undertøy (trenger ikke være dyrt) jeg vet han vil like på meg... med avkryssingslap på tid og sted

-lag egene godisposer med alle hans små svakheter (får veldig søte poser på panduro)

Masse, masse, masse man kan gjøre.... men vurder hva han vil syns er moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...