Gå til innhold

Dagbok

MrsP

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for gratulasjoner! Det er jo så koselig å komme inn hit :)

Det går veldig bra med oss. Alt går så greit synes jeg. Lillegull er en liten engel, vi begynner å føle at vi kjenner henne, ingen problemer med amming. Skal det være så enkelt og greit da?

Vi strevde den første natta hjemme, da sov ingen av oss. Men de to siste nettene har det gått kjempebra. Hun sover 3-4, får mat, litt kos, så sover hun i 3-4 timer igjen.

Skjønner jo at ting kan forandre seg da, men vi får bare ta en dag om gangen.

Nå ligger hun ved siden av meg og sover. Hun er så nydelig at jeg skjønner ikke at det går an.Både jeg og S er fullstendig oppslukt av henne.

S er nesten enda "verre" enn meg. Han er så forelsket i henne, og så stolt som jeg aldri har sett han før.

Vi har hatt litt besøk disse dagene etter vi kom hjem, men har begrenset det til kun de nærmeste. På sykehuset var det litt småkaos, alle ville se henne.

I kveld kommer bestis og samboeren på besøk. Gleder oss veldig.

Vi har vært ute og trillet i det fine høstværet, og i går var vi på shopping i flere timer. Hun sov og sov og sov.

Så vi storkoser oss om dagene. Det er så godt at S skal være hjemme hele neste uke også. Merker at det tar litt tid å finne ut av hvordan vi skal gjøre ting, finne greie rutiner osv.

Jeg trodde ikke det skulle bli så fint. Hadde forberedt meg på at det kunne bli mye verre.

Vi skal virkelig nyte denne tiden!

Fødselen gikk over all forventning. Helt jævlig vondt selvfølgelig, men det gikk fort.

Våknet med rier klokka 8 forrige lørdag. Klokka 11 var vi på sykehuset og jeg hadde 6 cm åpning. 5,5 timer etterpå var hun ute.

Skal skrive hele fødselshistorien senere.

Formen min har vært veldig bra etter fødselen. Var sliten og trøtt på sykehuset pga lite søvn, men nå føler jeg meg nesten som før.

Har gått ned til 58 kg, 3 kg mere enn før gravidtieten. (sikker på at puppene mine veier 3 kg nå :ler: )

Er så facsinert over hvordan kroppen går tilbake til sin gamle form. Trodde aldri det skulle gå så fort.

Har en liten mage som gjør at det ser ut som om jeg er 3 mnd på vei, men at den har trekt seg sammen så fort er helt utrolig egentlig.

Nå føler jeg at dette ble et veldig rosenrødt innlegg, men det er sånn jeg føler at ting er akkurat nå.

kiwii - mamma til verdens fineste prinsesse :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Maneo & loffen.

I kveld har vi hatt besøk av bestis og samboeren. Veldig koselig som alltid.

Lillegull ligger ved siden av meg i sofen og sover. Vi prøvde å legge henne i senga nede på rommet vårt, men det gikk ikke. Hun sovner der nede når vi legger oss samtidig, for da hører hun stemmene våre.

De to siste kveldene har vi badet og gitt henne mat rett før legging, og da har det gått bra. I dag skal vi droppe badingen, men vi håper det går greit allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme:

:)

Har vært ute en tur i dag også vi.

Trodde aldri jeg skulle tørre å dra ut så tidlig, men det går veldig bra. Passer på å dra rett etter mat og stell, da sover hun som en stein.

Gikk greit i natt også, selv om jeg og S la oss alt for sent. Klokken var vel 03 da vi kom oss i seng. Frem til da hadde lillegull sovet på stua. Da vi prøvde å legge henne i senga ble det bare grining. Så i natt sov hun mellom oss i senga. Hun var våken i 5-6 tiden og fikk mat, så var S oppe med henne en times tid før hun sovnet i sin egen seng. Våknet igjen i 9 tiden i morges og spiste, så sov hun ved siden av oss til klokken var kvart på 11. (dette har S fortalt meg, jeg husker faktisk ikke at jeg ga henne mat i natt)

Lurer på om det er litt tidlig å begynne med faste rutiner? Hadde vært kjekt å få henne til å sovne i egen seng litt tidligere på kvelden. Nå har hun jo sovet oppe helt til vi legger oss. Og hun liker ikke senga si. Eller, vet ikke om det er senga eller om det er andre ting. Mulig det er uvant for henne når det blir kjølig,mørkt og stille. Hvis S og jeg ligger i senga og prater før vi sovner, så roer hun seg.

Vi finner vel ut av hvordan vi skal gjøre ting. Hun er jo bare 8 dager gammel ennå.

Nå er jeg og lillegull alene hjemme mens S er ute en liten tur.

Han kommer hjem snart og da kommer søss også. Vi skal kjøpe oss mat i dag, orker ikke lage middag.

Skal prøve å sove 15 min på sofaen før S kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med jenta, kiwii! :klemmer:

Første dagboka jeg sjekket etter ferieturen dette ;)

Tusen takk! :)

Så herlig å lese inne her, vennen :klem:

Så koselig at du synes det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blir helt rørt av å lese her inne jeg. :rødme:

:)

I går kveld skulle vi prøve å ha litt kjærestetid med film og greier, men etter en times tid var begge så trøtte at vi gikk og la oss istede.

Vi badet lillegull tidligere på kvelden, og vi la henne i senga da vi la oss kl 24.00.

Vi sovnet raskt alle tre og vi sov helt til klokka halv 5 da hun ville ha mat igjen.

Etterpå sov hun videre til klokka 8. Da sto vi opp alle sammen. S stelte lillegull mens jeg dro ut og kjøpte frokost.

I dag har vi vært på besøk hos farmor. Hun synes det var stas å treffe oldebarnet sitt for første gang.

Nå er S på trening og lillegull sover ved siden av meg. Tror jeg skal legge med ned på sofaen å sove litt jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...