Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene

jente 79

Anbefalte innlegg

Skal ikke noe spesielt i helgen, bare slappe av, kose oss og nyte å ha fri :)

I morgen skal vi en tur til byen, rusle litt og se etter ny dress til mannen.

I dag har vi bestilt vogn! :-D Gleder oss til den kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åssen er det med svimmelhet hos dere? Har vært svimmel siden torsdag. Skikkelig ekkelt. Prøvde å få tak i legen min i går med det er jo umulig. De tar jo aldri tlf. Vurderte nesten å ringe føden i går for å spørre om de kunne bare sjekke blodtrykket mitt. Jeg tørr jo ikke kjøre bilen nå en gang :(

Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Prøvd å drikke kaffe og cola, vann, og spist mat med salt og salt lakris! Men neida....ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Amalie. Hørtes ikke ålreit ut.

Jeg har ikke hatt noe sånt, så ingen gode tips dessverre.

Hatt en kjempefin helg.

Nydelig vær og fått litt farge på kroppen :-D

Lillegutt har vært i full fart til tider. Så både den kommende mormor, morfar og tante fikk kjenne. Det var stas :-D

Ha en fin kveld dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie 85:

Jeg ble slik helt plutselig tidligere i svangerskapet, på det verste var jeg så svimmel at hele verden spant rundt og jeg ble kvalm av å være svimmel :spy: Har dessverre ikke noen råd... Annet enn å ta det med ro, og kanskje prøve seaband ? Så håper jeg virkelig du får tak i legen din, så du kan få en sjekk og noen gode råd! :troest:

================================================

Noen som har opplevd å få veldig vondt i siden når de går? Jeg fikk det forrige uke, og nå for litt siden. Plutselig fikk jeg kjempevondt i siden, føltes ut som sting men det var over et større område. Skikkelig ekkelt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

I forrige svangerskap så hadde jeg skikkelig svimmelhet anfall. Kastet opp og det var forferdelig. Havnet på sykehuset og greier... Men det viste seg at det var krystallsyken. En krystall fra øret som løsnet og som satt seg på balangsenærven. Har hørt mange gravide få det(men mange får det uten svangerskapet og)

Håper det gir seg snart, ellers får du gå til legen. Nå merker jeg bare at jeg ser stjerner... Eller om dere forstår hva jeg mener.masse prikker liksom... Og det viser seg at jeg har lite jern og lavere blodtrykk, så det kommer nok derifra :)

På fredag hadde jeg besøk av tre andre venninner som er gravid, i går var vesla og jeg å kjøpte sklie og det var stas kan dere tro :) Senere på dagen dro jeg til Frisøren :) Klippet meg litt og farget og stripet det. 9 måneder siden sist, så det var på tide :)

Så grillet vi på ettermiddagen.

I dag har vi vært hjemme, en tur hos svigers, men vært ute i hele dag. Og grillet i dag og :D

Nå slapper jeg av :)

Forresten, på fredag fikk jeg brev fra ahus....:) Innkaldelse til keisersnitt 10 juni:) Da skal jeg møte dagen før, å få diverse info og klyx og noe annet greier som jeg skal ta kl.22.00 og faste etter det. Også skal jeg inn kl.8.00 den 10. Spennende......Nå har jeg fått datoen skriftlig.

Nå orker jeg ikke å skrive mere :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ha datoen spikret, Felicity. Blir spennende :-D

-------------------------------

Glemte å si at jeg har hatt skikkelig hovne bein i helga. Spesielt det ene... Har hatt litt vann i kroppen lenge, men første gang jeg har "sett" det så tydelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt en flott helg her også.

På lørdag var vi på kurs hele dagen. Det ble utrolig mye informasjon og følelser, men jeg tror vi begge er bedre forberedt på fødselen nå. Vi har fått snakket litt sammen om hvordan det blir, og hva vi føler og slikt, så nå er det bare å vente og se hva som skjer.

Idag har vi ryddet og pakket ut masse. Vi begynte å sette sammen bokhyllene, men finner ikke posen med knotter til å sette opp hyllene, så da kom vi ikke så veldig langt. Men tomme esker er flyttet ut, og mye er flyttet inn i boden, så det ser mye ryddigere ut her nå. Har ellers slappet av og spist godt.

Også har jeg vasket alt baby-tøyet og brettet det pent sammen. Det var gøy å se alt sammen. Vi har ikke så mye, men jeg føler at vi har nok til den første tiden, og så kan vi kjøpe inn mer og se hva vi får i gaver etterhvert.

Imorgen har jeg både jordmortime og kiropraktor time. Jeg får nesten ikke vært på jobb, føler jeg. Og jeg som skal ha samtale med sjefen om å komme tilbake etter permisjonen og muligens fast ansettelse. Håper de er såpass fornøyd med meg at de klarer å se forbi det at jeg er gravid og mye borte akkurat nå...

Hadde ganske vondt i ryggen en stund idag, og nå begynner bekkenet og klage igjen, så da er det nok på tide å legge seg. Fløler meg fortsatt veldig sliten om dagen, selv om det ikke lenger er like ille som for noen uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme
  jente 79 skrev:
Kjedelig med dårlig råd ja...

Men de har sånne enkle stellematter på IKEA. Husker ikke hvor mye de kostet, men det var ikke stort. Vi kjøte en sånn for å ha med når vi skal på tur...

Da har dere i hvert fall noe hvis babyen skulle komme tidlig... (Skattepengene kommer vel først seint i juni :klø: )

:vinke: Gopia!!!

Har vel termin samme dag vi :-D Er du spent?

Takk :) Det var kjempegodt å få i hus. Har vært en liten hodepine for meg det der... Knøttlite bad uten nor som en stellematte kan legges oppå er ikke helt enkelt... Vi tenkte lenge på et veggmontert stellebord, men klarte ikke helt å fri oss for tanken hva hvis det skulle gi etter i veggfestene...

Dette kan ikke ramle ned. Tar omtrent ikke plass når det er sammenslått. Når det er slått opp tar det nesten all gulvplassen vi har på badet. Men da er det jo begrenset hvor mye plass vi trenger å bevege oss på...

Ble tilbudt kommode til stellebord med balje og alt fra min svigerinne. Men hadde tatt altfor stor plass for oss.

Sprinkelsenga er montert her og barnerommet er så godt som klart. Så har vel de fleste av de store tingene på plass nå.

Bare de små forbrukstingene vi må handle inn en del av.

Vi har termin samme dag ja :) Er utrolig spent, begynner snaaaart å bli klar til fødsel tror jeg.

Har sånn smått begynt å pakke litt i fødebagen og skrevet opp hva jeg skal ha med.

Denne uka skal jeg bake litt boller og muffins som jeg skal fryse ned. Kanskje jeg lager noen enkle middagsretter også som vi kan ha de første dagene vi er kommet hjem fra sykehuset. Middagslaging blir vel ikke akkurat førsteprioriteten i begynnelsen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kontrakten underskrevet!!! Huset er vårt :)

Overtakelse 1.juli.. Blir itt travelt dette!

ellers har jeg en fantastisk fin dag i sola. Bør snart begynne å pakke, kaste ting osv.. Men er ikke så lett når været er så utrolig bra.

Uansett må det nok gjøres så fort som mulig. Bedre å stresse litt nå enn i slutten. Regner med ting går litt tregere også da :)

Bare to mnd igjen til termin.. Plutselig gikk det litt for fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos jordmor i dag. Alt var som det skulle.

Var gått opp en del i vekt, men tror vann har en del av skylda... Hovne ankler og bein...

Ellers var det meste i orden. Lillegutt lå fortsatt med hodet ned, akkurat som jeg mente selv han gjorde :-D

Neste jordmortime har jeg fått samme dag som et svangerskapstreff. Blir spennende å se om jeg møter noen :-D

Gopia skrev:
Vi har termin samme dag ja :) Er utrolig spent, begynner snaaaart å bli klar til fødsel tror jeg.

Har sånn smått begynt å pakke litt i fødebagen og skrevet opp hva jeg skal ha med.

Denne uka skal jeg bake litt boller og muffins som jeg skal fryse ned. Kanskje jeg lager noen enkle middagsretter også som vi kan ha de første dagene vi er kommet hjem fra sykehuset. Middagslaging blir vel ikke akkurat førsteprioriteten i begynnelsen :fnise:

Begynt på fødebagen alt. Så flink er ikke jeg. Men setter nok snart i gang tenker jeg.

Vi har dessverre utrolig liten plass i fryseren... Har tenkt på å kjøpe en liten ekstra, men ikke kommet så langt enda. hadde nok vært en idè.

Har ei kake i fryseren da. Øverste etasjen fra bryllupskaka vår. Den holder til en del gjester, og frigjør også en god del plass når den blir spist :-D

Ellers får jeg fylle kjøkkenskapet med Toro poser :-D Heldigvis greit med sånt også :-D

cilipili skrev:
Da er kontrakten underskrevet!!! Huset er vårt :)

Overtakelse 1.juli.. Blir itt travelt dette!

Grautlerer :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sniker:

Er fryktelig stille i skravletråden vår nå som vi bare er 2 stk ufødte igjen der. (såfremt ikke elle_liten har født i natt da).

Tar sjansen på å titte inn her og si hei dersom det er greit.

Endret av pondusa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare bra! Ingen vondter, ingen propp, bare masse masse deilige spark fra lillegullet. :hjerte:

Kynnere har jeg masse av, og noen er skikkelig harde, men så lenge det ikke er vondt eller noe, så ruller de bare avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så utålmodig nei, mer bare spent på hvem som er der inne.

Har vært så heldig å få være helt frisk hele svangerskapet, så jeg koser meg mest med magen jeg. Og nyter å bare være 2barnsmamma en liten stund til. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  cilipili skrev:
Du har ikke lenge igjen, Linn3c :)

Hvordan står det til med deg?

Svarar deg her eg, cilipili :)

Det går fint med meg. Det er nesten tre veker igjen enno då. Men eg gler meg til å treffa nurket no. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pondusa skrev:
Ikke så utålmodig nei, mer bare spent på hvem som er der inne.

Har vært så heldig å få være helt frisk hele svangerskapet, så jeg koser meg mest med magen jeg. Og nyter å bare være 2barnsmamma en liten stund til. :ler:

Ja, spent er det flere som er ;)

Deilig å ha et lett svangerskap da, spesielt når du har to andre små.

Har vørt i god form jeg også. Det betyr mye.

I dag fikk jeg faktisk komplimenter fra opptill flere at jeg så så utrolig bra ut :-D Så brun og frisk ut. Sånt er koselig å høre for ei med en stadig vokende mage og litt hovne bein :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i dag, og ikke var det noe galt med blodtrykket, og ikke noe med blodprosenten heller, begge hadde faktisk steget siden sist sjekk. Så aner ikke hvorfor jeg er svimmel. Legen ville vente å se til neste uke om det hadde gitt seg for jeg kunne får noe for dem, men vil jo helst ikke gi meg siden jeg er gravid!

:sukk: blir så sliten og lei.

Må jo ta bussen og den stopper ett lite stykke fra der jeg bor, men jeg ville vanligvis brukt kanskje 15 min på å gå hjem, jeg brukte 40 min. Og jeg har såååå vondt. Så gruer meg allerede til i morra når jeg skal gjøre det samme :sukk:

Vært masse liv i minstemann i dag da, dytter og vrir seg støtt og stadig. Så han har det hvertfall fint :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie_85: :blomst:

Har også fått endel komplimenter de siste dagene. Får høre jeg stråler og ser lykkelig ut :)

Fantastisk å høre når en er stor, vaggende og full av vann.

I dag må jeg innrømme at ikke bare ser jeg lykkelig ut, jeg er virkelig lykkelig også!

3 års bryllupsdag i dag, 31 uker på vei, fått ordnet lånet med banken og er superforelsket :rødme:

Så nå er alt klart til et fint liv med to barn, verdens beste mann, og eget hus!

Ellers er formen som før. Bare med litt mere vann i leggene :)

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...